PDA

View Full Version : Di-rect



The Nightfly
21 april 2001, 22:41
Ze komen uit Den Haag hebben net hun eerste single uit en maken gewoon lekker muziek. Een band om in de gaten te houden, Di-rect.

sleep_to_saturate
25 april 2001, 14:06
Ik ken ze, maar ben er niet zo van gecharmeerd.
Ik speel zelf in een band: Footsweep
Tevens uit Den Haag, bezoek mijn homepage even als je geďnteresseerd bent..

willem
25 april 2001, 16:21
Ze hebben toch ook een clip al uit nu ofniet?

toch beetje punk muziek?

willem
27 april 2001, 20:50
Hmm dat nummer is nu megahit op 3 FM toch......?

Begrijp neit waarom iedereen er zo positief is eigenlijk gewoon punk muziek, in amerika heb je duizende van dat soort bandjes maar dna beter. Maar ja je hebt ook zat van die Kane bandjes in amerika dus.........

Of hebben ze nog andere nummers?

anoniem
18 mei 2001, 10:58
ja ze hebben een clip uit, ja ze zijn megahit, ja ze zijn standaard!!!

Monty
18 juni 2001, 15:38
Volgensmij komt dat ook alleen maar door Kane dat zij bekend zijn geworden. Zo geweldig vind ik 't nou ook weer niet.

taylor
19 juni 2001, 01:37
ja precies,straks wordt den haag nog zoiets als seattle(en paar jaar terug,nu moet je er niet vandaan komen:))

het enigste goeie wat daar van daar kwam was hendrix:)

roy
7 juli 2001, 03:19
Op 2001-06-19 00:37, schreef taylor:
ja precies,straks wordt den haag nog zoiets als seattle(en paar jaar terug,nu moet je er niet vandaan komen:))

het enigste goeie wat daar van daar kwam was hendrix:)
Die paardenboer?

taylor
14 juli 2001, 00:20
ja die paardenboer uit seattle die na zijn dood bekender en meer cd's verkocht dan toen hij nog op zijn knol reed :smile:

sleep_to_saturate
15 juli 2001, 06:20
Er komt best goede muziek uit Seattle..
Nirvana, Soundgarden.. Ik zou dat moeilijk kunnen vergelijken met de bands uit Den Haag (Nou maai ik het gras onder m'n eigen voeten weg, want ik kom zelf uit Den Haag en zit in een band.. )
Hoewel het wel een zelfde soort grijze sombere stad is waar veel depressieve muziek uit kan voortvloeien.

taylor
17 juli 2001, 13:31
nee ik wil den haag een seattle niet vergelijken maar het is meer dat begin 90 veel van die bandjes in seattle van de straat werden geplukt, en dat als je er nu van daan komt je het waarschijlijk moeilijk hebt(doordat die scene is gedaalt).

dat is nou ook een beetje met den haag aan de gaan of heb ik het mis??,ik bedoel ik vind direc-t niet echt bijzonder ofzo hier in overijsel zijn net zo veel van dat soort bandjes.(die komen aleen niet echt aan de bak)

sleep_to_saturate
30 juli 2001, 16:31
Ja dat is wel waar, je hebt in Den Haag als band op dit moment een grote voorsprong op bands uit andere regio's. Terwijl er waarschijnlijk veel betere bands zijn die helemaal geen kans krijgen.
Die gastjes van Di-rect hebben amper een gitaar opgepakt en ze worden al gecontracteerd. Maar ja het waait wel weer over.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sleep_to_saturate op 2001-07-30 15:34 ]</font>

taylor
31 juli 2001, 00:56
ik hoop ut:)

Kitaarhiero
20 september 2001, 15:25
Di-rect klinkt als NOFX en Blink.
Ik vindt het wel leuk, maar ja, niet echt origineel.
Uit den haag komen nu al 3 bands die gezien worden als nederlandse top-acts. maar:
Kane: De nederlandse Creed clone (zang klinkt precies hetzelfde)
Anouk: erg standaard
Di-rect: niet origineel

qua rock steden, ik verwacht dat er pas over een paar jaar in nederland een stad vergeleken kan gaan worden met seattle.

een onbeduidende sleeping town/suburb in een polder waar voor de jeugd geen ene reet te beleven valt, maar in twee van de jeugd centra regelmatig bandjes op kunnen treden. Op een gegeven moment komt er opeens een gigantisch origineel bandje en die worden ontdekt en wereld beroemd, snel volgen andere bands uit die polderstad, en wordt het zoiets als seattle.

In Den Haag is trouwens wel een groot deel van de Nederlandse rock geschiedenis geschreven.

Ik vindt Den Haag eerder vergelijkbaar met LA (scheveningen als Malibu beach), er komen erg veel bands vandaan die niet allemaal even origineel zijn maar wel erg populair.

