PDA

View Full Version : 1e gitaar



brandy28
16 oktober 2010, 17:05
Hallo iederen,

Ik ben 15 jaar en wil graag leren gitaar spelen.

Ik ben dus nu opzoek naar een gitaar. Het liefst wil ik eerst een goedkopere gitaar kopen die wel redelijk van kwaliteit is.

Nu mijn vraag aan jullie, weten jullie een goeie beginners gitaar van in ieder geval onder de 100 euro? het liefst wil ik het rond de 50 euro houden.

Ik heb een gitaar gezien de Curzon klassiek, een redelijke prijs maar is het wat?
http://www.alphenaar.com/index.php?item=curzon-klassiek-4_4&action=article&group_id=20000028&aid=790&lang=NL

Groeten,
Brandy

--=HANS=--
16 oktober 2010, 20:54
Voor € 50,- een fatsoenlijke gitaar kopen kun je echt uit je hoofd zetten. Het gitaartje van je link is geen normale maat. Gezien je leeftijd kun je het beste gewoon met een normale gitaar beginnen en niet met een kindergitaar. Heb je al nagedacht over het type gitaar dat je wil? (staalsnarig/nylon)
Als je serieus overweegt om met gitaar spelen te beginnen kun je beter je budget wat vergroten. Als je wat meer uitgeeft zul je er meer plezier aan beleven en mocht je onverhoopt niet doorgaan dan is een instrument van redelijke kwaliteit tweedehands van de hand te doen, een baggerding van vijf tientjes niet.

brandy28
16 oktober 2010, 21:39
ja, ik heb al gelezen dat een gitaar van onder de 70 euro niks is.

Ik ben nu al op marktplaats aan het rond kijken. Aangezien ik NUL verstand van gitaren heb ben ik wel iets wijzer geworden.. maar ik denk dat ik met nylon snaren wil beginnen omdat dit makkelijker is voor beginners heb ik gelezen. Maar hebben jullie tips qua merk?

LaurentB
16 oktober 2010, 21:45
Ik vind altijd dat je het type gitaar moet kopen dat past bij de muziek die je wilt maken.

Nylonsnarig past beter bij klassieke, spaanse of latinmuziek. Je kunt er ook best pop op spelen, maar staalsnarig klinkt dan toch wat beter.

En dat speelt een tikje zwaarder, maar nu ook weer niet zo heel veel zwaarder.

De goedkoopste, staalsnarige gitaar die ik ooit geprobeerd heb was een Cort Earth 100. nieuw iets van 180 euro, meen ik. Netjes afgewerkt.
Tweedehands kun je die wel voor een dikke 100 euro krijgen.
(Er is ook de Cort Earth 70; technisch hetzelfde, iets soberder uitgevoerd).

brandy28
16 oktober 2010, 21:49
O dan moet ik denk ik toch opzoek naar een staal snarige gitaar, wil toch wel meer de pop liedjes spelen. Ik zal even wat rondneuzen op marktplaats.. hoop er toch wel voor 100 euro een gitaar te vinden!

LaurentB
16 oktober 2010, 21:51
Dat zou best eens kunnen lukken. Op Marktplaats vind je vooral heel goedkope en de instapgitaren. Ken je iemand om met je mee te gaan die hem kan testen?

brandy28
16 oktober 2010, 21:53
Dat is dus het lastige, heb totaal geen muzikale familie.. en ken ook geen mensen die gitaar bespelen. Maar misschien is het handig om na de aankoop naar een muziek winkel te gaan en hem daar laten stemmen? (als het nodig is).

is dit misschien wat? :

http://link.marktplaats.nl/377845312

LaurentB
16 oktober 2010, 21:59
Dat is dus het lastige, heb totaal geen muzikale familie.. en ken ook geen mensen die gitaar bespelen. Maar misschien is het handig om na de aankoop naar een muziek winkel te gaan en hem daar laten stemmen? (als het nodig is).

is dit misschien wat? :

http://link.marktplaats.nl/377845312

Misschien wel, maar die slome heeft er geen merk bij gezet én de foto zo genomen dat je het merk niet kunt zien. Typisch een geval van een impulsaankoop door iemand die er werkelijk he-le-maal niets van af weet.

Nou, het punt is meer dat er bij die instapgitaren zowel redelijke instrumenten als totale bagger zit, en dat je dat dus moeilijk kunt beoordelen als je zelf niet speelt.

brandy28
16 oktober 2010, 22:05
Heb net gemaild voor het merk. Maar ik denk dat ik toch maar naar een muziek winkel ga en daar eerst er wat over wil weten en dan bijv. die gitaar 2e hands kopen want ik kijk op marktplaats maar heb geen id van hoe en wat.

brandy28
17 oktober 2010, 10:32
ik denk dat ik de Yamaha F-310 westerngitaar wil... heb goeie revieuws gelezen. En het is een redelijke prijs 119,00 euro

--=HANS=--
17 oktober 2010, 10:38
Dat is dus het lastige, heb totaal geen muzikale familie.. en ken ook geen mensen die gitaar bespelen. Maar misschien is het handig om na de aankoop naar een muziek winkel te gaan en hem daar laten stemmen? (als het nodig is).

is dit misschien wat? :

http://link.marktplaats.nl/377845312

Je zult je gitaar regelmatig moeten stemmen, dus dat moet je gewoon zelf leren anders zit je 12 keer per week bij de muziekwinkel ;)

LaurentB
17 oktober 2010, 11:03
ik denk dat ik de Yamaha F-310 westerngitaar wil... heb goeie revieuws gelezen. En het is een redelijke prijs 119,00 euro

Ja, daar heb ik ook vaker goede verhalen over gehoord. Yamaha is ook een serieus merk, geen Blokker- of Kijkshopgitaar.

(ik zag gisteren op de markt in Utrecht nog gitaren voor 40 euro, open en bloot in de kou. Dat zal me een kwaliteitje zijn :roll:)

Fingerpick
17 oktober 2010, 13:06
ik denk dat ik de Yamaha F-310 westerngitaar wil... heb goeie revieuws gelezen. En het is een redelijke prijs 119,00 euro

Heb jou een privebericht gestuurd

snaarplukker
17 oktober 2010, 22:58
Ik ben 15 jaar en wil graag leren gitaar spelen.......... het liefst wil ik het rond de 50 euro houden.
Mmmmhhhh...., LIDL. Even snel erheen gaan voor ze uitverkocht zijn.;)

komani86
24 oktober 2010, 14:45
Ik weet niet of je al een gitaar gekocht hebt, maar wat er gepost was is waar; nylon = meer latin/cuban/spanish guitar stuff, staal = rock/pop etc.

Ik heb een Nashville NV-25 gitaar (staalsnarig) voor 60 euro gekocht (Nylonsnarig = 30 euro). Dit is een échte beginnersgitaar en verwacht niet veel van de klank. De action (afstand snaar tot fret) vanaf de 5e fret is ook niet bijzonder goed. Ik gebruik de gitaar echter nu 2maanden en ik heb hier ook een post over gedaan.. ik beheers de basis behoorlijk goed nu en barre redelijk! In 2 maanden, met behulp van youtube! :)

http://www.houseofmusic.nl ik heb mijn gitaar daar in de winkel gehaald, aardige dude die er werkt, maar je kan ook online bestellen. Als ik jou was zou ik meteen een tuner erbij kopen en een paar plectra.. Ik zie op de site dat ze ook nog eens geen verzendkosten hebben vanaf 50 euro.

Als je graag een cutaway (dat je solo's kan spelen) gitaar wilt dan heb je die daar ook onder de 100 euro.

Ik heb nu een betere gitaar op het ook, maar adie is ook meteen een niveau hoger, de YAMAHA CPX500FM. Deze kost ook iets duurder :P Desondanks, stel dat ik deze meteen had gekocht en gitaar spelen niet had doorgezet, dan zou k toch een grote investering kwijt zijn..!

brandy28
26 oktober 2010, 11:24
ja, ik heb idd al een gitaar gekocht. Afgelopen zaterdag gekregen de Yamaha 310 F. hij speelt super goed! ben druk bezig met het leren van gitaar spelen!

smullie
26 oktober 2010, 11:40
ja, ik heb idd al een gitaar gekocht. Afgelopen zaterdag gekregen de Yamaha 310 F. hij speelt super goed! ben druk bezig met het leren van gitaar spelen!

Proficiat!!!

Basseytje
26 oktober 2010, 11:56
hij speelt super goed! !

het is toch de bedoeling dat jij speelt :seriousf:

ottomeester
6 november 2010, 09:37
Iemand ervaring met deze goedkope klassieke gitaren? (http://dimaverymusic.nl/shop/Akoestische%20Gitaar/Akoestische%20Gitaar%20-%20Klassiek/)