PDA

View Full Version : Reverb pedaal stuk



Rick trodat
17 oktober 2010, 22:13
Sinds vorige maand heb ik de Fuchs good verbrations. Echter sinds vandaag geeft hij een soort van brom. Geluid klinkt als de crackle oke van zvex. Maar dan constant zeg maar.

Het geluid wordt ook erger als ik de reverb knop beweeg, maar het geluid is echter wel constant aanwezig.

Wat zou het kunnen zijn. En oh ja, doormeten is erg lastig. Het pedaal zit aardig dicht van binnen, ik kom bijv niet bij de potmeters.

HaroldA
17 oktober 2010, 22:30
Reverb pedaal stuk

Mooi, niets meer aan doen! :ok:


Als je toch reverb zou willen hebben omdat je in een surf/rockabilly bandje speelt: werkt hij wel in standby of op batterij? Zonder foto's of een schema kan ik overigens weinig tips geven.

cluseau
17 oktober 2010, 22:34
Sinds vorige maand heb ik de Fuchs good verbrations. Echter sinds vandaag geeft hij een soort van brom. Geluid klinkt als de crackle oke van zvex. Maar dan constant zeg maar.

Het geluid wordt ook erger als ik de reverb knop beweeg, maar het geluid is echter wel constant aanwezig.

Wat zou het kunnen zijn. En oh ja, doormeten is erg lastig. Het pedaal zit aardig dicht van binnen, ik kom bijv niet bij de potmeters.

Klopt het dat je die alleen met een adapter kan gebruiken? Als dat zo is heb je misschien een probleem met de spanninsstabilisatie. Ik ken het ding verder niet maar het zou kunnen dat er een 7809 regelaar in zit.

Frans.

Rick trodat
18 oktober 2010, 09:47
Mooi, niets meer aan doen! :ok:


Als je toch reverb zou willen hebben omdat je in een surf/rockabilly bandje speelt: werkt hij wel in standby of op batterij? Zonder foto's of een schema kan ik overigens weinig tips geven.

:seriousf:

Ik speel soms dick dale achtige nummers.

In true bypass doet ie niks, met batterij hetzelfde liedje. ( Hij gaat trouwens terug naar de winkel, maar ik ben wel benieuwd)

Schema is niet te vinden. Aan een foto heb je waarschijlijk niks ( epoxy)