Kitaarhiero
20 september 2001, 15:25
Di-rect klinkt als NOFX en Blink.
Ik vindt het wel leuk, maar ja, niet echt origineel.
Uit den haag komen nu al 3 bands die gezien worden als nederlandse top-acts. maar:
Kane: De nederlandse Creed clone (zang klinkt precies hetzelfde)
Anouk: erg standaard
Di-rect: niet origineel

qua rock steden, ik verwacht dat er pas over een paar jaar in nederland een stad vergeleken kan gaan worden met seattle.

een onbeduidende sleeping town/suburb in een polder waar voor de jeugd geen ene reet te beleven valt, maar in twee van de jeugd centra regelmatig bandjes op kunnen treden. Op een gegeven moment komt er opeens een gigantisch origineel bandje en die worden ontdekt en wereld beroemd, snel volgen andere bands uit die polderstad, en wordt het zoiets als seattle.

In Den Haag is trouwens wel een groot deel van de Nederlandse rock geschiedenis geschreven.

Ik vindt Den Haag eerder vergelijkbaar met LA (scheveningen als Malibu beach), er komen erg veel bands vandaan die niet allemaal even origineel zijn maar wel erg populair.

Jimi Hendrix
21 september 2001, 10:35
Met het verschil dat de jaren 80 LA (sessie) muzikanten konden spelen als beesten en die haagse boys dr weinig van bakken. hoewel ik ze niets misgun, begrijp me niet verkeerd.
Nog een verschil is dus dat de LA scene meer op sessiemuzikanten leunt en de haagse toestanden betrekking hebben op bandjes

Kitaarhiero
21 september 2001, 12:58
oeps, double-post!

taylor
21 september 2001, 20:47
Op 2001-09-21 09:35, schreef Jimi Hendrix:
Met het verschil dat de jaren 80 LA (sessie) muzikanten konden spelen als beesten en die haagse boys dr weinig van bakken. hoewel ik ze niets misgun, begrijp me niet verkeerd.
Nog een verschil is dus dat de LA scene meer op sessiemuzikanten leunt en de haagse toestanden betrekking hebben op bandjes

ja dat is waar.

ik heb nog 1 keer in een band gespeelt met en gast uit texas die had in 1 van zijn eerste bandjes en demo gemaakt met als sessie drummer die gast van pearl jam.

Kitaarhiero
21 september 2001, 22:34
:eek: Pearl jam?
wow.

Het Nederlandse seattle is nog lang niet in zicht, want er is nauwelijks een echte originele band uit Nederland.

Andere stad/staat vergelijkingen:
Nashville: Friesland
Detroit: achterhoek (ben er niet zo zeker van corrigeer me ff als het niet zo is)

taylor
21 september 2001, 23:27
bgrijp me niet verkeerd toen in die tijd (dat met die demo)bestond pearl jam dus nog niet maar die drummer(ervan) dee sessies voor wie hem nodig had of in huurde.

snap je??

taylor
21 september 2001, 23:31
met die gast van pearl jam bedoel ik dus de drummer of was de drummer ik volg die band niet dus.

en het was dus in america niet hier en ik zat niet in die band maar die gast uit texas.

Kitaarhiero
22 september 2001, 00:03
Understand.

jij kent iemand die met een lid van PJ heeft gejamd....:wink:

taylor
22 september 2001, 23:42
nee ik heb met iemand in een band gespeelt,die gast heeft en demo op genomen voor dat hij naar nederland kwam(en paar jaar eerder dus) en als sessie drummer(op die demo) haden ze die gast die later de drummer van pearl jam was/is.

snap e fu

Kitaarhiero
23 september 2001, 13:17
wie;)

wedden dat Almere het nederlandse seatle wordt? :wink:

Waar kunnen we Tilburg (Krezip, Green Lizard) trouwens mee vergelijken, qua Amerikaanse Rock stad?

Jimi Hendrix
23 september 2001, 16:59
De gemiddelde college stad.
Die rock academie is natuurlijk ook om te huilen, die lieden kunnen niet spelen, wel lullen. (zeg ik als arrogante jazzopleidingslul)

Kitaarhiero
23 september 2001, 18:44
Is spelen kennis hebben van X9addmin5sus4dim7 akkoorden? oh jee, dan moet ik toch eens gaan oefenen...:wink:

Ik moet zeggen dat ik Krezip inderdaad om te huilen vindt. Di-rect is 10x beter (en die is ook niet eens origineel). altijd weer dat V, IV, I schema, en die arpeggios tussen door, en dan die 2e gitarist (Die blonde met die Tele) die niet kan zingen en spelen tegelijk! Niet eens de simpelste barre akkoordjes kan ze neerleggen, Krezip klinkt gigantisch kaal. waar blijven de "Betere" tussenstukjes en solo's?

Green lizard, die zanger zingt vals as een haan die gewurgt wordt en ze klinken véél te véél als Korn, kom eens met iets nieuws!

waar komt Jan Akkerman eigenlijk vandaan? Friesland toch ergens?

In de nederlandse pop-muziek wordt trouwens een groot deel van de instrumentale tussenstukjes door piano's in beslag genomen. gitaar is hier nog steeds slechts een ritme instrument.
werd er maar eens een goede rock band beroemd, eentje met góede solos en geen gejatte liedjes...zucht. we moeten het weer van Engeland en de USA hebben hoor.

