PDA

View Full Version : Fulltone Fulldrive 2



marc_o
8 mei 2003, 00:26
Awel, had 'm in de verkeerde gepost, maar heeft er dus iemand ervan ring met de Fulltone-pedalen?

Robbert
8 mei 2003, 01:41
Yup, en goede ook!

Ben dol op mijn Fulldrive 2. Is een veredelde Tubescreamer. Vind het zelf erg prettig dat er een boost opzit.

Zonder boost ingeschakeld, en de overdrive niet te hoog, klinkt hij meer als een volume boost. Met de boost ingeschakeld is het een lekker scheurpedaal.

Gebruik zelf de compressor niet. Vind hem het lekkerst zonder compressor. Alhoewel, als je die inschakeld, kan de volume wat hoger en dat geeft ook meer overdrive.

Al met al, een leuk pedaal om mee te spelen. Denk wel dat je hem moet testen, om zeker te weten of hij wel bevalt. Het aantal Euro's dat je moet neerleggen voor een Fulldrive is vaak niet gering.

Betaal overigens niet al te veel voor een FM model. Er is in 2002 of 2003 een nieuw model uitgekomen (met comp-cut schakelaartje ipv ingebouwd in de volumeknop), dus dat maakt de prijs vd oudere modellen iets lager.

Heb zelf dus het FM model met witte knoppen (tegenwoordig zwart want de witte waren op :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robbert op 2003-05-08 01:46 ]</font>

PeArLjAm
8 mei 2003, 15:29
Het is zeg maar een soort 2 in 1 pedaal. Het eerste pedaal lijkt erg op een tubescreamer (is daar ook naar gemaakt eigenlijk) en klinkt een beetje als een ts808 (niet als een reissue ts9 want die klinken zowieso niet echt vind ik) De kwaliteit is erg goed van de overdrive, daarom is hij zo populair. Verder zit er nog een boostfunctie op, ik vind hem zelf wel goed. Hij is ook true bypass dus hij laat je originele gitaargeluid zo goed mogelijk in tact. Ik vind hem wel vrij prijsig voor wat je krijgt (vooral in Europa) De prijs die ik soms zie op marktplaats (200 euro) vind ik erg overdreven als je hem nieuw koopt in de us en hem laat overvliegen ben je nog goedkoper uit. Maar al met al een van de betere overdrives die er is.

jpb
8 mei 2003, 17:45
Op 2003-05-08 01:41, schreef Robbert:
....Betaal overigens niet al te veel voor een FM model. Er is in 2002 of 2003 een nieuw model uitgekomen (met comp-cut schakelaartje ipv ingebouwd in de volumeknop), dus dat maakt de prijs vd oudere modellen iets lager......


De eerste modellen hadden mid-hump, later was er de flat-mid versie, en de nieuwe modellen hebben een schakelaar in het midden voor flat-mid. Ik dacht dat de comp-cut gewoon bleef zoals ie was. Ik wil er zelf nog wel eens een hebben, maar ze zijn idd erg duur. Mischien ebay in de VS, daar gaan de oudere modellen regelmatig voor $150-160 weg. $10-15 voor verscheping en je bent klaar. Mischien een idee?

marc_o
8 mei 2003, 18:40
Dank jullie wel, ik ga 'm zeker testen, samen met een Carl Martin Hot drive'n boost. Die vond ik al wel eeg mooi en een voordeeltje is dat de boost ook werkt als de drive niet aanstaat. Wil zo van mijn Fender prosonic een meerkanalenbak maken...Het belangrijkst voor mij is dat mijn sound intact blijft...

Mitch
8 mei 2003, 19:20
Die CM is best goed, zeker de boost. De drive vind ik erg van de amp afhangen. Op de één klinkt -ie goed, op de andere veel minder. Geen idee hoe die met een Fender klinkt, maar ik wil (altijd, maar nu extra) aanraden om over je eigen gear te testen.
Op mijn EL34 bak bijvoorbeeld komt de overdrive van de Visual Sound Jekyll and Hyde véél beter tot zijn recht dan de Drive van de Carl Martin.
De Fulltone moet erg goed zijn, maar ik vind 'm toch wel ERG duur !
Voor de nieuwprijs kan je tweedehands een Carl Martin én een Visual Sound halen !

Robbert
8 mei 2003, 21:07
JPB: "CompCut feature has been relocated from the volume Pot to the 3-way mini-toggle switch so you won't accidentally kick it while on stage" aldus Musictoys.com

Eventueel kun je hem modden naar een pre-FM versie: http://www.kilback.net/homebrewtweaks/pedals/pedals.htm#voxfullbpmod
Heb ik zelf nog niet gedaan. Mogelijk binnenkort, heb al wel het schakelaartje :smile:


Overigens heb ik hem al zien staan in de VS voor 149 USD nieuw! Ouder versie dan wel he. Kan alleen de link niet meer vinden. Wel voor 159 USD: http://www.cowtownguitars.com/listpage.php?graphic=includes/effectsgraphic.txt&amp;query=includes/em_query.php&amp;itemtop=includes/effectsitemtop.txt

jpb
8 mei 2003, 23:39
Robbert, het is een drieweg schakelaar met comp-cut en met mid (="vintage") en FM-stand. Het lijkt mij idd mooi om er dan een mid-switch in te hebben.
Maar ja, er zijn zoveel goede overdrives/boosts tegenwoordig dat je er bijna gek van wordt; dat ding van sash wil ik ook wel eens horen...

sash
19 mei 2003, 20:02
Hee zie dit topic nu pas. Ff op reageren

De Fulldrive is een overdrive pedaal dat gebouwd is op smooth-heid. Het pedaal is erg compressed en vervormt daardoor ook je geluid meteen drastisch als het ingetrapt wordt. Ook vind ik em op veel settings vrij lief overkomen.

