PDA

View Full Version : Voorlopig laatste HNGD: EvH Wolfgang Special TSB



RoelSmoel
19 oktober 2010, 15:51
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0197.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0199.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0205.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0204.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0201.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0203.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0200.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0198.jpg


Serieus, als iemand mij ooit nog hoort klagen over deze gitaar, die mag mij doodmeppen.

Tupelo
19 oktober 2010, 15:52
Mooi apparaat, waarom heb je de Japanner gekozen ?

ijzerbroot1
19 oktober 2010, 15:53
Goeie genade. Dat is wel een héle mooie plank man!!! Veel plezier ermee maar dat zal wel lukken!

RoelSmoel
19 oktober 2010, 15:53
Mooi apparaat, waarom heb je de Japanner gekozen ?

Omdat de Amerikaan zeker 1,5 keer het dubbele kost, en de verschillen te verwaarlozen zijn.

En @ ijzerbroot1, Thanx :)

allochthomas
19 oktober 2010, 16:06
Dat moet je ouders flinke smak geld gekost hebben. Niet persoonlijk bedoeld, maar ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat je iets mooiers op het oog krijgt.

Steven Otto
19 oktober 2010, 16:11
Gefeliciteerd met de aankoop! Zier er mooi uit en zal dito klinken. Veel speelplezier :ok:

Mitch
19 oktober 2010, 16:12
Dat moet je ouders flinke smak geld gekost hebben. Niet persoonlijk bedoeld, maar ....
Als je in de eerste zin zijn ouders erbij haalt wordt het per definitie juist wél persoonlijk :listen:
Maar goed, gefeliciteerd met een mooie gitaar. Tenminste, ik vind er zelf geen pest aan, maar ik snap wel wat mensen er mooi aan vinden en het is zeker een kwaliteitsding.

vulvasonic
19 oktober 2010, 16:13
Wat een prachtige koffer!

rpl
19 oktober 2010, 16:19
Gefeliciteerd maarre kun je met die headstock ook een fles bier mee openen ! :D

j-op
19 oktober 2010, 16:22
Gefelici, Roel!


Maar goed, gefeliciteerd met een mooie gitaar. Tenminste, ik vind er zelf geen pest aan, maar ik snap wel wat mensen er mooi aan vinden en het is zeker een kwaliteitsding.

+1, het is wel een offset. :cheerup:

allochthomas
19 oktober 2010, 16:27
Als je in de eerste zin zijn ouders erbij haalt wordt het per definitie juist wél persoonlijk :listen:
Maar goed, gefeliciteerd met een mooie gitaar. Tenminste, ik vind er zelf geen pest aan, maar ik snap wel wat mensen er mooi aan vinden en het is zeker een kwaliteitsding.
Het is absoluut niet bedoel om roel de grond in te stampen. Ik sta gewoon versteld dat zijn ouders wederom geld aan hem lenen(hij had bij de rg al aangegeven dat die op aanbetaling had) aangezien de evh meer kost dan de rg. Dit lijkt mij een klassiek voorbeeld van ik wil voor een dure gitaar sparen maar ik heb geen geduld. Al gauw komt er een goedkopere gitaar langs die ook wel voldoet en onze roel koopt die. Algauw realiseerd roel dat hij toch beter had kunnen sparen en toen kreeg hij spijt van zijn aankoop. Met de peavey/blackstar gebeuren precies het zelfde

Ik wens je veel plezier met de gitaar en hopelijk blijft hij langer in je bezit dan de RG:)

LesPaul1612
19 oktober 2010, 16:39
Ach Roel heeft zo zijn streken, maar dit is een verdomd lekker gitaartje en hier heeft ie ook vast veel lol aan. Zijn ESP LTD Eclipse ding houd het al een jaar vol en volgens mij heeft Roel daar ook nog steeds veel plezier aan.

Zo'n Wolfgang special is niet mijn gitaar, maar hij is technisch volgens mij wel heel dik in orde:ok:

Veel plezier met dit scheurijzer en als ie niet bevalt dan....

muziekschuur
19 oktober 2010, 16:40
Roel,

Goed gedoet..... Ik heb ooit mijn zunndap verkocht om een Yamaha 30 watt versterkertje en een Ibanez Roadster II aan te schaffen. 700 gulden was die gitaar alleen al. Wat een hoop geld toen...

Maar..... Ik heb die Ibanez nog steeds en als ik terugkijk op hoeveel uurtjes ik erop heb gespeeld, een goede investering...

Ik vind het een geweldige gitaar en ik hoop dat je er nog heel lang plezier van mag hebben.

Nog 1 opmerking. Ik had een BC Rich Eagle en daar was het achterste element van stuk gespeeld (zo gekocht) omdat de snaren de plastic bovenkant hadden afgeschraapt net zolang totdat een plectrum de windingen van de spoel kapot had gestoken.

Dus hou daar rekening mee. Da's ook de reden dat bij Gibsons vaak de PAFF's voorzien zijn van een chromen kap....

Fisherman
19 oktober 2010, 16:44
Feli en flapstaart Roeltje! ;)

Héul véul plezéur erméu! :ok:
En nu spelen tot je vingers vol met snijwonden zitten ;);););) !!!!!

macwilliams
19 oktober 2010, 16:45
Gefeliciteerd met je HNGD Roel, dat je in deze maar vind wat je zocht in een gitaar.

Indiedennie
19 oktober 2010, 17:06
LEKKER!!:gitarist:

Maar je kon toch niet aan de Floyd wennen?

RoelSmoel
19 oktober 2010, 17:07
LEKKER!!:gitarist:

Maar je kon toch niet aan de Floyd wennen?

Deze Floyd ligt plat op de body waardoor deze minder snel ontstemt, heb ik mij laten vertellen, in de praktijk moet het nog even blijken.

Tupelo
19 oktober 2010, 17:11
Deze Floyd ligt plat op de body waardoor deze minder snel ontstemt, heb ik mij laten vertellen, in de praktijk moet het nog even blijken.
Ghehe.., dat is dan weer niet handig Roel. :D

fuchs
19 oktober 2010, 17:38
Serieus, als iemand mij ooit nog hoort klagen over deze gitaar, die mag mij doodmeppen.

De bijl staat klaar.

Mooie gitaar trouwens, veel plezier ermee.

Mr. Dynamite
19 oktober 2010, 18:20
Geweldig mooi ding zeg! :lovelove:
Congratz :ok:

Jasper.
19 oktober 2010, 18:37
Gefeliciteerd Roel! Errug mooie gitaar. Wat mij betreft mooier dan de RG. Ik zou alleen wel die knoppen vervangen door chromen dome knoppen. Vind ik persoonlijk mooier. Deze lijken wat goedkoop.