Jimi Hendrix
23 september 2001, 20:22
Nee, ik bedoel niet die bandjes af te zeiken maar wel die opleiding, waar je dus niet beter (lees: andere stijlen dan je 'leuk vindt) leert spelen en wat uberhaupt het doel niet is! terwijl je toch als muzikant zou moeten streven naar een zo groot mogelijke smaak en kennis etc.

taylor
23 september 2001, 23:46
ja dat is de essentie van les dat je zoveel mogelijk leert spelen als je leraar je in 1 directie stuurd dan moet je toch is gaan nadenken.

anoniem
24 september 2001, 13:09
Klopt. ik ben "Self Tought" (zoals hendrix en andere gitaarhelden) en heb mezelf een breed scala aan stijlen aangeleerd, Punk, Funk, Grunge, Rock, Metal en blues. Ik ben me vorig jaar trouwens dood geschrokken, de twee gitaristen van de schoolband (2e klassers), ik speelde keyboards, wisten niet eens wat blues was, dat moest de dirigent ze nog helemaal uitleggen! en wel Guns en roses spelen hč?

Jimi Hendrix
24 september 2001, 14:45
Een goed voorbeeld van waar het heengaat met de wereld.

Kitaarhiero
24 september 2001, 17:39
Die laatste anoniem ben ik trouwens weer, vaudje met het wachtwoord, last met internet verbinding etc.

moretel
21 november 2001, 13:38
Wat is blues?

Kitaarhiero
21 november 2001, 15:45
oh nee! iemand van onder de 16!

moretel
23 november 2001, 14:32
Nee hoor, een blanke.

De echte blues wordt alleen door negers gemaakt gemaakt. De rest zijn vaak slappe aftreksels of imitaties, een enkeling uitgezonderd maar die kennen we allemaal wel.

Ibanez
23 november 2001, 18:21
Op 2001-11-23 13:32, schreef moretel:
Nee hoor, een blanke.

De echte blues wordt alleen door negers gemaakt gemaakt. De rest zijn vaak slappe aftreksels of imitaties, een enkeling uitgezonderd maar die kennen we allemaal wel.


Ja inderdaad, zoals srv misschien? Gary moore? Ik vind niet dat alleen negers echt blues kunnen maken.

moretel
23 november 2001, 19:09
Je hebt net een uitzondering genoemd, Gary Moore vindt ik erg goed alleen niet de echte blues muzikant.

Dila
24 november 2001, 23:28
dit is een beetje omgekeerde racimse. alsof je muziek maakt met je huidskleur!

Jimi Hendrix
25 november 2001, 09:49
Dan kun je ook zeggen: amerikanen kunnen beter blues spelen dan nederlanders omdat het daar vandaan komt ofzo en dan kunnen we net zo goed helemaal stoppen met muziek maken, behalve in een dweilorkest, tenminste als dat typisch nederlands is!?

Kitaarhiero
25 november 2001, 14:13
waarschijnlijk wel, dat heeft vast met water te maken. (dweilen enzo;))

moretel
26 november 2001, 13:58
Op 2001-11-25 08:49, schreef Jimi Hendrix:
Dan kun je ook zeggen: amerikanen kunnen beter blues spelen dan nederlanders omdat het daar vandaan komt ofzo en dan kunnen we net zo goed helemaal stoppen met muziek maken, behalve in een dweilorkest, tenminste als dat typisch nederlands is!?

Nou stoppen ? Niet zo dramatisch. Als je in de blues geschiedenis duikt is de oorsprong er een van veel leed. In die zin kun je muziek met het hart gemaakt ook blues noemen. Maar ga gerust door met muziek maken, doe ik ook, ik ben momenteel bezig de blues te bestuderen en ben binnenkort een tijdje niet meer op internet, ga ik eens een poosje in de goot liggen en dan kijken hoe mijn muzioek daarna klinkt.

taylor
26 november 2001, 14:49
ja dat moet je doen.

muziek komt van binnen das waar maar of de oorsprong nou veel leed is of niet net alsof je dan alleen blues kan spele er zijn ook mensen met 1 goeie inleving in 1 ander dus op die manier kun je ook het leed van ander voorstellen en op die manier in je spel brengen.

flamengo is ook klaagzang maar paco de lucia heeft weing te klagen volgens mij.

moretel
27 november 2001, 13:12
Op 2001-11-26 13:49, schreef taylor:
op die manier kun je ook het leed van ander voorstellen

Lijkt me heerlijk, op de TV tegenwoordig kan je al veel inspiratie opdoen. Maar je moet oppassen dat het niet al te vet wordt aangezet.

poeyerke
27 november 2001, 14:36
Ik denk niet dat de blues perse met veel leed gepaard moet gaan.
Ik geloof niet dat BB en Albert King enz. een slecht leven hebben gehad. Wat dacht je van John Lee Hooker, die echt tot zijn dood heeft opgetreden.

De blues is ontstaan door Afro-amerikanen, maar ik vind het ver gaan om te zeggen dat zij de enige zijn die echte blues kunnen maken.
Stevie maakte texas Blues, da's anders dan de Missisippie Blues, maar toch echte blues. Ook onder de blues heb je verschillende stromen.

