PDA

View Full Version : Hij is binnen: Orange Rockerverb MK2



AriaProII
16 oktober 2010, 18:09
Yes! Van de week kwam het telefoontje: de Rockerverb mk2 top was binnen. Vandaag ophalen dus. Volgens 'welingelichte bronnen' zou ik de eerste in nederland zijn die de mk2-top in huis heeft. Hij staat hier inmiddels in de woonkamer, en hij klinkt als een huis, met name met een delay in de loop.

Foto's volgen t.z.t.

Juuleman
16 oktober 2010, 18:43
Rock On!

:punk:

the sure thing
16 oktober 2010, 18:52
foto's foto's foto's foto's foto's foto's foto's !!!!!!!!!!!

Thiez
16 oktober 2010, 19:07
Vet Vet! Idd fotos!!
Gave dingen die rockerverbs.

Mr. Dynamite
16 oktober 2010, 19:43
JALOOOEEERRRS :crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:
Super gave bak lijkt me dat, van de MK1 ben ik iig helemaal weg.
Foto's! Kalm an, en rap 'n betje ;)

Rutger Molenberghs
16 oktober 2010, 19:53
Gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat jou buren de volgende dagen geweldig blij gaan zijn. :D
Je hebt toch wel een oranje gekocht hé? Want mensen met een witte of zwarte orange... :stop: :seriousf:

Ezyduck
16 oktober 2010, 20:45
Geloof er hillegaar gien barst van. Tot er foto's zijn. Gefeliciteerd lul. ;)

AriaProII
17 oktober 2010, 11:44
De foto's:
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/IMGP1223.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/IMGP1225.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/IMGP1227.jpg

Mr. Dynamite
17 oktober 2010, 12:39
GAAAAAAF :rockon::rockon:

En wat een leuke gitaartjes heb je daar staan zeg! :ok:
Oh ik kan me helemaal inbeelden wat voor een dijk van een sound dat geeft :cheerup:

the sure thing
17 oktober 2010, 13:08
KWIJL KWIJL KWIJL


Maar die 1x12, dat kan echt niet! Dat moet een 2x12 of 4x12 worden.

AriaProII
17 oktober 2010, 13:13
Maar die 1x12, dat kan echt niet! Dat moet een 2x12 of 4x12 worden.
Dan worden mn buren pas goed kwaad. Brandende-fakkels-en-hooirieken-kwaad...

muziekschuur
17 oktober 2010, 13:23
Gefeliciteerd.

Kwam die met voetpedaal?
Heb je ook een fotooke van de achterkant?

marter544
17 oktober 2010, 13:34
Vette shit! Off-topic: Toffe tennisballen! Werkt het ook nog?

AriaProII
17 oktober 2010, 13:55
...en de achterkant:
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/IMGP1231.jpg

en nee, er zat geen footswitch bij.

en de tennisballen; weet niet zeker, maar baat het niet, dan schaadt het niet.

Thiez
17 oktober 2010, 14:16
Mooi dingetje! Idd ook erg leuke gitaartjes. Wat voor merk zijn die?
Wat is het verschil met MKI en MKII? weet je dat toevallig?

AriaProII
17 oktober 2010, 14:23
Verschil is 1 extra knop (middle op het cleane kanaal), en een verbeterde fx-loop en reverb, en EL34 i.pv. 6L6 buizen.

Merk van de LP-gitaren; zie mijn naam...

Thiez
17 oktober 2010, 14:26
Ok bedankt! EL34 ipv 6L6 lijkt me wel lekker op orange!
Orange heeft een ontzettend dikke sound en vind ik vaak voor echt palm mute riffs wat slobby worden. Maar denk dat EL34 het iets of wat scheurender maken ipv logger, klopt dat?

AriaProII
17 oktober 2010, 14:39
het is idd wat scheurender, alhoewel de PM's nogsteeds oppassen geblazen zijn.

the sure thing
17 oktober 2010, 16:51
Je gaat toch geen Orange kopen voor Palm Mutes?! :) Lange gierende solo's of vette crunch!