Ben benieuwd wat je definitie van voorlopig is :p

RoelSmoel
19 oktober 2010, 18:38
Gefeliciteerd Roel! Errug mooie gitaar. Wat mij betreft mooier dan de RG. Ik zou alleen wel die knoppen vervangen door chromen dome knoppen. Vind ik persoonlijk mooier. Deze lijken wat goedkoop.

Ben benieuwd wat je definitie van voorlopig is :p

Voorlopig.. In elk geval een jaar, wat gitaren betreft, ik moet toch nog afbetalen dus geld heb ik niet voor aan nieuwe spullen te denken en besteden:seriousf:

j-op
19 oktober 2010, 18:56
Heb je die softcase nou ook gekocht? Of is dat een geheimpje tussen ons? ;)

Riky
19 oktober 2010, 19:00
Deze Floyd ligt plat op de body waardoor deze minder snel ontstemt, heb ik mij laten vertellen, in de praktijk moet het nog even blijken.

hoe bedoel je plat op de body? Je kunt je floyd toch altijd vlak laten zweven? Kwestie van juiste balans tussen snaren en de veren.

Mooie gitaar (en koffer). Vergeet niet om de made in japan en andere stickers er snel af t halen, want wat het hout eronder kleurt zo niet mee:)

RoelSmoel
19 oktober 2010, 19:11
Heb je die softcase nou ook gekocht? Of is dat een geheimpje tussen ons? ;)

Die softcase komt deze week binnen, samen met de straplocks (die ik overigens voor niks krijg, goede service al zeg ik het zelf:D):)


hoe bedoel je plat op de body? Je kunt je floyd toch altijd vlak laten zweven? Kwestie van juiste balans tussen snaren en de veren.

Mooie gitaar (en koffer). Vergeet niet om de made in japan en andere stickers er snel af t halen, want wat het hout eronder kleurt zo niet mee:)

Deze gitaar werkt niet als een normale Floyd, deze heeft niet bovenop de body ook nog een stuk hout uitgefreesd, deze Floyd kan ook alleen maar naar beneden en niet omhoog, waardoor deze naar horen zeggen veel stabieler en stemvaster is.

MarkS
19 oktober 2010, 19:21
Prachtplank!

RoelSmoel
19 oktober 2010, 19:25
Hahaha, zie ik nu net dat The American Guitar store EvH sneakers heeft:seriousf:
Laat ik nu net sowieso een paar nieuwe All Stars nodig hebben......

Voor de geïnteresseerden trouwens, het is dezelfde koffer als dat ook bij de dure Wolfgang's wordt geleverd.

Orpheo
19 oktober 2010, 19:28
bij de gitaren waar de naam van Van halen op staat, staat de floyd zo, dat ie alleen kan duiken. nooit omhoog. dat schijnt beter te zijn. Ik vind het kolder. als je alleen wilt duiken, ga dan naar het zwembad.

RoelSmoel
19 oktober 2010, 19:35
bij de gitaren waar de naam van Van halen op staat, staat de floyd zo, dat ie alleen kan duiken. nooit omhoog. dat schijnt beter te zijn. Ik vind het kolder. als je alleen wilt duiken, ga dan naar het zwembad.

Ik meen de Frankenstrat heeft dat niet. Ik kan het ook mis hebben.

vulvasonic
19 oktober 2010, 19:42
bij de gitaren waar de naam van Van halen op staat, staat de floyd zo, dat ie alleen kan duiken. nooit omhoog. dat schijnt beter te zijn. Ik vind het kolder. als je alleen wilt duiken, ga dan naar het zwembad.

Het komt de klank ten goede. Schroef het zooitje maar eens strak tegen de body aan, dan hoor je een extra tet aan laag en sustain en je voelt gelijk het hele spul meetrillen.

Nou zou me de sustain verder worst wezen (overschatte eigenschap), maar de extra power vind ik wel zo prettig. :D

MarkS
19 oktober 2010, 21:05
bij de gitaren waar de naam van Van halen op staat, staat de floyd zo, dat ie alleen kan duiken. nooit omhoog. dat schijnt beter te zijn. Ik vind het kolder. als je alleen wilt duiken, ga dan naar het zwembad.


Je kunt gewoon de hand lekker op de brug laten rusten zonder dat de stemming gaat zweven, bijv. palmmuten gaat een heel stuk makkelijker.
Ik had mijn Contemporary Strat met Kahler Floyd ook zo bewerkt dattie alleen voorover ging. En al die backstop thingy's zijn er niet voor niets.
Maar kolder? Ik heb nog geen techniek gevonden om 2 a 3 semitones omlaag te benden ;)

Orpheo
19 oktober 2010, 21:28
Ik meen de Frankenstrat heeft dat niet. Ik kan het ook mis hebben.

die had 't eerst wel, en toen niet geloof ik. omdat 'ie toch niet stabiel was, heeft eddie er een kwartje onder geschroefd.

RoelSmoel
19 oktober 2010, 21:51
die had 't eerst wel, en toen niet geloof ik. omdat 'ie toch niet stabiel was, heeft eddie er een kwartje onder geschroefd.

Ik bedoel het customshop model van bijna 23.000 euro dat ze een paar jaar geleden hebben uitgebracht:soinnocent:

RoelSmoel
19 oktober 2010, 22:03
Ik heb het net nagekeken.. Die Floyd ligt dus ook gewoon plat op de body, ik meende dat ook bovenin de Frankenstein gefreesd is, is dus niet zo.

pasqual
19 oktober 2010, 22:52
Het komt de klank ten goede. Schroef het zooitje maar eens strak tegen de body aan, dan hoor je een extra tet aan laag en sustain en je voelt gelijk het hele spul meetrillen.

Nou zou me de sustain verder worst wezen (overschatte eigenschap), maar de extra power vind ik wel zo prettig. :D

de reden waarom bij de wolfgangs de floyd plat op de body ligt is vanwege de drop-D. dit werkt natuurlijk alleen maar als de brug NIET zweeft. anders zou bij het gebruik van de drop-D de hele gitaar ontstemmen a.g.v. van andere snaarspanning. ( wel eens gezien wat er met een zwevende brug gebeurd als je een snaar doet benden;de snaarspanning veranderd? ). m.a.w.: het is gewoon een compromise. vermoedelijk heeft Eddy ook liever een zwevende brug....

maar @ Roel: erg mooie plank en veel plezier ermee!

groeten Pasqual.

RoelSmoel
19 oktober 2010, 22:55
Ik merk wel, en dat stoort mij een beetje (super gitaar), dat de Floyd Rose op de body trilt/ratelt/hoe je het wilt noemen, en dat de D-Tuna niet in D staat als ik die gebruik terwijl de snaar gewoon in E gestemd staat.

Kwestie van (nog eens) laten afstellen?

vulvasonic
19 oktober 2010, 22:57
@Pasqual; Ook dat natuurlijk. Ik heb m'n Kahler Spyder ook strak op de body liggen. Zo kan ik blijven benden, zonder dat de brug meteen naar voren helt. En als er een snaar knapt, kan ik in ieder geval nog even doorspelen tot het geschikte moment om m'n reserve plank te pakken. Ach, het heeft zoveel voordelen. :)

Jasper.
19 oktober 2010, 22:58
Ik merk wel, en dat stoort mij een beetje (super gitaar), dat de Floyd Rose op de body trilt/ratelt/hoe je het wilt noemen, en dat de D-Tuna niet in D staat als ik die gebruik terwijl de snaar gewoon in E gestemd staat.

Kwestie van (nog eens) laten afstellen?

Nee, gewoon terugbrengen en een andere gitaar uitzoeken.


Misschien is er iets dat een beetje los ligt. Onderzoek het eens een beetje wat het is.

RoelSmoel
19 oktober 2010, 22:59
Nee, gewoon terugbrengen en een andere gitaar uitzoeken.


Misschien is er iets dat een beetje los ligt. Onderzoek het eens een beetje wat het is.

Het tremeloblok dat op de gitaar trilt, zei ik toch?:chicken:

ShredTallicA
19 oktober 2010, 23:01
Het tremeloblok dat op de gitaar trilt, zei ik toch?:chicken:

Hij bedoelde niet bij de gitaar :D

Henri H
19 oktober 2010, 23:01
....en dat stoort mij een beetje ....


.....
Serieus, als iemand mij ooit nog hoort klagen over deze gitaar, die mag mij doodmeppen.Gevaarlijke uitspraken Roeltje. *man met honkbalknuppel is in aantocht*

universe777
19 oktober 2010, 23:02
Ik merk wel, en dat stoort mij een beetje (super gitaar), dat de Floyd Rose op de body trilt/ratelt/hoe je het wilt noemen, en dat de D-Tuna niet in D staat als ik die gebruik terwijl de snaar gewoon in E gestemd staat.

Kwestie van (nog eens) laten afstellen?
Je moet de D-tuna 2 x intoneren. 1e keer gewoon met het zadel in "E", dan d.m.v. het inbus boutje op de D-tuna in D.

RoelSmoel
19 oktober 2010, 23:02
Hij bedoelde niet bij de gitaar :D

Het is onversterkt ook:D

vulvasonic
19 oktober 2010, 23:03
Het tremeloblok dat op de gitaar trilt, zei ik toch?:chicken:

Het kan zijn dat de boel net iets te licht staat afgesteld. Komt de brug omhoog als je een snaar opdrukt (goed te zien aan de tremolo-arm)?

RoelSmoel
19 oktober 2010, 23:03
Gevaarlijke uitspraken Roeltje. *man met honkbalknuppel is in aantocht*

Maar... Ik zette er super gitaar achter:makeup::???:
Is volgens mij gewoon een kwestie van de afstelling..

pasqual
19 oktober 2010, 23:04
zwevend of vast op je body; het heeft z'n voors en tegens. ik heb mijn main-strat zwevend omdat ik dat het mooiste vind spelen. nadeel is natuurlijk bij bends waarbij je een tweede snaar laat meeklinken; dan gaat deze toon ongewild omlaag omdat je brug omhoog komt. dit kun je compenseren door je tremelo weer omhoog te bewegen maar is erg omslachtig maar is een mogelijkheid. ook bij een snaarbreuk zoals Vulvasonic terecht opmerkt: alle snaren zullen ontstemd zijn. nogmaals: voors en tegens: je zult een afweging moeten maken wat je wilt. wat moeten we toch een keuzes maken als gitarist....;)

groeten Pasqual.

RoelSmoel
19 oktober 2010, 23:05
Het kan zijn dat de boel net iets te licht staat afgesteld. Komt de brug omhoog als je een snaar opdrukt (goed te zien aan de tremolo-arm)?

Jep, dat doet ie.

Jasper.
19 oktober 2010, 23:06
Het tremeloblok dat op de gitaar trilt, zei ik toch?:chicken:

Ja, maar is het niet een onderdeeltje dat mee trilt ofzo?:chicken:

ShredTallicA
19 oktober 2010, 23:07
Het is onversterkt ook:D

http://www.threadbombing.com/data/media/54/facepalm134.jpg


Ik had het niet over iets gitaargerelateerds :sssh:

Henri H
19 oktober 2010, 23:07
Oh ja!

Wel een mooie plank hoor, gefeliciteerd! Voor zolang het duurt ;)

vulvasonic
19 oktober 2010, 23:08
Jep, dat doet ie.

In dat geval kun je ervoor kiezen de veren strakker in het hout te schroeven. Als het goed is stopt daarmee het ratelen al een heel eind. Het nadeel is dat het werken met de tremolo ook iets stugger zal worden.

pasqual
19 oktober 2010, 23:09
Jep, dat doet ie.

dan moeten je veren strakker. verklaart waarschijnlijk ook het "trillen" waar je over spreekt. misschien staat ie stiekem toch een beetje zwevend? ik heb een strat met een floyd rose ( gotoh ) en deze trilt ook een beetje bij hard aanslaan.

groeten Pasqual.

sorry Vulv, je was me nipt voor.

Braindead
19 oktober 2010, 23:15
het verschil is enorm als je je floyd de tremolo op de body gemonteerd hebt. Je voelt ineens de body veel meer meeresoneren en de sustain wordt een stuk beter. En als je denkt dat je er alleen duikvluchten mee kan maken heb je het mis. Met wat oefening leer je snel genoeg dat je ook eerst de tremolo naar beneden kunt douwen > dan aan kunt slaan> en dan weer omhoog laten komen. Het heeft alleen maar voordelen IMO.

Oh en voor ik het vegeet. Ontzettend mooi gitaartje! Daar ga je heel veel plezier van hebben. Enige wat ik wel een beetje weird vind is een birdseye fretboard maar gewone neck. Maar goed, ondanks dat een vette gitaar man!

