PDA

View Full Version : F spaced nou breder of smaller dan bijv gibson?



P
7 mei 2003, 21:00
Dit is mijn vraag.

GRTZ

P

PeArLjAm
7 mei 2003, 21:02
Volgens mij is hij breder want het is fender spaced (geschikt voor de breedsdte van een tremolo) en die is breder dan de standaard gibson breedt.

syberen
7 mei 2003, 21:10
Breder

.

Kjiratsiekoedel
7 mei 2003, 22:22
3 mm breder volgens mij (49mm => 52mm)

Negative K3 fan
7 mei 2003, 22:27
nog een conformatie: breder

helleke
7 mei 2003, 23:15
Ik wilde zo'n Evolution kopen,maar deze was not F-spaced dus zou niet passen,maar k heb een Ibanez waarvan de breedte tussen de 2 E snaren 53mm is.Dan moet hij toch passen??

helleke
7 mei 2003, 23:22
Oh nee.....volgens mij iets te snel met mn vraag.:smile:

marc_o
8 mei 2003, 00:19
breder

Marc Oblivian
8 mei 2003, 08:10
Op 2003-05-07 22:27, schreef Negative K3 fan:
nog een conformatie: breder


confIrmatie....hehehe.. je meot het wel goed schrjiven hoorzzz...

punchdrunk
8 mei 2003, 14:21
Ik wilde zo'n Evolution kopen,maar deze was not F-spaced dus zou niet passen,maar k heb een Ibanez waarvan de breedte tussen de 2 E snaren 53mm is.Dan moet hij toch passen??


nee, dan past hij dus NIET!
hij past natuurlijk wel in het gat, maar dan liggen de snaren niet boven de poles, en dat is niet zo best voor je geluid lijkt me zo...

simpel: gibson-achtigen: bij dimarzio normal spacing en bij seymour duncan HUMbucker

bij strat / superstrat achtigen (met tremelo)
dimarzio F-spaced, seymour duncan TREMbucker.

als je een ibi, jackson, strat, etc hebt, dus altijd f-spaced of trembucker pakken..

helleke
8 mei 2003, 14:30
Op 2003-05-08 14:21, schreef punchdrunk:


Ik wilde zo'n Evolution kopen,maar deze was not F-spaced dus zou niet passen,maar k heb een Ibanez waarvan de breedte tussen de 2 E snaren 53mm is.Dan moet hij toch passen??


nee, dan past hij dus NIET!
hij past natuurlijk wel in het gat, maar dan liggen de snaren niet boven de poles, en dat is niet zo best voor je geluid lijkt me zo...

simpel: gibson-achtigen: bij dimarzio normal spacing en bij seymour duncan HUMbucker

bij strat / superstrat achtigen (met tremelo)
dimarzio F-spaced, seymour duncan TREMbucker.

als je een ibi, jackson, strat, etc hebt, dus altijd f-spaced of trembucker pakken..


Klopt, ik was er al uit.F-spaced is breder
:wink:

Negative K3 fan
8 mei 2003, 14:43
Op 2003-05-08 14:21, schreef punchdrunk:


Ik wilde zo'n Evolution kopen,maar deze was not F-spaced dus zou niet passen,maar k heb een Ibanez waarvan de breedte tussen de 2 E snaren 53mm is.Dan moet hij toch passen??


nee, dan past hij dus NIET!
hij past natuurlijk wel in het gat, maar dan liggen de snaren niet boven de poles, en dat is niet zo best voor je geluid lijkt me zo...


Dat maakt geen ruk uit voor het geluid, ik heb een gibson spaced p90 in mijn fender spaced gitaar zitten, de snaren lopen in de verste verte neit over de pole pices maar het maakt geen ene fuck uit omdat dat magnetische veld redelijk groot is.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-08 14:44 ]</font>

Kjiratsiekoedel
8 mei 2003, 16:09
Bij liggen de snaren ook niet boven de magneetjes. Wel bij het diagonaal-liggende-brugelement, maar bij de ander twee liggen de snaren er naast.

helleke
8 mei 2003, 16:51
Ik denk dat als het niets zou uitmaken dat de snaren boven de magneetjes liggen,ze net zo goed geen F spaced element hadden kunnen uitvinden :smile:Dan kun je net zo goed 1 grote magneet erin poffen.... :smile:

Negative K3 fan
8 mei 2003, 16:52
F-spacing is nog niet heel erg oud, ik heb ergens gelezen dat van halen ook gewoon gespacede elementen in zn gitaar stopte omdat toen f spacing nog helemaal niet was uitgevonden.

taylor
8 mei 2003, 22:02
f spaced slaat ook alleen op het bridge element toch?hals maakt geen ruk uit.

het maakt volgens mij zowizo niet veel uit.

ik heb ook 1 f spaced(seymour trembucker) in 1 gitaar waar die eigenlijk niet in hoort, prima sound.