Gary Moore is erg goed, en heeft een soort kruising tussen Blues en Hardrock gemaakt. Vooral zijn Ballads zijn voortreffelijk!

Kitaarhiero
29 november 2001, 17:48
Op 2001-11-27 13:36, schreef poeyerke:
Ik denk niet dat de blues perse met veel leed gepaard moet gaan.
Ik geloof niet dat BB en Albert King enz. een slecht leven hebben gehad. Wat dacht je van John Lee Hooker, die echt tot zijn dood heeft opgetreden.

De blues is ontstaan door Afro-amerikanen, maar ik vind het ver gaan om te zeggen dat zij de enige zijn die echte blues kunnen maken.
Stevie maakte texas Blues, da's anders dan de Missisippie Blues, maar toch echte blues. Ook onder de blues heb je verschillende stromen.

Gary Moore is erg goed, en heeft een soort kruising tussen Blues en Hardrock gemaakt. Vooral zijn Ballads zijn voortreffelijk!


Ik zag gisteren nog een docu over Hooker, en hij heeft het echt niet best gehad hoor, ook al heeft hij z'n leven lang opgetreden. Tuurlijk is dat leuk, maar als je zoon aan de dope is en je vrouw je verlaat...(Pa Hooker tegen JR. "I don't have to go to town and find the blues, I have him here at home")

aadtos
19 december 2001, 16:37
ik bedoel wij hebben geen stad nodig... en al die nepbandjes zoals di-rect en ja ik heb ze gezien...vind ik helemaal nx,, ik bedoel er zit heus wel getalenteerde groepen hier in nederland, alleen in nederland verdien je er niet zo veel meej, daarom heb je hier heel weinig, di-rect is gewoon een band die dingen jat zoals die "megahit" is van the who gejat... en kijk tegenwoordig jat iedereen van elkaar :sad::(:( dat is helemaal niet leuk meer... dus iedereen die jat en daar een hit van maakt is fout !

Kitaarhiero
21 december 2001, 21:21
Ik heb voor de kesrt eidtie van de schoolkrant een stukje over de muziek van het afgelopen jaar geschreven de conclusie overe muzikaal 2001= 1. Beter goed gejat dan slecht verzonnen.
2. zíj had(den) er een hit mee...wij dus ook
3. Als het oude succes heeft, waarom dan iets anders?

En Di-rect heeft ook een liedje genaamd, revenge. echt een zíelige tekst met ook nog eens een zielige compositie die zo van een metallica CD is afgehaald.

Geen Di-rect voor mij...

sommige covers vind ik trouwens wel goed, ik vond die van Di-rect best nog wel om aan te horen.

Ik richt me nu niet meer op de top40 om muziek te "ontdekken", je hebt er weinig aan. 'k kijk nog wel eens rockzone (veel Nu-metal), maar verder zoek ik toch meer naar bands waarover ik lees in Total Guitar.. the strokes zijn wel erg cool.... en ik vrees dat mócht mijn band beroemd worden, dan zullen we zéker met de strokes vergeleken worden, qua uiterlijk en Gitaristische achtergronden.

Ditmar
21 december 2001, 21:36
ik ben vorige week vrijdag naar di rect geweest

leuk man, bandje pesten

veel vrienden van me hadden t-shirt laten drukken met als tekst 'direct sucks', die hebben we het hele concert op onze schouders rondgedragen. toen de band vroeg of we los wilden komen op een nummer hebben we massaal de klompendans gedaan :grin: :grin: :grin: :grin: . we gingen een circlepit kruipen. in het begin bleef iedereen uit protest zitten. ik ging nog (toen iedereen nog zat) met een paar metalgasten opstaan en headbangen (en dan op de death-metal manier: rondjes draaien met dat haar). een vriend van mij kreeg de band zover dat de gitarist op hem roggelde, hij is op het podium gaan staan en heeft een gigantische kledder toen over de gitarist geroggeld en toen gingen ze bijna vechten.

ik heb nog nooit zo gelachen

ik ga voortaan alleen nog maar naar bands die ik NIET moet

Ditmar
21 december 2001, 21:39
Op 2001-09-23 17:44, schreef Kitaarhiero:
Green lizard, die zanger zingt vals as een haan die gewurgt wordt en ze klinken véél te véél als Korn, kom eens met iets nieuws!


volgens mij weet jij niet echt hoe KoRn klinkt gast, KoRn is nu-metal Green Lizard is pop. dat verschilt wel effe hoor

Dila
23 december 2001, 00:29
:grin: heel leuk hoor ditmar, helemaaaal niet flauw alleen!!! green lizard is geen pop, green lizard is GRUNGE!!!

Kitaarhiero
23 december 2001, 20:08
Stamboom van Nu-metal:

Grunge+Death Metal+ Jazz= Nu-metal

die jengelende zang en piepende en brommende gitaren van Green Lizard lijken mij toch echt wel Nu-metal... alleen hebben Nederlandse bands vaak de neiging om iets rustiger/zachter te spelen dan hun Amerikaanse/engelse collega's.