Fender75
20 oktober 2010, 09:41
Mooie gitaar hoor, zal vast wel een bruut geluidje uit komen!

jules
20 oktober 2010, 09:48
het verschil is enorm als je je floyd de tremolo op de body gemonteerd hebt. Je voelt ineens de body veel meer meeresoneren en de sustain wordt een stuk beter. En als je denkt dat je er alleen duikvluchten mee kan maken heb je het mis. Met wat oefening leer je snel genoeg dat je ook eerst de tremolo naar beneden kunt douwen > dan aan kunt slaan> en dan weer omhoog laten komen. Het heeft alleen maar voordelen IMO.


haha bijvoorbeeld het begin van de solo van beat it, en die word gespeeld door ehhhh..... en dar heb jij nu een gitaar ....... cirkeltje is rond he :)

Mukkez
20 oktober 2010, 13:00
Serieus, als iemand mij ooit nog hoort klagen over deze gitaar, die mag mij doodmeppen.

"I would, seriously, kill for that guitar."

Tankman
20 oktober 2010, 13:32
Je snapt dat je van alleen geld lenen van je ouders ook nooit het principe van sparen leert he...

Niks persoonlijks Roel, maar ik word er een beetje pissig van. Mensen die echt hard sparen om eens een keer een mooie gitaar te kopen en dan jij die dan ff 2 gitaartjes achter elkaar scoort met geleend geld en vervolgens nog gaat klagen over de gitaar ook. Het is eigenlijk hetzelfde als mijn schoonzusje die perse op dat moment een paar laarzen moest kopen, maar geld moest lenen, omdat haar pinpas thuis lag. Dan heb ik zoiets van wacht nog een dag. In jouw geval heb ik zoiets van wacht nog een jaar. Ga sparen. Zo is het toch ook niet leuk meer?

Maar goed...dat ben ik. Veel plezier verder met je gitaar. En nu spelen ipv alleen maar kopen.

Fisherman
20 oktober 2010, 13:42
Tankman! :ok:

Ach, Roel is ook best tevreden volgens mij, hij moet even de fijne kneepjes van de tremolo onder de knie krijgen volgens mij.
Ik zei ook al tegen onze Roel "now play 'till your fingers bleed" en dat gaat ie ook wel doen.
En ach, dat sparen komt ook nog wel, hij is jong en zal dat aspect van het leven nog wel leren als ie zelfstandig is...I know I did...

Maar Tankman, wat ben je opgefokt man......gooi het eruit, deel het met ons, gooi het in de groep....:seriousf:

Groeten van the Fisherman! :ok:



Je snapt dat je van alleen geld lenen van je ouders ook nooit het principe van sparen leert he...

Niks persoonlijks Roel, maar ik word er een beetje pissig van. Mensen die echt hard sparen om eens een keer een mooie gitaar te kopen en dan jij die dan ff 2 gitaartjes achter elkaar scoort met geleend geld en vervolgens nog gaat klagen over de gitaar ook. Het is eigenlijk hetzelfde als mijn schoonzusje die perse op dat moment een paar laarzen moest kopen, maar geld moest lenen, omdat haar pinpas thuis lag. Dan heb ik zoiets van wacht nog een dag. In jouw geval heb ik zoiets van wacht nog een jaar. Ga sparen. Zo is het toch ook niet leuk meer?

Maar goed...dat ben ik. Veel plezier verder met je gitaar. En nu spelen ipv alleen maar kopen.

Tankman
20 oktober 2010, 13:47
Kom ik opgefokt over? Valt wel mee hoor. Ik erger me gewoon heel erg aan tieners in het algemeen tegenwoordig en dit is gewoon weer zo'n dingetje waar ik niet zo goed tegen kan. Naar mijn mening is het een stukje opvoeding, dit vind ik een gebrek daaraan. Maar goed, dat ben ik en ik heb een opvoeding in een andere cultuur buiten Nederland genoten.

ShredTallicA
20 oktober 2010, 14:00
Die opvoeding is er in Nederland ook nog gewoon hoor, wees gerust :ok::ok:

Tankman
20 oktober 2010, 14:02
Die opvoeding is er in Nederland ook nog gewoon hoor, wees gerust :ok::ok:

Dat mag ik wel hopen ja. :ok:

Fisherman
20 oktober 2010, 14:06
Kom ik opgefokt over? Valt wel mee hoor. Ik erger me gewoon heel erg aan tieners in het algemeen tegenwoordig en dit is gewoon weer zo'n dingetje waar ik niet zo goed tegen kan. Naar mijn mening is het een stukje opvoeding, dit vind ik een gebrek daaraan. Maar goed, dat ben ik en ik heb een opvoeding in een andere cultuur buiten Nederland genoten.

Tankman! :ok:
Je weet het, was met een ;) bedoeld.
Echter, ik begrijp je wel.

Verhaaltje uit de oude doos van Fisherman:
Klein puberig Fishermannetje werd 16 jaar oud, en er moest een brommert komen natuurlijk (stoerrrrr! :blast:).
Dus ik had viavia (internet was nog niet beschikbaar toen) een heule stoere gevonden en Pa zei, we gaan even kijken.
Dus Fisherman senior en z'n juniortje op pad, naar de allerstoerste brommert.
Mooi mooi mooi man!
Dus Pa zegt, nou jongen, vind je hem ècht mooi? Eg wel, zei ik.....
"Gaan we morgen weer kijken" zei ie.

Het moraal van dit idiote verhaal...ik kreeg de brommer niet, maar moest er zelf voor gaan werken. Tja, dat was in 1986.....een héél ander Nederland en inderdaad een heel andere opvoeding.

Dit is niet bedoeld om Roel z'n situatie te ridiculiseren, maar even een off-topic onderonsje met Tankman:soinnocent:.

Sorry heren moderateuren, we gaan weer on-topic. :makeup:

ShredTallicA
20 oktober 2010, 14:10
Hehe, Tanman :seriousf:

Tankman
20 oktober 2010, 14:12
Idd...zo ben ik ook opgevoed. Ik zit nu dan ook al weken naar foto's en filmpjes van een gitaar te kijken, omdat ik nu nog het geld niet heb om hem te kopen. :seriousf:

On Topic @ Roel: Wat ik nou ook nog niet snap...Je had het over niet kunnen wennen aan een Floyd, en dat je het niks vond etc...Hoezo koop je dan een gitaar met een Floyd...

ShredTallicA
20 oktober 2010, 14:15
@Tankman

Ik kan me herinneren dat ik een hele tijd geleden een topic had over een ESP of een Dean of iets. Stiekem wel blij dat ik ondertussen geen geld ervoor heb gehad want ik neig nu toch meer naar de superstrats :D
Dat is wel het fijne van sparen, je hebt lekker lang om je keuze te overwegen.

