PDA

View Full Version : Boss ME-70 probleempje



Melv16
15 oktober 2010, 22:12
Hey,

Heb enkele weken een Boss ME-70 effecten bakkie maar heb er tot nu toe nog niet echt een gaaf geluid uit kunnen persen. Het geluid klinkt steeds erg leeg en niet vet..

Ik gebruik hem in combinatie met een Line 6 Spider IV 30W versterker en een cheap immitatie stratje. Die laatste word binnenkort vervangen voor een fijnere gitaar.

Voor echte high-gain sounds gebruik ik die boss niet eens omdat ik dat geluid er gewoon niet mee kan krijgen. Het klinkt dan heel schel en leeg.

De versterker heb ik gewoon op clean staan.

Verder vind ik het ook erg vervelend dat de volumeverschillen zo groot zijn, hoe kan dit ? Als ik overal het volume gelijk zet zit er nog steeds verschil in.

Snap niet dat als ik de filmpjes opzoek op youtube dat die gebruikers er wel een vet geluid uit kunnen krijgen. Zijn er misschien websites waarop staat dat je voor een bepaald geluid die instellingen moet gebruiken ? Voor de ME-50 heb je wel youtube filmpjes waar dan de beste instellingen voro dat geluid bij staan maar voor de ME-70 heb ik die geen kunnen vinden :(

Duss eigenlijk was de vraag of hier misschien mensen zitten die hem ook hebben of hebben gehad, en wat tips hebben voor me om er wel een vet geluid uit te krijgen.

Of is heel de ME-70 niets ? Want dat heb ik op enkele sites ook gelezen. Als dat zo is gaat hij gewoon op marktplaats en ga ik op zoek naar een vervanger. Of misschien dan wel allemaal losse pedaaltjes...

edje kadetje
15 oktober 2010, 22:22
is die line 6 niet ook al een modeller?

Dan heb je er twee over elkaar en dat werkt volgens mij niet lekker. Kun je de ME70 ook rechtstreeks aansluiten op de power amp van die line 6? Dan werkt het denk ik beter.

Melv16
15 oktober 2010, 22:27
Hallo,

Dank voor de vlugge reactie !

Die line 6 versterker is idd ook een modeller, maar ik dacht door hem op clean te zetten dat te omzeilen ?

Waar zit die poweramp ? Kan hem niet vinden namelijk. Enigste wat ik zie zitten:

- CD/mp3 ingang
- Guitar ingang (daar zit mijn kabel in die naar de Boss gaat)
- Phones/record out (voor op te nemen denk ik en een koptelefoon
- FBV pedal (kabel die erin moet lijkt wel een internet kabel

In de achterkant zijn geen aansluitingen te vinden

Op de boss:

- DC in (zit mn adapter in)
- Foot SW (leeg)
- Rec out/ phones (neem ik ooit mee op)
- L/mono Gt. Amp Output (daar zit de kabel in die vanuit mijn Guitar input komt van de versterker
- R (leeg)
- Guitar Input (power on) Daar zit een gitaarkabel in die naar mijn gitaar gaat

Het gaat om exact deze versterker:

http://www.dv247.fr/assets/products/66709_l.jpg

guus-25
15 oktober 2010, 22:41
- Phones/record out (voor op te nemen denk ik en een koptelefoon
- FBV pedal (kabel die erin moet lijkt wel een internet kabel


De uitgang is idd voor koptelefoon of recorden, en de FBV is idd ook een internet kabel (cat 5)

edje kadetje
15 oktober 2010, 22:56
tsja ik vraag me een beetje af waarom je die line 6 hebt als je die me70 hebt (of omgekeerd). Maar goed soms gaan de dingen zoals ze gaan.

Ik zou het met die cd/mp3 ingang proberen.
Anderen daar een mening over?

matto
15 oktober 2010, 23:20
Boss met een verloopkabeltje aansluiten op de cd ingang, dan omzeil je de meeste overbodige modeling wel.

RoelSmoel
15 oktober 2010, 23:57
De preamp op "clean" zetten wilde ook nog wel helpen toen ik dat ding had, als de preamp uit stond klonk het inderdaad naar niks.

Henri H
16 oktober 2010, 00:12
.... ik dacht door hem op clean te zetten dat te omzeilen ?.....


De preamp op "clean" zetten wilde ook nog wel helpen toen ik dat ding had, als de preamp uit stond klonk het inderdaad naar niks.Dat doet ie dus al.

Sluit je ME-70 's voor de gein aan op een paar PC speakers, hifi versterker of een full range monitor.
Zet wel een preamp aan, en als er een cab-sim in je ME-70 zit, die ook aan zetten.