Jimi Hendrix
24 december 2001, 10:18
Jazz in die bak herrie? Daaaggg!!

Kitaarhiero
24 december 2001, 12:57
eh... Wes Borland gebruikt toch wel een aardig handje "George van Esp" in z'n spel, en die bassisten zijn ook niet helemaal onverdienstelijk met 5-strings (bij Papa Roach is Jazz echter wel erg ver te zoeken).

Ditmar
24 december 2001, 20:49
Het enige wat nu-metal gitaristen wel eens doen is een lekker maf klinkend akkoordje Cmaj7add9sus11-6/9(whatever) ertussendoor gooien.....maar om dat nou jazz te noemen....neuh. Enne, Dila, Grunge valt bij mij onder pop/rock, net zoals punk bijvoorbeeld.

Ditmar
24 december 2001, 20:52
Op 2001-12-23 19:08, schreef Kitaarhiero:
Stamboom van Nu-metal:

Grunge+Death Metal+ Jazz= Nu-metal

die jengelende zang en piepende en brommende gitaren van Green Lizard lijken mij toch echt wel Nu-metal... alleen hebben Nederlandse bands vaak de neiging om iets rustiger/zachter te spelen dan hun Amerikaanse/engelse collega's.



Grunge, misschien een beetje. Death metal, daggutnie. Jazz, nee ook niet echt.

Ik denk dat nu-metal gewoon het resultaat is van veel blowen en niet zozeer een mix van die soorten muziek.

Jimi Hendrix
25 december 2001, 10:43
En niet te vergeten: de marketingmachines van de major labels

taylor
25 december 2001, 12:40
ja idd

Dila
25 december 2001, 15:46
als grunge bij jou onder pop/rock valt, okee dan heb je gelijk.

Ditmar
26 december 2001, 19:06
Die marketing van de labels valt tegen hoor, je hebt tegenwoordig heel veel nu-metalbandjes die een beetje gemaakt worden (zie de linkin boys), maar de echte goeie hoor je nooit wat van, want die worden net als de meeste metalbands ontzettend genegeerd. Die bandjes die gehyped worden vallen meestal in het standaard nu-metal patroontje (dreads of kort haar, allemaal dezelfde kleding, dezelfde broem-broem-piep-broem-broem riffjes (is dat begrijpelijk ??), dezelfde ritmes etc etc etc.)

Die nu-metal die gehyped wordt lijkt allemaal zo op elkaar, maar de echte goeie zul je never op tv zien.

taylor
26 december 2001, 21:07
daar zul je wel gelijk aan hebben,de bands die ik goed vind zie je(bijna) nooit op tv.

ik denk dat de beste muziek(of muzikante muziek) eigenlijk niet muziek is wat voor de massa is bedoelt die wil gewoon lekker 1 4/4 mee kunne stampen.

de meeste zien daar geen uitdaging in om naar te luisteren.

Ditmar
27 december 2001, 01:23
Al zijn SpineShank en Pitchshifter nog vrij briljante bands waarvan je nog wel eens wat hoort

Noctiis
27 december 2001, 11:53
Spineshank wel eens gecovered (uiteraard het tv nummer Synthetic), wel leuk nummer

Kitaarhiero
27 december 2001, 12:32
Op 2001-12-26 18:06, schreef Ditmar:
Die marketing van de labels valt tegen hoor, je hebt tegenwoordig heel veel nu-metalbandjes die een beetje gemaakt worden (zie de linkin boys), maar de echte goeie hoor je nooit wat van, want die worden net als de meeste metalbands ontzettend genegeerd. Die bandjes die gehyped worden vallen meestal in het standaard nu-metal patroontje (dreads of kort haar, allemaal dezelfde kleding, dezelfde broem-broem-piep-broem-broem riffjes (is dat begrijpelijk ??), dezelfde ritmes etc etc etc.)

Die nu-metal die gehyped wordt lijkt allemaal zo op elkaar, maar de echte goeie zul je never op tv zien.


Idd. Labels die spelen het maar op veilig... geld is alles wat telt tegenwoordig.. dan kun je als band beter bij een Independent tekenen of gewoon alles eigen beheer houden.

Bands die geen singles uitbrengen zul je idd niet snel op tv zien, misschien bij Lola Da Musica of Paradiso life... Bij de muziek zenders zul je ze waarschijnlijk niet tegenkomen.
Ik weet eigenlijk dus nog steeds niet hoe die gozers van rancid eruit zien;)

taylor
27 december 2001, 12:36
dat weet ik wel ze zien er niet uit ,je moet denken aan een soort punkers die geen dak boven hun hoofd hebben.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: taylor op 2001-12-27 18:59 ]</font>

Kitaarhiero
27 december 2001, 20:35
ah... Ik dacht al, die zanger klinkt wel een beetje als een dakloze dronkenlap....:wink:

Yorrit
28 december 2001, 22:16
ze zien dr uit als punkers. maar die wel een dak boven hun hoofd hebben (t zijn geen krakers ofzo). maar lars fredericksen word wel mr. hanekam genoemd dus dat zegt genoeg :smile:

taylor
28 december 2001, 22:28
dat vind jij,ik niet

taylor
28 december 2001, 22:29
punkers zien er allemaal niet uit toch?

