PDA

View Full Version : cube vs pod 2.0 vraag



noud18
19 oktober 2010, 15:14
Eigelijk maar 1 vraag is de pod 2.0 of de roland cube beter met zijn effecten.
Ik zou hem alleeen maar thuis gebriuken maar ik wil wel weten wat nu beter is een versterker met effecten of een pod 2.0 multti effect Alvast bedankt voor de reacties.
Noud

Basseytje
19 oktober 2010, 15:16
ik neem aan dat je al een versterker hebt? wat wil je ermee, en welke roland cube had je in gedachte?

noud18
20 oktober 2010, 15:44
Ik wilde hem voornamelijk thuis op laag volume gebruiken maar ik wil wel veel clean effecten chorus phaser flanger delay en het moet natuurlijk goed klinken pod 2.0 of een multi efecten versterker cube 50 watt of vox wat raden jullie mij aan meede gitaristen.
Ik wil het allemaal wel testen maar wat zijn de voor en nadelen.
En is de pod 2.0 echt zo goed.
Noud

jim__
20 oktober 2010, 16:18
Ik wilde hem voornamelijk thuis op laag volume gebruiken maar ik wil wel veel clean effecten chorus phaser flanger delay en het moet natuurlijk goed klinken pod 2.0 of een multi efecten versterker cube 50 watt of vox wat raden jullie mij aan meede gitaristen.
Ik wil het allemaal wel testen maar wat zijn de voor en nadelen.
En is de pod 2.0 echt zo goed.
Noud
Voordeel is het als je een betere interpunctie gebruikt, en beter spelt. Dan leest voor ons een stuk gemakkelijker.

Nadeel is dat je nog geen antwoord hebt gegeven op de terechte vraag van Basseytje: Heb je al een gitaarversterker? Wil je met koptelefoon gaan spelen of met een speaker?

Een Pod is namelijk iets anders dan een cube, en vox heeft inderdaad ook het een en ander aan gitaarspul. En ze kunnen allemaal "veel clean effecten chorus phaser flanger delay en het moet natuurlijk goed klinken pod 2.0 of een multi efecten versterker cube 50 watt of vox"

Groet van een meede gitarist

remmiedepemmie
20 oktober 2010, 17:03
Zelf ben ik in het bezit van een Cube 60 en een Pod 2.0. Bij de Cube kun je sommige effecten niet tegelijk gebruiken. Je hebt twee draaiknoppen met ieder vier effecten, en per knop is maar een effect mogelijk. Bij de Pod kun je veel meer door elkaar gebruiken.

Van de twee is de Cube mijn favoriet, soms is het prettig om zonder hoofdtelefoon een beetje te tokkelen, geen gedoe met draden. Maar indien nodig kun je de hoofdtelefoon gebruiken. De Pod 2.0 heeft zoveel mogelijkheden dat je blijft zoeken naar een beter geluid.

Tegenwoordig gebruik ik die twee niet meer, of ik speel akoestisch, of ik gebruik mijn Peavey Windsor.

Exi
20 oktober 2010, 17:41
Als je echt veel met effecten wil gaan klooien zou ik een pod nemen (met een paar goede speakers/monitoren en eventueel een koptelefoon als je die nog niet hebt).

Wat ook een aanrader is, is het werken met modeling software.
Kijk eens naar Amplitube 3 van IK Multimedia. Als je geen problemen hebt met het gebonden zijn aan een computer/laptop is dit een zeer goed oplossing.
Het klinkt in ieder geval fantastisch.