PDA

View Full Version : Klote Gibson...



zoon van Piet
16 oktober 2010, 12:22
Gibsons blijven kutgitaren! Achterlijk duur, vaak niet eens goed en gewoon niet hufterproof. terwijl Leo al in 1948 liet zien hoe je een plugingang moet maken op een solidbody, bleef het g-merk vasthouden aan die belachelijke bevestiging met een stukske plastic.
En dan krijg je -natuurlijk!- dit:
http://img404.imageshack.us/img404/6407/klotegibson.jpg

En ik weet wel dat je je kabel moet zekeren in je gitaarband en dat die dingskes los te koop zijn, maar heb vandaag geen tijd om naar de gitaarboer te fietsen en moet wel gaan repeteren en die hebben ze natuurlijk niet op voorraad en kosten natuurlijk wel belachelijk veel centen voor een klein stukkie amper iets en wat is dit eigenlijk gewoon bagger voor een merk dat graag het beste van het beste wil zijn.

Ik moest het effe kwijt...

Voorlopige oplossing: gaffatape!

Mitch
16 oktober 2010, 12:33
Hé een speciaal topic om Gibson af te zeiken. Wat een goed idee :D

macwilliams
16 oktober 2010, 12:52
Als je er niet mee kunt omgaan moet je er ook gewoon afblijven kloothommel. :sneaky:

Sneu voor je. Daar gaat weer 4€ down the drain.


:seriousf:

zoon van Piet
16 oktober 2010, 12:57
Hé een speciaal topic om Gibson af te zeiken. Wat een goed idee :D

Ik had niet in de gaten dat ik weer eens geplaagd wordt door plots opkomende genialiteit! ;)
Maarreh.. breek me de bek niet open.. ik heb in mn leven al drie LP's en een J45 kapot laten vallen, nog altijd twee G's met kopbreuken in huis en het wachten is tot deze Junior ook eens breekt.. de eerste keer doet het soms een beetje pijn, maar daarna wen je eraan. Want het hoort er kennelijk bij, als je G wilt spelen.
Daarnaast zijn de wiebelhalzen van SG's en double cuts alom berucht, wil de g-snaar zelden goed stemmen, zijn die P90's zo microfonisch dat je erin kan praten, heeft G tientallen jaren slechte gitaren afgeleverd en komen er nog altijd ondermaatse overpriced planken uit de fabriek rollen...

zoon van Piet
16 oktober 2010, 12:58
Als je er niet mee kunt omgaan moet je er ook gewoon afblijven kloothommel. :sneaky:

Sneu voor je. Daar gaat weer 4€ down the drain.


:seriousf:

Hohoho... wie zegt dat ik dat zelf deed? ;)

Valt me mee, trouwens, als dat stukkie plastic van twee centen 'slechts' vier Euro hoeft te kosten. ik rekende op tien- vijtien..

macwilliams
16 oktober 2010, 13:02
Hohoho... wie zegt dat ik dat zelf deed? ;)

Valt me mee, trouwens, als dat stukkie plastic van twee centen 'slechts' vier Euro hoeft te kosten. ik rekende op tien- vijtien..

Tjah, zie het maar als zonnen in de regen. :D

HUESSEN
16 oktober 2010, 13:03
Klote Gibson??

Ken alleen deze klote gitaren.......

http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/Klotegitaar.jpg



.

Nielsje
16 oktober 2010, 13:03
... huh? Een kunststof plaatje? Goh, wat een budget LP heb je dan :D
De mijne is lekker van staal.. (die van Emiel ook).

zoon van Piet
16 oktober 2010, 13:04
Tjah, zie het maar als zonnen in de regen. :D

tja, dat is een inside joke... want dat deed ik dus wel zelf... ;)

vulvasonic
16 oktober 2010, 13:04
Geldt dat niet alleen voor de inferieure LP-types? :D
Mijn ES heeft nergens last van en die op m'n LP dubbelkut is half zo kut nie as d'n jouwe, want van metaal vervaardigd!

Toevallig heb ik me vrij recentelijk nog zitten afvragen waarom Gibson dat plastic plaatje blijft gebruiken. Je WEET gewoon dat het een keer misgaat.
Wat is het toch ook een kutbedrijf, dat Gibson. :D

geert1976
16 oktober 2010, 13:06
Peter wat ben je boos:(

Je kunt de Junior ook inleveren bij Geerts Gibson recycle Centre:ok:

Krijg van je van mij een andere fijne gitaar (ik heb nog geen Junior):ok:

Dat plastic grondplaatje is inderdaad niet handig:ok:

zoon van Piet
16 oktober 2010, 13:07
... huh? Een kunststof plaatje? Goh, wat een budget LP heb je dan :D
De mijne is lekker van staal.. (die van Emiel ook).

En die zijn natuurlijk wel duurder dan vier Euro..?
en vast niet standaard, ze rollen daar gewoon uit de fabriek met plastic.. koop je een gitaar van zoveelduizend en moet je nog effe een metalen plaatje kopen en opschroeven...

RS-Rik
16 oktober 2010, 13:07
Ja sucks!!! ik heb ook n LP gekocht, uit melancholiek en omdat mn favo gitaristen op LP's spelen, maar eerlijk is eerlijk, het ding heeft zn nukken. Het zwaartepunt ligt ver naar achteren en hij kan best een velout (hoe heet zo'n verdikking rond de nek) gebruiken. Daarnaast issie behoorlijk zwaar.


Maaaaar eerlijk is eerlijk het geluid uit de '57 pups en zo'n dikke plank mahonie is echt wel heel stoer!! En ook de looks liegen er niet om.

Overigens heb ik geen echte Gibson maar een Orville, een soort Japanse Gibson.

Chris Winsemius
16 oktober 2010, 13:10
De meeste Gibson LPs hebben een plastic plaatje voor de uitgangsjack. Ik heb die op mijn R7 Gold Top direct vervangen door 'n metalen exemplaar.

Door de hoek bij de kop en de hals zijn ze gewoon minder bestand tegen gooien, smijten en vallen dan de meeste Fenders alleen klinken die gitaren weer anders ;)

zoon van Piet
16 oktober 2010, 13:10
Geldt dat niet alleen voor de inferieure LP-types? :D

Ze zaten ook op de LP standard in '58 en '59.. toch niet echt inferieure gitaren..
( al blijven het G's..)



Toevallig heb ik me vrij recentelijk nog zitten afvragen waarom Gibson dat plastic plaatje blijft gebruiken. Je WEET gewoon dat het een keer misgaat.
Wat is het toch ook een kutbedrijf, dat Gibson. :D

Dat deden ze speciaal om mij te zieken!

soup
16 oktober 2010, 13:10
MOET JE MISSCHIEN MAAR EEN GIBSON SG KOPEN


the one and only baby

zoon van Piet
16 oktober 2010, 13:11
Peter wat ben je boos:(

Je kunt de Junior ook inleveren bij Geerts Gibson recycle Centre:ok:

Krijg van je van mij een andere fijne gitaar (ik heb nog geen Junior):ok:

Dat plastic grondplaatje is inderdaad niet handig:ok:

Jajaja.. sinds je hier was, weet ik dat deze junior hoog op je verlanglijstje staat! ;)
prima gitaar, alleen dat kutplaatje...

geert1976
16 oktober 2010, 13:15
Jajaja.. sinds je hier was, weet ik dat deze junior hoog op je verlanglijstje staat! ;)
prima gitaar, alleen dat kutplaatje...

Yep, I'm still lurking for that Junior:lovelove::lovelove::lovelove:

Ik heb bij mij ook de plastic plaatjes verwijderd en ijzeren gemonteerd.

Fender maakt ook uitglijers, net als Gibson.
Check de standaard topkammetjes maar eens die op de Fenders en Gibsons gemonteerd worden, eigenlijk ook beneden de maat t.o.v. de prijs van de gitaar

zoon van Piet
16 oktober 2010, 13:16
MOET JE MISSCHIEN MAAR EEN GIBSON SG KOPEN


the one and only baby

eeehhh.. dit model heette een tijdlang SG junior en was dus een SG!

( en nu we het over die mahonie baggerschuiten met die wiebelhalzen hebben: laat een ingeplugde SG nooit op die jack vallen, want het gaat dwars door het hout heen en dan ben je nóg verder van huis...)

macwilliams
16 oktober 2010, 13:18
Oh nou is het een prima gitaartje hè? Je wilt de prijs opdrijven, meneer de lelijke plastic jackplugholder plate hater!!:mad:

zoon van Piet
16 oktober 2010, 13:21
Yep, I'm still lurking for that Junior:lovelove::lovelove::lovelove:

Fender maakt ook uitglijers, net als Gibson.


Zeker weten.. maar het verschil is dat je een fender rustig kan laten uitglijen.. die blijft heel, de Gibbo gaat kapot..

En tja, dit is verder een prima gitaartje hoor... voor een Gibson! ;)

zoon van Piet
16 oktober 2010, 13:23
Ja sucks!!! ik heb ook n LP gekocht, uit melancholiek en omdat mn favo gitaristen op LP's spelen, maar eerlijk is eerlijk, het ding heeft zn nukken.
Overigens heb ik geen echte Gibson maar een Orville, een soort Japanse Gibson.

Ik heb hier ook een ouwe trouwe Tokai.. goede kopie, want hij is al eens gebroken, twee keer zelfs..
en ik zie nu dat ie ook een plastic plaatje heeft! :(

soup
16 oktober 2010, 13:25
eeehhh.. dit model heette een tijdlang SG junior en was dus een SG!

( en nu we het over die mahonie baggerschuiten met die wiebelhalzen hebben: laat een ingeplugde SG nooit op die jack vallen, want het gaat dwars door het hout heen en dan ben je nóg verder van huis...)
oh wist niet dat die input onderin zat :D

bass blom
16 oktober 2010, 13:33
sjees, meteen maar al mijn 32 gibsons op marktplaats gooien dan :crazyhappy:

weg met die klotebende :cheerup:

arnoldtims
16 oktober 2010, 13:39
ik heb een gibson es studio waar toch wel veel mee aan de hand is en dat voor een gitaar die in 86 2100- gulden heeft gekost maar! wat een geweldige gitaar ik ben er nog steeds verliefd op

HUESSEN
16 oktober 2010, 13:40
ik heb een gibson es studio waar toch wel veel mee aan de hand is en dat voor een gitaar die in 86 2100- gulden heeft gekost maar! wat een geweldige gitaar ik ben er nog steeds verliefd op

Het zijn dus net vrouwen....

arnoldtims
16 oktober 2010, 13:43
Het zijn dus net vrouwen....

ja lol maar ik als homo kan goed met vrouwen omgaan heb niet zo moeilijke relatie met vrouwen als jullie hetero boys

macwilliams
16 oktober 2010, 13:47
In elke vrouw schuilt wel iets goeds.







je moet het er wel zelf in douwen.

zoon van Piet
16 oktober 2010, 13:47
ja lol maar ik als homo kan goed met vrouwen omgaan heb niet zo moeilijke relatie met vrouwen als jullie hetero boys

good4u! :ok:
ik kan ook prima met vrouwen omgaan.. maar niet met Gibbo's...

zoon van Piet
16 oktober 2010, 13:51
Oh nou is het een prima gitaartje hè? Je wilt de prijs opdrijven, meneer de lelijke plastic jackplugholder plate hater!!:mad:

:) maar deze is nooit te koop.. want ik heb hem cadeau gekregen ( jaja, voor 0,00nix)..
maar wil dat

lelijke plastic jackplugholder plate hater zeggen dat de jackplugholder plate lelijk is.. of dat ik lelijk ben? ;)

Mitch
16 oktober 2010, 13:51
Hebben we nou onze eerste Gitaarnet coming out :???:
Peer, wat een geweldig topic! Nogmaals complimenten!

arnoldtims
16 oktober 2010, 13:54
Hebben we nou onze eerste Gitaarnet coming out :???:
Peer, wat een geweldig topic! Nogmaals complimenten!

euh nee ik ben al een jaar of 20 uit de kast en ga me nou niet vertellen dat ik de enige homo op dit forum ben maar goed dit even of topic.

zoon van Piet
16 oktober 2010, 13:55
Hebben we nou onze eerste Gitaarnet coming out :???:
Peer, wat een geweldig topic! Nogmaals complimenten!

en dat van een Gibsonite...
ik ben ontroerd...

