PDA

View Full Version : Epi Dot project



Hendriks
17 oktober 2010, 14:51
Het is weer tijd voor een nieuw project , weer een tele of toch een strat?
Nu heb ik al een tijdje (3 jaar) een Epi Dot in huis staan, hij is ongeveer 15 jaar oud en nog onbespeelt , de vorige eigenaar wou er nieuwe pups inzetten ,maar is niet verder gekomen dan het demonteren van o.a. de pots en pups.
Mijn idee is om hier wat leuks van te maken , een Tremola(Duesenberg) erop , betere tuners, rollerbridge en andere elementen. Ik twijfel nu over het volgende: de Burstbuckers van mijn tele erin (P-rails in de tele) of iets Gretsch-achtigs . TV-jones vind ik te duur worden , alternatiefen zijn : GFS, Kent Armstrong , oid , ze moeten hum-sized zijn en betaalbaar.
Gaarne input/ suggesties.
http://img684.imageshack.us/img684/3764/img0283q.jpg
http://img810.imageshack.us/img810/8407/img0285sv.jpg

macwilliams
17 oktober 2010, 14:53
Waarom probeer je de P-rails niet in de dot te frotten?

Nicks
17 oktober 2010, 15:02
GFS Dream 180's klinken als iets interessants, en ze zien er erg gaaf uit :)

Midwolda
17 oktober 2010, 15:51
P94's, creme pu-ringen en slagplaatje, gold hardware. Blues to the max...

Hendriks
17 oktober 2010, 15:55
Ik heb veel gas voor een Gretsch en die zijn mij te duur op het moment en ik zou er eigenlijk een soort surrogaat Gretsch van willen maken dus met Bigsby-achtige trem en elementen .
Aan die Gold-harware heb ik ook al gedacht Ton.

Hendriks
17 oktober 2010, 15:57
Waarom probeer je de P-rails niet in de dot te frotten?

De tele is toch mijn nummero uno en die zou ik met de P-rails nog wat veelzijdiger maken.

geert1976
17 oktober 2010, 17:15
P94's, creme pu-ringen en slagplaatje, gold hardware. Blues to the max...

helemaal mee-eens en een heerlijke Bigsby B7 erop:ok:

Hendriks
17 oktober 2010, 17:38
ik zat te denken aan een Duesenberg Tremola , geen gaten boren .

Lodedsvd
31 oktober 2010, 10:46
En, al vorderingen?
Ik zat hier echt naar uit te kijken! ;)

Hendriks
31 oktober 2010, 18:04
En, al vorderingen?
Ik zat hier echt naar uit te kijken! ;)
Ben net terug uit Spanje en ga deze week beginnen met een Cabronita project , de Dot staat hier al een paar jaar en zal dus nog even geduld moeten hebben.

Lodedsvd
31 oktober 2010, 18:13
Ben net terug uit Spanje en ga deze week beginnen met een Cabronita project , de Dot staat hier al een paar jaar en zal dus nog even geduld moeten hebben.

ach, spijtig :makeup:

Hendriks
31 oktober 2010, 18:37
ach, spijtig :makeup:

Komt wel , het gaat alleen wat langer duren.

macwilliams
31 oktober 2010, 19:49
Cabronita project? Dat klinkt interessant, ik ben wel gecharmeerd van deze Tele variant.

Hoe, wat, waarvan, wanneer en een linkje naar een topic A. U. B. !!!

Hendriks
31 oktober 2010, 20:06
Cabronita project? Dat klinkt interessant, ik ben wel gecharmeerd van deze Tele variant.

Hoe, wat, waarvan, wanneer en een linkje naar een topic A. U. B. !!!

Zo gauw ik de eerste spullen binnenkrijg zal ik een topic aanmaken . Ik heb een bodie, hardware (Filtertrons o.a.) en een hals gekocht (lekker op een terrasje in Spanje met de laptop), ook heb ik al contact met een spuiter die de bodie van een vrolijk kleurtje moet voorzien. hals komt uit de USA dus dat zal wel weer een tijdje gaan duren (aaargh).

macwilliams
31 oktober 2010, 20:33
Waar komt die body vandaan? Mag je ook in het volgende nog aan te maken topic pas vertellen hoor. Maar ik ben wel benieuwd aangezien ik sinds m'n brand à Tele topic wel gas heb voor een cabronita.

Hendriks
31 oktober 2010, 20:41
Waar komt die body vandaan? Mag je ook in het volgende nog aan te maken topic pas vertellen hoor. Maar ik ben wel benieuwd aangezien ik sinds m'n brand à Tele topic wel gas heb voor een cabronita.

Bodie neem ik van iemand over die er meerdere had gekocht in de USA , kleine bouwer, ik weet geen naam. Ik heb al vaker contact gehad met de verkoper en de garantie dat de kwaliteit ok is.

E zijn meerdere aanbieders waar je een cabronta bodie kan kopen: Woodtone, Arranz(Spanje).

macwilliams
31 oktober 2010, 20:54
Koelio bro!

Ik zal er eens op zoeken bij google.

Hendriks
31 oktober 2010, 20:57
Koelio bro!

Ik zal er eens op zoeken bij google.

Ik zit nu te tikken op mijn Blackberry , ik zal je morgen de Links geven.