PDA

View Full Version : It's official: Heritage eruit, Handwired erin bij Vox



Mitch
18 oktober 2010, 17:35
http://www.voxamps.com/uk/Handwired/

http://www.voxamps.com/images/handwired/lg_AC30HWH_V212HWX_Front.jpg

Nadat de CC-lijn werd vervangen door de C-lijn hoorde ik dat de Heritage lijn ook zou worden vervangen. Toevallig kijk ik net op de Vox site en zie dat de serie nu Handwired heet. Duidelijkste veranderingen: geen EF86 kanaal meer maar Normal en Top Boost én een mastervolume. Die voor de purist dan ook nog uitschakelbaar is. En bij de 2x12 combo heb je nu ook de keus uit greenbacks of alnico blue, waar de Heritage versie uitsluitend Blues aan boord had.
Ook de styling lijkt iets veranderd, dit is volgens mij meer het wit zoals dat op de 'oude' Handwired versie zat, paar jaar terug. De Heritage is meer crème.
De pre amp sectie lijkt nu gelijk te zijn aan de CC versie. Had leuker geweest als er iets meer onderscheid was, maar soit.
Al met al denk ik een verbetering, zeker de master. Qua type aanduidingen wordt het wel een zootje nu. Was al onoverzichtelijk met het gaan van CC naar C, maar dit nu ook weer... de heritage head was bijvoorbeeld de AC30HH en nu wordt de head de AC30HWH, hihihi.

rpl
18 oktober 2010, 17:42
Dit zijn lekkere versterkers in januari ga ik beslissen of het deze VOX wordt of een Fender '57 deLuxe.

Nielsje
18 oktober 2010, 17:45
De vormgeving van de head kan ik zeker waarderen.
Ik weet niet of ik deze lichtere kleur wel mooi vind. Een ding vind ik wel te lelijk voor woorden:

Nog steeds dat lelijke plastic Vox logo!

Voor de rest maar eens beluisteren :)

Mitch
18 oktober 2010, 18:23
Jij met je logo :D
Ik zie nu trouwens dat de zwart plastic roostertjes zijn veranderd in crème roostertjes, maar dat het mooie bruin lederen handvat is ingeruild voor een crème kunststof ding. Afijn, ik ga 'm er niet voor inruilen ;)

guitarguru
18 oktober 2010, 19:02
Tempting hoor zo'n geile witte top :mmmm: Maar dus met dezelfde preamp opbouw als mijn CCH? Zal hem wel eens checken, of dat handwired nou zo'n wereld van verschil maakt..

MarkV
18 oktober 2010, 19:05
Geen cheapass plastic inputs meer :makeup:

Mitch
18 oktober 2010, 19:09
Tempting hoor zo'n geile witte top :mmmm: Maar dus met dezelfde preamp opbouw als mijn CCH? Zal hem wel eens checken, of dat handwired nou zo'n wereld van verschil maakt..

Nou...dat weet ik niet hoor. Het lijkt in ieder geval dezelfde pre amp opbouw als de nieuwe C-lijn. Normal en Top Boost met ieder twee inputs. En qua klank is het natuurlijk niet anders (PCB vs PTP), maar wellicht is het circuit wel degelijk iets anders of hebben ze andere componenten. Dat zullen gut-shots later wel duidelijk maken.

Nielsje
18 oktober 2010, 19:09
Geen cheapass plastic inputs meer :makeup:

Hm.. dat interesseert me dan weer geen bout. Die kunststof dingen zijn prima.
Maar dat logo en (dank je Mitch) dat handvat...

guitarguru
18 oktober 2010, 19:23
Nou...dat weet ik niet hoor. Het lijkt in ieder geval dezelfde pre amp opbouw als de nieuwe C-lijn. Normal en Top Boost met ieder twee inputs. En qua klank is het natuurlijk niet anders (PCB vs PTP), maar wellicht is het circuit wel degelijk iets anders of hebben ze andere componenten. Dat zullen gut-shots later wel duidelijk maken.

Deze heeft iig een gelijkrichter buis itt tot de C lijn.

the sure thing
18 oktober 2010, 19:40
VOX heeft toch eerder een HW lijn gehad? Die hadden zo'n klein blauw metalen plaatje in een hoek van de amp/box

Chris Winsemius
18 oktober 2010, 20:11
VOX heeft toch eerder een HW lijn gehad? Die hadden zo'n klein blauw metalen plaatje in een hoek van de amp/box

Yep, duurdere reeks of model, weet alleen even niet meer omtrent dat plaatje in de hoek.

Mitch
18 oktober 2010, 20:42
Ja, dat zei ik al: lekker verwarrend. Ik ben even kwijt of het eind '90s of vroege '00s was, maar er is eenmalig een Handwired editie geweest, zowel in combo als in head. Reverb, mastervolume.
En nu dus voor de tweede keer een 'handwired' serie, waar de vorige Heritage serie ook vaak aan 'handwired' werd gerefereerd, ghehe.

En inderdaad guitarguru, deze heeft dus wel de buizengelijkrichting, die had ik over het hoofd gezien.

fenderben
19 oktober 2010, 13:53
Deze heeft iig een gelijkrichter buis itt tot de C lijn.

Ik weet dan weer dat de 'CC' lijn ook een gerijkrichtbuis heeft;)

fenderben
19 oktober 2010, 13:54
Yep, duurdere reeks of model, weet alleen even niet meer omtrent dat plaatje in de hoek.

Die HW lijn was dan wel 'made in england'!

Mitch
19 oktober 2010, 14:08
Juistem. Was ten tijde van de Korg reissues (oftewel AC30TB(X) oftewel 6-inputters). Mooie bakken hoor, maar je ziet ze niet zo veel.

jonesd
19 oktober 2010, 14:30
Ziet er goed uit.

Wel jammer dat de tremelo is gesneuveld t.o.v. de C en CC series.

Mitch
19 oktober 2010, 15:11
Die had de Heritage ook al niet. Het maakt wat mij betreft juist een prettig verschil tussen de twee versies. Maar goed, ik heb een hekel aan zowel reverb als tremolo, dus stoor je niet aan mij :D

jonesd
19 oktober 2010, 17:39
De reverb zou ik ook best kunnen missen in mijn cc want die klinkt waardeloos.

De tremelo daarentegen gebruik ik vrij dikwijls, deze voegt toch wezenlijk iets toe, vooral clean.

Mitch
19 oktober 2010, 21:20
Ik altijd maar denken dat tremolo juist iets weghaalt :p

tillens
19 oktober 2010, 21:58
En weer terugbrengt... maar toch blijft het tof zoon amp..

Mitch
12 november 2010, 14:53
Bumparooo!
Ik zat net even een ProGuitarShop filmpje te kijken en zag dat ze ook een demo hebben van de nieuwe Handwired:
http://www.youtube.com/watch?v=OVi9ZPYQdp0
Toch wel wat meer verschillen: een 'hot' mode op het top boost kanaal die ook footswitchable is. Dus met een A/B switch en de footswitch heb je wel wat sounds aan je voeten.
En de foto van de binnenkant ziet er ook niet slecht uit.