@arnoildtims.. ik moest net terugdenken aan een discussie die we hier ooit voerden, waarin ik vertelde dat de Epiphone Scroll ( ook van G! ) destijds (1980 of zo) door ons stoere gayonvriendelijke machogitaristen werd omschreven als een 'homogitaar'. alsnog excuses, natuurlijk. Maar ik hoor graag je mening of er een kern van waarheid in zat..

arnoldtims
16 oktober 2010, 14:00
en dat van een Gibsonite...
ik ben ontroerd...

@arnoildtims.. ik moest net terugdenken aan een discussie die we hier ooit voerden, waarin ik vertelde dat de Epiphone Scroll ( ook van G! ) destijds (1980 of zo) door ons stoere gayonvriendelijke machogitaristen werd omschreven als een 'homogitaar'. alsnog excuses, natuurlijk. Maar ik hoor graag je mening of er een kern van waarheid in zat..

lol die krul ja ik snap het wel. op dit forum lees ik wel meer `leuke` uitspraken over homo,s maar ik geef er niet om. Ik hou van stoere gitaren en blues en rook shag dus ik zit hier wel goed:seriousf:

arnoldtims
16 oktober 2010, 14:03
en dat van een Gibsonite...
ik ben ontroerd...

@arnoildtims.. ik moest net terugdenken aan een discussie die we hier ooit voerden, waarin ik vertelde dat de Epiphone Scroll ( ook van G! ) destijds (1980 of zo) door ons stoere gayonvriendelijke machogitaristen werd omschreven als een 'homogitaar'. alsnog excuses, natuurlijk. Maar ik hoor graag je mening of er een kern van waarheid in zat..

lol die krul ja ik snap het wel. op dit forum lees ik wel meer `leuke` uitspraken over homo,s maar ik geef er niet om. Ik hou van stoere gitaren en blues en rook shag dus ik zit hier wel goed:seriousf:

dam langzaam weer dit is dus dubbel

Mitch
16 oktober 2010, 14:06
Het is hier wel eens eerder ter discussie geweest, maar uiteraard niet in dit subforum. Toen waren er geen vrijwilligers, nu dus blijkbaar wel, vandaar mijn kast-verhaal ;)
Welkom trouwens.

Overigens, die nieuwe Standards hebben nu toch zo'n locking jack? Brrr...als je dan op je kabel staat mol je meteen je kabel. Mar goed, op je kabel staan is voor amateurs :crazyhappy:

zoon van Piet
16 oktober 2010, 14:07
ol die krul ja ik snap het wel. op dit forum lees ik wel meer `leuke` uitspraken over homo,s maar ik geef er niet om. Ik hou van stoere gitaren en blues en rook shag dus ik zit hier wel goed:seriousf:

dam langzaam weer dit is dus dubbel

Super! al ben je wel van de club van mensen die alles twee keer post...

TimoSomers
16 oktober 2010, 14:24
Het zijn dan wel kutgitaren, maar die sounddddd!:ok:

Nou ben ik wel van mening dat er veel bras tussen alle gibsons zit, maar soms zitten er juweeltjes bij om je plastic jackplugholder bij af te likken. :D

Noid
16 oktober 2010, 15:33
Ach, als dat plaatje niet van plastic was geweest was er wel wat anders aan dat brol kapot gegaan, toen die kracht er op uitgeoefend werd. Gibson's zijn de italiaanse auto's/motoren onder de gitaren: mooi en als ze het doen geweldig, met alle ongemakken die er bij horen. En dan moet je nog de mazzel hebben dat je een goede vindt. Maar die sound maakt dan weer veel goed :)

macwilliams
16 oktober 2010, 15:52
euh nee ik ben al een jaar of 20 uit de kast en ga me nou niet vertellen dat ik de enige homo op dit forum ben maar goed dit even of topic.

Je bent niet de enige, er zijn er meer. Ook in off topic.....

Wat een heerlijk verdraaide zin weer.

@ZvP

heb je zelf dat ballet gedaan?

Rinze
16 oktober 2010, 16:08
Mar goed, op je kabel staan is voor amateurs :crazyhappy:

Ik sta voortdurend op mijn kabels :???: weet niet hoe groot jouw oefenruimte en podia zijn maar ik kan mijn kont niet keren zonder op zo'n kreng te staan. Is ook een stevig model kont, ik geef het toe, maar toch..

zoon van Piet
16 oktober 2010, 17:23
Je bent niet de enige, er zijn er meer. Ook in off topic.....

Wat een heerlijk verdraaide zin weer.

@ZvP

heb je zelf dat ballet gedaan?

Neenee, ik kan nie dansen..
maar ik maakte het krantenartikel en de hand van god maakte dat dat de ondergrond van mijn foto werd.. compleet met mijn naam!

Ash ketchum
16 oktober 2010, 17:31
Op mijn squier tele is dat plaatje ook eens gebroken. Ik heb niet lang daarna een metalen versie gekocht. Oogt ook een stuk mooier IMHO;

http://i429.photobucket.com/albums/qq14/asch82/Guitars/IMG_0174.jpg?t=1287243047

macwilliams
16 oktober 2010, 17:46
Neenee, ik kan nie dansen..
maar ik maakte het krantenartikel en de hand van god maakte dat dat de ondergrond van mijn foto werd.. compleet met mijn naam!

Oh god, weer een rukker die z'n rechterhand een naam geeft:seriousf::seriousf:




Maar hoe dan ook, koop zo een metalen plaatje dan heb je dat gezeik niet zo gauw weer.:ok:

zoon van Piet
16 oktober 2010, 17:47
Zo... gerepareerd!
Voor straf moet ie maar even zo door het leven:

http://img217.imageshack.us/img217/3130/img0092p.jpg

ziet er niet uit? nou, dat past dan mooi bij de rest van deze gitaar, die immers niet meer is dan een stuk brandhout - letterlijk!

http://img297.imageshack.us/img297/7969/img0093dq.jpg

Madcow
16 oktober 2010, 17:49
Jezus, op dit forum kan het echt over alles gaan! Gibson en Gaypride liggen hier kennelijk op dezelfde lijn.

Rinze
16 oktober 2010, 17:51
Jezus, op dit forum kan het echt over alles gaan! Gibson en Gaypride liggen hier kennelijk op dezelfde lijn.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:-OhtZGtwMOfPGM:http://img61.imageshack.us/img61/2121/cel357zn4.jpg&t=1 :ok:

zoon van Piet
16 oktober 2010, 18:08
Jezus, op dit forum kan het echt over alles gaan! Gibson en Gaypride liggen hier kennelijk op dezelfde lijn.

Gaypride? Hij houdt van vette gitaren, blues en shag. Als dat gay pride is, schrijf mij dan maar in...

Tristan
16 oktober 2010, 19:58
Hoe zit dat eigenlijk met die g snaar van Gibsons?
Ik bedoel, weet iemand waarom die dingen zo slecht stemmen en wat kan je doen om het op te lossen?

macwilliams
16 oktober 2010, 20:09
Hoe zit dat eigenlijk met die g snaar van Gibsons?
Ik bedoel, weet iemand waarom die dingen zo slecht stemmen en wat kan je doen om het op te lossen?

Dat is een van 'swerelds best bewaarde geheimen. Niemand die het weet en hoe dit misterie op te lossen. :lp:

lcvanderhelm
16 oktober 2010, 20:17
Het komt door de bocht die de snaar maakt na de topkam.Dus de volgende keer dat de hals bij de kop afbreekt,er gelijk een fenderkop op zetten moet het probleem grotendeels oplossen.

Tristan
16 oktober 2010, 20:34
Dat kan het niet zijn, sommige Gibsons hebben er immers geen last van.
Wat zal het dan wel zijn, slechte topkam, slechte tuners, slecht fretwerk, onstabiele hals, een combinatie van dit alles?

geert1976
16 oktober 2010, 20:47
inkeping in de topkam voor de D en G snaar in de richting van de tuner vijlen, scheelt al een hoop ergenis

zoon van Piet
16 oktober 2010, 21:01
aaarghh, de g-snaar!

Je kan er veel aan doen met goeie topkam en zo, maar het euvel blijft toch de kop opsteken. Volgens gitaardokter Arie de V zit het in de onderlinge fretafstanden, waarvan bij Gibson volgens zijn zeggen geen hout klopt. Daar zit iets in: als je je G zo stemt dat ie haarzuiver is als je een amineur speelt en je pakt dan een F.. knijp je je tenen bij mekaar..
ach ja, het blijven Gibsons, he? ;)

Fisherman
16 oktober 2010, 21:13
Dag zoon van Piet,

Aangezien die junior van je jou zo slecht bevalt zal ik je een plezier doen (Geert...koest!) en neem ik hem over voor een zacht prijsje ;)

groeten van de Fisherman! :lp:

geert1976
16 oktober 2010, 21:20
Dag zoon van Piet,

Aangezien die junior van je jou zo slecht bevalt zal ik je een plezier doen (Geert...koest!) en neem ik hem over voor een zacht prijsje ;)

groeten van de Fisherman! :lp:

Daar heb je mooi pech, die Junior van Piet is voor mij, als hij die wegdoet.

Ik heb al een lijntje:)

Fisherman
16 oktober 2010, 21:24
Daar heb je mooi pech, die Junior van Piet is voor mij, als hij die wegdoet.

