PDA

View Full Version : Fulltone Full-Drive



marc_o
8 mei 2003, 00:17
Hallo,
Wie heeft er ervaring met deze pedaaltjes?
Wel leuk natuurlijk dat de Gitarist 'm beschrijft, maar dat is net zo geloofwaardig als de minister van buitenlandse zaken van Irak, dus als er iemand iets over te vertellen heeft...graag

Mitch
8 mei 2003, 13:18
We gaan toch niet cross-posten hè ?

marc_o
8 mei 2003, 18:42
we gaan toch niet huilen he?

RadiuS
8 mei 2003, 21:28
eeeyyyyyeeeeee............






we gaan toch niet ruzie maken he?

Mitch
8 mei 2003, 22:31
Oké, oké, ik zet er de volgende keer wel weer een smilie achter..........

Word er tegenwoordig wel een beetje moe van dat als je ergens een keer géén smilie achter zet alles meteen serieus genomen wordt. Kent iemand 'ironie' nog ?????

Trouwens, ik heb gewoon gereageerd onder Randapparatuur. Graag gedaan nog :mad:



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Seymour Paul op 2003-05-08 22:32 ]</font>

Robbert
8 mei 2003, 23:52
:grin:

RadiuS
9 mei 2003, 14:09
ik was ook me smilie vergeten :grin: :grin: :grin:


:grin: :grin: :grin:


:grin: :grin: :grin:

laten we met zn allen gewoon achter elke poost smilies zetten om de boel wat op te fleuren want die gitaarforum kleuren doen het m toch niet de zomersfeer :razz: :razz:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: RadiuS op 2003-05-09 14:10 ]</font>

Mitch
9 mei 2003, 17:02
:eek:

:cool:

:amp:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Seymour Paul op 2003-05-09 17:03 ]</font>

marc_o
18 mei 2003, 15:34
je hebt gelijk hoor Seymour, van die smileys, het is irritant dat wanneer je er geen achter zet en altijd wel iemand op z'n pik is getrapt, erg vermoeiend, trouwens bedankt voor je reactie in de "juiste" post.

stringer
18 mei 2003, 19:51
Wat blijven we weer goed bij de topic. (geen smilie) Ik heb het pedaal onlangs geprobeerd. Het is meer een fuzz, waarbij je perfect de oude geluiden krijgt. (stevie enzo) Wel verrekte duur trouwens

sash
19 mei 2003, 00:22
Op 2003-05-18 19:51, schreef stringer:
Wat blijven we weer goed bij de topic. (geen smilie) Ik heb het pedaal onlangs geprobeerd. Het is meer een fuzz, waarbij je perfect de oude geluiden krijgt. (stevie enzo) Wel verrekte duur trouwens


Hee zie dit topic nu pas. Ff op reageren :smile:

Fuzz? Nee dacht het niet. Volgens mij moet je dan nodig eens een echte fuzz uitproberen.

De Fulldrive is een overdrive pedaal dat gebouwd is op smooth-heid. Het pedaal is erg compressed en vervormt daardoor ook je geluid meteen drastisch als het ingetrapt wordt. Ook vind ik em op veel settings vrij lief overkomen.

Mike Fuller heeft em zo gemaakt dat ie klinkt 'like God on your strat's neck pickup' en dat doet ie ook zeker. Tis maar net waar je van houdt, ik heb liever een naughty angel op m'n strat's neck pickup, maar dat is weer een ander onderwerp :wink:

Wat ook erg leuk is, is de boost functie. Als je die intrapt wordt er een gain trapje bijgegooid (of cleanboost, daar ben ik nog niet helemaal uit, maar het kwam mij in eerste instantie over als gain). Erg leuk voor de momenten dat een solo niet meer te redden is en je wat nodig hebt om de zaal te imponeren.

Al met al vind ik het pedaal iets overpriced. Fulltone is nogal gehyped de laatste tijd. Het is zeker een goed pedaal, zeer goede kwaliteit en onderdelen, maar voor hetzelfde geld zijn er betere overdrives te vinden.

