PDA

View Full Version : Progressive symfonische fusion



LaurentB
19 oktober 2010, 14:06
Altijd moeilijk om je stijl te omschrijven:

Escape To My Life (http://www.em11.nl/geluiden/hifi/escape_to_my_life.wma)

Hij komt ook nog op YouTube te staan. Heeft er iemand ideeën voor en/of ervaring met het maken van een wat dynamischer beeld dan een stilstaand plaatje bij zo'n YouTube upload?

Bij een akoestisch nummer kun je wel een stemmige video maken van de gitarist, maar bij een elektrisch nummer als dit vind ik het er niet uitzien als je een kale vent van middelbare leeftijd in zijn huiskamer tekeer ziet gaan...

covermark
19 oktober 2010, 14:41
Mooi stuk. Luistert lekker weg. Mooie akkoordjes, mooie fraseringen en prachtig geluid. Hoe heb je het opgenomen?

Als je kunt zou je eens moeten kijken of je het geluid van de snare iets kunt aanpassen. Koinkt een beetje als een hol blikje momenteel en haalt de aandacht van het stuk m.i. weg.

Complimenten, dit is behoorlijk wat werk geweest.

LaurentB
19 oktober 2010, 15:49
Mooi stuk. Luistert lekker weg. Mooie akkoordjes, mooie fraseringen en prachtig geluid. Hoe heb je het opgenomen?

Als je kunt zou je eens moeten kijken of je het geluid van de snare iets kunt aanpassen. Koinkt een beetje als een hol blikje momenteel en haalt de aandacht van het stuk m.i. weg.

Complimenten, dit is behoorlijk wat werk geweest.

Dank je wel!

Ik heb voor vrijwel alle partijen een Ibanez Musician 550 gebruikt, alleen de vervormde akkoorden zijn met een Gibson SG Special gespeeld (die klinkt net wat rauwer).
Versterking via een Line6 PodPro 2.0 (Fender Black Panel en Soldano simulatie), direct in de geluidskaart.

Opnames gemaakt met Cubase.

Met die snare heb ik nogal wat zitten stoeien. Te weinig reverb en dan wordt het te droog, maar iets meer en dan klinkt-ie weer als dat holle blikje. Ik kreeg hem inderdaad niet helemaal zoals ik wil.

Gert-Jan
19 oktober 2010, 20:36
Een lekker muziekstuk, mooie harmonien, lekkere tone....de opname vind ik niet geweldig maar als ik lees waarmee je hebt opgenomen dan valt het ook weer reuze mee. Altijd lastig met geluidskaarten. Je bouwt naar een mooie climax, het blijft spannend. Ik zou zoiets weleens met 'echte' opnamegear willen horen. Hoe heb je het stuk geschreven? Of is het een bestaand stuk? In ieder geval petje af!

LaurentB
19 oktober 2010, 20:45
Een lekker muziekstuk, mooie harmonien, lekkere tone....de opname vind ik niet geweldig maar als ik lees waarmee je hebt opgenomen dan valt het ook weer reuze mee. Altijd lastig met geluidskaarten. Je bouwt naar een mooie climax, het blijft spannend. Ik zou zoiets weleens met 'echte' opnamegear willen horen. Hoe heb je het stuk geschreven? Of is het een bestaand stuk? In ieder geval petje af!

Ik heb wat basiskennis maar ben geen geluidstechnisch expert, dus ik probeer het een beetje redelijk erop te krijgen en blijf er dan maar vanaf, omdat het er dan meestal niet meer beter op wordt.

Het is een eigen compositie.
Het eerste thema schoot me enkele maanden geleden te binnen, inclusief de sound, enkele seconden nadat ik wakker werd. Heb ik nooit eerder zo meegemaakt.

Er ging me toen een licht op waarom ik voorheen vaak vastliep met composities: met de gitaar in de hand val je vaak in je clichés terug. Dus heb ik zoveel mogelijk in mijn hoofd proberen te bedenken hoe de opvolgende thema's ongeveer zouden moeten klinken, en werkte dat later uit.

Het 'b-deel' is steeds min of meer geïmproviseerd, zoals je wel kunt horen, en de brug is weer uitgearrangeerd.