Ik heb al een lijntje:)

Dat dacht ik al heer Vis, maar wilde ff kijken of je nog scherp was ;)
Wish me luck voor morgen (je weet wel!) ;)

Braindead
16 oktober 2010, 21:46
Dude, als je Gibson wilt afkraken..... you came the right place :D

Wat ik misschien nog wel het allersufste van Gibson vind (wat misschien eerder de standaarfabriekkanten te verwijten valt) is dat je ze niet in bepaalde standaards kan neerzetten. Ongelofelijk dat je zoiets als een van de leading fabriekanten in guitarland niet eventjes kortsluit. Desnoods koop je alle bedrijven op die gitaarstandaards maken maar come on!!

ps: Mijn Gibson LP heeft een metalen jackinput, maar is wel een 2dehandsje

Midwolda
16 oktober 2010, 21:54
Als jullie nou lekker Gibsons blijven afzeiken, dan struin ik nog effe verder op eBay
voor m'n vijfde Gibbie (zesde als je een 94er Epi Sheraton II ook meetelt).
En als je me daarbij wilt helpen mag je m'n Fender wel kopen hoor... :D

Fisherman
16 oktober 2010, 22:11
Als jullie nou lekker Gibsons blijven afzeiken, dan struin ik nog effe verder op eBay
voor m'n vijfde Gibbie (zesde als je een 94er Epi Sheraton II ook meetelt).
En als je me daarbij wilt helpen mag je m'n Fender wel kopen hoor... :D

Inderdaad, zoals Ton al zei,

Blijf lekker bij de Gibson's vandaan, dan blijft er meer over voor Ton en mij ;)

HUESSEN
16 oktober 2010, 22:15
Wat een gezeik over Gibson:???: Ik ben dik tevreden met mijn V en SG.Heb hiervoor nog meerdere Gibson V's en Explorers gehad ,allemaal top instrumenten.:ok: Als je ze niet moet laat ze dan lekker in de winkel of waar dan ook maar doe alsjeblieft niet uit de hoogte door ze bijdehand af te zeiken....

rpl
16 oktober 2010, 22:20
You sun of a euhhh Piet ik heb ook een plastic grondplaatje op mijn Les Paul heb je het nu voormekaar :jam:

Midwolda
16 oktober 2010, 22:24
Ik snap het ook allemaal niet hoor. :???:
De enige headcrack die ik ooit repareerde was op een Stratocaster, die jackinputplaat is ook in metaal verkrijgbaar, mijn Gibbies staan allemaal in een standaard en ik heb net even een Am en een F geprobeerd: prima.
Ik zou zeggen: love 'm for what they are. :lp:

Tristan
16 oktober 2010, 22:29
inkeping in de topkam voor de D en G snaar in de richting van de tuner vijlen, scheelt al een hoop ergenis

Okee, ik geloof dat ik dat al eens had laten doen, maar ik zal het nog eens checken.

Tristan
16 oktober 2010, 22:34
aaarghh, de g-snaar!

Je kan er veel aan doen met goeie topkam en zo, maar het euvel blijft toch de kop opsteken. Volgens gitaardokter Arie de V zit het in de onderlinge fretafstanden, waarvan bij Gibson volgens zijn zeggen geen hout klopt. Daar zit iets in: als je je G zo stemt dat ie haarzuiver is als je een amineur speelt en je pakt dan een F.. knijp je je tenen bij mekaar..
ach ja, het blijven Gibsons, he? ;)

Ah, okee, dat zou dus betekenen dat je voor het optimale resultaat de gitaar zou moeten laten herfretten?
Ik moet zeggen dat ik die vierkante frets van Gibson ontzettend klote vind, dus dat zou zeker wel een optie kunnen zijn voor me, alleen wel ontzettend duur en riskant (is het dan wel goed genoeg?).
Ik heb een ES335, ik denk dat ik nooit meer een Gibson koop, maar ik zou deze gitaar wel eens een keer helemaal in orde willen hebben, ik heb er toch iets speciaals mee.

Noid
16 oktober 2010, 22:37
Heeft dat gekut met die G snaar ook niet te maken met de kleinere mensuur van Gibson en de al genoemde fretafstand? Wat ik ook zo vaag vind is dat de ene LP het veel sterker heeft dan de andere. Midwolda heeft klaarblijkelijk mazzel, maar als bij zowel een Am als een F zuiver klinkt, kan het zijn dat de G snaar enorm trekt in bijvoorbeeld een Emaj barre (pos 7-e fret).

@zoon of ...: Kinky zo'n ingetapte ingang. Waarlijk een statement in de associatie Gibson en Gaypride :seriousf:

geert1976
16 oktober 2010, 22:43
Heeft dat gekut met die G snaar ook niet te maken met de kleinere mensuur van Gibson en de al genoemde fretafstand? Wat ik ook zo vaag vind is dat de ene LP het veel sterker heeft dan de andere. Midwolda heeft klaarblijkelijk mazzel, maar als bij zowel een Am als een F zuiver klinkt, kan het zijn dat de G snaar enorm trekt in bijvoorbeeld een Emaj barre (pos 7-e fret).

@zoon of ...: Kinky zo'n ingetapte ingang. Waarlijk een statement in de associatie Gibson en Gaypride :seriousf:

Ik heb er eerlijk gezegd bij geen van mijn 10 Gibby's last van...

Tristan
16 oktober 2010, 22:47
Ik geloof dat ze tegenwoordig (vanaf 2000 ofzo?) overigens een Plek machine hebben die ze voor alle reguliere USA series gitaren gebruiken, de Customshop worden dan weer met de hand gedaan als ik het goed heb.
Misschien helpen dunnere frets, dan heb je minder contact van de snaar met de frets en dus minder gevaar van de noot vals te drukken en de frets zijn nauwkeuriger te plaatsen.

Noid:
Precies, dat onderlinge verschil begrijp ik dus ook niet.

Midwolda
16 oktober 2010, 22:49
De onderlinge fretafstanden is trouwens gewoon een kwestie van wiskunde.
Als je wilt kun je een mensuurlengte van een meter nemen, of van een halve meter.
Het maakt voor de G-snaar niet uit of-ie op 24,75" of op 25,5" moet vibreren.

Edit: hoewel, je krijgt een andere snaarspanning.
Dan zou het valse G-syndroom op te lossen zijn met een andere snaardikte?

zoon van Piet
16 oktober 2010, 23:39
doe alsjeblieft niet uit de hoogte door ze bijdehand af te zeiken....

Ik heb mijn twee gibsons en nog een gitaar uit die fabriek waar een ander merk op staat niet voor de kat zn kut gekocht, natuurlijk. Ze hebben goeie punten. maar dat ze ook minpunten hebben, is duidelijk en dat mag gezegd worden!

Of dat g-snaarprobleem aan de mensuur ligt, weet ik niet. Hoewel 25,5 volgens mij wel gunstig werkt voor goede intonatie. Volgens de vocht klopt er geen reet van de fretafstanden van G, bij een herfret zaagt hij zelfs nieuwe sleuven (op tienden van mm's gaat dat..). Ik moet zeggen dat ik een uitstekend stemmende Gib heb gezien bij hem.. wel een met 25,5 schaal..

geert1976
17 oktober 2010, 00:09
Een Gibson is net als een lekker wijf, ze hebben hun eigenaardigheden en nadelen, maar de seks:lovelove::lovelove:

nickofzo
17 oktober 2010, 00:20
Een Gibson is net als een lekker wijf, ze hebben hun eigenaardigheden en nadelen, maar de seks:lovelove::lovelove:

ik heb denkik een nieuwe sig;)

zoon van Piet
17 oktober 2010, 00:23
Een Gibson is net als een lekker wijf,:
Dat iets kut is, wil nog niet zeggen dat het een lekker wijf is.. ;)

geert1976
17 oktober 2010, 00:32
Dat iets kut is, wil nog niet zeggen dat het een lekker wijf is.. ;)

hahaha, in mijn ogen is een Gibson gewoon lekker, pure sex en porno:)

Braindead
17 oktober 2010, 00:32
Dat met die standaard en dat de lak oplost is ook niet met elke standaard zo. Dat harde plastic heeft het niet. Ik heb een standaard met van die zachte zwart plastic "hoesjes/bekleding" en die heeft het wel. Echt fucked up! MAar misschien meer een stukje dommigheid van de fabrikant vd standaards dan Gibson. Gibson zal er eerder geweest zijn denk ik.

Verder moet ik zeggen dat mijn Gibson een onwijs lekker gitaartje is daar niet van. Maar het gaat nu even om de negatieve aspecten ervan :)
speaking off: de pickup switch zit ook op een kutplaats bij de LP , stoot je snel tegenaan


Ik snap het ook allemaal niet hoor. :???:
De enige headcrack die ik ooit repareerde was op een Stratocaster, die jackinputplaat is ook in metaal verkrijgbaar, mijn Gibbies staan allemaal in een standaard en ik heb net even een Am en een F geprobeerd: prima.
Ik zou zeggen: love 'm for what they are. :lp:

geert1976
17 oktober 2010, 00:35
de pickup switch zit ook op een kutplaats bij de LP , stoot je snel tegenaan

Meen je dat?, ik raak hem eerlijk gezegd nooit:makeup:

Remork1970
17 oktober 2010, 03:06
Pas op hoor, met het plaatsen van die lul-met-ballen-gitaar, voor je het weet heb je een vermaning van een of andere moderatornazi aan je broek hangen, heb ik zelf ook al ervaring mee.

macwilliams
17 oktober 2010, 07:22
In elke vrouw schuilt wel iets goeds.
Je moet het er wel zelf in douwen.


Een Gibson is net als een lekker wijf, ze hebben hun eigenaardigheden en nadelen, maar de seks:lovelove::lovelove:

Goh wat denken wij toch het zelfde over lekkere.... èûhh... Gibsons.

zoon van Piet
17 oktober 2010, 09:06
Ik snap het ook allemaal niet hoor. :???:
De enige headcrack die ik ooit repareerde was op een Stratocaster, die jackinputplaat is ook in metaal verkrijgbaar, mijn Gibbies staan allemaal in een standaard en ik heb net even een Am en een F geprobeerd: prima.
Ik zou zeggen: love 'm for what they are. :lp:

headcracks op een strat zijn een zeldzaam verschijnsel.. ik heb er in bijna 40 jaar gitaarspelen minder gezien dan dat ik gibsons gebroken heb...
en love m? ja natuurlijk love ik 'm - tot aan het kanaal en dan erin!

macwilliams
17 oktober 2010, 09:34
Er zijn goedkopere manieren om een boot te bouwen.

zoon van Piet
17 oktober 2010, 14:37
tja, water is ook het verkeerde element voor deze gitaar. dit is immers een afgefikte gitaar uit de brandschade, Gibson-brandhout, dus..

Dat zal jou toch zeker aanspreken MacW?
(ik - en half eindhoven- speelde al afgefikte gitaren halverwege de 90's, dus we keken het niet van je af .. ;)

macwilliams
17 oktober 2010, 14:50
tja, water is ook het verkeerde element voor deze gitaar. dit is immers een afgefikte gitaar uit de brandschade, Gibson-brandhout, dus..

Dat zal jou toch zeker aanspreken MacW?
(ik - en half eindhoven- speelde al afgefikte gitaren halverwege de 90's, dus we keken het niet van je af .. ;)

Pictures or it didnt happen.....http://www.caviagids.nl/2/images/smilies/worthless%20thread%20without%20pics.gif

zoon van Piet
17 oktober 2010, 15:18
okeeeokee..de plaatjes staan al ergens in mijn 1700zoveel berichten.. maar kan ze zelf ook niet zo snel vinden. dus even nieuwe geschoten, speciaal voor jou ( en Geert)
Bij Feedback ( R'dam, geloof ik?) was het plafond in de fik gegaan, de gitaar liep schade op aan de kop, merkplaat en rodcover zijn daarom compleet weg..
http://img214.imageshack.us/img214/8171/img0094ry.jpg

De achterkant is redelijk intact, zodat je tussen de blaren door het serienr kan zien:
http://img100.imageshack.us/img100/5718/img0097uc.jpg

body vol butsen en krassen, hardware dof. slagplaat moest eraf,, want die stond zo krom dat er geen snaren op konden..

http://img251.imageshack.us/img251/6237/img0101d.jpg

totaalshot.. supercoole nee: superhete gitaar!

http://img217.imageshack.us/img217/4337/img0113er.jpg

Ik heb hem als bouwpakket gekregen en eigenlijk alleen maar in mekaar gezet. Om hem bespeelbaar te maken heeft Arie de Vocht de hals en toets moeten verwarmen, omdat bij die brand de lijm zacht werd, toets en hals verschillend gingen trekken en vervolgens weer aan elkaar vast raakten toen de lijm weer hardde. Sindsdien is het een uitstekende junior. En zijn gehavende uiterlijk wordt alom op prijs gesteld, heb nog nooit negatief commentaar gehoord. Vooral onze Geert en Peter Pan geilen er enorm op... ;)

zoon van Piet
17 oktober 2010, 15:26
ook de hals stond in de hens, lak is weggeschuurd waar nodig:

http://img412.imageshack.us/img412/649/img0100b.jpg

de gekraste, gebutste en matgeslagen body is moeilijk op foto te vangen.. laten we het erop houden dat ie in het echt gewoon nóg mooier is, of nóg lelijker, net hoe je 't bekijkt..

http://img149.imageshack.us/img149/8339/img0095c.jpg

macwilliams
17 oktober 2010, 15:45
Zonde dat die speedknobs zo'n afbreuk aan het geheel doen. Witchhats zijn 10x hotter.



