PDA

View Full Version : Potmeters



Josdevos
7 mei 2003, 22:59
Probleempje, blijkt dat op m'n Mesa Nomad, de Master potmeter van het groene en het rode kanaal niet verder dan 15 uur gaan. Als ik het verder opendraai valt het geluid weg. Zijn de potmeters dan kapot, of kan het met contactspray ook verholpen worden?
Tis op zich zo geen groot probleem, maar leuk is anders...

nicoverduin
7 mei 2003, 23:19
klinkt als een kapotte pot.
Nico

Josdevos
7 mei 2003, 23:20
Shit, das dan een probleem. Want heb de amp 2de hands gekocht...

skabouter
7 mei 2003, 23:22
pot vervangen. kan toch niet zo duur zijn ? 5 euro per pot ? en je moet er toch maar 1 of 2 ?

Josdevos
7 mei 2003, 23:25
Ok heb dit al gedaan op een Marshall Valvestate en met veel gepruts hem er in gekregen. Maar op een Mesa???
Raak maar eens aan de juiste pots. De juiste waarde is meestal geen probleem, maar ze moeten nog in het chassis passen hé!

ben79
7 mei 2003, 23:36
probeer eens in de winkel,
ga er eerst naartoe zonder de amp en vertel hem het probleem, weet ie er niets van kun je best naar een ander toegaan bv limit in herentals die weet en kan erg veel..

Josdevos
7 mei 2003, 23:38
Weet je, ik kan dat zelf zeker hoor, die pots vervangen, maar ik moet enkel zien dat ik excact dezelfde pots te pakken krijg. Partnumbers heb ik, maar waar vind je ze?

ben79
7 mei 2003, 23:43
ff bellen naar limit die heeft er misschien en anders kan ie er zeker aankomen volgens mij

Josdevos
7 mei 2003, 23:45
Ok, thx. Misschien kunnen ze bij Caerts in Leuven dat ook krijgen?

ben79
7 mei 2003, 23:48
ja denk ik ook ? het is toch een van de grotere ,is die trouwens echt zo goedkoop en groot als ze zeggen?

Josdevos
8 mei 2003, 00:02
Goedkoop? Caerts? Helemaal niet! Groot, mja, valt wel mee, maar ik vind het de moeite niet hoor. Kom er bijna nooit, tenzij dat ik iets dringend nodig heb.

mathe
8 mei 2003, 07:09
Maak eens een foto van die 2 potmeters, misschien heb ik ze liggen.
Kun je zien welke waarde ze hebben?

Marc

Nocki
8 mei 2003, 07:15
mail even naar mesa.
in de handleiding staan meestal alle onderdelen beschereven met nummers erbij (je had ze al geloof ik) en vraag of ze dat hebben voor je.
mesa is best aardig heb ik gelezen... of het nog zo is weet ik niet maar je kunt het proberen. mischien sturen ze dan wel 2 potmeters op...

Nocki