because punk is death :smile:

Ditmar
29 december 2001, 17:18
punk is dead zul je bedoelen, maar ja

(punk is death staat gelijk aan death is punk, en dat is niet echt zo, dan zou chucky zich omdraaien in z'n graf)

maar ja, kapsel is niet belangrijk, het gaat om de muziek. (al speel ik tegenwoordig in een band waar 3 van de 5 leden (inclusief ik) dreadlocks hebben (yep, nu-metal)

Noctiis
29 december 2001, 18:39
en vergeet mij, als kortharige poser in een true and evil blackbandje niet! :smile:
(alhoewel ik daar ook niet meer in speel)

Kitaarhiero
29 december 2001, 23:51
Op 2001-12-28 21:29, schreef taylor:
punkers zien er allemaal niet uit toch?

because punk is death &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


Men heeft manieren gevonden om doden weer tot leven te wekken....gnagna...

Getuigt van weinig intelligentie om te zeggen dat iets dood of "Uit" is (behalve als het gaat om een broek die uitgetrokken is of om een elektrisch apparaat wat "uit" is gezet)...
dan ben je een beetje een dom massa konijn...
Maar da's mijn mening..

anoniem
27 januari 2002, 14:45
ehhhmmmm, ging deze topic niet over de dames van Di(ar)-r(e)ect(al).

Dila
27 januari 2002, 16:18
Op 2001-12-29 16:18, schreef Ditmar:
punk is dead zul je bedoelen, maar ja

(punk is death staat gelijk aan death is punk, en dat is niet echt zo, dan zou chucky zich omdraaien in z'n graf)

maar ja, kapsel is niet belangrijk, het gaat om de muziek. (al speel ik tegenwoordig in een band waar 3 van de 5 leden (inclusief ik) dreadlocks hebben (yep, nu-metal)


SHUT UP ABOUT YOUR DREADLOCKS!!!!!!

Kitaarhiero
27 januari 2002, 17:22
Op 2002-01-27 13:45, schreef anoniem:
ehhhmmmm, ging deze topic niet over de dames van Di(ar)-r(e)ect(al).


Wurg wurg

kom niet als anoniem hier de webmaster uithangen aub!
dat doet Gitaarnet wel!

Marshallover
27 januari 2002, 20:44
Een stelletje verwende pubers, die toevallig werden ontdekt, 1 raad: Ga luisteren naar Dreamtheater

Guitarplayer

Yorrit
27 januari 2002, 22:12
wie? wij of zij?

Kitaarhiero
28 januari 2002, 10:23
mja ze werden niet toevallig ontdekt, hun managers waren Dennis en Dinand van Kane.. dus die regelden wel wat met hun label en optredens enzo. ze zijn in principe door het label bij elkaar gebracht. In feite is het dus gewoon een Boy-band met instrumenten die ook hun eigen liedjes schrijven...
waarom is di-rect een boyband?
-Bijeen gebracht door een Label
-Laten nummers door anderen schrijven (de meeste)
-Staan in de tienermeisjes bladen en op posters
-Het zijn jonge jongens en ze zijn niet lelijk.

dirkw83
29 januari 2002, 13:18
Mmm, ja, dat klopt. Vraag me af of ze zelf hun teksten schrijven. Het is
gewoon Kane Junior.

Dila
29 januari 2002, 16:10
Op 2002-01-28 09:23, schreef Kitaarhiero:
mja ze werden niet toevallig ontdekt, hun managers waren Dennis en Dinand van Kane.. dus die regelden wel wat met hun label en optredens enzo. ze zijn in principe door het label bij elkaar gebracht. In feite is het dus gewoon een Boy-band met instrumenten die ook hun eigen liedjes schrijven...
waarom is di-rect een boyband?
-Bijeen gebracht door een Label
-Laten nummers door anderen schrijven (de meeste)
-Staan in de tienermeisjes bladen en op posters
-Het zijn jonge jongens en ze zijn niet lelijk.



nee lelijk zijn ze idd zeker niet nee...

Kitaarhiero
29 januari 2002, 16:19
Op 2002-01-29 12:18, schreef dirkw83:
Mmm, ja, dat klopt. Vraag me af of ze zelf hun teksten schrijven. Het is
gewoon Kane Junior.


ze hebben een paar nummers zelf geschreven... maar niet veel.

dirkw83
30 januari 2002, 10:39
Zeker de nummers die door hun managers onder de zoden gestopt worden;).

Kitaarhiero
30 januari 2002, 14:08
waghahaha ongetwijfeld :grin:

dirkw83
31 januari 2002, 11:21
Zien we overigens veel te vaak gebeuren maar goed. Leuk dat anastacia nog haar eigen teksten schrijft al kan ik me niet voorstellen dat het introotje uit paid my dues uit haar vulpen kwam.

suzanne
3 februari 2002, 19:53
di-rect, vandaag de nieuwe clip op tv gezien! het lijkt idd net een product van kane! qua muziek! nou hou ik best van de muziek van kane en ik vind dit nummer dan ook best goed! een stuk volwassener klinkt het!
jammer alleen dat het zo op de kane-sound lijkt! en dat komt volgens mij idd ook doordat zij hun min of meer opweg hebben geholpen!

dirkw83
4 februari 2002, 11:13
Is nog zacht uitgedrukt; het zouden bijna de broertjes en neefjes van de kaneklan kunnen zijn.

