PDA

View Full Version : Pearl SS-101



stangitaarman
16 oktober 2010, 23:18
Hallo ,

Ik heb ooit een Pearl buizen versterker van 250 watt gekocht voor €50,-.
Het geluid is echt heel goed dus ging ik een beetje op internet zoeken maar ik kan echt niks vinden op 1 foto na. Dus ik vroeg me eigenlijk af of iemand wat meer weet over deze versterker en hoe duur deze toen ongeveer was. Het enige wat ik weet is dat deze versterker ongeveer 30 jaar oud is en hij is ooit gekocht in Rotterdam bij winkel : Saris musical instruments
Ik maak morgen nog wel even een foto om op het forum te plaatsen.

Stangitaarman:lp:

Rinze
16 oktober 2010, 23:25
Volgens mij is dat een transistor versterker (ss=solid state), in mijn herinnering standaard in een flightcase ingebouwd of herinner ik me dat nou verkeerd?

showband
17 oktober 2010, 00:09
is dat zo een zilveren `fotokoffer` compleet met deksel. Met een transistorversterker en een 12 inch alu/dome speaker erin?

Let op: de 220V stekker is op de versterker, door het ontwerp, potentieel lethal! Zorg dat die in goede staat is of repareer hem!. De rare steker met schroef-knelfitting bedoel ik.

Verkocht door o.a. bekker in den haag eerste helft jaren 80. (laan van meerdervoort. later "overgegaan" in rockpalace. Misschien hebben zij nog gegevens van bekker)
En waarschijnlijk door BMI geimporteert. (forepark den haag)

dat was mijn eerste bruikbare versterker. 100watt.
Je had ze met en zonder chorus erin. En ze ruisen enorm. hoewel er een ingebouwd noisegate circuit in zit. Een enorme projectie als een pilaar naar voren. Knoerthard clean.
Distortion is onbruikbaar. De uiltieme ska -versterker.

Ik bied 51 euro... ;-)

Anton van adesign.eu is / was de officiele reparateur en heeft nog steeds alle schema's en gegevens van de pearl gitaarapparatuur.

pearl heeft namelijk meer fraais gemaakt. waaronder geweldige effectpedaaltjes.

****zeer nostalgisch ***

Rinze
17 oktober 2010, 10:33
is dat zo een zilveren `fotokoffer` compleet met deksel. Met een transistorversterker en een 12 inch alu/dome speaker erin?



Dat staat mij wel bij ja.

stangitaarman
17 oktober 2010, 20:46
Ik heb nog ff verder gekeken maar het is geen buizen versterker en er zit inderdaad zo'n flight case met deksel bij , dit is egt heel handig voor meenemen in de auto enzo , hij ruist niet en is egt in hele goeie staat er zitten maar een paar krasjes op. Maar wat ik vooral leuk vind is als je hem op stand 2 van de tien zet er al bijna de ramen uit knalt! Hier nog 2 foto's https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=6f0776cade&view=att&th=12bbb80407c28704&attid=0.1&disp=inline&realattid=f_gfe9h6ku0&zw https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=6f0776cade&view=att&th=12bbb80407c28704&attid=0.2&disp=inline&realattid=f_gfe9hce21&zw

showband
21 oktober 2010, 10:08
waar staan die foto's?

Rock Bottom
21 oktober 2010, 18:28
waar staan die foto's?

De foto's staan in zijn google mail en dus kun je die alleen zien als je daar ingelogd bent.

De foto's kun je het best uploaden in een photobucket, mijn album etc. en die link hier tussen de tags zetten.