AriaProII
19 oktober 2010, 11:32
Even een vraagje: kan ik zonder vrees het metalen afdekgrid van de achterkant verwijderen, zodat ik beter zicht heb op de buizen? of is het verstandiger om deze te laten zitten ivm hitte-afdracht?

Mr. Dynamite
19 oktober 2010, 12:49
Als je hem eraf haalt is de hitte afvoer juist beter ;)
Wel is het minder veilig omdat er zo iets tegenaan kan stoten en de hele boel vernaggelen. Maar als hij verder gewoon daar staat kan er niks gebeuren :)

Jorikjet
21 oktober 2010, 11:44
nice! het enige verschil met de vorige versie is de extra toonregeling? (bewerkt: laat maar, zie al :))

oja, en er is niks mis met witte oranges :stop:

stevie_vp
22 oktober 2010, 10:40
Zieke setup! Gefeliciteerd! :blast:

Tankman
22 oktober 2010, 11:13
Wat ik me nou afvraag is of de Rockerverb ook voor het zwaardere werk geschikt is. Reviews zijn namelijk een beetje tegenstrijdig. Als je bij Orange kijkt zeggen zij dat deze echt voor wat hardrock geschikt is en dat de Thunderverb de metalbeesten zijn. Maar dan kijk je weer naar een gitarist als Jim Root die in Slipknot en Stone Sour allebei Rockerverb 100's gebruikt.

Wat is jouw ervaring tot nu toe?

Fuhgawz
22 oktober 2010, 11:26
Nice! Oranges zijn VET!! Onze nieuwe gitarist was zo onder de indruk van mijn Orange dat hij zijn Silver Jubilee heeft verkocht om ook een Orange te gaan kopen. ;) Palm mutes gaan overigens prima.

Het allermooiste aan jouw foto vind ik dat je Les Pauls riemen van Fender hebben. Schitterend! :)

AriaProII
22 oktober 2010, 11:51
Het is eventjes wennen, maar er is weldegelijk mee te metallen. de riffs krijgen iets meer 'growl' er bovenop, dus pm's zijn iets trickier, maar zeker wel te doen.

Leads zijn daarentegen zeer makkelijk, en de amp heeft zeker dat lekkere, ik noem het maar 'holle', buizen geluid. Recept voor een lead: DD-3 aan (in de loop), evt. wah erbij, linkerhand op of rond de 12de fret, en gaan met die banaan. Geen tubedriver nodig, geen boost nodig.

Wat betreft die riemen; na een boel vergelijkend warenonderzoek is de Fender-riem voor mij verreweg als beste uit de bus gekomen. Smal, zacht, duurzaam, en niet-snijdend. Dat het Fender op een LP is; het zij zo.

Toch ga ik nu wat raars zeggen; als je een riff-rythm-monster ala Hetfield bent, zou ik niet voor de rockerverb gaan. Dan kun je beter een amp met wat strakkere rythm-crunch kopen (mesa, diezel, engl, etc). Wat mij voor deze amp heeft doen kiezen, is meer de veelzijdigheid; zoals ik al zei, kun je betrekkelijk makkelijk dikke rythm en leads uit hetzelfde kanaal krijgen. Draai de gain lager, en je hebt heerlijke acdc-crunch. Draai hem nog lager, en je hebt instant blues/funk/etc. En dan de clean: maagdelijk. Dan vind ik het af en toe ook nog eens leuk om Surf te spelen. Dat is nog simpeler; kanaal op clean, reverb op 11, en surfen maar...

Tankman
22 oktober 2010, 12:07
Ik speel voornamelijk rhythm. Dan zou volgens jou de Rockerverb afvallen.

Misschien ligt het 'm in het feit dat Jim Root EMG's gebruikt. Heb je toch weer een stakker geluid. Ik zal dan toch eens een winkel moeten opspeuren die zo'n ding heeft staan.

AriaProII
22 oktober 2010, 13:06
Misschien dat de ns-2 ook helpt. Jim Root gebruikt em ook.

Tankman
22 oktober 2010, 13:13
Is een idee. Die gebruik ik namelijk ook. Ach, ik ga gewoon een keer uittesten.