Mike Fuller heeft em zo gemaakt dat ie klinkt 'like God on your strat's neck pickup' en dat doet ie ook zeker. Tis maar net waar je van houdt, ik heb liever een naughty angel op m'n strat's neck pickup, maar dat is weer een ander onderwerp :wink:

Wat ook erg leuk is, is de boost functie. Als je die intrapt wordt er een gain trapje bijgegooid (of cleanboost, daar ben ik nog niet helemaal uit, maar het kwam mij in eerste instantie over als gain). Erg leuk voor de momenten dat een solo niet meer te redden is en je wat nodig hebt om de zaal te imponeren. :smile:

Al met al vind ik het pedaal iets overpriced. Fulltone is nogal gehyped de laatste tijd. Het is zeker een goed pedaal, zeer goede kwaliteit en onderdelen, maar voor hetzelfde geld zijn er betere overdrives te vinden.

Zelf ben ik niet zo'n fan van de Fulldrive. Als je houdt van het basisgeluid van je amp, moet je niet bij de Fulldrive zijn, daarom heb ik naderhand toch maar niet gekozen voor de Fulldrive. Als je houdt van een complete verandering van het basisgeluid van je amp (een totaal verschillend geluid tussen clean en overdrive) is de Fulldrive de perfekte keus.

@jpb: binnenkort houden Robbert, Pearljam, Seymour Paul en ik een soort van tone-snob meeting in een oefenruimte. Uiteraard nemen we dan al onze amps en effecten mee om te kunnen demonstreren en uitproberen. Misschien ook leuk om te komen? Laat maar weten als je interesse hebt.

Joe_scumbag
19 mei 2003, 23:15
Jeps, ik werk in een muziekhandel en wij hebben meerdere fulltone pedalen. I heb zelf al de Soul Bender en Full Drive 2 getest en heb uiteindelijk voor de Full drive 2 gekozen. Ik vind hem het meest geslaagd met de compcut stand naar boven, en drive op maximum. Dan krijg je echt een moddervette cleane sound (ik gebruik hem ook op mijn Fender Performer 100W transistor amp en dan heb je echt een modderfokkker van een buizensound). Als je dan nog die boost intrapt waan je je helemaal in de hemel. Verwacht er echter geen scheurende overdive van, is meer clean blues pedaal vind ik. Ook ideaal om wat crunch in je clean toe te voegen.

Ik heb ook nog een Twin Reverb, maar daarop gebruik in het alleen voor de crunchy sounds. Zoals hierboven al wordt gezegd veranderd die full drive echt wel je totale sound en aan een originele twin kan mijns inziens geen enkel pedaal tippen.

btw, bij ons kost ie 263 euro, dus voor 200 euro heb je een koopje.

jpb
20 mei 2003, 10:47
- Sash, lijkt me leuk idee, want ik ben ook een toon-snob :smile:, vooropgesteld dat ik kan natuurlijk. Stuur anders een mailtje wanneer je wat meer weet, dat lees ik eerder.
- Joe, soulbender en fulldrive zijn wel heel verschillend; een behoorlijke overdrive uit een soulbender lukt mij niet. Is 'ie ook niet voor gemaakt. Fantastisch voor leads en vette fuzz accoorden, dat wel.

marc_o
20 mei 2003, 11:30
Ja Sash, laat het mij ook even weten, lijkt me wel eens leuk wat mensen te ontmoeten, kun je direct mijn nieuwe zwier zien...

sash
20 mei 2003, 17:00
Cool! Ik stuur jullie allebei een mailtje als er een datum geprikt is!

PeArLjAm
20 mei 2003, 17:50
Het zal wel de zomervakantie worden neem ik aan trouwens? Daarvoor het ik het druk met tentamens en al die zooi gvd..

dml
20 mei 2003, 21:59
Heb sinds kort een Fat Boost. Is ook echt niet verkeerd!!!

Joe_scumbag
21 mei 2003, 00:51
Heb vandaag aan een klant een Fulltone Fulldrive 2 én een Big Muff van Electro Harmonix verkocht. Gibson SG aangesloten op een Fender Hot Rod Deville amp. Van de gitaar in de Big Muff en dan via de Full Drive naar de amp. Resultaat was één van de beste distortions die ik ooit gehoord heb. Al de mensen die een in your face alternatieve rock distortion willen met de warmte en subtiliteit van een overdive, check it out! It ain't cheap, but it's worth each penny....

sash
21 mei 2003, 17:48
Op 2003-05-20 17:50, schreef PeArLjAm:
Het zal wel de zomervakantie worden neem ik aan trouwens? Daarvoor het ik het druk met tentamens en al die zooi gvd..


Hmm ja neem aan van wel. Dan hebben de meesten ook meer tijd denk ik. Wil ook graag wachten totdat ik m'n Everman Octave X heb ( http://www.jeverman.com/octx.html )