PDA

View Full Version : Harely Benton 100 clip



Hippiemeisje
18 oktober 2010, 15:13
Hallo,

ik heb een stemapparaatje gekregen van mijn partner, het is een Harley Benton 100 clip, er zit een miniscule handleiding bij, zo weinig staat er op dat ik er nog steeds niets van begrijp... ja, dat het lichtje op groen gaat als ze juist staat, dat is al! Maar hoe stel je in welke snaar je bespeelt en dergelijke? De handleiding maakt me niets wijzer, ook op het internet vind ik geen degelijke handleiding... De verkoper had haar gezocht dat het een makkelijk apparaatje was... tja, maar zij kent daar niets van, heeft haar uitgelegd hoe het werkt, maar ja, dat weet ze niet meer... dus, ik heb een probleem. Kan iemand me helpen?

groetjes

driesp
18 oktober 2010, 17:47
De noot die je speelt wordt gewoon weergegeven, en hij geeft weer als die noot te hoog of te laag is. Bij het stemmen moet je dus weten welke noot je aanslaat, waarnaar je juist kan stemmen.

aaronstonebeat
19 oktober 2010, 11:46
Een gitaar stemmen, met of zonder stemapparaat, kan in het begin behoorlijk lastig zijn; het zit nog niet in je oren hoe een gestemde gitaar moet klinken.

Probeer het eerst eens hiermee (http://www.guitarforbeginners.com/onlinetuner.html); als je dan de gitaar op het gehoor hebt gestemd, worden de indicaties op je stemapparaatje wellicht al wat duidelijker.