Ghehehe, hotter.

Midwolda
17 oktober 2010, 15:49
:roll: en dat maakt zich druk om een jackplaatje... :chicken:

zoon van Piet
17 oktober 2010, 15:51
deze knoppen zijn origineel en dus hittebestendig...
en ja, hatbox of zo is vetter... maar ik hoef voor de mooiigheid niks aan de gitaar te doen, toch?

zoon van Piet
17 oktober 2010, 15:54
:roll: en dat maakt zich druk om een jackplaatje... :chicken:

zie maar eens een origineel ooit kromgetrokken van de hitte plaatje te vinden! ;)

bass blom
17 oktober 2010, 16:27
heel gaaf zoon, zo'n soort gitaar van een oorlogsverslaggevert :seriousf:

Duhsjaak
17 oktober 2010, 20:00
Hi Zoon
Wat een vreselijk leuk gitaartje is dat geworden. En met een P90 nog wel.
Als je met Peter Pan de world famous Peter Pan Speedrock bedoelt (ook nog onder contrtact bij the world famous - en ver daarbuiten - Suburban label), dan zeg ik witch hat af voor zo'n super band.
En voor zo'n super gitaar. En zo'n (nou, vooruit) super zoon.
Vriendelijke groet Gus (weliswaar geen Eindhovenaar, maar toch tenminste zijn jongste zoon aan het lampegat geofferd).

macwilliams
17 oktober 2010, 20:06
deze knoppen zijn origineel en dus hittebestendig...
en ja, hatbox of zo is vetter... maar ik hoef voor de mooiigheid niks aan de gitaar te doen, toch?

Het zou er wel beter uitzien. "mijn mening"!!

zoon van Piet
17 oktober 2010, 21:10
maar je snapt toch wel dat als ik al moeilijk doe over een plaatje van 4 euri, ik zeker geen geld uitgeef aan iets overbodigs als andere knoppen? deze gitaar heeft me behalve die reparatie geen cent gekost en liefst houd ik dat zo...

@Duh. Ja, hij is mijn bijna buurman en we kennen mekaar al lang, speelden al in 87 samen in de finale van de GPvNL. Suburban is ook aardig, zeker toen er nog twee Ronnen werkten..

zoon van Piet
24 februari 2011, 16:56
Omhoog met dat topic! ;)

want eh.. bij mij gaat alles lekker langzaam... maar uiteindelijk - omdat ie niet vanzelf gerepareerd raakt- toch maar een dingske gekocht. Gelijk ene metalen dingske, want Klote Gibson vindt het niet de moeite om een gitaar van pakweg 1000 euro van een enigszins redelijk dingske te voorzien...
En hoewel ik m met gaffa uitstekend vond, doen we dan maar wat het G-merk naliet om te doen.

dus gaffa eraf:
http://img651.imageshack.us/img651/6066/img0058af.jpg

Fluitje van een cent, kind kan de was etc.. alleen blijken de meegeleverde schroeven heel wat groter dan wat in mn LPtje zit.. afijn, dus de ouwe gebruikt:
http://img573.imageshack.us/img573/6536/img0059ig.jpg

Ziet er natuurlijk NIET uit, zo'n mooie gitaar met een veel te nieuw ogend plaatje.. had ik misschien eerst een week of twee in de tuin moeten begraven..
maar hij doet het...

geert1976
24 februari 2011, 17:26
Het zijn inderdaad rotgitaren Peer, geeft hem maar snel aan mij:)

Henri H
24 februari 2011, 17:30
Als je er niet mee kunt omgaan moet je er ook gewoon afblijven kloothommel. :sneaky:

Sneu voor je. Daar gaat weer 4€ down the drain.


:seriousf:Dit vat het toch wel erg goed samen allemaal. :seriousf:

macwilliams
24 februari 2011, 17:38
Mooi dat hij al kromgetrokken is. Of moest je dat zelf doen?

macwilliams
24 februari 2011, 17:40
Dit vat het toch wel erg goed samen allemaal. :seriousf:

Ghehehe:seriousf:
Inderdaad, wat'n knooierd. :D

Jasper.
24 februari 2011, 17:44
Ik vond hem eigenlijk mooier met gaffa tape, dan met dat nieuwe glanzende plaatje.

zoon van Piet
24 februari 2011, 17:49
Tot die conclusie kwam ik ook...
Dus zit de Gaffa er weer op! ;)

@Mac: ding was al kromgetrokken door onze vrienden van Gotoh. kostte 3,95 dus dat viel weer een stuiver mee...

Luca P
24 februari 2011, 19:02
Dus.....Gibson voor de gitarist met smaak!
:cheerup:

zoon van Piet
24 februari 2011, 19:50
Dus.....Gibson voor de gitarist met smaak!
:cheerup:

hmmm. ik krijg iets te veel positieve reacties op G. Dus legt ome Mitch de bedoeling van het topic nog eens uit;

Hé een speciaal topic om Gibson af te zeiken. Wat een goed idee

macwilliams
24 februari 2011, 20:17
Tot die conclusie kwam ik ook...
Dus zit de Gaffa er weer op! ;)

@Mac: ding was al kromgetrokken door onze vrienden van Gotoh. kostte 3,95 dus dat viel weer een stuiver mee...

Ik dacht nog, laat ik flink overdriven:D met die €4,- dan kan het alleen nog maar meevallen.

Gaffa rules :blast:

guitarkid
24 februari 2011, 21:03
Maar verd****, wat een mooie gitaar! Jammer van dat plaatje! ;)

geert1976
24 februari 2011, 21:05
Yep, wil deze Gibby graag hebben, maar ome Peer verrekt het om deze te verkopen:(

zoon van Piet
24 februari 2011, 21:11
wil hebben

Jij wéét hoe goed ie is, Geert ;)
En alles is te koop/ruil, het moge duidelijk zijn dat Gibson niet mijn lievelingsmerk is.. Maar ja, nix voor nix, he?
Komt nog bij dat de kleinzoon van piet er momenteel graag mee gigt...

geert1976
24 februari 2011, 21:14
Jij wéét hoe goed ie is, Geert ;)
En alles is te koop/ruil, het moge duidelijk zijn dat Gibson niet mijn lievelingsmerk is.. Maar ja, nix voor nix, he?
Komt nog bij dat de kleinzoon van piet er momenteel graag mee gigt...

Ja Ja ik weet het ;)

We gaan het er nog wel over hebben, ik zal ongetwijfeld wel wat hebben wat jij graag in Lampegat in de kamer wilt hebben staan:)

guitarkid
24 februari 2011, 21:16
Komt nog bij dat de kleinzoon van piet er momenteel graag mee gigt...

Kortom, houden dus...!
(Sorry Geert, ik gun je e.e.a. maar 't is niet anders..... ;) )

Jay75
24 februari 2011, 21:51
Potverdikkeme wanne vette Junior!! Had die effe meegenomen naar de winkel ;)

geert1976
24 februari 2011, 22:04
Kortom, houden dus...!
(Sorry Geert, ik gun je e.e.a. maar 't is niet anders..... ;) )

Ghe ghe, ik wacht af, rustig af...........:soinnocent:

joost22
24 februari 2011, 22:20
Ik mishandel mijn Junior op het podium best hard, maar nergens last van! Dat ze te veel vragen voor hun planken is zeker waar.

wim59
24 februari 2011, 23:50
MOET JE MISSCHIEN MAAR EEN GIBSON SG KOPEN


the one and only baby

Yeah baby that's true

jim__
25 februari 2011, 08:43
De grap is dat het nu gaat om een plastic jackinput van € 4 waar door Gibson verkeerd op is bezuinigd. Het feit dat ze een licenced bigsby ipv een originele zetten op een gitaar (http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Les-Paul-Florentine-with-Bigsby.aspx) met een adviesprijs van $ 4.442 (http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul.aspx?Page=9) is misschien nog wel erger...

geert1976
25 februari 2011, 08:46
En waar maak jij uit op dat die licensed zou zijn?
Staat in ieder geval niet in de specs..

macwilliams
25 februari 2011, 08:47
Ja dat is nog veel erger. Maar misschien zijn de licenced nog wel beter dan het origineel?

jim__
25 februari 2011, 08:57
En waar maak jij uit op dat die licensed zou zijn?
Staat in ieder geval niet in de specs..
Staat niet in de specs nee, maar als je de reacties eronder leest zie je al twee teleurgestelde kopers die hierachter kwamen. Een ervan heeft hem teruggestuurd, mede om deze reden.

@ Macwilliams: Dat zou kunnen, Aziaten zijn misschien wat consistenter in hun kwaliteitsbewaking ;-)

guitarkid
25 februari 2011, 09:46
Ghe ghe, ik wacht af, rustig af...........:soinnocent:

The spider in it's web!!!! :)

zoon van Piet
25 februari 2011, 10:58
Zelfs de eventuele mogelijkheid dat het ding uit huize ZvP zou verdwijnen, valt hier in slechte aarde bij het nageslacht...
Ik denk dat je nog effe geduld zult moeten hebben, Geert! ;)

@Jay: Volgende keer, misschien...had ik het dingske dan voor niks gekregen, als ik m mee had gebracht? ;)

Voor die $4442 krijg je niet alleen een licensed Bigsby, maar ook een malle gitaar.. ik ken die cutaways eigenlijk alleen van oosterse kopieën die net niet helemaal op het origineel mogen lijken.
Het ding is in ieder geval duur genoeg.... voor zo'n baggergitaar!

En omdat dit een afzeiktopic is en er toch nog wat SG-liefhebbers staan te mopperen: de SG ( 'Slechte Gitaar')mag dan geen zelfdestructerend plugplaatje hebben, een keer laten vallen op de plug resulteert in een een gat in het hout. De plug gaat er namelijk dwars doorheen..
( en een keer laten vallen resulteert in een boel ander narigheden bij een SG, te beginnen met een kapotte gitaar, met bungelend kopje..).

ik ga maar eens muziek maken... met een Echte Gitaar! ;)

Midwolda
25 februari 2011, 11:06
ik ga maar eens muziek maken... met een Echte Gitaar! ;)

De EG-serie ken ik eigenlijk alleen van de multiplex Hondo's.
Maar ook daar kunnen goede tussen zitten... :???: *kuch*

Kim Wilson
25 februari 2011, 11:14
... de SG ( 'Slechte Gitaar')
Dan staat ES zeker voor Erg Slecht? :D

jutter
25 februari 2011, 11:15
LP= Lullig Prutding?

Jay75
25 februari 2011, 11:28
Zelfs de eventuele mogelijkheid dat het ding uit huize ZvP zou verdwijnen, valt hier in slechte aarde bij het nageslacht...
Ik denk dat je nog effe geduld zult moeten hebben, Geert! ;)

@Jay: Volgende keer, misschien...had ik het dingske dan voor niks gekregen, als ik m mee had gebracht? ;)

Voor die $4442 krijg je niet alleen een licensed Bigsby, maar ook een malle gitaar.. ik ken die cutaways eigenlijk alleen van oosterse kopieën die net niet helemaal op het origineel mogen lijken.
Het ding is in ieder geval duur genoeg.... voor zo'n baggergitaar!

En omdat dit een afzeiktopic is en er toch nog wat SG-liefhebbers staan te mopperen: de SG ( 'Slechte Gitaar')mag dan geen zelfdestructerend plugplaatje hebben, een keer laten vallen op de plug resulteert in een een gat in het hout. De plug gaat er namelijk dwars doorheen..
( en een keer laten vallen resulteert in een boel ander narigheden bij een SG, te beginnen met een kapotte gitaar, met bungelend kopje..).

ik ga maar eens muziek maken... met een Echte Gitaar! ;)

Haha, helaas heb ik dat niet voor het zeggen, wist ook niet dat jij was wie je was ;) Of bent hehe

Rick trodat
25 februari 2011, 13:51
Er is ook meer één gitaar die het volgende kan overleven EN nog in stemming blijven ook!!

http://www.youtube.com/watch?v=AJ_P1vfZYo4

Oranjeaap
25 februari 2011, 14:03
Er is ook meer één gitaar die het volgende kan overleven EN nog in stemming blijven ook!!

http://www.youtube.com/watch?v=AJ_P1vfZYo4

Haha dat is echt hilarisch.

wireman
25 februari 2011, 15:22
Mooi... kunnen we het dan over de prijs hebben van jouw Les Paul?


Hé een speciaal topic om Gibson af te zeiken. Wat een goed idee :D

haakman123
25 februari 2011, 17:50
Waarom koop je Gibsons als je ze haat?


Gibsons blijven kutgitaren! Achterlijk duur, vaak niet eens goed en gewoon niet hufterproof. terwijl Leo al in 1948 liet zien hoe je een plugingang moet maken op een solidbody, bleef het g-merk vasthouden aan die belachelijke bevestiging met een stukske plastic.
En dan krijg je -natuurlijk!- dit:
http://img404.imageshack.us/img404/6407/klotegibson.jpg

En ik weet wel dat je je kabel moet zekeren in je gitaarband en dat die dingskes los te koop zijn, maar heb vandaag geen tijd om naar de gitaarboer te fietsen en moet wel gaan repeteren en die hebben ze natuurlijk niet op voorraad en kosten natuurlijk wel belachelijk veel centen voor een klein stukkie amper iets en wat is dit eigenlijk gewoon bagger voor een merk dat graag het beste van het beste wil zijn.

Ik moest het effe kwijt...

Voorlopige oplossing: gaffatape!

zoon van Piet
25 februari 2011, 18:05
Waarom koop je Gibsons als je ze haat?

( jaloezieopwekmode ON)
heb ik niet gekocht, maar gekregen!

en het mooie is: ik heb twee gibsons! ;)

(jaloezieopwekmode OFF)

Maar daarnaast: als je een gitaar hebt en die heeft minpunten, dan mag je dat toch zeggen? Daar zijn deze fora toch voor?
en wie zegt dat ik G haat? Ikke nie, ik heb er twee! Maar het zijn en blijven baggergitaren, met plastic plugingangen, brekende koppen, slecht stemmende g snaren en... daar ga ik weer.. breek me de bek niet open :)

Orpheo
25 februari 2011, 18:19
ik geloof dat ik het al eerder zei, maar gibson deed ooit wel gewoon metaal, en toen plastic, en nu weer metaal.

over die koppen: het valt wel mee hoor, gewoon normaal mee doen, en dan is er niks aan de hand.

over de g-snaar; valt ook reuze mee, het probleem is dat een gibson headstock een perfect gesneden topkam moet hebben, anders krijg je dit soort ongein. en gibson en perfectie, dat gaat niet samen!

Danieldg
25 februari 2011, 18:44
... Dat ze te veel vragen voor hun planken is zeker waar.

Toch niet. Reken maar uit:

- Materiaalkosten: hout (en de voorafgaande handelingen om het bruikbaar te maken), lak, hardware

- Productiekosten: elektriciteit, belastingen op gebouw, aankoop freesbitjes, slijpen van beitels, schaven etc, schuurpapier, ...

- Lonen betalen: er werken toch wel heel wat mensen aan één gitaar, en die moeten allemaal betaald worden

- Transport

- De winkel die ze verkoopt moet er toch wat aan verdienen, willen ze hun rekeningen kunnen betalen.

etc.

Ik vind de prijs van een Gibson helemaal niet te hoog. Als je ze een beetje keurig behandelt gaan ze je hele leven mee.

Braindead
25 februari 2011, 18:52
Ik ben het hier grotendeels mee eens. Ik vind Gibson niet belachelijk duur voor wat je krijgt. Al ligt t er natuurlijk wel aan welke Gibson modellen je het over hebt. Een standard of Custom is misschien een ander verhaal maar als ik tegenwoordig zie wat een Studio kost dan is het logisch dat er wel wat brakke onderdelen op te vinden zijn. Al wil ik het niet goed praten dat ze tegenwoordig geen echt mahonie schijnen te gebruiken. Qua hardware is Gibson gewoon Gibson. Elementen zijn ontzettend noisy en ze ontstemmen als een tirelier. Het is eigenlijk een basispakket wat je gedeeltijk moet upgraden wil je een topgitaar hebben. Tja, that's the way it is. Ze poepen er tonnen uit die fabrieken dus boutique is anders... Voor kwaliteitsgarantie kun je beter een Music Man of PRS kopen.


Toch niet. Reken maar uit:

- Materiaalkosten: hout (en de voorafgaande handelingen om het bruikbaar te maken), lak, hardware

- Productiekosten: elektriciteit, belastingen op gebouw, aankoop freesbitjes, slijpen van beitels, schaven etc, schuurpapier, ...

- Lonen betalen: er werken toch wel heel wat mensen aan één gitaar, en die moeten allemaal betaald worden

- Transport

- De winkel die ze verkoopt moet er toch wat aan verdienen, willen ze hun rekeningen kunnen betalen.

etc.

Ik vind de prijs van een Gibson helemaal niet te hoog. Als je ze een beetje keurig behandelt gaan ze je hele leven mee.

Henri H
25 februari 2011, 22:22
...... breek me de bek niet open :)In 't oosten zegeen we: "breek me de bek niet los". :)


Er is ook meer één gitaar die het volgende kan overleven EN nog in stemming blijven ook!!

http://www.youtube.com/watch?v=AJ_P1vfZYo4Nou, of tie in stemming blijft kun je volgens mij niet horen op dit stukje film, maar wat een oplawaai deelt die Richards daar uit zeg! :o

Orpheo
25 februari 2011, 22:42
Toch niet. Reken maar uit:

- Materiaalkosten: hout (en de voorafgaande handelingen om het bruikbaar te maken), lak, hardware

- Productiekosten: elektriciteit, belastingen op gebouw, aankoop freesbitjes, slijpen van beitels, schaven etc, schuurpapier, ...

- Lonen betalen: er werken toch wel heel wat mensen aan één gitaar, en die moeten allemaal betaald worden

- Transport

- De winkel die ze verkoopt moet er toch wat aan verdienen, willen ze hun rekeningen kunnen betalen.

etc.

Ik vind de prijs van een Gibson helemaal niet te hoog. Als je ze een beetje keurig behandelt gaan ze je hele leven mee.

maar vergelijk het eens met een gitaar van een zelfde prijs, en dan kan je niet anders concluderen dat je gewoon heel veel betaald voor een gitaar met matige fretafwerking, slecht ontwerp wat de headstock en halshiel betreft, matige pickups, matige tops, matig hout, etc etc. PRS heeft ook gitaren in de prijscategorie van gibson LP standard, en natuurlijk ook in de categorie van de customshop. PRS fretwerk is beter, de tops zijn van echt esdoorn, de backs zijn van echt mahonie, de draad van het hout is beter gekozen, de tops zijn VEEL mooier gelakt, de pickups zijn beter, de tuners zijn beter, de inleg is van parelmoer, en niet 'mother of toiletseat'.

Warmoth is nog meer bang for the buck natuurlijk! PRS-kwaliteit voor een gibson LP studio-prijs.


Of kijk naar Hamer! Ook geweldige kwaliteit, en vaak ook voor een milde prijs.


Gibson is gewoon echt overpriced, werkelijk. no kiddin.

geert1976
26 februari 2011, 01:05
maar vergelijk het eens met een gitaar van een zelfde prijs, en dan kan je niet anders concluderen dat je gewoon heel veel betaald voor een gitaar met matige fretafwerking, slecht ontwerp wat de headstock en halshiel betreft, matige pickups, matige tops, matig hout, etc etc. PRS heeft ook gitaren in de prijscategorie van gibson LP standard, en natuurlijk ook in de categorie van de customshop. PRS fretwerk is beter, de tops zijn van echt esdoorn, de backs zijn van echt mahonie, de draad van het hout is beter gekozen, de tops zijn VEEL mooier gelakt, de pickups zijn beter, de tuners zijn beter, de inleg is van parelmoer, en niet 'mother of toiletseat'.

Warmoth is nog meer bang for the buck natuurlijk! PRS-kwaliteit voor een gibson LP studio-prijs.


Of kijk naar Hamer! Ook geweldige kwaliteit, en vaak ook voor een milde prijs.


Gibson is gewoon echt overpriced, werkelijk. no kiddin.

En daar gaan we weer, het is weer tijd voor CCR:

http://www.youtube.com/watch?v=zZe9OtFNt_8

Oranjeaap
26 februari 2011, 01:28
En daar gaan we weer, het is weer tijd voor CCR:

http://www.youtube.com/watch?v=zZe9OtFNt_8

Heerlijk.




Blijf dan zeker bij prs, blijven er meer gibbys voor ons over.

geert1976
26 februari 2011, 01:40
Heerlijk.




Blijf dan zeker bij prs, blijven er meer gibbys voor ons over.

Inderdaad, ik koop die Gibby's wel, liever dan een Warmoth met homotopje..

Effe nog een Gibby icm een Kustom amp..

http://www.youtube.com/watch?v=0ROalKnVZfU&feature=related

Orpheo
26 februari 2011, 02:17
léés nu eens een keer, potdomme! ik heb het over droge kwaliteit, over 'specs'. Ik zeg níks over tone, niks over feel, 'mojo', NIKS over uitstraling, brandplacement. net als de vorige keer. leren jullie dan niks? blijven jullie altijd dan maar met je betonnen bord voor je kop lopen? blijkbaar wel.

Het maakt me geen fuck uit of je gibson, prs, fender, hamer, klira of egmond speelt. het zal me jeuken. het maakt me geen fuck uit of je een AAAAA artist grade flametop wilt, of je top liever bedekt met met fluffy shit als zz top.

wat mij wel interesseert is hoe een instrument gemaakt is. en als je kijkt puur naar wat er geleverd word, is gibson eigenlijk gewoon te duur voor wat je krijgt. nogmaals, alleen gebaseerd op specs. Het argument 'ja want zij moeten ook hun brood verdienen, en de electriciteitsrekening betalen' slaat nergens op, omdat alle andere bouwers dat ook moeten doen. En ik wil alleen maar aangeven dat een paar features extra plots honderden euro's meer kosten bij gibson, en vergelijkbare modellen bij andere merken, evenveel, of minder, kosten, en dan met betere afwerking.


dáár gaat het om! En ik vind dat er een hoop kleine 'ghostbuilders' zijn die beter spul leveren dan de gevestigde merken, waar je ook 1800-2200 euro voor betaald. maar met een afwerking en oog voor detail waar gibson echt niet aan komt. zijn ze nooit aan gekomen, sinds Norlin ze overgenomen heeft. Maar ik vind ook dat de LP junior uit de customshop gruwelijk klinkt (maar belabberd speelt!), en ik vind ook dat de beano LP van clapton geweldig klinkt, en de es335 van clapton een pareltje is, en dat de page-sig LP om van te kwijlen is. Maar je betaald daar gruwelijk veel voor. kijk naar de page LP custom. die kostte tegen de 6500 euro aan. en wat kreeg je extra voor die 3500, vergeleken bij de 'gewone' LP custom? een extra pickup, speciale toggle, en de handtekening van page. verder niks. in die tijd deed gibson namelijk (nog) niet aan het weight relief-en van de customs.



Ik zal het anders zeggen, in de hoop dat jullie het dan snappen. Voor een mazda mx5 heb je een ongelooflijk gave 2 zitter. kost 30,000 euro.

de bmw z4 is bijna het dubbele, maar de mx5 rijdt lekkerder, scheurt fijner, trekt nagenoeg even snel op, is zelfs nog wat zuiniger... je gaat beiden echt niet gebruiken om je wekelijkse schappies te doen bij de appie! je scheurt ermee. maar toch verkoopt de bmw enorm, en de mx minder. waarom? merk! en tóch is de mazda een betere koop, omdat je meer waar voor je geld krijgt!


Ander voorbeeld. Ik heb een seiko spb001, een automatisch horloge, 29900 vibraties per minuut, gehard saffier voor en achter, 26 juwelen (ik geloof 26, in ieder geval: meer dan 20), en gehard staal. Kost 500 euro in de USA, 900 in de EU. hij loopt precieser dan de COSC-normen. Ik heb ook een omega seamaster en een breitling ocean special 1500m. beiden chronometers, beiden COSC-gekeurd. kosten ieder minimaal 2000 euro. maar beiden met veel mindere specs. Ik heb ze gkocht, vanwege de naam, betrouwbaarheid, het merk. maar is de seiko een beter horloge? ja, absoluut. gegarandeerd.




verder zoeken jullie het maar uit met je merkgeiligheid. van mij mogen jullie, maar wees niet zo naief om te denken dat gibson heilig is, of dat het ultiem is, en dat er niks mis mee is, want er is genoeg mis mee.


nog een laatste anekdote. Ik heb bij het reparatiecentrum van een grote gibson-dealer regelmatig gibson LP customshoppers gezien, met inleg die uit de toets is gelazerd, of met getordeerde halzen. ze verkochten ongeveer evenveel PRS-en als gibsons, en je zag er zelden een PRS hangen. waarom?

Bij gibson gooit men er bijna standaard een nieuw set elementen in. Bij PRS nooit. waarom?


Oh, en for the record: ik heb geen enkele PRS in huis :) PRS is alleen de meest directe concurrent voor gibson.

Chocola
26 februari 2011, 03:11
Pepe, zolang Gibson dat niet doet maakt dat eigenlijk ook geen fuck uit en is het imo niet echt een relevant argument. Als Giant mij mijn zin geeft dan koop ik ook geen Ridley, maar dat doen ze niet en gaan ze niet doen dus wat doe ik? Ik koop Ridley, precies.

Verder Orpheo, ik heb (voor de verandering) dit hele topic gelezen en bij elke pagina dacht ik: waar is Orpheo? Je komt pas laat in beeld man voor jouw doen.

Ook zijn PRS-gitaren ongetwijfeld beter dan Gibsons, en Warmoth ook e.d., maar daar gaat het allemaal niet om bij mensen die Gibson kopen. Gibson koop je voor het logo, het merk, de mojo, de feel ;). Dat er betere gitaren zijn maakt Gibsons niet meteen slecht, het zijn (hoewel ook naar mijn mening veel te overpriced) goede gitaren. Aan de andere kant zou ik best kunnen argumenteren dat de prijs gerechtvaardigd is door het merk/logo/mojo e.d., immers: mensen geven het er graag voor dus geven die waarde er zelf aan.

Dus: leuk voor je dat er van alles is dat beter is (van PRS kan ik het zelf bevestigen) maar PRS geeft geen Les Paul geluid en ziet er al helemaal niet zo uit. Plus: er staat geen Gibson op. Simpel dan toch?

Dus nee, wij kijken naar je posts en snappen dat het om droge specs gaat, en niet om mojo & feel bijvoorbeeld. Maar wil jij dan ook een keer naar onze posts kijken waar wij de andere kant laten zien? Zo moeilijk is het niet te snappen hoor.

edit: Pepe heeft zijn post iets wat aangepast, strekking is volgens mij zelfde gebleven maar wellicht dat mijn reactie niet helemaal 1:1 past.

VanDiekum
26 februari 2011, 09:00
Ik sluit me volledig aan bij Orpheo ik doe niet mee aan die merk geilheid zoals hij dat zegt en dit begint al op middelbare school met merkkleding en al die meug daar wordt je al gebrainwashed geef maar toe wij mensen zijn gewoon kudde dieren als een ander een merk shirt heeft willen we er allemaal 1 omdat we er ook gewoon bij willen horen.

In zeg alles in de stik feken :mad: (in de fik steken ik weet het maar dat andere klinkt beter ;) )
Dat is ook niet de oplossing ik ben wel eens met ZvP dat stomme plastic plaatje had voor dat geld ook wel titanium kunnen wezen.
Zon echt merk verkoopt wel beter omdat mensen hun helden er op zien spelen als ik in Gibson schoenen stond zou ik hetzelfde doen :p

SHOW ME THE MONEY !!!!!!:satisfie:

geert1976
26 februari 2011, 11:12
léés nu eens een keer, potdomme! i

Ja doe ik ook en ik word er flauw van.
Je komt elke keer met je zelfde gebash aan en loop altijd het zelfde bandje af te draaien.

Wordt er een beetje moe van zo.

geert1976
26 februari 2011, 11:17
Ik sluit me volledig aan bij Orpheo ik doe niet mee aan die merk geilheid zoals hij dat zegt en dit begint al op middelbare school met merkkleding en al die meug daar wordt je al gebrainwashed geef maar toe wij mensen zijn gewoon kudde dieren als een ander een merk shirt heeft willen we er allemaal 1 omdat we er ook gewoon bij willen horen.

In zeg alles in de stik feken :mad: (in de fik steken ik weet het maar dat andere klinkt beter ;) )
Dat is ook niet de oplossing ik ben wel eens met ZvP dat stomme plastic plaatje had voor dat geld ook wel titanium kunnen wezen.
Zon echt merk verkoopt wel beter omdat mensen hun helden er op zien spelen als ik in Gibson schoenen stond zou ik hetzelfde doen :p

SHOW ME THE MONEY !!!!!!:satisfie:

Gibson maakt prima gitaren, evenals Fender, PRS en Warmoth etc.
Er zijn ook "mindere" merken die eveneens prima gitaren maken.

Het is aan mensen zelf om te beslissen waar ze op spelen.
Orpheo post alijd hetzelfde geneuzel, Warmoth is geweldig en gibson gebruikt inferieur hout, afwerking is klote en zo kan ik wel even doorgaan.

Ik heb daar een andere mening over, wellicht om dat ik eveneens Gibsons gebruik (maar ook andere merken).

zoon van Piet
26 februari 2011, 11:18
Potdorie wat zijn we nors! ( behalve geert, die is echt positivo ;) )
Ik wilde met dit topic vooral mijn eigen en andermans frustraties tav het tobmerk openbaren. Dat lukt, zondermeer. Maar om nou te vervallen in een interlexuele discussie, met kostenplaatjes, namebranding en marketingbeleid... dat is ni gezellig op de zaterdagochtend?

ik ben totaal niet gevoelig voor argumenten als energierekening en loonkosten, dan kun je nog steeds gitaren maken die niet meteen breken als ze vallen, of die een METALEN plugplaatje hebben a EUR 3,95 ( weliswaar van de concurrent, maar ga het dan gewoon daar kopen..).

Want waar gaat het om? Wij willen goeie gitaren!

Wel interessant: Orpheo hakt er lekker op in. dat was te verwachten van onze ambassadeur van hoe heet dat merk ook alweer? Ik ga niet in op zijn argumenten - want hij heeft hartstikke gelijk. Ik herinner me dat we vroeger ook al zulke topics hadden ( het gibson/fender bitch topic etc). Toen stond Orph nog aan de andere kant en verdedigde hij het G merk met hand en tand.
Ik veroordeel dat niet, mensen ontwikkelen, groeien en veranderen. Ik heb nu ook andere ideeën over gitaren en gitaar spelen dan 25 jaar geleden - goddank. er werd me hier al gevraagd waarom ik een g kocht, als ik het kutgitaren vind.. Nou doet het er eff niet toe dat ik deze junior heb gekregen, ik heb in het verleden zeker drie keer een LP gekocht. Toen vond ik het kennelijk een goede beslissing. Dat kan veranderen, een mens kan al op andere gedachten gebracht worden door iets lulligs als een plugplaatje..

Midwolda
26 februari 2011, 11:56
Gitaar is emotie, dat blijkt maar weer.
Nuchter nadenken en redelijke argumenten slaan echt nergens op als het over mijn instrumenten gaat.
Stratocasters vind ik een zwak design, maar het sleutelt zo lekker.
Les Pauls vind ik al een stuk beter, maar die zijn toch ook een stuk lastiger.
En mijn droomgitaar is een pancaked bolt-on Les Paul copy met zwakke elementen...
ouwe troep voor een paar honderd euro. Het kan verkeren. ;)

Henri H
26 februari 2011, 11:59
Ja doe ik ook en ik word er flauw van.
Je komt elke keer met je zelfde gebash aan en loop altijd het zelfde bandje af te draaien.

Wordt er een beetje moe van zo.Dit topic is ontstaan door een plastic plugplaatje die op een LP Junior/Studio zat en kapot is gegaan. Tjonge jonge. :stop:

Ik ben het met Geert eens, dat gebash op Gibson, al dan niet terecht, ik heb het wel gehoord en gelezen.

En PRS, Warmoth etc. zullen vast fantastische gitaren maken, maar ik wil er nog niet dood mee gevonden worden, wat een lelijke dingen zeg!


Geef mij maar een inferieure, overgewaardeerde en veel te dure Gibson!

GIBSON FTW. :cheerup:

macwilliams
26 februari 2011, 12:02
Ik heb GIBSON nr 7 net binnen.
Laat ze maar komen. :D

Mitch
26 februari 2011, 12:05
Het bashen van Gibson, door sommigen (ook op dit forum) bijna tot kunst verheven, stoort me mateloos. Terechte kritiek oké, maar dat eeuwige gezeik over individuele gitaren of nieuwe modellen...blèèè....
Dit topic, dat startte met een duidelijke knipoog, vond ik juist ontzettend leuk. Misschien moet die knipoog weer héél snel in ere hersteld worden :listen:

Kim Wilson
26 februari 2011, 12:11
Het bashen van Gibson, door sommigen (ook op dit forum) bijna tot kunst verheven, stoort me mateloos. Terechte kritiek oké, maar dat eeuwige gezeik over individuele gitaren of nieuwe modellen...blèèè....
Dit topic, dat startte met een duidelijke knipoog, vond ik juist ontzettend leuk. Misschien moet die knipoog weer héél snel in ere hersteld worden :listen:
Wat een wijze woorden. Je kunt toch merken dat je weer een jaartje ouder en wijzer bent! :cooler:

geert1976
26 februari 2011, 12:13
Het bashen van Gibson, door sommigen (ook op dit forum) bijna tot kunst verheven, stoort me mateloos. Terechte kritiek oké, maar dat eeuwige gezeik over individuele gitaren of nieuwe modellen...blèèè....
Dit topic, dat startte met een duidelijke knipoog, vond ik juist ontzettend leuk. Misschien moet die knipoog weer héél snel in ere hersteld worden :listen:

Ach ja, er zijn ook zat andere merken om te bashen;)

geert1976
26 februari 2011, 12:14
Ik heb GIBSON nr 7 net binnen.
Laat ze maar komen. :D

En jij plaatst helemaal geen pics???;)

Willem, daar word ik ik een beetje verdrietig van:seriousf:

zoon van Piet
26 februari 2011, 12:23
G nr 7
staat ie al in brand? ;)

want ja, het zijn best goeie gitaren... want ze fikken zo lekker!

Misery Signals
26 februari 2011, 12:28
De poststarter had wel ff kunnen nadenken met zo'n topictitel en die inhoud, dat het op dit ging uitdraaien. Dus niet zeuren achteraf.

Een goeie gibson is top. Helaas moet je veel harder zoeken dan vroeger, naar die goeie Gibson. Zou niet mogen met zo'n naam en prijs.

Ik had ooit meerdere Gibsons tegelijk in huis, nu geen meer. Ik ben zelf meer into de begin '80's Japanse top kopieën zoals Burny. Voor het uiterlijk hoef je het niet te laten, ze zien er 100% hetzelfde uit. Als het logo mensen afweert, des te beter. More Burny for me :)

MS

Mitch
26 februari 2011, 12:33
De poststarter had wel ff kunnen nadenken met zo'n topictitel en die inhoud, dat het op dit ging uitdraaien. Dus niet zeuren achteraf.

Poeh zeg, ga jij eens stilletjes in een hoekje zitten en honderd strafregels schrijven: "ik mag niet zo neerbuigend oordelen over een ander en doen alsof ik het beter weet".
Dit hele topic was met een dikke vette knipoog. Punt. Als er nog meer azijnzeikerds komen gaat de schaar erin of komt er een slot op. Nokken nu.

macwilliams
26 februari 2011, 12:35
En jij plaatst helemaal geen pics???;)

Willem, daar word ik ik een beetje verdrietig van:seriousf:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144081-Gibson-LP-studio-GEM-amethist-1996

zoon van Piet
26 februari 2011, 12:42
Poeh zeg, ga jij eens stilletjes in een hoekje zitten en honderd strafregels schrijven: "ik mag niet zo neerbuigend oordelen over een ander en doen alsof ik het beter weet".
Dit hele topic was met een dikke vette knipoog. Punt. Als er nog meer azijnzeikerds komen gaat de schaar erin of komt er een slot op. Nokken nu.

Hup Mitch! ;)
wat mij betreft mogen we wel terug naar de knipoog...

broeder6x6
26 februari 2011, 14:01
toch best gek eigenlijk, dat gibson de gitaren voor 95% met de machine maakt en er dan toch nog zo'n groot verschil in kwaliteit zit:stop: en dan voor die PRIJS, waarom gibson :???:

geert1976
26 februari 2011, 14:33
toch best gek eigenlijk, dat gibson de gitaren voor 95% met de machine maakt en er dan toch nog zo'n groot verschil in kwaliteit zit:stop: en dan voor die PRIJS, waarom gibson :???:

Hoeveel Gibsons heb jij in handen gehad?

BobvanKempen
3 maart 2011, 14:11
Ik heb meerdere Gibsons gehad en snapte niet helemaal waarom mensen zo los gingen in deze discussie ..... TOT VANDAAG!!!!!!!!!

Na lang wikken en wegen toch maar weer eens een Gibson gekocht vorige week (kon mijn strat goed verkopen dus ik had weer wat centjes over), gitaar meteen naar de gitaarbouwer gebracht en een mooie Bigsby erop laten zetten en zaterdag kon ik mijn Goldtop gaan halen (overigens, goldtop gekocht voor 500 euro dus daar kan ik dan weer weinig van zeggen). Ik zet dat ding op de standaard, loop naar de keuken om een kop koffie te pakken (niet heel erg R&R ik weet het), in de tussentijd loopt mijn hond tegen de gitaar en deze valt (niet eens zo heel erg hard) tegen de muur. Iedereen hier voelt hem al aankopen, ik kan terug naar de gitaarbouwer om een gebroken kop te laten lijmen.

Een auto is pas echt van jouw als je er een deuk in gereden hebt en blijkbaar is een Gibson pas echt van jouw als je een hals of neck breuk gehad hebt. De enige troost is dat de gitaarbouwers volgens mij zo veel ervaring hebben met deze breuken dat ze het ondertussen met hun ogen dicht maken.

geert1976
3 maart 2011, 14:49
Ik heb meerdere Gibsons gehad en snapte niet helemaal waarom mensen zo los gingen in deze discussie ..... TOT VANDAAG!!!!!!!!!

Na lang wikken en wegen toch maar weer eens een Gibson gekocht vorige week (kon mijn strat goed verkopen dus ik had weer wat centjes over), gitaar meteen naar de gitaarbouwer gebracht en een mooie Bigsby erop laten zetten en zaterdag kon ik mijn Goldtop gaan halen (overigens, goldtop gekocht voor 500 euro dus daar kan ik dan weer weinig van zeggen). Ik zet dat ding op de standaard, loop naar de keuken om een kop koffie te pakken (niet heel erg R&R ik weet het), in de tussentijd loopt mijn hond tegen de gitaar en deze valt (niet eens zo heel erg hard) tegen de muur. Iedereen hier voelt hem al aankopen, ik kan terug naar de gitaarbouwer om een gebroken kop te laten lijmen.

Een auto is pas echt van jouw als je er een deuk in gereden hebt en blijkbaar is een Gibson pas echt van jouw als je een hals of neck breuk gehad hebt. De enige troost is dat de gitaarbouwers volgens mij zo veel ervaring hebben met deze breuken dat ze het ondertussen met hun ogen dicht maken.

Maar toch je eigen schuld.......:ok:

Mitch
3 maart 2011, 14:58
Klote hond... :seriousf:

LesPaul1612
3 maart 2011, 15:25
Ach, zolang die gibson maar niet op je hond viel...

Anders had jou hond nu ook een neckcrack:crazyhappy:

zoon van Piet
3 maart 2011, 15:42
Zoals ik tegen mn Gibsonlovin'zoon zei: de eerste keer doet een beetje pijn, maar het went. want vroeger of later moeten ze er allemaal aan geloven..

De LPjr van dit topic is overigens nog steeds niet gebroken...
ik wacht af... ;)


Maar toch je eigen schuld.......:ok:

die snap ik niet, Geert.. het was toch de hond? Eigen schuld, moet je maar geen hond nemen?

Oh nee.. ik begrijp 'm: eigen schuld, moet je maar geen Gibbo kopen! ;)

geert1976
3 maart 2011, 15:51
Zoals ik tegen mn Gibsonlovin'zoon zei: de eerste keer doet een beetje pijn, maar het went. want vroeger of later moeten ze er allemaal aan geloven..

De LPjr van dit topic is overigens nog steeds niet gebroken...
ik wacht af... ;)



die snap ik niet, Geert.. het was toch de hond? Eigen schuld, moet je maar geen hond nemen?

Oh nee.. ik begrijp 'm: eigen schuld, moet je maar geen Gibbo kopen! ;)

Gibson + hond = ellende:seriousf:

macwilliams
3 maart 2011, 16:30
Als ze vroeg of laat allemaal een geknakte kop gaan oplopen dan houd ik m'n hart vast. Van de zeven die ik heb heeft er maar een een breuk. Dus nog zes te gaan...:nervous:

2350
3 maart 2011, 17:57
Gibsons blijven kutgitaren! Achterlijk duur, vaak niet eens goed en gewoon niet hufterproof. terwijl Leo al in 1948 liet zien hoe je een plugingang moet maken op een solidbody, bleef het g-merk vasthouden aan die belachelijke bevestiging met een stukske plastic.
En dan krijg je -natuurlijk!- dit:
http://img404.imageshack.us/img404/6407/klotegibson.jpg

En ik weet wel dat je je kabel moet zekeren in je gitaarband en dat die dingskes los te koop zijn, maar heb vandaag geen tijd om naar de gitaarboer te fietsen en moet wel gaan repeteren en die hebben ze natuurlijk niet op voorraad en kosten natuurlijk wel belachelijk veel centen voor een klein stukkie amper iets en wat is dit eigenlijk gewoon bagger voor een merk dat graag het beste van het beste wil zijn.

Ik moest het effe kwijt...

Voorlopige oplossing: gaffatape!


FF terug on topic zonder knipoog:

Dat dingske is expres van gammel plastic gemaakt omdat het juist moet sneuvelen als je niet zo handig met de plug in je gitaar omgaat. Een stalen plaatje zorgt er bij een soortgelijke actie voor dat alle schroefjes afbreken of uit het hout worden gerukt met meer gevolgschade. Nu hoef je slechts een nieuw dingske onder het klepje in je koffer vandaan te halen (Je hebt er nu toch een paar op voorraad neem ik aan? Toch? Hoop ik? :-) ) en ff op je gitaar te schroeven.
Ik ben overigens wel met je eens dat Leo een veel beter design voor de output jack heeft en daardoor geen bewust gecreeërde zwakste schakels nodig heeft.

P@ul

zeppo
4 maart 2011, 00:43
.... dingske? ....

zeppo
4 maart 2011, 00:46
Ik ben overigens wel met je eens dat Leo een veel beter design voor de output jack heeft en daardoor geen bewust gecreeërde zwakste schakels nodig heeft.
Mwah, alsof die goeie ouwe Leo daarover nagedacht heeft. Imho was het gewoon *goedkoper* om de output jack op de slagplaat te plaatsen.

barno
4 maart 2011, 01:57
Mwah, alsof die goeie ouwe Leo daarover nagedacht heeft. Imho was het gewoon *goedkoper* om de output jack op de slagplaat te plaatsen.

mwa ik weet niet.die schuine jack frontaal is toch wel een fijne vondst vind ik (weet wel niet of leo dat bedacht heeft).

