PDA

View Full Version : Tremolo weglaten?



VanDiekum
18 oktober 2010, 22:24
Beste Mensen,

Ik ben in het bezit van een een Ibanez GRG170DX ... ja ik weet het een goedkope gitaar is dat het wel waard het is eigenlijk zo ..
Het is mijn eerste project en wil er ook niet te veel geld aan besteden ik heb pakket een tijd geleden voor 100 euro overgekocht.

Maar nou kom ik bij mijn vraag is het mogelijk om je tremolo weg te laten en een gewone brug te plaatsten of is dat niet te doen?

Of weet iemand misschien een goede nieuwe tremolo die niet zo bagger is als de standaard tremolo FAT 10 die erop zit

Groeten en alvast bedankt VanDiekum

Stefan16384
18 oktober 2010, 22:59
Ik denk dat er genoeg op dit forum te vinden is over het vastzetten van een tremelo of hoe deze te vervangen door een hardtail.

Maar heel kort:

Vastzetten kan je doen door een stuk hout tussen je tremeloblok en body te plaatsen. Eventueel nog te combineren met extra tremelo veren. Heb ook welleens gehoord dat je met alleen veren ook een eind kan komen. De trem komt dan op de body te liggen.

Een hardtail monteren wordt wat lastiger. Dan moeten eerst de openingen voor de tremelo dicht gemaakt worden. Hiervoor moet je stukken hout op maat maken, deze in de body lijmen en vervolgens opnieuw afwerken. Daarna kan je er gewoon een hardtail opschroeven. Dit lijkt mij echter een hoop moeite, tijd en geld voor dit gitaartje.

Er is verder genoeg keuze in andere tremelo's. Maar voor bijvoorbeeld een floyd, zal je ook de body flink moeten aanpassen.

Kortom, ik denk dat je de trem gewoon moet vastzetten met een stukje hardhout.