Jasper.
20 oktober 2010, 14:23
+1 zo ben ik ook wel aardig opgevoed. Ik moet dat soort dingen allemaal zelf betalen. Nu had ik laatst wel een cabinet gekocht waarmee hij wel 100 euro voorgeschoten heeft. Maar dan heeft hij het met mijn volgende maandloon zeker ook weer terug. Nu had ik trouwens geluk, want hij zei, laat maar zitten. Ik vind het ook wel mooi dat je zo veel plezier uit het spelen haalt. Maar dan waardeer ik dat ook ontzettend dan. En dat beschouw ik zeker niet als iets vanzelfsprekends.
Ik koop mijn eigen kleren e.d. ook gewoon van mijn eigen geld. Ik vind het een veel lekkerder gevoel geven als je het zelf verdient hebt. Ik heb een beppe die volgens mij geld teveel heeft. Maar daar vertel ik ook nooit aan wat ik gekocht heb. Want dan is dat lekkere gevoel weg.

Riky
20 oktober 2010, 14:25
Typisch Nederlands om zich druk te maken over hoe iemand anders aan z'n geld komt.


Even nog over dat Floyd verhaal @ Roel. Een zwevende floyd is met een goede afstelling net zo stem vast als een niet zwevende floyd is mijn ervaring.

Voordeel van een niet zwevende floyd is alleen dat hij niet ontstemd als er een snaar knapt. Snaren vervangen is iets makkelijker en meer sustain/ander geluid inderdaad.

Speulert
20 oktober 2010, 14:33
Als een kind hard oefent, er lol in heeft en duidelijk heeft nagedacht over wat ie wilt en het dus geen bevlieging is, dan is er vind ik niks mis om een keer een dure gitaar kado te doen.

Maar als je merkt dat een kind een week na aankoop uitgekeken raakt op het spul, niet eens de moeite neemt om het maximale eruit te halen wat er in zit maar weer iets nieuws en 'beters' wilt ben je denk ik niet verstandig bezig als je dan nog gaat bijspringen op financieel gebied.

Een keer na aankoop op een trillende trem stuiten kan gebeuren. Maar als je keer op keer binnen enkele dagen na aankoop op dingen stuit die niet bevallen/kloppen of erachter komt dat het helemaal niet bevalt vraag ik me af of het wel doordachte aankopen zijn of dat er op zn minst getest wordt voor aankoop wat me niet meer dan logisch lijkt bij zulke bedragen.

Verder mooie gitaar, niet mijn ding ik was als ibbyfan voor de Ibby gegaan. Moet wel zeggen dat de nieuwe specials kwa afwerking volgens mij een stuk vooruitzijn gegaan t.o.v. de oudere reeks aziatische wolfgangs

Fisherman
20 oktober 2010, 15:13
Er staan tientallen, zoniet meer, covers van de EVH solo van Michael Jackson's BEAT IT op joetjoep en andere sites.

Roel, zijn jouw skills al dusdanig dat je dit kunt?
(Fisherman overigens niet hoor, die struikelt al over een stringbend :seriousf:)

Dit kereltje vind ik persoonlijk errug goed:
http://www.youtube.com/watch?v=cJHResAZzLo

Henri H
20 oktober 2010, 15:20
Dan klinkt een Strat toch 10x beter naar mijn mening: http://www.youtube.com/watch?v=MemWIuvPK88

Fisherman
20 oktober 2010, 15:37
Dan klinkt een Strat toch 10x beter naar mijn mening: http://www.youtube.com/watch?v=MemWIuvPK88

Heer Huisjes, ditmaal ben ik het helaas niet met U eens. :makeup:

Dat jonge ventje in dat filmpje dit ik postte, heeft betere skills en ik vind -geen idee welke gitaar het is- dat die sound vele malen beter is dan die Fender.
Kan natuurlijk ook aan de skills, amp en de recording equipment van de player in jouw filmpje liggen.....
Maar goed, dat is mijn bescheiden mening ;)

Bij de weg, het was een voorbeeldfilmpje, er staan er ook een aantal van die kerel met dat stompje op.....briljant!

Speulert
20 oktober 2010, 16:00
Betere skills? dat ga je toch niet menen he. Een versimpelde versie 3vingerig uit gevoerd met baklading effecten en een crappy vibrato. Kijk naar die techniek van die strat speler die is toch echt wel een stukkie beter dan.

Henri H
20 oktober 2010, 16:05
Yep, mee eens, maar ook de sound, ok, da's kwestie van smaak, is toch een pak beter.

Roel, wat vind jij? :D

Fisherman
20 oktober 2010, 16:14
Betere skills? dat ga je toch niet menen he. Een versimpelde versie 3vingerig uit gevoerd met baklading effecten en een crappy vibrato. Kijk naar die techniek van die strat speler die is toch echt wel een stukkie beter dan.


Yep, mee eens, maar ook de sound, ok, da's kwestie van smaak, is toch een pak beter.

Roel, wat vind jij? :D

Na nogmaals het filmpje van de Strat-speulert te hebben gezien/beluisterd kom ik tot de conclusie dat de recording toch echt crappy is, maar wellicht moet ik dat van die skills maar even heroverwegen inderdaad.

Het jochie in het eerste filmpje heeft i.i.g. wel een helderderderder klinkende cover opgenomen en ik vind 'm zeker niet slecht, dat van die skills, ach dat kan de Fisherman niet zo goed beoordelen, omdat a) Fisherman niet helemaal spoort en b) Fisherman niet zo'n uitgebreide kennis van EvH heeft en dus niet in z'n hoofd geprent heeft hoe het origineel hoort te klinken.

Verders......Roel.....doe jij 'm ff...;) dan horen we jouw EVH Wolfgang Special in levende actie! :ok:

RoelSmoel
20 oktober 2010, 16:18
Wow..
Ben ik net terug van mijn Protection Racket (verstevigde tas, was al ver voor dit allemaal besteld) halen, en straplocks op mijn gitaar laten zetten, lees ik dit allemaal:chicken:

Ik ga zo eens alle filmpjes kijken..:)

Ik heb trouwens eventjes, alleen uit interesse hoe het zou klinken, op een EvH 5150 III amp gespeeld met mijn gitaar, maar die combi schreeuwt gewoon van Halen:seriousf:

Maar ik ben voorzien qua spul, dus die amp zit er in eeuwen nog niet in, niet dat ik hem überhaupt wil ofzo..

En wat die Beat-It solo betreft, daar ga ik me voorlopig nog even niet in verdiepen, ben vrij druk bezig met de nummers voor de band.

marc_o
20 oktober 2010, 16:20
Wat een typisch gemekker ook weer.
Schijnbaar moet je hier je aankopen of cadeau's verantwoorden tegen wat toetsenbordhelden....wat een onzin!!

Roel, goede keuze, prima gitaar!

