PDA

View Full Version : Zelfbouw gitaar



Iron Duke
6 juli 2001, 19:55
Ik wil graag zelf een gitaar gaan bouwen, ik heb er al heel veel over gelezen en ben nog bezig met onderzoek, maar zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben en mij tips kunnen geven?

Nemesis
9 augustus 2001, 08:21
koop de hals....als je dat zelf wilt gaan maken moet je echt veel ervaring hebben,de fretjes moeten precies op de goeie plek enzo...je kan het beste gewoon een kant en klare hals kopen

Eko
10 augustus 2001, 20:12
Hoi,
Probeer eens wat info aan te vragen bij Vox Humana in Vlaardingen. Deze mensen leveren al een mensenleeftijd onderdelen voor gitaren en hebben veel ervaring hierin.
BTW. Het maakt wel wat uit of je acoustisch of electrisch wilt gaan bouwen.
Succes Martin.

ekkerman
4 november 2001, 14:21
't enige probleem is dat ze bij vox humana hun mail niet lezen...

taylor
4 november 2001, 14:59
jawel hoor bestel maar eens wat ik had het de volgende dag in huis,gewoone vragen zullen ze niet zo gauw beantwoorden das logisch(ze hebben wel wat beters te doen)

Ic3gl0vE
4 november 2001, 18:38
maar als je gewone vragen niet beantwoord jaag je eventuele klanten wel weg. het lijkt mij ook wel vet maar ik heb geen idee hoe het allemaal moet

ekkerman
4 november 2001, 19:05
vind ik nou ook ,ik had dus vragen over de afmetingen van de mike christian zadels en nog iets over welke elementen ze aanraden voor vervanging van de pasieve op mijn catalyst mocht ik die willen vervangen.
week geleden van vox nog niets vernomen dus ...
ik zit te denken aan dus die m k zadels erop te laten zetten omdat ik toch niet zo kapot ben van mijn huidige brug.
het gebeurt vaak dat bedrijven van uit eenlopende aard hun mail nauwlijks openen /bijhouden en dat is een slechte zaak vind ik .....

ekkerman
7 november 2001, 18:57
nou ze hebben gereageerd hoor ,misschien lezen ze eerst deze site en dan zo van shit ik zal straks op de zaak die mailtjes maar eens lezen ,maar goed.
als ik een gitaar kon/zou bouwen was het een kopie van
1; de gitaar van brian may ,die is echt onwijs en haast een myte
2 ; de gitaar van prince die met die verlengde boven kant van de body langs de toets doorloopt eindigend in een krul , hij heeft er een flink aantal die dan in de zelfde kleur zijn als z'n mantel pakjes ,de snaak!!

gangsta
7 november 2001, 19:06
de gitaar van brian may ,die is echt onwijs en haast een myte

de gitaar van brian may is te koop. kijk ff op musician.nl >>>> productnews (of -info)

ekkerman
8 november 2001, 08:58
zal ik doen , bedankt

Fluffy
31 augustus 2002, 00:20
doe mij maar zo'n 'nieuwe' fender :grin:

MegaDrive
2 september 2002, 23:40
Er stond in het blad gitarist of gitaar plus een in een reeks uitgaven in detail uitgelegd hoe je zelf een gitaar bouwt. Misschien kun je ze nabestellen, was echt heel compleet.

miegiel
3 september 2002, 08:55
Als je in Groningen woont, moet je eens naar rikkers gitaarbouw gaan, zijn echt geinteresseerde mensen die je graag willen helpen...

en op http://www.warmoth.com kijken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: miegiel op 2002-09-03 08:58 ]</font>

Brianmayrulezzz
3 september 2002, 21:40
Op 2001-11-07 18:57, schreef ekkerman:
nou ze hebben gereageerd hoor ,misschien lezen ze eerst deze site en dan zo van shit ik zal straks op de zaak die mailtjes maar eens lezen ,maar goed.
als ik een gitaar kon/zou bouwen was het een kopie van
1; de gitaar van brian may ,die is echt onwijs en haast een myte
2 ; de gitaar van prince die met die verlengde boven kant van de body langs de toets doorloopt eindigend in een krul , hij heeft er een flink aantal die dan in de zelfde kleur zijn als z'n mantel pakjes ,de snaak!!



Ik ken een paar site's waar tot op het kleinste detail de maten van de Red Special staan en uitgebreid verslag hoe je 'm moet bouwen. Als je wil zoek ik die sites effe op...