PDA

View Full Version : Do what you want....



Gert-Jan
17 oktober 2010, 16:56
.....want dat is nu eenmaal de titel van dit feel-good liedje. Gewoon ff lekker simpel op een zondag freubelen. Ik ben geen zanger (overbodig om te zeggen), dus daar moet je maar genoegen mee nemen.....het is een niemendalletje maar ik had er wel lol in en er komt de laatste tijd weinig meer van posten.....

http://www.gjvanwijk.nl/dwyw.mp3

covermark
17 oktober 2010, 17:44
Wat een geweldig lekker nummer. Zit goed in elkaar, inderdaad lekker 'feelgood nummer'. Als dit op de radio komt zet ik m beslist harder.

Waanzinnig goeie produktie. Lekkere gitaartjes. Fantastische drums. Stem van jou is best te pruimen hoor!

tom123
17 oktober 2010, 19:08
Super goed man !

Ik wou dat ik zoiets even in elkaar kon zetten.
Mja ik heb dan ook nog nooit zelf iets geschreven.

Hoe heb je het nummer zo lekker gemaakt?
Had je gewoon een leuke riff en de rest kwam vanzelf?

Ik wil het weten :P .....

Gert-Jan
17 oktober 2010, 20:23
Gewoon wat accoordjes op een acc. gitaar. Opgenomen in Protools;

bass: plugin
drums: ez-drummer
el. piano: plugin
acc.gitaar
el. gitaar door een POD
zang met Rode mic

that's all

bedankt voor de reacties.

covermark
17 oktober 2010, 20:55
Heb je de drums dan zelf 'ingetikt' en via EZ drummer afgespeeld of heb je dan gebruik gemaakt van de blokken die meegeleverd worden? Met name de fills vind ik erg lekker op hun plek vallen.

Koortjes zijn trouwens ook super.

Ik zou zeggen probeer m in de ether te krijgen. Heb hem nu een paar keer beluisterd en zing/neurie al mee.

Psychomantis
17 oktober 2010, 21:22
Heb je de drums dan zelf 'ingetikt' en via EZ drummer afgespeeld of heb je dan gebruik gemaakt van de blokken die meegeleverd worden? Met name de fills vind ik erg lekker op hun plek vallen.

Koortjes zijn trouwens ook super.

Ik zou zeggen probeer m in de ether te krijgen. Heb hem nu een paar keer beluisterd en zing/neurie al mee.

Jup, en hoe heb je de el. piano gedaan? ingespeeld via een midi-controller?

Inderdaad een heel goeie song eigenlijk, als een bekande groep als daspop ofzo (woon in belgië) zo een nummer maakt, staat het gelijk 10 weken op nr één in de hitparade. Probeer dit te verkopen man, ongelooflijk dat dit op één zondag gedaan is! respect!

pasqual
17 oktober 2010, 21:40
goed hoor Gert-Jan, zeker voor een niemendalletje. je doet jezelf te kort door het zo te beweren. het zit goed in elkaar. ik zou er zeker verder mee gaan.

groeten Pasqual.

Dancing Lobster
17 oktober 2010, 21:47
Wauw zeg, klinkt fantastisch goed en zit erg goed in elkaar! :)
Keep up the awesome work :ok:

kenx
17 oktober 2010, 21:48
Inderdaad man! Dat heb je geweldig gedaan! Probeer dit binnen te brengen bij de radio, dit kan wel 's wat opleveren. En als Pasqual zegt dat het goed is, dan is het zeker weten goed! Doe zo verder man!

pasqual
17 oktober 2010, 23:08
bedankt Kenx, met zo'n commentaar kan ik er weer tegenaan! ik zag het al tijden niet meer zo zitten...;)

groeten Pasqual.

grayfink
17 oktober 2010, 23:18
Net met plezier geluisterd. Ik zag aan de link in je sig dat je dit voor je vak doet, en het is te horen. :)

Daniel91
17 oktober 2010, 23:19
Je stem is ook zeker goed hoor, zeker voor iemand die zegt dat het niks is...!

Gert-Jan
18 oktober 2010, 07:28
Nou nou wat een positieve reacties allemaal.....dat had ik ook niet verwacht.

Ik zag wat vragen;

@Covermark: Het zijn grotendeels standaard patterns van EZ dat werkt lekker snel....slepen die handel en spelen maar.... Heel soms pas ik een fill iets aan en in dit geval heb ik de kick wat aangepast. Het leuke van EZ is dat je in protools 1 x wat tijd stopt in een goede 'template'. Ik stuur alle afzonderlijke kanalen in EZ naar een eigen protools kanaal waardoor ik de kick, snare toms overhead etc apart kan behandelen. Het blijft electronisch natuurlijk ;-)

@Psychomantis Yep, piano ingespeeld op een keyboard die de plugin aanstuurt. Daarna de midi quantitizen want ik speel piano als een melaatse ;-) Dan audio ervan bakken en de eq een beetje aanpakken

In het algemeen werkt Protools voor dit soort recht toe recht aan liedjes wel lekker.

Uurtje thema bedenken
Uurtje tekst maken

1 Je zoekt de juiste drumpatterns 0,5 uur
2. de bas 0,5 uur (ook midi trouwens)
3. de acc. gitaren (2 partijen) 0,5 uur
4. el. gitaren (3 partijen) uurtje
5. el piano 0,5 uur
6. zang inclusief koortjes 1 uur

Nog een uurtje eq sleutelen en masteren

Totaal dus ca. 7 uurtjes........wat moe je anders met dat kloteweer ;-)

ateng
18 oktober 2010, 17:01
Klinkt lekker en hoe vaker je er naar luistert des te meer hij in je hoofd blijft hangen dus goed werk.
Ik zou de drum iets meer in de mix gooien maar dat is mijn persoonlijke mening.

Bosch
18 oktober 2010, 19:07
Mooi liedje. Goed gedaan. Het zal echt tot leven komen als je met een echte drummer en bassist gaat opnemen.

Gert-Jan
18 oktober 2010, 19:21
Mooi liedje. Goed gedaan. Het zal echt tot leven komen als je met een echte drummer en bassist gaat opnemen.

Ja, hij staat inmiddels op de nominatie. Volgende week gaan we drums voor meerdere liedjes opnemen met Martijn Bosman (ex-Kane). Deze past er nog net tussen ;-)

Hoe is het met de voorbereiding voor het Vai gebeuren?

LaurentB
20 oktober 2010, 11:28
Jaaa, vakwerk dit!

bluegate
20 oktober 2010, 19:43
Klinkt goed, lekker in het gehoor en blijft hangen.
:ok:

TimoSomers
20 oktober 2010, 20:50
Mooi man dit!
Zit ff op je site rond te snuffelen, je maakt echt hele mooie dingen.
Vooral another day vind ik waanzinnig gaaf!

Gert-Jan
26 oktober 2010, 16:46
hehe thanx man!