Voor wat betreft de D-tuna en Floyd. Deze hoort tegen de body aan te staan, zo is de gitaar ontworpen, en wil je een zwevende Floyd, had je een andere gitaar moeten kiezen. Het is niet voor niets een signature. Ik heb het op mijn Musicman Van Halen ook en tevens op een soort frankenstrat (zonder strepen) die ik nog heb. Daar zit ook een D-tuna op.

Stem je E-snaar niet in E, maar in D. Blijf vervolgens van de fijnstemmers van de dikke E-snaar af....wanneer je hiermee gaat klooien, werkt de D-tuna niet meer naar behoren. Af en toe haal je de inbus van de E-snaar even los en stem je 'm zo weer bij tot de gewenste toonhoogte.

RoelSmoel
20 oktober 2010, 16:22
Wat een typisch gemekker ook weer.
Schijnbaar moet je hier je aankopen of cadeau's verantwoorden tegen wat toetsenbordhelden....wat een onzin!!

Roel, goede keuze, prima gitaar!

Voor wat betreft de D-tuna en Floyd. Deze hoort tegen de body aan te staan, zo is de gitaar ontworpen, en wil je een zwevende Floyd, had je een andere gitaar moeten kiezen. Het is niet voor niets een signature. Ik heb het op mijn Musicman Van Halen ook en tevens op een soort frankenstrat (zonder strepen) die ik nog heb. Daar zit ook een D-tuna op.

Stem je E-snaar niet in E, maar in D. Blijf vervolgens van de fijnstemmers van de dikke E-snaar af....wanneer je hiermee gaat klooien, werkt de D-tuna niet meer naar behoren. Af en toe haal je de inbus van de E-snaar even los en stem je 'm zo weer bij tot de gewenste toonhoogte.


Wat de afstelling betreft, degene die alles afstelt bij de gitaarzaak heeft deze week vakantie, wat wel jammer is, want ik ga er zelf niet aan zitten zonder dat ik er ook maar iets vanaf weet, maar die D-Tuna zal ik nog niet veel gaan gebruiken, juist een leuke toevoeging:)

marc_o
20 oktober 2010, 16:25
Wat de afstelling betreft, degene die alles afstelt bij de gitaarzaak heeft deze week vakantie, wat wel jammer is, want ik ga er zelf niet aan zitten zonder dat ik er ook maar iets vanaf weet, maar die D-Tuna zal ik nog niet veel gaan gebruiken, juist een leuke toevoeging:)


Dat behoeft geen afstelling, tenzij de intonatie niet klopt.

Ik neem aan dat jij een e-snaar wel in D kunt krijgen, waarna je de toplock weer vastzet. Je verlaagt de snaar niet, je trekt 'm omhoog met de D-tuna, in dit geval trek je 'm omhoog naar E en in " ruststand" staat ie dus in D.

RoelSmoel
20 oktober 2010, 16:27
Dat behoeft geen afstelling, tenzij de intonatie niet klopt.

Ik neem aan dat jij een e-snaar wel in D kunt krijgen, waarna je de toplock weer vastzet. Je verlaagt de snaar niet, je trekt 'm omhoog met de D-tuna, in dit geval trek je 'm omhoog naar E en in " ruststand" staat ie dus in D.

Maar het is toch juist de bedoeling dat ik met de toplock vast de snaar in D krijg? Of ik snap het niet..
In elk geval, het komt erop neer dat ik er zelf niet aan wil gaan zitten, voor mijn eigen bestwil:)

RoelSmoel
20 oktober 2010, 16:31
En nog even @ iedereen, de gitaar wordt zeker weten terugbetaald aan mijn ouders, eigenlijk had ik deze EvH niet gekregen als ik het deel dat nog bijbetaald moest worden niet zelf al had.

marc_o
20 oktober 2010, 16:32
Maar het is toch juist de bedoeling dat ik met de toplock vast de snaar in D krijg? Of ik snap het niet..
In elk geval, het komt erop neer dat ik er zelf niet aan wil gaan zitten, voor mijn eigen bestwil:)


Nog 1 keer dan:

Zet je toplocks open en stem je gitaar
d-a-d-g-b-e-
Let op dat de finetuner op je dikke e-snaar niet gebruikt wordt, oftewel, helemaal los.
Draai de toplock aan en check of alles nog klopt.

dat is duidelijk toch?
Je overige 5 snaren, dus de a-d-g-b-e, kun je nog naar hartelust bijstemmen met je finetuners.

Druk nu je D-Tuna in. Je zult zien dat de gitaar nu " normaal" gestemd is.
e-a-d-g-b-e-

Je kunt spelen.

Wanneer je drop D wilt spelen, trek je de D-Tuna weer uit.

Zo werkt het, niet anders.

Fisherman
20 oktober 2010, 16:45
@ Roel en Marc_o.

Ik heb Roeltje van harte gefeliciteerd met z'n aankoop en verder niets negatiefs gezegd. :ok:

Dat ik met de grote Tankman ietwat off-topic ging was tussen hem en mij en niet aan Roel gericht, dat moge duidelijk zijn.

Roel, als je wat verder bent en eruit bent qua tremolo e.d. ben je dan te zien op Joetjoep ofzo met je band???

groeten,
Fisherman-figuur! :crazyhappy:

RoelSmoel
20 oktober 2010, 16:50
@ Roel en Marc_o.

Ik heb Roeltje van harte gefeliciteerd met z'n aankoop en verder niets negatiefs gezegd. :ok:

Dat ik met de grote Tankman ietwat off-topic ging was tussen hem en mij en niet aan Roel gericht, dat moge duidelijk zijn.

Roel, als je wat verder bent en eruit bent qua tremolo e.d. ben je dan te zien op Joetjoep ofzo met je band???

groeten,
Fisherman-figuur! :crazyhappy:

Mijn gitaarleraar/bandcoach gaat het optreden in Venetië opnemen, dus dan ben ik eventueel te zien ja:)
Enneuhh.. Mensen die het niet weten.. Ik ben door de audities heen gekomen voor een band te vormen die 20 november in Rovigo op een scholenfestival op moet treden, en we zijn nu druk bezig met repeteren, dus weer 8 pagina's over dat zijn niet nodig:p

En @ marc_o, ik ga het meteen proberen, Thanx!:)

Tankman
20 oktober 2010, 16:53
Roel...je gaat nu dus GASsen op een 5150...terwijl je net een 6505 weg hebt gedaan....Heb je het door?

