PDA

View Full Version : behringer xenyx 1204 fx



guitarfreakrobert
16 oktober 2010, 15:20
Hey mensen,

volgende week ben ik klaar met het bouwen van mijn muziek kroegje

Nu heb ik een vraagje,
Ik kan dus dat mixertje voor nix krijgen, Heb nog 2 behringer B215a eurolive speakers voor een zacht prijsje kunnen bemachtigen,Deze wilden we dan als monitoren gebruiken.

Kopen wilden we dan nog een actief setje voor zeg maar het publiek,
Dit wilden we dan aansluiten op het mixertje

Nu ik heb er totaal geen kaas van gegeten maar als er maar 2 uitgangen op die mixer ziten hoe kan ik dan ook nog een paar monitoren aansluiten?????

Of moet ik echt een mixer met 4 outputs hebben

er zitten ook nog 2x alt uitgangen op met een jack plug dan is dit dan voor de monitoren ???????

sorry als de vraag wat dom is maar ik snap er helemaal nix meer van

Greetzzz
Robert

schwalbe
16 oktober 2010, 17:53
Voor monitoren gebruik je meetal de AUX kanalen. Je stuurt dan het signaal van alleen de kanalen die je op de monitior wilt naar de AUX uitgangen.

EDIT: even de specs van dat ding opgezocht:

de uitgangen met de jacks zijn de aux uitgangen. de main outs hebben XLR. De XLR gebruik je dus voor de zaal; de aux voor de monitoren.
Hoeveel je van welk kanaal terughoort in de monitoren regel je met de aux knoppen van de betreffende kanalen.

The Bertman
16 oktober 2010, 18:03
Je hebt juist een hoop outputs op dat tafeltje. Je kan de main out gebruiken voor de zaal. Als je de controlroom ouputs gebruikt voor de monitors, heb je precies hetzelfde signaal als de zaalmix, je kan ook de record out gebruiken, dat zijn de tulpstekkers bovenop.
Gaat best lukken.

De alt outs zijn minder handig: je kan een kanaal naar de master sturen of naar de alt output, niet naar allebei. Dat is vooral handig bij opnames.

@schwalbe: ik denk dat het minder handig is om auxen te gebruiken, omdat TS gewoon dezelfde mix op zijn monitors wiol horen als in de zaal. Maar het kan wel, op zich.

edje kadetje
6 januari 2011, 01:56
@schwalbe: ik denk dat het minder handig is om auxen te gebruiken, omdat TS gewoon dezelfde mix op zijn monitors wiol horen als in de zaal. Maar het kan wel, op zich.

lees ik nou zo slecht?
Ik zie het niet in de eerste post staan, dat ie dezelfde mix wil hebben op de monitors.