PDA

View Full Version : valse akkoorden



Voidhead
7 mei 2003, 20:25
hoi

iets wat ik vaak gebruik om wat meer variatie in de rhtym stukken te brengen zijn min of meer valse akkoorden bv. een powerchord maar dan de 1e vinger 1 vakje terugschuiven, als je dit gewoon speelt klinkt het @*)(#, maar speel je dit in combinatie met een ander akkoord wat volgt of iets dergelijks dan kan dit enorm vet klinken! :smile: zo dat wou ik ff kwijt... :grin:

hebben die akkoorden ook namen ? lijkt me wel he? ik gebruik het steeds vaker omdat het veel minder 'standaard' klinkt als die gewone akkoordjes

Negative K3 fan
7 mei 2003, 20:34
tuurlijk hebben ze namen, alle mnogelijke combinaties hebben een naam.

savecracker85
8 mei 2003, 00:00
Op 2003-05-07 20:25, schreef Voidhead:
hoi

iets wat ik vaak gebruik om wat meer variatie in de rhtym stukken te brengen zijn min of meer valse akkoorden bv. een powerchord maar dan de 1e vinger 1 vakje terugschuiven, als je dit gewoon speelt klinkt het @*)(#, maar speel je dit in combinatie met een ander akkoord wat volgt of iets dergelijks dan kan dit enorm vet klinken! :smile: zo dat wou ik ff kwijt... :grin:

hebben die akkoorden ook namen ? lijkt me wel he? ik gebruik het steeds vaker omdat het veel minder 'standaard' klinkt als die gewone akkoordjes

hendrix was meester in dat soort dingen :smile:

basswasp
8 mei 2003, 01:22
Gewoon een open akkoord spelen met redelijk wat oversturing geeft ook zo'n net niet zuiver, Hendrix geluid.

Lacrymosa
8 mei 2003, 08:56
dit zijn de X#5 en Xb# akkoorden (x staat voor de grondtoon)

ook leuk zijn

x5b11, x5#11 etc (zeg maar de veelgebruikte jazzers, alleen dan zonder de terts, is cool......check de wild stringdom colums van John petrucci)

CheerS!!

dvmutzy
22 juni 2003, 01:35
b# ???

Retinite
22 juni 2003, 13:56
b# = bis = c
E# = eïs = f

als je dat bedoelt dvmutzy

dvmutzy
22 juni 2003, 17:45
nee, ik bedoelde mol-kruis. kvond het een beetje vreemd: de een heft de ander op
maar dat kan ook wel iets theoretisch zijn