Riky
20 oktober 2010, 17:04
Roel...je gaat nu dus GASsen op een 5150...terwijl je net een 6505 weg hebt gedaan....Heb je het door?

hij zegt toch in z'n post dat hij geen 5150 wil? Alleen dat het geluid van de combinatie evh wolfgang gitaar en 5150 EVH een dikke EVH sound geeft. Wat je opzich ook wel mag verwachten.

@ Roel: Als je nou gewoon ff youtube bekijkt;): http://www.youtube.com/watch?v=cNHEudK9mI0

Als je het hierna nog niet weet...

RoelSmoel
20 oktober 2010, 17:22
@ Roel: Als je nou gewoon ff youtube bekijkt;): http://www.youtube.com/watch?v=cNHEudK9mI0

Als je het hierna nog niet weet...

Gelukt dankzij het filmpje:D

Thanks!

RoelSmoel
20 oktober 2010, 20:27
http://store.feamerch.com/eddievanhalen/sneakers/eddie-van-halen-red-black-white-striped-high-top-sneakers-3267.html

Deze zijn inmiddels ook al besteld bij The American Guitar Store..

:seriousf::seriousf::seriousf:

Jasper.
20 oktober 2010, 21:31
http://store.feamerch.com/eddievanhalen/sneakers/eddie-van-halen-red-black-white-striped-high-top-sneakers-3267.html

Deze zijn inmiddels ook al besteld bij The American Guitar Store..

:seriousf::seriousf::seriousf:

Ghehe, moest jij nog niet eerst een gitaar terugbetalen? :p

Nee, ik vind ze ook vet. Ze lijken mij ook nog wel eens leuk om te hebben.

RoelSmoel
20 oktober 2010, 21:54
Ghehe, moest jij nog niet eerst een gitaar terugbetalen? :p

Nee, ik vind ze ook vet. Ze lijken mij ook nog wel eens leuk om te hebben.

Ik hoefde ze niet te betalen.. Mijn schoenen waren ver heen en vanmiddag in de stad konden we niks vinden..

The Unforgiven
20 oktober 2010, 21:57
Die zijn dan wel weer heel erg vet, zou er niet mee gezien willen worden, maar wel erg nice...

Tankman
20 oktober 2010, 22:12
Godsamme...mocht ik ooit kinderen krijgen hoop ik echt dat ze me niet zoveel geld kosten als jij, Roel. Er moeten toch ergens grenzen getrokken worden...

RoelSmoel
20 oktober 2010, 22:15
Godsamme...mocht ik ooit kinderen krijgen hoop ik echt dat ze me niet zoveel geld kosten als jij, Roel. Er moeten toch ergens grenzen getrokken worden...

Die grens is er nu ook:soinnocent:

Hier zegmaar..
Maar laat ik eerlijk zijn, dit doen mijn ouders normaal nooit.

Braindead
20 oktober 2010, 22:15
Maar de 5150 III is nog wel een tikje anders dan de 6505 hoor. Toegegeven, uit de 6505 krijg je ook een van Halen sound uit :) De 5150 III is wel een tikje minder metal en meer hardrock. Waarmee ik het niet wil goed praten dat Roelsmoel nu op de 5150 III geilt :D

Dat met die D-tuna valt op zich best mee hoor. Je moet het principe even kennen. En anders kun je hem er altijd nog afhalen en er een gewoon zadeltje op zetten.


Roel...je gaat nu dus GASsen op een 5150...terwijl je net een 6505 weg hebt gedaan....Heb je het door?

Fisherman
20 oktober 2010, 22:19
Godsamme...mocht ik ooit kinderen krijgen hoop ik echt dat ze me niet zoveel geld kosten als jij, Roel. Er moeten toch ergens grenzen getrokken worden...

Tankman junior?
http://voyage.typepad.com/lfc_images/Tiananmen_Tank_Man_Simpsons_1.jpg

RoelSmoel
20 oktober 2010, 22:20
Maar de 5150 III is nog wel een tikje anders dan de 6505 hoor. Toegegeven, uit de 6505 krijg je ook een van Halen sound uit :) maar de 5150 III is wel een tikje minder metal en meer hardrock. Waarmee ik het niet wil goed praten dat Roelsmoel nu op de 5150 III geilt :D

Dat met die D-tuna valt op zich best mee hoor. Je moet het principe even kennen. En anders kun je hem er altijd nog afhalen en er een gewoon zadeltje op zetten.

Het leuke met die D-Tuna is, ik speel veel Foo Fighters, en die hebben nogal wat liedjes in drop-D.

Zo'n 5150 III is leuk, maar nog lang niet in zicht, ik heb eerst een gitaar af te betalen, en ik heb nu een goede versterker.

Fisherman
20 oktober 2010, 22:24
Het leuke met die D-Tuna is, ik speel veel Foo Fighters, en die hebben nogal wat liedjes in drop-D.

Zo'n 5150 III is leuk, maar nog lang niet in zicht, ik heb eerst een gitaar af te betalen, en ik heb nu een goede versterker.

Leuk dat je over Foo Fighters begint.
Vrind Dave Grohl speelt weleens op z'n Gibson RD-Artist.
http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages/davegrohlRDartist.jpg

(Fisherman heeft een RD-Standard, tja, verschil mot er wezen :soinnocent:)

Happy playing Roel! :ok:

RoelSmoel
20 oktober 2010, 22:28
Leuk dat je over Foo Fighters begint.
Vrind Dave Grohl speelt weleens op z'n Gibson RD-Artist.
http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages/davegrohlRDartist.jpg

(Fisherman heeft een RD-Standard, tja, verschil mot er wezen :soinnocent:)

Happy playing Roel! :ok:

Grohl heeft al sinds 2007 zijn eigen signature, speelt/de ook veel over SG's, Les Pauls, Explorers, Firebirds, Hollowbody's, zo'n Ampeg plexiglas gitaar (toevallig van de week nog langs gekomen hier), eigenlijk alles..

http://www.sonicftp.com/news/images/gibson_dg335.jpg

Gibson DG-335.

Hij is er ook in het zwart, die gebruikt hij met name bij drop-D, en nog een blauwe Firebird voor het drop-A werk (Stacked Actors, gekoppeld met Hocus Pocus van Focus, met solo's, drumsolo en alles erop en eraan, in totaal zo'n 10 minuten)

Tankman
20 oktober 2010, 22:29
Tankman junior?
http://voyage.typepad.com/lfc_images/Tiananmen_Tank_Man_Simpsons_1.jpg

LOL + LMAO etc etc...:seriousf:

Fisherman
20 oktober 2010, 22:39
Tankman junior?
http://voyage.typepad.com/lfc_images/Tiananmen_Tank_Man_Simpsons_1.jpg

En in geval Fisherman ooit nog een junior mag krijgen:
http://farm5.static.flickr.com/4020/4314225889_4d66bff496.jpg

:crazyhappy:

Orbis
21 oktober 2010, 13:58
LOL + LMAO etc etc...:seriousf:

Haha, (L)Mao klopt inderdaad wel ;). Ik wist overigens niet dat de zus van Marge Simpson bij die hele situatie betrokken was!

