PDA

View Full Version : vintage deed het niet meer



jules
18 oktober 2010, 23:29
Nou dat is ook wat, sta ik daar met mijn vintage les paul bij de repetitie op te scheppen over dat het hals element omgedraaid is, en op de middelste stand out of phase staat. Ik steek hem in......... Niks :( .

Alleen het brug element deed het. Het hals element deed het een heel klein beetje maar krakerig, in de pauze het achterkantje bij de potmeter er af gehaald en als ik bij de draadjes bij de pot meter ze wat uit elkaar drukte deed hij het in een keer weer goed, ff alles wat uit elkaar geduwd en de hele repetitie op alle elementen lekker kunnen spelen.

Ik zag wel bij de draadjes dat er een paar van die draadjes die geschield zijn de schielding haartjes hier en daar los waren en elkaar dus raakten, ik denk dus dat het allemaal opnieuw gesoldeerd moet worden. Zoals ik al zei is het neck element out of phase gesoldeerd en dat wil ik graag zo houden, zou ik dat gewoon bij idere gitaarzaak kunnen doen?? Ik heb namelijk eerlijk gezegd niet zo heel erg veel vertrouwen in de zaken bij mij in de buurt (Maastricht) is er een forumer in mijn buurt die dit kan??

Gewoon k%#*t :(


HULP

Chroxy
19 oktober 2010, 00:12
ik help je graag, ik kom oorspronkelijk uit bunde. Helaas woon ik tegenwoordig in Utrecht en ben ik over 2 weken pas weer in Mtricht.

Anyway, wanneer je tijd en zin hebt. Ga er dan rustig voor zitten en doe alles overnieuw; draai de draadjes samen met een tang, beetje soldeer erop en op de potmeters solderen. Het is geen rocketscience en zo leer je het voor een volgende keer :)

jules
19 oktober 2010, 00:29
ik zal mijn best eens doen

Venlonaer
19 oktober 2010, 00:38
Tip. Heb je niemand in de omgeving die een beetje handig is met elektriciteit? Ik soldeer zulke dingen altijd met mijn oom. Die is er best handig in, maar hij is totaal geen gitaarbouwer maar gewoon handig met draadjes en solderen!:ok:

BartBlackMagic
19 oktober 2010, 00:49
Ik wil toch even dit vermelden: toen ik enkele weken geleden een (nieuwe) Vintage Les Paul ging uitproberen die voor mijn ogen uit de verpakking werd gehaald, was deze binnen 5 minuten stuk! Eén van de twee pickups deed het niet meer (wrs gewoon slechte verbinding, maar toch...)

jules
19 oktober 2010, 08:24
ja op zich zag het soldeerwerk en de draadjes er niet crappy uit of zo alleen net dat draadje. Volgens mij is het wat te lang gestript, en als er dan een haartje uit het tin raakt, maakt het natuurlijk snel contact met iets anders, het domme is dat als ik normaal een nieuwe od tweedehandse gitaar koop ik het meteen ff check, maar ja nu natuurlijk ff niet :)

JTB
19 oktober 2010, 09:30
Ik werk in Maastricht, woon in Hoensbroek en zou dit wel voor je willen en kunnen doen. Mocht het nog nodig zijn dan pm je me maar.

jimihattricks
19 oktober 2010, 10:41
anders naar Guus Arons in Heerlen, Richard kan dit wel fixen.. maar is zonde vh geld lijkt me, volgens mij kun jij dit ook wel

jules
19 oktober 2010, 10:55
ik denk het ook wel volgens mij is het alleen het dikkere draadje dat boven op het potmetertje gesoldeerd is, waar de draadjes wat van uitwaaieren, zou dat kunnen?

jules
19 oktober 2010, 15:48
tis al geregeld, hehe we hebben hier een prachtige instrumentatie dienst op de faculteit 8))

jules
20 oktober 2010, 09:17
zooooo alles opnieuw gesoldeerd, ziet er een stuk beter uit nu, en doet het weer perfect :)