PDA

View Full Version : Hoi



Tyandra
16 oktober 2010, 19:23
Hey!

ik ben een gitarist van 19 jaar, speel heeeel af en toe gitaar (al sinds mijn 10e) maar het schiet zo dus totaal niet op als je 1-2 keer per maand aan klungel.
Ik kan verder chords spelen en tabs lezen.

Ik ben op zoek naar simpele nummers om te spelen (electrisch gitaar) die helemaal uit te spelen vallen als een ''beginner'' maar waar wel wat pit in zitten.

Het gaat vooral om muziek in de rock/metal scene.

(Denk vooral aan Metallica - one, master of puppets etc.) alleen die krijg ik er niet helemaal in, aangezien het enorm lange songs zijn als ik naar de tabs kijk. Ook heb ik er simpelweg de speed niet voor(vooral de solo's dus) en moet nog veel wennen aan al die grepen met tabs om niet een vinger tijdens solo's fout te zetten. daarom mijn vraag, kent iemand wat lekkere muziek om mee te beginnen.

Verder, heeft iemand nog tips met het spelen van gitaar om mn spel beter te maken.

greetingz,

Tyandra

Splendid
23 oktober 2010, 12:37
Ik denk dat je dan bij heel veel nummers al gaat struikelen over de solos, heel veel van deze nummers hebben immers solo`s erin zitten..

Smells like teen spirit is niet zo moeilijk, en de solo is ook voor een beginner wel goed te doen..

Highway to hell van ACDC is ook niet moeilijk, maar ik denk dat je daar dan weer tegen de solo aan loopt..

TimmU
23 oktober 2010, 17:42
. Ook heb ik er simpelweg de speed niet voor.

Iemand nog een nieuwe sig? hehehehehe:soinnocent: