PDA

View Full Version : "Geluiddemper"



Kamiess
7 mei 2003, 21:30
Ik hoorde laatst iemand over een kastje tussen amp en 4x12 waardoor z'n versterker hard kon,maar toch een aangenaam volume had.
Wat is dit en hoe werkt het??
Kun ik dan b.v m'n jcm op 10 zetten(hij klinkt dan het best) en dan het totaal volume met zo'n kastje regelen.

ben79
7 mei 2003, 21:34
bij marshall is ie te krijgen maar kost erg veel dacht ik ..
http://www.marshallamps.com/images/products/powerbrake/powerbrake.html
dat is'm

wietse
7 mei 2003, 21:38
dat is een powersoak
toets powersoak in bij zoeken en je vindt een heleboel topics waarin hier over gesproken is.

Kamiess
7 mei 2003, 21:53
Heb gekeken maar heb geen antwoord op mijn vraag gevonden>kan ik de versterker op 10 zetten en dan met behulp van zo'n powerbrake hewt eindvolume bepalen.
Heb nl een jcm 900 50 watt en die heb ik met oefenen met de band al op 25 watt geschakeld.
Thuis is dat dus te hard.

Rectifier
8 mei 2003, 01:01
Ja dat kan met een Powerbrake of Hotplate.
Je sluit hem tussen je amp en speakers aan en daarmee kan je je output bepalen en je amp op 10 zetten.

Echter ik zou een amp nooit op 10 zetten tenzij het een plexi is maar goed.
Je verkort zo wel erg drastich je levensduur van de eindbuizen.

Amp techs. zeggen dat je zo'n ding wel kunt gebruiken maar zet een amp met loadbox NOOIT harder dan je live ook niet zou doen. (*als je de mogelijkheid zou hebben om hem live lekker open te draaien)

Wat ze bedoelen, hij hoeft niet op 10 om die lekkere eindtrapvervorming te krijgen.
Maar goed, daar zullen anderen wel weer anders over denken.

andy
8 mei 2003, 01:22
Ik heb zo"n box ff te leen. Maar qua volume sluit ik me bij de vorige spreker aan. Lekker hard geluid maken en dan via de box terugdraaien, maar inderdaad nooit alles op tien, want dan klinkt het ook weer voor geen meter.

V!N
8 mei 2003, 09:31
beter zoeken:

http://www.gitaarnet.nl/forum/phpBB/viewtopic.php?topic=14485&forum=4&20

http://www.gitaarnet.nl/forum/phpBB/viewtopic.php?topic=14571&forum=4&7

http://www.gitaarnet.nl/forum/phpBB/viewtopic.php?topic=15016&forum=4&start=0


De Marshall was al afgekeurd vóór deze threads begonnen. Al die dingetjes tasten je geluid een beetje aan, maar de Marshall meer dan zijn tegenhangers.
De Weber Mass is uiteindelijk als beste uit de bus gekomen en de ITA Power Soaker als de goedkoopste oplossing.

In de zomer ga ik een site maken waarop al deze dingen worden beschreven en tegen elkaar worden afgewogen.

ben79
8 mei 2003, 18:37
leuk idee laat iets weten als ie af is aub

SchaapOpJeHoofd
12 juli 2003, 14:00
In de zomer ga ik een site maken waarop al deze dingen worden beschreven en tegen elkaar worden afgewogen.

Ik vind het nooit zo fijn om ouwe onderwerpen voor niets naar boven te halen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier al wat van gekomen is.

V!N
12 juli 2003, 14:48
In de zomer ga ik een site maken waarop al deze dingen worden beschreven en tegen elkaar worden afgewogen.

Ik vind het nooit zo fijn om ouwe onderwerpen voor niets naar boven te halen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier al wat van gekomen is.

Helaas, mijn kennis over html en gedoe is niet zo goed als ik had gehoopt dat het nu zou zijn. Ook wat vrije tijd betreft ben ik niet gezegend, maar ik ben dit niet vergeten !

Heb je mijn post over Van Halen pedalen in het effecten-forum gelezen ? Ik zal op zo'n manier een lange, duidelijke en overzichtelijke post hier doen binnen een paar weken vanaf nu waar alles in staat wat ik op de site had gepland. Dus ook plaatjes en links etc.

Als je graag nu alvast iets wilt weten over attenuators of koop-adviezen, mail me dan maar even.

groetz,

V!N

Polytheme Pam
12 juli 2003, 21:43
Ik heb (bijna had) een Marshall PB-100 om een Twin `65 te temmen...vaak gebruikt, prima ding, nooit problemen gehad.

Geluidsaantasting is logisch omdat een speaker op hoge volumes een behoorlijk ander geluidsbeeld geeft dan 1 op lage(re) volume, het volume waar de PB-100 (en andere powersoaks) eigenlijk voor ontworpen is..

Raffel
14 juli 2003, 08:46
check ook de koch loadbox

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 11:23
V!N: als je al die info naar gitaarnet mailt kunnen zij er misschien een FAQ van maken die een sticky topic wordt. Dat is wel wat handiger

V!N
14 juli 2003, 21:10
Ja, alleen jammer dat het het gitaarnet-team te beroerd is om een vinger uit te steken. Maar zoiets zou nog beter zijn inderdaad.