Er is het (imo grote) voordeel dat je met de gitaar aan de strap kan zien waar de jack in moet terwijl hij toch niet in de weg zit (zoals bij 335 enz...)

output jack bij strat zit trouwens niet op slagplaat

wireman
4 maart 2011, 06:10
Ik heb meerdere Gibsons gehad en snapte niet helemaal waarom mensen zo los gingen in deze discussie ..... TOT VANDAAG!!!!!!!!!

(overigens, goldtop gekocht voor 500 euro dus daar kan ik dan weer weinig van zeggen).

Ik zet dat ding op de standaard, loop naar de keuken om een kop koffie te pakken (niet heel erg R&R ik weet het), in de tussentijd loopt mijn hond tegen de gitaar en deze valt (niet eens zo heel erg hard) tegen de muur. Iedereen hier voelt hem al aankopen, ik kan terug naar de gitaarbouwer om een gebroken kop te laten lijmen.


500 euro voor een Goldtop?... Riekt naar Karma dit!......

BobvanKempen
4 maart 2011, 06:47
500 euro voor een Goldtop?... Riekt naar Karma dit!......


Ja stond een Gibson Classic Goldtop te koop op Speurders dus ik bellen en die man had snel geld nodig. Ik vragen wat hij dan hebben wilde (ik wilde max 1100 kwijt) en hij zegt geef me 500 euro en hij is van jou. Niet heel lang over nagedacht dus .... Alleen wil de vrouw nu dat ik een gitaar wegdoe omdat het er weer te veel worden dus dat is dan weer minder. Maar wat er ook weggaat ..... de Goldtop blijft aan de muur hangen!

macwilliams
4 maart 2011, 07:07
Ja stond een Gibson Classic Goldtop te koop op Speurders dus ik bellen en die man had snel geld nodig. Ik vragen wat hij dan hebben wilde (ik wilde max 1100 kwijt) en hij zegt geef me 500 euro en hij is van jou. Niet heel lang over nagedacht dus .... Alleen wil de vrouw nu dat ik een gitaar wegdoe omdat het er weer te veel worden dus dat is dan weer minder. Maar wat er ook weggaat ..... de Goldtop blijft aan de muur hangen!

Praatjes vullen geen gaatjes, wij willen plaatjes!

Orpheo
4 maart 2011, 08:05
ik ben het ermee eens dat de strat 'boat' zoals dat ding wel eens word genoemd, een veel beter ontwerp is. je kan 'm gebruiken op de zijkant van een LP of es335, met verdraaid mooie resultaten, moet ik zeggen!, dan steek je je kabel vanuit je strap er van de bovenkant in. knappe jongen als je dan nog je kabel eruit weet te trekken.

bat
4 maart 2011, 10:09
Mwah, alsof die goeie ouwe Leo daarover nagedacht heeft. Imho was het gewoon *goedkoper* om de output jack op de slagplaat te plaatsen.

Barno zei het al, maar bij een strat zit de output jack niet op de slagplaat.

Overigens vind ik het tele-cupje nog veel kutter dan deze oplossing van Gibson. Ik heb geen enlele tele gehad waaebij die cup niet op een gegeven moment los ging en krijg m dan maar weer eens fstsoenlijk vast.

Mr. Dynamite
4 maart 2011, 11:08
Overigens vind ik het tele-cupje nog veel kutter dan deze oplossing van Gibson. Ik heb geen enlele tele gehad waaebij die cup niet op een gegeven moment los ging en krijg m dan maar weer eens fstsoenlijk vast.

Idd, bij mij zit i nu ook los :(

Maar 't ziet er wel mooier uit dan zo'n strat jack geval vind ik :)
Als je die op de zijkant plaatst heb je volgens mij de ideale oplossing

Spades
4 maart 2011, 17:49
Omdat ik het niet nodig acht om hier een nieuw topic voor te starten:

Mijn Gibson LP Studio is gaan afgeven aan de binnenkant van de koffer. Het is heel duidelijk zichtbaar vlakbij de head op de plek waar de nek ondersteund wordt. De witte voering heeft een duidelijk rode gloed gekregen en dit is mij niet eerder opgevallen. Meer mensen hier last van? Op de gitaar zelf is niks te zien aan vervaging of verkleuring etc.

macwilliams
4 maart 2011, 18:15
Dat heb je nou met die kløt'n gibsons. Die lui wachten niet eens totdat de lak droog is. Zo van de band hup de koffert in.

barno
4 maart 2011, 19:48
Omdat ik het niet nodig acht om hier een nieuw topic voor te starten:

Mijn Gibson LP Studio is gaan afgeven aan de binnenkant van de koffer. Het is heel duidelijk zichtbaar vlakbij de head op de plek waar de nek ondersteund wordt. De witte voering heeft een duidelijk rode gloed gekregen en dit is mij niet eerder opgevallen. Meer mensen hier last van? Op de gitaar zelf is niks te zien aan vervaging of verkleuring etc.

dat zou betekenen dat gibson zijn halsjes niet blank aflakt? lijkt me raar.

macwilliams
4 maart 2011, 19:51
Misschien heeft hij een cherry faded?

interessander
4 maart 2011, 20:01
ik ben het ermee eens dat de strat 'boat' zoals dat ding wel eens word genoemd, een veel beter ontwerp is. je kan 'm gebruiken op de zijkant van een LP of es335, met verdraaid mooie resultaten, moet ik zeggen!, dan steek je je kabel vanuit je strap er van de bovenkant in. knappe jongen als je dan nog je kabel eruit weet te trekken.

Hier ben ik het mee eens, ik vind het alleen niet mooi zo aan de voorkant zoals op een strat, maar laat ik nu net een gibson hebben met zo'n input op de zijkant! (V90)

Spades
4 maart 2011, 20:03
Misschien heeft hij een cherry faded?

Klopt ! Ik zal proberen om er morgen bij daglicht een foto van te maken. Ik weet niet of het er langer zit, het is mij niet eerder opgevallen in ieder geval.

terrasbeest
4 maart 2011, 20:44
Omdat ik het niet nodig acht om hier een nieuw topic voor te starten:

Mijn Gibson LP Studio is gaan afgeven aan de binnenkant van de koffer. Het is heel duidelijk zichtbaar vlakbij de head op de plek waar de nek ondersteund wordt. De witte voering heeft een duidelijk rode gloed gekregen en dit is mij niet eerder opgevallen. Meer mensen hier last van? Op de gitaar zelf is niks te zien aan vervaging of verkleuring etc.

Wassen met Dreft he:seriousf:

barno
4 maart 2011, 20:56
Klopt ! Ik zal proberen om er morgen bij daglicht een foto van te maken. Ik weet niet of het er langer zit, het is mij niet eerder opgevallen in ieder geval.

tja een faded, dat verklaart veel, geen blanke lak die normaal dient om de kleurlaag te beschermen. het moet ergens op af faden natuurlijk :)

macwilliams
4 maart 2011, 21:33
Klopt ! Ik zal proberen om er morgen bij daglicht een foto van te maken. Ik weet niet of het er langer zit, het is mij niet eerder opgevallen in ieder geval.

Je zou er ook een doekje onder kunnen leggen.
Ik heb ook doeken onder de headstock gelegd zodat wanneer de koffer zou vallen niet alle krachten op dat ene punt terecht komen. Dat zou je zo een geknakte kop kunnen besparen.

Mr. Dynamite
5 maart 2011, 12:48
Je zou er ook een doekje onder kunnen leggen.
Ik heb ook doeken onder de headstock gelegd zodat wanneer de koffer zou vallen niet alle krachten op dat ene punt terecht komen. Dat zou je zo een geknakte kop kunnen besparen.

Uhm, hoe dacht jij dat dat ging werken?
Zo maak je eigenlijk als het ware alleen maar een hefboom (hoek van de kop, en dat komt allemaal op 1 punt te staan)

macwilliams
5 maart 2011, 13:16
Plaatje maakt het misschien duidelijk. http://184.72.239.143/mu/5f63611e-292f-6caa.jpg

Geen hefboom maar ondersteuning zodat de kop niet achterover kan knikken maar opgevangen word door de doeken.

macwilliams
5 maart 2011, 13:18
http://184.72.239.143/mu/5f63611e-29ed-d134.jpg

Met schuimrubber is de demping misschien nog beter.

zoon van Piet
6 maart 2011, 12:14
en nou kenne we wel lulle, maar Mac heeft wel Gibbo's zonder neckcracks..

En ik maak meteen van de gelegenheid gebruik om te stellen dat zelfs de koffers van het merk niet deugen! ;)
In mijn jeugd kocht ik zo'n kloteplastic ding, waarvan een slot binnen een week kapot was.. en niet te vervangen!

macwilliams
6 maart 2011, 13:26
Ik ben ook wel heel voorzichtig met mijn spullen en ik bewaar ze aan de wand waar ze er niet zomaar vanaf gelopen kunnen worden.

broeder6x6
6 maart 2011, 14:34
Hoeveel Gibsons heb jij in handen gehad?

geen *snik* :makeup::makeup::soinnocent:



(dikke knipoog was toch de moraal in dit draadje)

speedmusic
7 maart 2011, 15:48
ach ja haastige spoed :-( .
Tijdje geleden ff naar de oefenruimte mijn Gibby koffer lag op zolder dus ik pak de koffer van mijn Gretsch Electro (lp kopie).
De Les Paul paste prima in de koffer, koffer vlak in mijn auto gelegd, aangekomen bij de oefenruimte.......

https://lh6.googleusercontent.com/_vC6kAz2Bysg/TXTs5rhvOeI/AAAAAAAACF0/L8dipXGy_Lc/s640/IMG_0197.JPG

macwilliams
7 maart 2011, 15:54
Ai& auw, dat moet zeer hebben gedaan. :(

geert1976
7 maart 2011, 15:56
ach ja haastige spoed :-( .
Tijdje geleden ff naar de oefenruimte mijn Gibby koffer lag op zolder dus ik pak de koffer van mijn Gretsch Electro (lp kopie).
De Les Paul paste prima in de koffer, koffer vlak in mijn auto gelegd, aangekomen bij de oefenruimte.......

https://lh6.googleusercontent.com/_vC6kAz2Bysg/TXTs5rhvOeI/AAAAAAAACF0/L8dipXGy_Lc/s640/IMG_0197.JPG

Als pleister op de wond: het is een "mooie" breuk, goed reparabel, maar blijft klote om te zien dit:makeup:

speedmusic
7 maart 2011, 16:04
Ondertussen had ik inderdaad ook al gehoord dat deze breuk goed is te repareren, ach voegt weer Mojo toe aan de gitaar. Komt er nog bij dat ik deze toch nooit zal verkopen dus op dat vlak ook geen verlies.

geert1976
7 maart 2011, 16:22
Ondertussen had ik inderdaad ook al gehoord dat deze breuk goed is te repareren, ach voegt weer Mojo toe aan de gitaar. Komt er nog bij dat ik deze toch nooit zal verkopen dus op dat vlak ook geen verlies.

Was dat met die Joan Jett ook niet het geval?:hide::D

Ik geniet nog regelmatig van de JJ:)

speedmusic
7 maart 2011, 16:41
Die JJ, dat was geen blijvertje, kwa bespaalbaarheid totaal niet mijn ding. Vanwege de looks had ik die wel willen houden. Met die Bo-el is het juist weer andersom, daar vind ik de looks weer wat te truttig.