Zelf ben ik niet zo'n fan van de Fulldrive. Als je houdt van het basisgeluid van je amp, moet je niet bij de Fulldrive zijn, daarom heb ik naderhand toch maar niet gekozen voor de Fulldrive. Als je houdt van een complete verandering van het basisgeluid van je amp is de Fulldrive de perfekte keus.

SteavisSmokin
22 mei 2003, 13:42
Ik heb zelf een fuldrive die ik +/- twee jaar bezit, heb onlangs ook een ander OD pedaal gekocht omdat de fulldrive dus NIET transparant is zoals gezegd wordt. Hij is wel een stuk transparanter en beter dan een Tubescreamer of ieder Boss of DOD pedaal maar het is het gewoon niet als je een complete Fender setup hebt. De boost functie voegt een zingende distortion toe, best bruikbaar als je er van houdt (ik gebruikte hem nooit). Maar goed, 't is een erg goed pedaal, built like a rock, maar het is niet zo dat dit pedaal voor iedereen *het* OD pedaal is.

iam
22 mei 2003, 13:46
tube king :razz:

SteavisSmokin
22 mei 2003, 14:14
Tube King heb ik ook ooit es gehad...vond het een vreselijk pedaal.

iam
22 mei 2003, 16:34
you hurt me feelings now (mn tube king ook)
ik vind hem goed klinken

SteavisSmokin
22 mei 2003, 16:49
Ga dan maar even gitaarspelen met je TK...dan voelen jullie je allebei vast snel een stuk beter.

iam
22 mei 2003, 18:12
hehe misschien wel...
wacht nog op mn agile :wink:

iam
22 mei 2003, 18:13
maar had je de originele buis vervangen steavismokin?

Mitch
22 mei 2003, 18:24
Daar ligt het niet aan, een Tube King past gewoon minder goed bij de set-up en sound zoals Steavis die wel vaker hier heeft beschreven. Over een EL34 bak klinkt -ie bijv. een stuk lekkerder en dan nog moet je van de sound houden.
Het is ook geen overdrive zoals de Fulldrive, en andere Tubescreamer-varianten dat zijn.

iam
22 mei 2003, 18:27
met mn twin klinktie anders ook wel goed met de rhodes maar ja, andere pickups, different instrument, etc.

sash
22 mei 2003, 18:54
Met 'ook wel goed' nemen veel mensen (waaronder dus Steavis en ik) geen genoegen. Tis gewoon een kwestie van smaak en hoeveel waarde je aan je toon hecht.

iam
22 mei 2003, 22:35
hij klinkt goed verdomme!! :smile:
nu beter sash? :wink:

SteavisSmokin
23 mei 2003, 00:05
Hahaha LOL...lache dit...

sash
23 mei 2003, 14:35
Op 2003-05-22 22:35, schreef iam:
hij klinkt goed verdomme!! :smile:
nu beter sash? :wink:


Zoals ik al zei, kwestie van smaak :grin:

SteavisSmokin
23 mei 2003, 16:48
Iam -> 'k heb toen inderdaad de originele buis vervangen door van alles wat ik had liggen -> verschillende nieuwe buizen en NOS buizen, maakte wel iets verschil uit maar niet echt om wakker van te liggen. Het koste me erg veel moeite er een sound uit te krijgen die ik bruikbaar vond, en dan was't nog geen sound waar ik erg opgewonden van werd. Maareh, no offence, 't is gewoon een smaakkwestie..sommige mensen hebben goede smaak andere niet, hahaha (hehe rot grapje, maar kon het effe niet laten :grin:)

Mitch
23 mei 2003, 17:47
Op 2003-05-22 18:24, schreef Seymour Paul:
Daar ligt het niet aan, een Tube King past gewoon minder goed bij de set-up en sound zoals Steavis die wel vaker hier heeft beschreven. Over een EL34 bak klinkt -ie bijv. een stuk lekkerder en dan nog moet je van de sound houden.
Het is ook geen overdrive zoals de Fulldrive, en andere Tubescreamer-varianten dat zijn.

Dat zeg ik. GAMMA !