DaChosen1
21 oktober 2010, 14:02
pff dit wordt echt mijn volgende gitaar, ik ben hier al maanden op aan het g**len......
Wist niet dat hij er al was, ik dacht dat hij pas in november uit zou komen.
Dit is echt mijn droom gitaar, ga er denk ik ook mijn LP voor verkopen....

LesPaul1612
21 oktober 2010, 14:37
Godsamme...mocht ik ooit kinderen krijgen hoop ik echt dat ze me niet zoveel geld kosten als jij, Roel. Er moeten toch ergens grenzen getrokken worden...

Als jouw ouders jou op Roels leeftijd de mogelijkheid hadden gegeven om een Fender American Standard te kopen zou jij dat denk ik gelijk doen. Jij zou dan heus niet zeggen dat je het ook wel kan doen met een Stagg. Daarom word ik ook wel eens gek van het gezeik tegen verwende kids. Als je ouders je gewoon graag blij willen maken met een mooi ding, zeg je heus niet dat je een goedkoper ding wilt.

Roel, volgens mij ben jij zielsgelukkig met je Wolfgang en die plezier moet niet bederft worden door een paar jaloerse volwassenen

Tankman
21 oktober 2010, 14:42
Gozer...je mist het punt. Als mijn ouders de kans hadden gegeven, had ik hem vast genomen ja. Maar het hele punt is, dat hebben ze niet, omdat ik moest werken en sparen voor mijn spullen, omdat ik zo opgevoed ben. Daarnaast snap ik heus wel dat je als ouder je kind wel kan belonen met bijvoorbeeld een duur cadeau, maar als Roels geschiedenis van de laatste tijd kent, dan snap je waarom ik me eraan erger.

jules
21 oktober 2010, 15:21
tja ik kan me dat wel voorstellen, dat je er aan ergert, ik heb het vroeger ook wel eens gedaan hoor met paps en mams maar dat was omdat er toen een buitenkansje voorbij kwam. Enige keer.

Tja ik hoop in ieder geval dat roeslmoel zelf eens rust vind in het vinden van zijn geluid,

apekop
21 oktober 2010, 15:28
Ik had mijn Contemporary Strat met Kahler Floyd ook zo bewerkt dattie alleen voorover ging. En al die backstop thingy's zijn er niet voor niets.
Maar kolder? Ik heb nog geen techniek gevonden om 2 a 3 semitones omlaag te benden ;)

luister even naar Jeff beck zou ik zeggen, 3 halve tonen omlaag en 2 halve tonen omhoog met de tremelo kan gerust.

Even een stomme vraag misschien, maar waar is dat lange ding bij de brug voor? bij de lage E bedoel ik.

Henri H
21 oktober 2010, 15:33
luister even naar Jeff beck zou ik zeggen, 3 halve tonen omlaag en 2 halve tonen omhoog met de tremelo kan gerust.

Even een stomme vraag misschien, maar waar is dat lange ding bij de brug voor? bij de lage E bedoel ik.Hehe, dat lange ding is dus de D-Tuna waar het halve topic over gesproken wordt. ;)

Jeff Beck is meesterlijk met z'n tremelo!

Mitch
21 oktober 2010, 15:50
Jongens, bewaar de pappa-en-mamma en vroeger-was-alles-beter verhalen voor Off Topic.

apekop
22 oktober 2010, 09:03
Hehe, dat lange ding is dus de D-Tuna waar het halve topic over gesproken wordt. ;)


ok, bedankt, ik had niet het hele topic gelezen, ik ga het eens nazoeken....

RoelSmoel
22 oktober 2010, 20:05
Hehe, die schoenen zijn pas over een paar weken weer leverbaar.. Argh..

jules
22 oktober 2010, 20:14
Ach ja je hoeft toch niet naar buiten, lekker de hele dag op je gitaar spelen :)

RoelSmoel
22 oktober 2010, 22:45
Ach ja je hoeft toch niet naar buiten, lekker de hele dag op je gitaar spelen :)

Je moest eens weten.. Morgen ben ik bijna de hele dag buiten, en maandag begint de school weer, pfff, dag gitaar spelen:dontgeti:

Tankman
22 oktober 2010, 22:59
Toch maar weer verkopen dan? Zonde, zo'n mooie plank stof laten opvangen. :soinnocent:

ShredTallicA
23 oktober 2010, 01:07
100 euro! :crazyhappy:

marc_o
23 oktober 2010, 01:24
Je moest eens weten.. Morgen ben ik bijna de hele dag buiten, en maandag begint de school weer, pfff, dag gitaar spelen:dontgeti:


Ah, lekker buitenspelen. jammer dat je je nieuwe schoentjes dan nog niet hebt...bummer! :cheerup:

stikel
23 oktober 2010, 03:42
@ Beste Tankman,

Ik weet het natuurlijk niet, maar vermoed, gezien je leeftijd, dat jij geen kinderen hebt. Ik heb ze wel. En mijn zoon (10) heeft ook wel voor 2500 euro aan gitaarspullen. Is dit erg ? Ik vind van niet. En dat is niet omdat het vroeger allemaal beter was, maar omdat we het nu beter hebben en het dus kan. En volgens mij verdien jij je brood met deze handel, dus wees blij dat er zulke ouders zijn. Of ga jij een vader bij jullie in de zaak afraden om dure spullen voor zijn, misschien wel talentvolle, kind aan te schaffen ? Ik ben meer dan dubbel zo oud als jij en had vroeger (ja dat mag ik zeggen) niets. Er was gewoon geen budget voor lessen, laat staan instrumenten. Maar je gunt je kind het beste (mits de financiën het toelaten vanzelfsprekend) in de hoop dat ze er dan ook het beste uithalen.

Tankman
23 oktober 2010, 10:32
Tja..voor de handel is het uiteraard prima, maar ik ben geen voorstander hiervan. Ik heb mijn mening al duidelijk gemaakt en ik vind dat die jongen eerst fatsoenlijk moet leren spelen voor hij als een gek gaat investeren. Verder maak ik er geen woord meer aan vuil. Mijn standpunt is duidelijk en we zouden on-topic blijven.

Mitch
23 oktober 2010, 12:19
Goed, als we niet verder komen dan EVH schoenen én door een mod break heen toch weer moeten discussiëren over vroegâh dan is het erg eenvoudig: slotje.