Ditmar
4 februari 2002, 11:45
Het ergste is nog: aan BgR is laatst aangeboden om in het voorprogramma van Di-Rect te spelen, en de andere gitarist wil het nog doen ook !!!!!!!!!1

AAAAAAAAHHHHHHHHHHHHhh!!!!!!!!!!!

dirkw83
4 februari 2002, 12:23
WIE is BgR? Zal wel een stomme vraag zijn, daar heb ik nogal een handje van maar toch :smile:.

sleep_to_saturate
4 februari 2002, 17:31
Huh? Heeft Kane een eigen geluid dan?

suzanne
4 februari 2002, 17:38
ja vind ik wel!! elke band heeft een eigen geluid! je kan het alleen mooi vinden of niet maar het blijft een eigen geluid!

sleep_to_saturate
4 februari 2002, 18:20
Tja maar als het geluid nou bijna tot niet meer te onderscheiden is van een een ander geluid is het dan nog een eigen geluid. Dat vraag ik me af.

Net zoiets als:
Als er een boom valt in het bos en niemand hoort het maakte het dan geluid.

heheh. :smile:

Ray
4 februari 2002, 18:28
ha die is filosofisch.......

of als een boom in dat bos valt zonder enig geluid te maken, terwijl een heleboel kabouters zeker schijnen te weten dat ie geluid maakte?

Yorrit
4 februari 2002, 23:39
ja, maar dan is er iemand :smile:

Ditmar
5 februari 2002, 02:24
Op 2002-02-04 11:23, schreef dirkw83:
WIE is BgR? Zal wel een stomme vraag zijn, daar heb ik nogal een handje van maar toch &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">.


Mijn band. Check http://www.bgr-online.nl

suzanne
5 februari 2002, 19:55
daar zit idd wat in of het nog een eigen geluid is als je erg veel op een andere band lijkt!!

Kitaarhiero
6 februari 2002, 11:29
Waarschijnlijk niet dan!

suzanne
6 februari 2002, 20:11
nope.....

dirkw83
7 februari 2002, 11:35
Vind Kane persoonlijk ook een KL#te@!Q!#!@# f!#@$@!#k K$@%ts band maar ze heeft wel een eigen geluid.
Het vinnige is dat je, als je hun ziet optreden beseft dat de wereld niet eerlijk is :smile:

Kitaarhiero
7 februari 2002, 15:24
Nou... daar kijk je dan wel heel vrolijk bij...

Yorrit
7 februari 2002, 23:55
always look on the bright side of life he? :smile:

dirkw83
8 februari 2002, 11:20
Dat komt omdat ik ze het ook best wel gun hoor :smile:.

Dila
10 februari 2002, 20:11
wooooow het nieuwe liedje van di-rect is echt wel goed!!! valt toch erg mee hoor, jongens. is it youuuu inside my head... echt een heeel mooi nummer, je kan er niet omheen.

suzanne
10 februari 2002, 20:33
nee idd dat vond ik nou ook zoals ik al eerder schreef! klinkt heel anders als dat " just the way i doooooooo, the way i dooooooooo!!!" vind het een mooi nummer,inside my head!!

Kitaarhiero
10 februari 2002, 20:39
Ik vind het opzich wel leuke nummers maar soms ook zo STOM!
the way I do... domste zin:
Somtihimes, when it's not the way I do :S

en dat andere liedje is wel mooi ofzo.

anoniem
10 februari 2002, 22:31
di-rect, die mogen van mij echt in een bak met stront vallen. losers

Yorrit
10 februari 2002, 23:04
je bent gewoon jaloers, mannetje

Dila
10 februari 2002, 23:18
jij slijt je dagen met anoniem op forums rondhangen dat is veel triester dan een commercieel bandje hebben

Kitaarhiero
11 februari 2002, 10:59
yeah! go baby!

volgens mij is dat trouwens niet de wee hij doet :razz:

suzanne
11 februari 2002, 13:43
Go Dila!!:-)

Ditmar
12 februari 2002, 18:27
Ik hang rond op forums én ik heb een commercieel bandje (nou ja, niet zo erg als die kutkoters uit den haag hoor), ben ik nu nog eviller dan jullie ???

Kitaarhiero
12 februari 2002, 18:32
ach... zodra je geld verdient met je bandje ben je theoretisch gezien comercieel... alleen... je kan het ook overdrijven... ik vind het niet meer dan eerlijk dat je voor je inspanningen betaald wordt, instrumenten zijn duur :wink:... een beetje kosten dekking dus.

dirkw83
18 februari 2002, 11:29
Ja, ben ik het wel mee eens; en die outfits voor de optredens worden ook al steeds duurder he :smile: .

