PDA

View Full Version : Nieuwe semi-akoestische



snapyourfingers
19 oktober 2010, 19:49
Hallo allemaal,

Ik was van plan binnenkort een nieuwe semi-akoestische gitaar te gaan kopen. Hoewel ik op redelijk speelniveau zit, ben ik een leek als het om gitaartypes en merken gaat. Daarom zoek ik mijn toevlucht tot dit forum!

Qua geluid wil ik graag in de buurt komen van dezelfde sound als John Mayer, tijdens de akoestische set van zijn live optreden in LA (DVD "Where the light is"... Een aanrader!). Nu weet ik toevallig dat hij daar op een Martin speelt met zijn eigen signature, maar die ligt in de prijsklasse van 2000 euro en hoger. Helaas ben ik lang zo rijk niet, en zoek ik iets meer iets van rond de 500 euro. Het lijkt mij dat ik het beste een Martin kan nemen, maar als een ander merk beter klinkt in die prijsklasse dan ga ik natuurlijk liever daarvoor. Wie kan mij een beetje op weg helpen?

Alvast bedankt!

Fingerpick
19 oktober 2010, 20:46
Hallo allemaal,

Het lijkt mij dat ik het beste een Martin kan nemen, Alvast bedankt!

Voor 500,00 € heb je hooguit een low-budget tweedehands Martin (de merknaam kost ook wat hoor).

Voor die prijs ga je beter even op bezoek bij Yamaha, Tanglewood, Ibanez, Takamine = méér prijs/kwaliteit én keuze voor jou budget dan Martin.

Eric van Esch
19 oktober 2010, 20:52
Ik neem aan dat je elektro-akoestisch bedoeld? Als dat zo is dan sluit ik me bij de vorige post aan.

Fingerpick
20 oktober 2010, 01:57
Ik neem aan dat je elektro-akoestisch bedoeld? Als dat zo is dan sluit ik me bij de vorige post aan.

Dat was duidelijk de wens van snapyourfingers denk ik

KwintEastwood
21 oktober 2010, 11:43
Ik denk inderdaad dat je bij Martin een beetje te veel geld voor de naam betaald. Voor jouw budget sluit ik me ook aan bij de hierboven genoemde merken.

rijsberman
21 oktober 2010, 12:50
Ja, genoemde merken. En LAG.

Ruudj
22 oktober 2010, 15:34
Blueridge (!) zijn Martin kopieen, en vaak nog erg goed ook :cheerup: