PDA

View Full Version : fender stratocaster



collette
16 oktober 2010, 16:10
ben op zoek naar een ieuwe gitaar.
budget rond de 600 euro.
speel vooral blues en ben aan het denken om iets tweedehands te kopen.
welke fender strat zou ik volgens jullie naar moeten zoeken.
heb al gehoord geen mexicaantje kopen maar heb ik een goede tweedehandse strat uit amerika voor mij budget

Daan_B
16 oktober 2010, 16:11
Voor 600 euro koop je een USA standard op Marktplaats.:ok:

Hendriks
16 oktober 2010, 16:27
Genoeg te koop voor 600 , leuke USA standard ,of anders een leuke japanner.
Forumlid Midwolda heeft volgens mij nog iets leuk tekoop staan.

allochthomas
16 oktober 2010, 16:31
Voor 650 heb je een nieuwe fender hw1 strat en zolas al aangegeven kan je voor 600 heel veel leuke strats 2dehands vinden

Ijselrobo 07
16 oktober 2010, 16:41
Hoezo geen mexicaantje?? :mad:

Ik heb zelf de "MIM" Fender Lonestar HSS Stratocaster" en ik vindt die evengoed als de Amerikaanse fenders!!
Heb je ze zelf al eens geprobeerd??

Maarja, je zou eens tussen deze (http://kopen.marktplaats.nl/search.php?tab_adcount=2&ds=to:1;pu:0;l1:728;l2:748;di:;pp:0;lt:zip;sfds:1; pt:0;mp:numeric;lx:181689;ly:331145;kw:fender%2520 stratocaster%2520hss;osi:2&srt=dd&u=748&g=728&f=0&pp=0&vs=0&ts_category_default=&pts=&t=&p=1&stop_force_description_search=&s=&show_thumbnails=1&show_summary=1&from_searchbox_advanced=1&q=fender+stratocaster+usa&u=748&g=728&qsf=0&postcode=6171&distance=&search=Zoek) aanbiedingen kunnen kijken.

Grtz.
Ijselrobo 07 :strat:

G.G.
16 oktober 2010, 17:00
Al zou een mex net zo goed zijn als een usa, dan kan ik me nog steeds voorstellen dat je voor een usa gaat. Bijna iedereen verkiest usa boven mex, dus beter restwaarde en je raakt hem mogelijk sneller kwijt. Bovendien rook ik liever Pall Mall dan Lidl, drink ik liever Coca Cola dan River cola en rij ik liever VW dan Skoda.

Je mag best een beetje oppervlakkig zijn als je er hard voor gewerkt hebt.

En even heel objectief. Bijna alle usa fenders die ik in mijn handen heb gehad waren beter dan bijna alle mex fenders die ik in mijn handen heb gehad. Meeste mex eigenaren zullen anders zeggen. Voor mij is dat lekker makkelijk want ik hoef mijn eigen spul niet te verdedigen. Heb niets meer van een merk in huis.

geert1976
16 oktober 2010, 17:27
Al zou een mex net zo goed zijn als een usa, dan kan ik me nog steeds voorstellen dat je voor een usa gaat. Bijna iedereen verkiest usa boven mex, dus beter restwaarde en je raakt hem mogelijk sneller kwijt. Bovendien rook ik liever Pall Mall dan Lidl, drink ik liever Coca Cola dan River cola en rij ik liever VW dan Skoda.

Je mag best een beetje oppervlakkig zijn als je er hard voor gewerkt hebt.

En even heel objectief. Bijna alle usa fenders die ik in mijn handen heb gehad waren beter dan bijna alle mex fenders die ik in mijn handen heb gehad. Meeste mex eigenaren zullen anders zeggen. Voor mij is dat lekker makkelijk want ik hoef mijn eigen spul niet te verdedigen. Heb niets meer van een merk in huis.

USA's zijn beter dan een Mex hoor, vooral "onder de kap"

Hendriks
16 oktober 2010, 17:52
USA's zijn beter dan een Mex hoor, vooral "onder de kap"

Dat "die is beter dan" discussie is hier al zoveel gevoerd , moeten we eens mee stoppen , USA, Mex, Korea , China, japan, etc , je moet gewoon je eigen keus maken. Forumlid H.Huisjes heeft een Koreaanse Telecaster en is daar zeer gelukkig mee , hij heeft een hoop andere getest en kwam tot de conclusie dat zijn MIK zeer goed mee kan . Ik heb ook wel eens een goede mex gehad ,maar ook wel eens een hele slechte , het zelfde kan ik ook zeggen van USA en MIJ.
Je hebt slechte USA en ook goede mexen , gewoon maar flink wat proberen , in ieder geval koop je voor 600 een leuke strat.

Sinner1980
16 oktober 2010, 17:55
Ik zeg doen...een tweedehands US standard of gewoon een verse american special...mexicaantje uit de classic player series is ook prima en past in het budget volgens mij.

Sowieso zeg ik doen wat betreft een strat...mooi spul:strat:

geert1976
16 oktober 2010, 18:29
Dat "die is beter dan" discussie is hier al zoveel gevoerd , moeten we eens mee stoppen , USA, Mex, Korea , China, japan, etc , je moet gewoon je eigen keus maken. Forumlid H.Huisjes heeft een Koreaanse Telecaster en is daar zeer gelukkig mee , hij heeft een hoop andere getest en kwam tot de conclusie dat zijn MIK zeer goed mee kan . Ik heb ook wel eens een goede mex gehad ,maar ook wel eens een hele slechte , het zelfde kan ik ook zeggen van USA en MIJ.
Je hebt slechte USA en ook goede mexen , gewoon maar flink wat proberen , in ieder geval koop je voor 600 een leuke strat.

Nou die discussie blijft nodig zolang mensen blijven roepen dat een mex gelijk is aan USA.
Een Koreaanse lite ash is ook beter dan een MIM, hell, mijn Koreaanse Vester is nog beter dan een MIM.
Mijn Pro-tone hakt een MIM ook nog aan spaanders.

Vorige Week nog een Mexicaan gerepareerd en de elektronica is gewoon junk hoor.

FrankC
16 oktober 2010, 19:03
Grappig als een Mexicaan net zo goed is als een USA dan snap ik niet waarom ze nog USA gitaren maken. Daarbij zijn het altijd de Mexicaan bezitters die beweren dat ze net zo goed zo niet beter zijn dan het USA model.

Hendriks
16 oktober 2010, 19:05
Nou die discussie blijft nodig zolang mensen blijven roepen dat een mex gelijk is aan USA.
Een Koreaanse lite ash is ook beter dan een MIM, hell, mijn Koreaanse Vester is nog beter dan een MIM.
Mijn Pro-tone hakt een MIM ook nog aan spaanders.

Vorige Week nog een Mexicaan gerepareerd en de elektronica is gewoon junk hoor.

Je moet het wel in perspctief zien , je hebt ook nog zoiets als prijs/kwaliteit.
Een mex kost minder dan de helft van een USA .

FrankC
16 oktober 2010, 19:26
Je moet het wel in perspctief zien , je hebt ook nog zoiets als prijs/kwaliteit.
Een mex kost minder dan de helft van een USA .

Ja precies en dat zit hem echt niet alleen in het made in the usa stickertje.

geert1976
16 oktober 2010, 19:28
Je moet het wel in perspctief zien , je hebt ook nog zoiets als prijs/kwaliteit.
Een mex kost minder dan de helft van een USA .

precies, you get what you pay for.
Een MIM komt qua kwaliteit niet bij een USA made

En een goedkope USA is ook niet altijd heilzaam.

Ik heb een HW 1 Tele, goede gitaar, maar de brug is om te janken zo slecht (niveau conservenblik).
Daarom heb ik een fijne zware nieuwe Gotoh brug gekocht, met 6 goede zadels als upgrade, die qua tone een hoop goed gaat doen.

Als TS een goede strat wil voor een leuke prijs kan ik die van Midwolda zeer zwaar aanraden, zijn goede gitaren (een contemparory komt wel bij de USA in de buurt, zoniet gelijk aan) en die van Midwolda is ook nog eens in een zeer goede staat.

G.G.
16 oktober 2010, 19:45
Geert, ik had ook juist geen twijfel tussen het verschil in mex en usa.

Luke-wannabe
16 oktober 2010, 19:48
Mijn maat heeft een simpele Mexicaanse Standard Tele, en dat ding is écht geweldig. Een van de betere Tele's die ik gehoord heb.

Hendriks
16 oktober 2010, 19:51
Mijn maat heeft een simpele Mexicaanse Standard Tele, en dat ding is écht geweldig. Een van de betere Tele's die ik gehoord heb.

Kijk dat bedoel ik.

Luke-wannabe
16 oktober 2010, 19:53
Kijk dat bedoel ik.
Het zijn gewoon leuke uitzonderingen die de 'USA is standaard beter dan MIM'-club éven vijf minuten stil laten zijn ;)

geert1976
16 oktober 2010, 19:53
Geert, ik had ook juist geen twijfel tussen het verschil in mex en usa.

Ik ondersteunde jouw post ook;)

geert1976
16 oktober 2010, 19:54
Het zijn gewoon leuke uitzonderingen die de 'USA is standaard beter dan MIM'-club éven vijf minuten stil laten zijn ;)

Nou nee hoor als je naar de hardware en elektronica kijkt:)

Hendriks
16 oktober 2010, 19:58
Het zijn gewoon leuke uitzonderingen die de 'USA is standaard beter dan MIM'-club éven vijf minuten stil laten zijn ;)

Ik speel al een tijd op een Allparts assembleer telecaster en die heeft het voor mij helemaal , daarvoor zijn o.a. een AVRI 52 , USA standaard en een American ash de deur uit gegegaan , deze tele heeft het voor mij helemaal , voor anderen zal het een ruk gitaar zijn.

Luke-wannabe
16 oktober 2010, 21:41
Nou nee hoor als je naar de hardware en elektronica kijkt:)
Dit begrijp ik niet helemaal.

geert1976
16 oktober 2010, 22:34
Dit begrijp ik niet helemaal.

Als je niet veel knutselt kan ik mij dat voorstellen

rpl
16 oktober 2010, 23:06
Een goede keuze suc6 met je zoektocht.

Luke-wannabe
16 oktober 2010, 23:07
Als je niet veel knutselt kan ik mij dat voorstellen
Ik begrijp niet waar je nou heen wilt met dit soort opmerkingen..
Ik snapte gewoon niet wat je zegt. Jij komt opeens aanzetten met het argument dat de electronica slecht is als ik zeg dat ik een heel fijne MIM Tele ken.

DEA100MKIV
16 oktober 2010, 23:13
600 mag jij mijn stagg strat overnemen = the real deal.
Ik wil er evt nog wel stralocks bij doen, maar dan houd het ook op.
Er zit een costom shop stikker op, hijft mij 1200 gekost vn een mede forum lid

beruk
16 oktober 2010, 23:46
Nou nee hoor als je naar de hardware en elektronica kijkt:)
Helemaal waar. Daarom heb ik ook een klap geld afgetikt voor degelijke pickups. Nu nog een nieuwe tremolo unit (lh, wie?) en ik ben blij.

geert1976
16 oktober 2010, 23:53
Ik begrijp niet waar je nou heen wilt met dit soort opmerkingen..
Ik snapte gewoon niet wat je zegt. Jij komt opeens aanzetten met het argument dat de electronica slecht is als ik zeg dat ik een heel fijne MIM Tele ken.

Ik krijg telkenmale maagkrampen en kringspierstress als mensen een MIM ophemelen naar USA bla bla.

Een MIM is een prima gitaar voor het geld, niets op af te dingen, maar zo goed als een USA?, nee, same shit, but a little different.

Ik bekijk een gitaar ook onder de kap, hoe de hardware is en ook de elektronica.
En in die gevallen is een USA exemplaar beduidend beter en langer meegaan

Hendriks
17 oktober 2010, 00:10
Ik krijg telkenmale maagkrampen en kringspierstress als mensen een MIM ophemelen naar USA bla bla.


Diezelfde maagkrampen krijg ik als mensen een protone ophemelen , omdat die beter zouden zijn dan................, of een Vester die beter is dan.......

Die Protone's zijn leuk ,maar nou ook weer niet zo geweldig , leuk in de 300 tot 450 klasse en ja Geert ik heber meerdere malen 1 in handen gehad.

Mijn buurman rijd in een Skoda (Favoriet ofzo) en die blijft maar roepen dat die auto beter is dan een VW Golf , dat doet hij uit zelfbescherming , eigenlijk wou hij ook een VW ,maar die was te duur.

Rare wezens toch die mensen , gewoon blij zijn met wat je hebt en wat je kunt betalen.

geert1976
17 oktober 2010, 00:15
Diezelfde maagkrampen krijg ik als mensen een protone ophemelen , omdat die beter zouden zijn dan................, of een Vester die beter is dan.......

Die Protone's zijn leuk ,maar nou ook weer niet zo geweldig , leuk in de 300 tot 450 klasse en ja Geert ik heber meerdere malen 1 in handen gehad.

Mijn buurman rijd in een Skoda (Favoriet ofzo) en die blijft maar roepen dat die auto beter is dan een VW Golf , dat doet hij uit zelfbescherming , eigenlijk wou hij ook een VW ,maar die was te duur.

Rare wezens toch die mensen , gewoon blij zijn met wat je hebt en wat je kunt betalen.

Gelul Hendriks, pro-Tones zijn beter dan een MIM en Mijn Vester ook.
Nu niet geirriteerd raken omdat ik negatieve dingen over Fender zeg.

USA exeplaren zijn prima, maar bij de MIM exemplaren frons ik in vele opzichten de wenkbrauwen en ja ik heb heel veel MIM exemplaren in handen gehad evenals USA exemplaren.

Ik zeg ook heel duidelijk dat een MIM niet zozeer slecht is, maar geen USA kwaliteit.

En nu niet zo neerbuigend beginnen te doen nu ik Fenders loop te bashen.

Gibson is niet heilig en Fender ook niet.

Ik heb hier jappen, Koreanen en USA gitaren staan en krijg ze ook dagelijks in handen, ik weet wat er te koop is

jutter
17 oktober 2010, 00:22
Diezelfde maagkrampen krijg ik als mensen een protone ophemelen , omdat die beter zouden zijn dan................, of een Vester die beter is dan.......

Die Protone's zijn leuk ,maar nou ook weer niet zo geweldig , leuk in de 300 tot 450 klasse en ja Geert ik heber meerdere malen 1 in handen gehad.

Mijn buurman rijd in een Skoda (Favoriet ofzo) en die blijft maar roepen dat die auto beter is dan een VW Golf , dat doet hij uit zelfbescherming , eigenlijk wou hij ook een VW ,maar die was te duur.

Rare wezens toch die mensen , gewoon blij zijn met wat je hebt en wat je kunt betalen.

Tja, zo denk ik er ook over. Ik denk dat als je een Mex strat of een USA strat kunt kopen voor dezelfde prijs dat je toch voor een USA gaat, tenminste ik wel....

jutter
17 oktober 2010, 00:23
......, ik weet wat er te koop is

Hendriks weet dat ook Geert.

Hendriks
17 oktober 2010, 00:24
Gelul Hendriks, pro-Tones zijn beter dan een MIM en Mijn Vester ook.
Nu niet geirriteerd raken omdat ik negatieve dingen over Fender zeg.

USA exeplaren zijn prima, maar bij de MIM exemplaren frons ik in vele opzichten de wenkbrauwen en ja ik heb heel veel MIM exemplaren in handen gehad evenals USA exemplaren.

Ik zeg ook heel duidelijk dat een MIM niet zozeer slecht is, maar geen USA kwaliteit.

En nu niet zo neerbuigend beginnen te doen nu ik Fenders loop te bashen.

Gibson is niet heilig en Fender ook niet.

Ik heb hier jappen, Koreanen en USA gitaren staan en krijg ze ook dagelijks in handen, ik weet wat er te koop is

Kan mij echt niet schelen of je Fenders basht (ik heb er geen) , het is meer de stellingname die jij erg krampachtig inneemt .
Ik heb in mijn leven ook al heel wat in bezit gehad , Gibson, Fenders, Japanse kopieen, et,etc en ook ik "bekijk ze onder de kap", maar daarom is mijn mening nog steeds mijn mening en geen feit.

geert1976
17 oktober 2010, 00:29
Hendriks weet dat ook Geert.

Ja ik ook,

Die pro-tone en vester zijn als bespeeld door echte Fender jongens die er allemaal over eens waren dat ze beter waren dan een MIM exemplaar.

Het is in het verleden als vaker bewezen dat de Jappen en de Koreanen hele goede gitaren bouwen en dit nog steeds doen.

De pro-tones waren gewoon uitstekende gitaren, goed hout, goede hardware en de elektronica is ook dik in orde evenals de afwerking.

Ik heb hier al bij menig MIM potmeters vervangen, omdat ze na anderhalf jaar begonnen te kraken, PU wissels gedaan, omdat die volgens de eigenaren te wensen overliet, halzen geshimd om de aktie beter te krijgen en fretbuzz tegen te gaan etc.

geert1976
17 oktober 2010, 00:30
Kan mij echt niet schelen of je Fenders basht (ik heb er geen) , het is meer de stellingname die jij erg krampachtig inneemt .
Ik heb in mijn leven ook al heel wat in bezit gehad , Gibson, Fenders, Japanse kopieen, et,etc en ook ik "bekijk ze onder de kap", maar daarom is mijn mening nog steeds mijn mening en geen feit.

Het interesseert mij ook niet wat je denkt, maar ik ben niet de enige die er zo over denkt.

jutter
17 oktober 2010, 00:36
Ik krijg telkenmale maagkrampen en kringspierstress als mensen een MIM ophemelen naar USA bla bla.

Een MIM is een prima gitaar voor het geld, niets op af te dingen, maar zo goed als een USA?, nee, same shit, but a little different.

Ik bekijk een gitaar ook onder de kap, hoe de hardware is en ook de elektronica.
En in die gevallen is een USA exemplaar beduidend beter en langer meegaan

Hier valt ook wat voor te zeggen; zoals eerder gezegd heb ik ook liever een USA dan een Mex. Maar.....er zijn ook onbekendere merken die erg hard aan de weg timmeren en kwalitatief ontzettend goede gitaren maken.

Luke-wannabe
17 oktober 2010, 00:38
Laat maar Geert, met jou is niet echt de discussie te voeren.
Ik heb het over 1 specifiek instrument, en jij gaat weer hetzelfde dansje opvoeren dat je net ook al niet zo bijster succesvol hebt staan doen.

jutter
17 oktober 2010, 00:43
Laat maar Geert, met jou is niet echt de discussie te voeren.
Ik heb het over 1 specifiek instrument, en jij gaat weer hetzelfde dansje opvoeren dat je net ook al niet zo bijster succesvol hebt staan doen.

Ik denk dat Geert het goed bedoeld maar zich niet begrepen voelt. Uiteindelijk zeggen we allemaal hetzelfde...

geert1976
17 oktober 2010, 00:52
Laat maar Geert, met jou is niet echt de discussie te voeren.
Ik heb het over 1 specifiek instrument, en jij gaat weer hetzelfde dansje opvoeren dat je net ook al niet zo bijster succesvol hebt staan doen.

Dat is echt een post van niets, ik voer helemaal geen dansje op, ik geef een mening.

En ik blijf erbij dat indien je de middelen hebt je beter een USA Fender kunt aanschaffen dan een MIM, om meerdere redenen die ik net ook al heb gegeven.

Ik bekijk het mede, aan de hand van de diverse repareties die ik al aan die dingen heb uitgevoerd, alsmede het spelen erop.

Met mij is prima een discussie te voeren, maar dan wel met argumenten en die heb jij niet

Hendriks
17 oktober 2010, 01:10
Ja ik ook,

Die pro-tone en vester zijn als bespeeld door echte Fender jongens die er allemaal over eens waren dat ze beter waren dan een MIM exemplaar.
Laten we er dan maar over ophouden , als echte Fender jongens het gezegd hebben dan zal het wel zo zijn.;)

MarkV
17 oktober 2010, 09:33
Grappig als een Mexicaan net zo goed is als een USA dan snap ik niet waarom ze nog USA gitaren maken. Daarbij zijn het altijd de Mexicaan bezitters die beweren dat ze net zo goed zo niet beter zijn dan het USA model.

Marketing; als Fender al zijn producten in Mexico, Korea en China zou laten maken zou 50% van de Amerikaanse markt geen Fender meer kopen. Die kopen namelijk alleen 'echte made in USA' producten.
De andere 50% van de amerikanen begrijpt dat het niet zo heel veel uitmaakt: of een mexicaan in California nou de gitaar in elkaar schroeft of een mexicaan 100 kilometer verder in Mexico dit doet.... :soinnocent:

Maar Geert, waarom maak je je zo druk om een beetje electronica? Die potmeter van 4 euro, is dat nou echt 'het' grote verschil. Iedereen met een beetje handigheid kan toch zelf in zijn MiM een CTS potje solderen?

Als dat nou het grote verschil is tussen een MiM en een USA, doe mij dan maar een MiM.

Qua hout, nek, etc is toch altijd maar afwachten is mijn ervaring. Kan bij zowel MiM's als USA modellen net niks of juist top zijn. Customshops uitgesloten zijn het praktisch dezelfde machines, CNC codes, etc die de gitaren maken tot wat ze zijn.

ijzerbroot1
17 oktober 2010, 10:10
Mijn strat is ook een MiM, een deluxe met zo'n extra drukknopje....ik heb hem vergeleken met een USA en de USA is beter afgewerkt, punt. Bijvoorbeeld: de afdekplaat aan de achterzijde zit geschroefd, waarbij sommige schroeven er schots en scheef ingejast zijn, bij een schroefgat zit de schroef zo scheef dat het hout gepleten is. Dat doet niks af aan het geluid of de bespeelbaarheid en je ziet er zo niks van, maar het is wel jammer en onnodig denk ik dan. Stringtrees waren ook niet best, die hadden een braampje waardoor je bij het stemmen allerlei bijgeluiden kreeg. Vervangen door graphtechs, probleem opgelost. Allemaal kleine dingetjes die toch wel goed op te lossen zijn.

Als ik naar het prijsverschil kijk kies ik toch voor de mexicaan, want aan het eind van de maand kom ik altijd een stukje salaris tekort. En dat in ogenschouw nemende is het verschil best te dragen.

Hendriks
17 oktober 2010, 10:38
Helaas is "made in USA"nog geen garantie voor een perfect instrument.
Ik heb een AVRI52 gehad waar een neckshim nodig was , een 57RI en een standaard waar je een plectrum tussen de hals en de bodie bij de neckpocket kon steken en een standaard waarbij de neckpocket iets scheef was (snaren liepen niet evenwijdig langs de rand van de hals).

Maar TS kan vast een leuk stratje scoren voor die 600 , wel goed testen en desnoods even iemand meenemen die er ook wat van weet.

geert1976
17 oktober 2010, 12:26
Marketing; als Fender al zijn producten in Mexico, Korea en China zou laten maken zou 50% van de Amerikaanse markt geen Fender meer kopen. Die kopen namelijk alleen 'echte made in USA' producten.
De andere 50% van de amerikanen begrijpt dat het niet zo heel veel uitmaakt: of een mexicaan in California nou de gitaar in elkaar schroeft of een mexicaan 100 kilometer verder in Mexico dit doet.... :soinnocent:

Maar Geert, waarom maak je je zo druk om een beetje electronica? Die potmeter van 4 euro, is dat nou echt 'het' grote verschil. Iedereen met een beetje handigheid kan toch zelf in zijn MiM een CTS potje solderen?

Als dat nou het grote verschil is tussen een MiM en een USA, doe mij dan maar een MiM.

Qua hout, nek, etc is toch altijd maar afwachten is mijn ervaring. Kan bij zowel MiM's als USA modellen net niks of juist top zijn. Customshops uitgesloten zijn het praktisch dezelfde machines, CNC codes, etc die de gitaren maken tot wat ze zijn.

Het is niet alleen een potmetertje hoor, ook de elementen etc.
Ook de afwerking vind ik bij een mexicaan wat minder, de bruggen en trem zijn voor mijn gevoel toch ook echt minder.

Bij de goedkopere Amerikanen moet je ook goed blijven kijken.
Ik heb zelf een bijna nieuwe HW-1 gekocht (in totaal een paar uurtjes gebruikt door de vorige eigenaar en die heb ik ook aangepast.
De brug op een Tele HW-1 vind ik zeer matig en gaf voor mijn gevoel veel tone-suck, daar heb ik nu een nieuwe Gotoh brug opgezet, 6 zadelig.
Daarnaast heb ik de frets opnieuw gecrownd en goed gepolijst (dus ook gelijk de lak verwijderd die er her en der overheengespoten was, over de zijkant van de frets, wel te verstaan)

Daarnaast heb ik 3 frets iets moeten vlakken, omdat deze hoger lagen t.o.v. de rest.

De volgorde van de controll plate heb ik ook gewijzigd, want die schakelaar vooraan vind ik waardeloos, ik heb nu de volumeknop vooraan zitten, gevolgd door de toneknop en dan pas de standenschakelaar:ok:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/006-75.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/007-62.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/008-54.jpg

De Tele klinkt met de nieuwe brug veel levendiger en heeft ook meer "bite" gekregen, daarnaast is de bespeelbaarheid nu een stuk prettiger geworden.

Om nog even terug te komen op knutstelen:
er zijn legio gitaristen die niet kunnen repareren of knutselen en die dus afhankelijk zijn van een gitaar reparateur en dan komt het wisselen van een potmeter van E 4,00, inclusief reparaiekosten toch al gauw op zo'n E 40,00 uit.

Hendriks
17 oktober 2010, 12:32
Om nog even terug te komen op knutstelen:
er zijn legio gitaristen die niet kunnen repareren of knutselen en die dus afhankelijk zijn van een gitaar reparateur en dan komt het wisselen van een potmeter van E 4,00, inclusief reparaiekosten toch al gauw op zo'n E 40,00 uit.

Ik doe het voor een pakje halfzware Drum shag en volgens mij reken jij niet veel meer. Nou nog iemand in het zuiden an het land en we hebben een landelijke gitaarnet dekking.

geert1976
17 oktober 2010, 12:34
Ik doe het voor een pakje halfzware Drum shag en volgens mij reken jij niet veel meer. Nou nog iemand in het zuiden an het land en we hebben een landelijke gitaarnet dekking.

Ik reken inderdaad ook niet veel, veel te weinig volgens velen, maar soit het is hobby.

Maar indien je naar een gitaarwinkel of bouwer gaat, kan het aardig in de papieren lopen.

Zo heb ik laatst een MIM strat afgesteld voor iemand die ene topkam had laten wisselen op een Epi LP en die moest bij een niet nader te noemen winkel
E 90,00 aftikken, dat vond ik eerlijk gezegd onbeschoft veel.

jutter
17 oktober 2010, 12:43
Ik reken inderdaad ook niet veel, veel te weinig volgens velen, maar soit het is hobby.

Maar indien je naar een gitaarwinkel of bouwer gaat, kan het aardig in de papieren lopen.

Zo heb ik laatst een MIM strat afgesteld voor iemand die ene topkam had laten wisselen op een Epi LP en die moest bij een niet nader te noemen winkel
E 90,00 aftikken, dat vond ik eerlijk gezegd onbeschoft veel.

Komma verkeerd geplaatst (9,00)?

Luke-wannabe
17 oktober 2010, 13:35
Dat is echt een post van niets, ik voer helemaal geen dansje op, ik geef een mening.

En ik blijf erbij dat indien je de middelen hebt je beter een USA Fender kunt aanschaffen dan een MIM, om meerdere redenen die ik net ook al heb gegeven.

Ik bekijk het mede, aan de hand van de diverse repareties die ik al aan die dingen heb uitgevoerd, alsmede het spelen erop.

Met mij is prima een discussie te voeren, maar dan wel met argumenten en die heb jij niet
Metaforen heb je zeker nog nooit van gehoord.
Verder geef ik een prima argument hoor. Jij zal wel niet hoog gescoord hebben bij het vak 'begrijpend lezen' op de lagere school.

geert1976
17 oktober 2010, 13:52
Komma verkeerd geplaatst (9,00)?

Was dat maar zo...

geert1976
17 oktober 2010, 13:54
Metaforen heb je zeker nog nooit van gehoord.
Verder geef ik een prima argument hoor. Jij zal wel niet hoog gescoord hebben bij het vak 'begrijpend lezen' op de lagere school.

effe dimme hoor, ik typ nogal snel en lees snel.

In mijn dagelijks leven voer ik procedures, dus mijn begrijpend lezen is prima.

Beetje flauw om op de man te gaan lopen spelen vind je niet?

EJPostema
17 oktober 2010, 14:17
wat een onzin weer dit topic.

Sorry hoor, maar zijn we de vraag van de poster niet een beetje vergeten?

@ de poster, zoals al eerder is genoemd. Kijk op marktplaats e.d. Voor 600 euro heb je zeker iets moois

Ik heb bijvoorbeeld voor 500 euro een MIJ uit de 'beroemde' 'E' series. Die staan bekend als goeie gitaren.

Maar niks is heiligs voor 600 euro kan je ook andere leuke strats krijgen :)

Luke-wannabe
17 oktober 2010, 15:29
effe dimme hoor, ik typ nogal snel en lees snel.

In mijn dagelijks leven voer ik procedures, dus mijn begrijpend lezen is prima.

Beetje flauw om op de man te gaan lopen spelen vind je niet?
Mwah, ik vind dat niet per sé flauw.

geert1976
17 oktober 2010, 17:01
Mwah, ik vind dat niet per sé flauw.

kwestie van arrogantie?, komt bij mij wel zo over.....

vulvasonic
17 oktober 2010, 17:11
Collette, als je nog iets wilt weten, dan vraag het maar gerust hoor. :D

Luke-wannabe
17 oktober 2010, 18:09
kwestie van arrogantie?, komt bij mij wel zo over.....
:seriousf: Hahaha wat een figuur ben jij zeg!
Ik begrijp niet waarom ik nou weer arrogant ben als ik zeg dat ik gitaar heb bespeeld die ík te gek vind, en jij gaat lopen ouwehoeren dat het een slechte gitaar is! Slaat toch nergens op!

Kweste van bord voor je kop? Komt bij mij wel zo over...

jutter
17 oktober 2010, 18:21
:seriousf: Hahaha wat een figuur ben jij zeg!
Ik begrijp niet waarom ik nou weer arrogant ben als ik zeg dat ik gitaar heb bespeeld die ík te gek vind, en jij gaat lopen ouwehoeren dat het een slechte gitaar is! Slaat toch nergens op!

Kweste van bord voor je kop? Komt bij mij wel zo over...


kwestie van arrogantie?, komt bij mij wel zo over.....

Vandaag is de "Dag des Heren"...gedraag je er dan ook naar!:)

Luke-wannabe
17 oktober 2010, 18:21
Ik geloof daar niet in dus ik zie niet in waarom.

jutter
17 oktober 2010, 18:27
Ik geloof daar niet in dus ik zie niet in waarom.

O sorry, ik dacht altijd dat je een heer was....:makeup:

geert1976
17 oktober 2010, 19:24
:seriousf: Hahaha wat een figuur ben jij zeg!
Ik begrijp niet waarom ik nou weer arrogant ben als ik zeg dat ik gitaar heb bespeeld die ík te gek vind, en jij gaat lopen ouwehoeren dat het een slechte gitaar is! Slaat toch nergens op!

Kweste van bord voor je kop? Komt bij mij wel zo over...

Nee, hoor, geen bord voor mijn hoofd, maar omdat één mexicaan goed klinkt en jij roept dit hier, voegt weinig toe.

Maar je zit nu wel op het randje van irritatie bij mij.

Niet op de man spelen, maar kom met feiten of weetjes of dingen waar iemand iets aan heeft.

En voor de rest maar weer ontopic, zou jij ook moeten doen.

Dealer
17 oktober 2010, 19:28
Ik heb een jaar geleden ook een stratocaster gekocht, een Fender Am Std. met maple nek en olympic white.

Nooit spijt van gekregen. De afwerking is top, en het geluid is precies wat ik wilde, mooie rijke middle.

Wel vink persoonlijk een buizenamp bijna een must als ik op mn strat speel...

Vond em op de spiderIII van n maat niet echt nice klinken, best leeg.

Ik heb ook een mim getest, ik vond de mim wel minder mooi geluid. Maar dat is persoonlijk i guess.

Ik heb nooit op een MiJ gespeeld, zou ik wel doen als ik jou was want vaak hoor ik dat die heel nice zijn.

En overigens vind ik de argumenten in de discussie hierboven soms een beetje vreemd. Sommige argumenten die tegen geert gebruikt worden zijn gewoon raar.

Stratocasters kopen... zo leuk:) veel plezier:ok:

jutter
17 oktober 2010, 20:38
Ik zal even in mijn geheugen spitten:
Ik heb 4 Mex gehad;
1xStandard(ruk)
1xClassic (super)
1xRoadworn strat(ruk)
1xRoadworn Tele(super)

Verder een stuk of 40, 50 of misschien ook wel meer Fender USA;
eigenlijk allemaal middelmatig tot goed,
1x '57 hotRod(bagger)
1x '62 hotrod(bagger)
1x Eric Clapton Signature(zeer goed)
1xNew American Standard uit 2008 DeltaTone(zeer goed)

Squier Classic Vibe uit China(zeer goed qua bouw, pickups kunnen beter)

Eigenlijk is er geen peil op te trekken. Gewoon je oortjes maar ook je oogjes gebruiken. Prijs zegt dus blijkbaar weinig. Maar om de één of andere reden ga ik toch altijd liever voor een USA....

O ja, mijn beste strat was een Dan Smith uit 83......helaas verkocht met mijn stomme kop!

Luke-wannabe
17 oktober 2010, 21:48
Nee, hoor, geen bord voor mijn hoofd, maar omdat één mexicaan goed klinkt en jij roept dit hier, voegt weinig toe.

Maar je zit nu wel op het randje van irritatie bij mij.

Niet op de man spelen, maar kom met feiten of weetjes of dingen waar iemand iets aan heeft.

En voor de rest maar weer ontopic, zou jij ook moeten doen.

Ik begrijp dat ik op randje irritatie zit bij je. Ik ben nu niet bepaald de aardigste hier in het topic. :D
Verder wilde ik alleen maar een punt maken waar de ts iets aan kan hebben.

vulvasonic
17 oktober 2010, 22:02
Gotverrr..., schrijf een lange en nuttige bijdrage, is het ineens verdwenen. Misschien na het schijten. :sneaky:

Hendriks
17 oktober 2010, 22:08
Gotverrr..., schrijf een lange en nuttige bijdrage, is het ineens verdwenen. Misschien na het schijten. :sneaky:

Wel even je handen wassen na die tijd , vind ik zo smerig eerst schijten en dan een stukkie tikken.

vulvasonic
17 oktober 2010, 22:34
Zo, ben ik weer.

Ik begrijp de gemengde gevoelens in het Mexican vs. Amercan-gedoe wel. I.m.o. moet je de Mexican Classic ook niet gaan vergelijken met de American Standard. Fender heeft veel verschillende series, geproduceerd in meerdere landen en met verschillende prijskaartjes. Alles categorieën van heel goedkoop tot heel duur zijn vertegewoordigd.

Kijk je naar de verschillende modellen, dan kun je die onderverdelen in 3 belangrijke soorten:
• De moderne stratocasters (American Standard, American Deluxe)
• De traditionele stratocasters (Mexican Classic, AVRI, Japanse RI's)
• De gemoderniseerde traditionele stratocasters (Roadhouse, Powerhouse, Deluxe).

Aan de bovenkant heb je dan nog de Customshop modellen zitten en die kunnen voldoen aan alle bovengenoemde soorten. En aan de onderkant zit de Standard uit Mexico. Uit die hoek kom je best wel eens iets goeds tegen, zoals Luke al aangaf, maar test ze niet met al te hoge verwachtingen. Daar is de prijs ook niet naar.

De 'feel' van de Mexican Classic is niet te vergelijken met dat van de American Standard. De laatste heeft een ander halsprofiel, andere lak (ook op de hals), andere radius, bredere frets en een afgeronde 'toets'. Verder zijn de elementen doorgaans erg evenwichtig, maar tevens erg 'lief', of 'neutraal'. Dat ligt niet iedereen en dus krijg je de situatie dat veel mensen de Mexican Classic veel prettiger en 'beter' vinden, terwijl je dat model beter kan vergelijken met de AVRI.

Collette, het zou handig zijn voor jou als je wist naar welke van de drie 'soorten' jouw voorkeur uitgaat. Dan kun je, binnen je budget, meteen wat gerichter zoeken. Ik kan me ook goed voorstellen dat je daar zelf nog helemaal niet over uit bent. In dat geval heb je nog meer redenen om de winkels af te struinen en te gaan testen.

Hoe te testen, daar heb ik dan ook weer zo mijn eigen ideeën over, rekening houdend met de vele afwijkende omstandigheden waarin je test t.o.v. de praktijksituatie. Maar daar kun je een heel hoofdstuk aan besteden.

:)

Rinze
17 oktober 2010, 22:53
Wat Vulva zegt klopt denk ik wel (ben geen Stratfreak al heb ik er wel een redelijk aantal gehad).

Ik weet ook niet hoeveel ervaring je al met gitaren in het algemeen en Strats in het bijzonder hebt, maar voor aanschaf van zo'n gitaar zijn er nogal wat keuzes buiten waar ie vandaan komt (zal vast heel belangrijk zijn maar ik let er nooit op, even vasthouden, spelen en luisteren zegt mij meer):

- houtsoort body: elzen of essen
- esdoorn toets of palissander
- vintage radius of moderner, het laatste speelt prettiger imo maar er zijn mensen die liever zwoegen
- dikke hals of liever wat slanker
- vintage frets of wat vetter
- brugtype en zadeltjes
- gewicht: licht of zwaar (variatie zit voornamelijk in de body)

Keuze genoeg en het heeft allemaal invloed op de gitaar, hoe hij speelt en klinkt. Het is eigenlijk geen doen ;)

Thomk
18 oktober 2010, 09:26
Collete,


Overweeg geen fender te kopen maar een Blade.

Heb mijn Blade stratocaster(Texas standard pro) vergeleken met een USA. Weinig tot geen verschill. Ook zit er in de blade een VSC systeem.

Dit systeem verlegt de toon marges waar je je bij een fender aan moet houden. Bij een blade kan je alles.... echt alles.


mvgr


Thom