Kitaarhiero
18 februari 2002, 12:51
ja idd... die zweetbandjes en boxershorts die ik draag :wink:

sleep_to_saturate
18 februari 2002, 14:02
Ik zou het eerder definiëren als "wanneer je doel of een van je doelen is geld te verdienen met je band ben je commercieel"

dirkw83
18 februari 2002, 16:57
:smile: Uitspraak van de Dag zou ik zeggen!

Nee, serieus, daar kan ik me wel goed in vinden ja.

Kitaarhiero
18 februari 2002, 18:14
eh...

een chinese wijsgheer zei ooit:

"Je doel voorbij schieten is net zo erg als je doel niet halen"

Ik ben nu even goed als Chuck berry... dat was m'n doel... klaar

volgende doel.... wereldfaam :razz:

Yorrit
18 februari 2002, 22:10
dan moet je maar een onhaalbaar doel stellen. altijd veilig :smile:

Dila
18 februari 2002, 23:07
hmm... mij doel was om n soort female cobain te worden...

sleep_to_saturate
19 februari 2002, 10:30
Hmm en ben je dat doel al voorbijgeschoten. :smile:

gangsta
19 februari 2002, 11:33
Op 2002-02-10 21:31, schreef anoniem:
di-rect, die mogen van mij echt in een bak met stront vallen. losers

van mij trouwens ook

sleep_to_saturate
19 februari 2002, 12:05
Ja het is eigenlijk al een bak stront. :grin:

dirkw83
19 februari 2002, 12:22
Female Cobain? Werd je in je jeugd ook gehaat door je klasgenoten dan?

suzanne
19 februari 2002, 19:52
ik vind di-rect best meevallen! er zijn 38787976 andere bandjes en mensen die denken dat ze muziek maken terwijl ze het liefst alleen maar groot in the picture staan door bijv. overdreven te gaan dansen in een clip omdat ze denken dat ze zichzelf zo knap vinden! dat heeft niks met muziek te maken en ik vind dat dat bij di-rect nogal meevalt!

anoniem
19 februari 2002, 21:05
Ik vind dat ze niet kunnen zingen, maar ze maken toch wel een prettig geluid. Ja, het lijkt dan een beetje op BLink 182 toch hebben ze nu een behoorlijk rustig nummer gemaakt dat steeds weer op de tv komt. Inside my head. Als ze wat meer die lijn gaan aanhouden wordt het toch door meer mensen gewaardeerd.

dirkw83
20 februari 2002, 09:56
Op 2002-02-19 20:05, schreef anoniem:
Ik vind dat ze niet kunnen zingen, maar ze maken toch wel een prettig geluid. Ja, het lijkt dan een beetje op BLink 182 toch hebben ze nu een behoorlijk rustig nummer gemaakt dat steeds weer op de tv komt. Inside my head. Als ze wat meer die lijn gaan aanhouden wordt het toch door meer mensen gewaardeerd.

Ach, ik blijf het een triest bandje vinden. Daar blijf ik bij nadat ik My Generation had gehoord, gezongen (of ingeblaat :smile:) door die bassist. DAT IS slecht.

PeArLjAm
21 februari 2002, 13:34
tsja het is ernstig gesteld met direct ja, zo'n geweldig nummer zo verneuken, echt knap is dat. Doet me denken aan All saints die under the bridge coverde van R.H.C.P, echt afschuwelijk.

dirkw83
21 februari 2002, 14:08
OH ja! Die herinner ik me ook nog. Dat foute jochie in het begin dat dat riffje pingelt...net echt hoor.
Ik blijf vinden dat coveren alleen mag voor artiesten op het podium; niet voor de hitlijsten dus, in geen geval.

Kitaarhiero
21 februari 2002, 18:54
idd coveren is voor live shows en niet om in de hitlijsten te komen! die cover van All saints is een van de slechtste covers ooit, dat rif is zo stom gesampled, ze slaan 2 hele coupletten over... en vooral het einde... want dat gaat over drugs en dat mag niet... kom op zeg!

dirkw83
22 februari 2002, 11:04
:smile: Ja, da's wel erg triest en zielig. Nou ja, het is een commercieel groepje, dus all what counts is the morale :smile:

Kitaarhiero
22 februari 2002, 13:30
drugs zijn een van de belangrijkste stimula voor goeie rock muziek :wink: :wink:

dirkw83
22 februari 2002, 13:31
:smile: Mmm, dat heb ik nog nooit geprobeerd. Maak je ze in kladblok achter je pc of doe je het op een blaadje als je ergens in de bergen zit met je gitaar? :smile:

abollo
13 december 2002, 13:30
direct SUCKSSSSSSSSSSSSSS

Ash ketchum
13 december 2002, 13:36
Go Di-rect to hell!!!!

SATAN
13 december 2002, 18:02
of stop gewoon met reageren op Di-rect posts....
Ik moet helaas constateren dat er weer veel te veel topics aan vuilgemaakt worden.

Suggestie:
http://www.musicforum.nl
http://www.tmf.nl
http://www.wipkip.nl