PDA

View Full Version : Tonerider Pure Vintage pickups



ateng
18 oktober 2010, 10:35
Heb de pickups van mijn Tokai vervangen door Tonerider Pure Vintage en ben zeer tevreden.
Hier een soundclip van mijn Tokai met Tonerider erin.

http://soundclick.com/share.cfm?id=9770632

Bladerunner
18 oktober 2010, 11:18
Mmm, dat doet me toch wel weer (terug)verlangen naar een strat.
Lekkere tonen, zowel clean als met een randje. Wat heb je nog meer gebruikt voor deze opnames behalve je Tokai?

Greetz,
Blade

Megadeth22
18 oktober 2010, 12:05
Lekker he, Slow dancing in a burning room en Always on the run :ok:

ateng
18 oktober 2010, 16:50
Mmm, dat doet me toch wel weer (terug)verlangen naar een strat.
Lekkere tonen, zowel clean als met een randje. Wat heb je nog meer gebruikt voor deze opnames behalve je Tokai?

Greetz,
Blade

Mijn Tokai geplugd in mijn Vox Tonelab SE en direct via een Dynacordmixer in mijn iMac met Cubase opgenomen.

Bladerunner
18 oktober 2010, 17:20
Nogmaals beluisterd en ik vind het steeds lekkerder klinken! Is het een 'vintage' Tokai of een nieuwer type?

ateng
18 oktober 2010, 18:55
Het is een vintage Tokai uit '81 maar heb wel een Wilkinson brug en tuners op gezet en gerefret met Dunlop 6110 jumbo fret.

Bladerunner
18 oktober 2010, 19:15
Gaaf! Vintage Modern dus!!! Kan zeker wedijveren met Fenders uit de USA, zo te horen.

ateng
18 oktober 2010, 21:23
Gaaf! Vintage Modern dus!!! Kan zeker wedijveren met Fenders uit de USA, zo te horen.

Yep, heb vanmiddag een Custom Shop '50, een Road Worn Classic en een USA std getest en mijn Tokai klinkt muzikaler dan de Road Worn en de standard strat. De Custom Shop is ook geweldig alleen heeft niet dat bottom end wat de Tonerider wel heeft.
Ik wou de Tokai als backup gitaar gebruiken maar denkt dat het toch mijn main guitar wordt.

pasqual
18 oktober 2010, 23:21
om een of andere reden werkt je link niet ( meer? ).
maar over je elementjes: ik kan me voorstellen dat je erg tevreden bent. ik heb deze set ook in 2 stratjes zitten en ben ook erg tevreden. erg helder clean geluid en een lekkere bite als je met overdrive speelt.

groeten Pasqual.

edit: link werkt wel...zal wel aan mij liggen?
anyway: zie beschrijving hierboven. klinkt goed Martin!

Bladerunner
19 oktober 2010, 11:38
Heb net even zitten kijken (en luisteren) op de Tonerider-site.
Als de financiën het weer een keertje toelaten dan moet ik ook aan de Tonerider-pickups maar dan voor m'n tele. Klinkt echt goed!!!
GASGASGAS

Riky
19 oktober 2010, 14:15
dat is idd een heeel fijn geluidje! Lekker gespeeld ook!