PDA

View Full Version : pick ups



Flor
16 oktober 2010, 08:33
goede morgen.
Ik heb een Fernandes "the Revival" 1962 reissue tele (bouwjaar 81). Zo eentje in sunburst met bindings. Speel er nu een dikke 2 jaar mee en heb sindsdien nog niets vastgehad dat beter bij mij past. (tenzij misschien 1 of andere customshop fender).
Brugpick-up bijt goed, neck pick up klinkt warm maar ietsje te stil.
Ik speel in een band à la Deus waar de blues invloeden soms niet te ver weg zijn.
Ik dacht eraan om texas specials in te bouwen omdat ik de klank, wanneer overstuurd wordt, heel erg goed vindt.
Zijn er mensen die andere suggesties hebben? Ik speel bijna altijd overstuurd, weinig clean.
Zouden de pots misschien moeten worden versterkt?
Ik moet ze wel terug origineel kunnen maken want deze gitaren hebben een kleine collectiewaarde.
Ik moet dringend eens foto's sturen want ze is echt een beauty.
dank bij voorbaat
vg
Piet

Thomk
16 oktober 2010, 08:44
Piet,

Heb geen ervaring met de pickups ik kan volgens mij wel de vraag van de pots beantwoorden.

Als je overwounded single coil pickups met een hoge output is het verstandiger om 500k pots te nemen. Maar dit is puur een kwestie van smaak, ik ben vrij nieuwe in de techniek van de gitaar hardware en via dit forum probeer ik zoveel mogelijk te leren en te beantwoorden.

Dus neem dit niet meteen aan laten we even de reacties afwachten van wat meer ervaren forum lezers.

Thom

Koeloe
16 oktober 2010, 09:12
http://www.youtube.com/watch?v=Q1_8xM6PyfU

Geen eigen ervaring mee, maar wel ooit iemand gehoord die ze had in de tele.
Vanf 2:15 wordt het overstuurd. Ze zijn wel aan de prijzige kant.