PDA

View Full Version : Zoekend naar een Gibson Explorer Faded...



Nick.P
16 oktober 2010, 21:50
Hallo allemaal,

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik naar een bepaalde gitaar op zoek.
Deze dus:
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/7/0/9/559709.jpg

Het probleem is alleen dat ik er maar geen te pakken krijg. Op verschillende sites staat deze geadverteerd en na wat mailtjes blijkt dat deze niet op voorraad zijn. Nu wil ik natuurlijk wel wachten, maar meerdere bedrijven hebben me al verteld dat de levering van Gibsons al snel in de maanden kunnen lopen en dat ze me dus geen schatting kunnen geven.

Mijn vraag is dus of iemand toevallig de afgelopen tijd deze gitaar in z'n lokale gitaarshop heeft zien hangen. De lokatie maakt mij niet uit, ik ben bereid om door heel Nederland (en België) te reizen (mocht verzending niet mogelijk zijn). Wel wil ik per sé de gitaar in de kleur Worn Brown en wil ik ook dat deze nieuw (en origineel) is.

Laat het me maar weten en alvast bedankt!

Fisherman
16 oktober 2010, 21:52
Hallo allemaal,

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik naar een bepaalde gitaar op zoek.
Deze dus:
Het probleem is alleen dat ik er maar geen te pakken krijg. Op verschillende sites staat deze geadverteerd en na wat mailtjes blijkt dat deze niet op voorraad zijn. Nu wil ik natuurlijk wel wachten, maar meerdere bedrijven hebben me al verteld dat de levering van Gibsons al snel in de maanden kunnen lopen en dat ze me dus geen schatting kunnen geven.

Mijn vraag is dus of iemand toevallig de afgelopen tijd deze gitaar in z'n lokale gitaarshop heeft zien hangen. De lokatie maakt mij niet uit, ik ben bereid om door heel Nederland (en België) te reizen (mocht verzending niet mogelijk zijn). Wel wil ik per sé de gitaar in de kleur Worn Brown en wil ik ook dat deze nieuw (en origineel) is.

Laat het me maar weten en alvast bedankt!



Hi Nick,

Vriese - Doetinchem had m een maandje geleden nog op voorraad....dus....
http://www.vriese.nl/producten/3518/Gibson_Explorer_Faded_Limited.html

Nick.P
16 oktober 2010, 21:55
Hi Nick,

Vriese - Doetinchem had m een maandje geleden nog op voorraad....dus....
http://www.vriese.nl/producten/3518/Gibson_Explorer_Faded_Limited.html

Toevallig heb ik daar vanmiddag een mailtje van gehad:


Hallo Nick,

Bedankt voor je mail!

Ik heb op dit moment de Gibson Explorer Faded helaas niet op voorraad.
Deze staat wel in bestelling, maar het is nog onduidelijk wanneer deze binnen gaat komen.
Ga er alleen wel vanuit dat de meeste orders bij Gibson tegenwoordig in de maanden lopen, dus ik zal je op korte termijn niet kunnen helpen vrees ik.

Bij mijn weten zit er bij de gitaar inderdaad een koffer.

Met vriendelijke groet,

Job,

Vis ik even achter het net, he? :(

HUESSEN
16 oktober 2010, 22:02
Vind de Explorer ook super gaaf>:blast:Maar dit was een populaire tijdelijke uitgave dus nieuw scoren lijkt mij niet mogelijk.

Fisherman
16 oktober 2010, 22:08
Toevallig heb ik daar vanmiddag een mailtje van gehad:
Vis ik even achter het net, he? :(


Yup, been there my friend.
Niet de moed opgeven....blijven zoeken...google, ebay, mp etc.etc. ;)

Nick.P
16 oktober 2010, 22:09
Vind de Explorer ook super gaaf>:blast:Maar dit was een populaire tijdelijke uitgave dus nieuw scoren lijkt mij niet mogelijk.

Dit begin ik langzaamaan ook te vrezen. Maar daarom snap ik dan ook niet dat winkels beweren dat ze in bestelling staan. Ik bedoel, op = op, toch?

Maargoed, het feit dat er afgelopen maand nog één in Doetichem te koop stond, geeft hoop dat er nog wel ergens ééntje voor mij klaarstaat... toch? ;)


Yup, been there my friend.
Niet de moet opgeven....blijven zoeken...google, ebay, mp etc.etc. ;)

Jazeker. Ik geef niet op!

Fisherman
16 oktober 2010, 22:15
Nick, let wel, het is momenteel nogal druk bij Gibson, er staat een verschrikkelijke hoeveelheid gitaren in de backorder wegens eerdere gebeurtenissen en grote vraag naar bepaalde modellen.
Overigens, is de WB de enige optie voor je?
Je weet (of misschien ook niet) dat ik een natural finish heb (1998 ltd. Edition)
en die zijn m.i. nog wel verkrijgbaar (Max - Robbert vd Ende heeft er nog eentje).

Nick.P
16 oktober 2010, 22:20
Nick, let wel, het is momenteel nogal druk bij Gibson, er staat een verschrikkelijke hoeveelheid gitaren in de backorder wegens eerdere gebeurtenissen en grote vraag naar bepaalde modellen.
Maar wordt de Faded Explorers dan nog wel gemaakt? Want op sommige sites zeggen ze al dat die uitgave 'discontinued' is.


Overigens, is de WB de enige optie voor je?
Je weet (of misschien ook niet) dat ik een natural finish heb (1998 ltd. Edition)
en die zijn m.i. nog wel verkrijgbaar (Max - Robbert vd Ende heeft er nog eentje).
Yep, Worn Brown is de enige optie voor me. Zelfs Worn Cherry is al verkeerd. Toch bedankt voor de suggestie.

HUESSEN
16 oktober 2010, 22:25
Maar wordt de Faded Explorers dan nog wel gemaakt? Want op sommige sites zeggen ze al dat die uitgave 'discontinued' is.




Nogmaals, deze worden niet meer gemaakt.was een "limited edition"

Nick.P
16 oktober 2010, 22:34
Nogmaals, deze worden niet meer gemaakt.was een "limited edition"

Dan snap ik het niet meer.

Vriese - Doetinchem zegt in de mail dat ze in bestelling staan en bij bijvoorbeeld Thomann staat 'ie nog gewoon op de site en na navraag blijkt deze ook in bestelling te staan...

Hoe kan dat dan? :???:

btw. Ik zeg natuurlijk niet dat jij geen gelijk hebt, maar ik snap de tegenstrijdige berichten nu niet meer.

HUESSEN
16 oktober 2010, 22:41
Dat snap ik ook niet.Misschien doen ze dat wel om potentiele klanten vast te houden en na verloop van tijd dan maar een ander model te verkopen.Je kunt alles wel in bestelling zetten maar als ze niet meer gemaakt worden kun je lang wachten.

geert1976
16 oktober 2010, 23:01
Dat snap ik ook niet.Misschien doen ze dat wel om potentiele klanten vast te houden en na verloop van tijd dan maar een ander model te verkopen.Je kunt alles wel in bestelling zetten maar als ze niet meer gemaakt worden kun je lang wachten.

Zou kunnen hoor, mijn witte JJMM van Gibson, staat ook nog gewoon op de site, terwijl dit een limited edition was en al een tijdje uit productie is.

Nick.P
17 oktober 2010, 10:55
Nog iemand anders die onlangs in z'n lokale shop de Gibson Explorer Faded is tegen gekomen?