Melv16
16 oktober 2010, 08:51
hey

heb verder geen andere versterker of monitor oid tot mijn beschikking. misschien een combo van een kennis maar dat moet ik dan even vragen.

maar als ik via de boss record ingang opneem klinkt het tijdens spelen gewoon kut omdat het door de line 6 gaat en als ik het later terug hoor op de pc klinkt het wel een stuk vetter en veeeel voller.

had eerst die line 6 gekocht omdat daar effecten in zaten maar later wilde ik meer effecten en uitgebreider dus toen had ik die boss erbij gekocht.

Henri H
16 oktober 2010, 10:34
Heb je ook geen hifi-versterker, of PC speakers?

Misschien wordt het beter als je de preamp(s) en cab sims, v.d. BOSS uitzet, en de preamp en poweramp v.d. Line6 gebruikt?
De BOSS gebruik je dan dus puur en alleen voor de effecten.

snaarplukker
16 oktober 2010, 10:39
Wellicht moet je hem proberen op een buizenversterker. De Line6 is ook een transistorversterker dus zal je Bosch ME niet beter klinken dan de ingebouwde FX.

the sure thing
16 oktober 2010, 11:37
ff een check tussendoor: als je je strat op de Line6 aansluit, zonder de BOSS, ben je dan wel in staat enigszins een vet geluid uit je Line6 te krijgen (standje "insane") ? M.a.w.: ligt het bijv. niet aan de output van je gitaar? Of aan je Line6 versterker?

Melv16
16 oktober 2010, 19:59
ff een check tussendoor: als je je strat op de Line6 aansluit, zonder de BOSS, ben je dan wel in staat enigszins een vet geluid uit je Line6 te krijgen (standje "insane") ? M.a.w.: ligt het bijv. niet aan de output van je gitaar? Of aan je Line6 versterker?


Ja, zonder boss lukt het me wel. Ik zet ook wel eens alle effecten op de boss uit en zet de versterker dan gewoon op insane. Dan kllinkt het hetzelfde als zonder boss ertussen. Maar als ik dan nog een extra effect wil toevoegen via de boss zoals rotary of flanger ofzo dan werkt dat niet...

Ik ga vanavond even wat proberen enzo en dan laat ik wel weten of ik iets verder ben gekomen.

En nog iets,

Wat is poweramp ?

edje kadetje
16 oktober 2010, 21:23
Ja, zonder boss lukt het me wel. Ik zet ook wel eens alle effecten op de boss uit en zet de versterker dan gewoon op insane. Dan kllinkt het hetzelfde als zonder boss ertussen. Maar als ik dan nog een extra effect wil toevoegen via de boss zoals rotary of flanger ofzo dan werkt dat niet...

Ik ga vanavond even wat proberen enzo en dan laat ik wel weten of ik iets verder ben gekomen.

En nog iets,

Wat is poweramp ?

poweramp is hetzelfde als eindversterker.

Reagerend op je uitleg:
kun je dan misschien beter de boss in de loop van de line 6 zetten. Je basissound haal je dan uit de line 6, de effecten uit de boss.

Melv16
16 oktober 2010, 21:26
Zo heb ik hem nu toch aangesloten ? Mijn gitaar stuurt via de kabel zijn sound naar de Boss, die vervormt het geluid en stuurt het vervolgens door naar de line 6 waar het geluid uit pruttelt.

Misschien is de versterker dan niet goed genoeg voor wat ik wil ? Toch maar eens gaan sparen voor een marshall haze stack...

the sure thing
16 oktober 2010, 23:10
(...) Misschien is de versterker dan niet goed genoeg voor wat ik wil ? Toch maar eens gaan sparen voor een marshall haze stack...Ik zou eerst je BOSS op een andere (NIET MODELLING) amp aansluiten om te checken of ie niet gaar is...

edje kadetje
16 oktober 2010, 23:21
Zo heb ik hem nu toch aangesloten ? Mijn gitaar stuurt via de kabel zijn sound naar de Boss, die vervormt het geluid en stuurt het vervolgens door naar de line 6 waar het geluid uit pruttelt.

Misschien is de versterker dan niet goed genoeg voor wat ik wil ? Toch maar eens gaan sparen voor een marshall haze stack...

Nou nee dan heb je hem dus anders aangesloten. Wat ik voorstel is het volgende:

gtr -> line 6 -> send -> me70 -> out -> return line 6

(maar heel eerlijk gezegd weet ik niet eens of die line 6 wel een efect-loop heeft.)

Arts
16 oktober 2010, 23:46
ik heb zelf een boss me-50..

Een goed geluid uit mijn apparaat hangt heel erg af op welke amp ik hem aansluit.
Op de meeste amps klinkt het crap , maar op mijn amp kan ik er nog wel een fatsoenlijk geluid uit krijgen.
Zitten er in de presets niet een paar goede sounds??

AronSlash
17 oktober 2010, 10:13
De spider IV30 heeft geen loop. dus dat zal moeilijk gaan, heb hetzelfde probleem met een korg ax1500.

dml
17 oktober 2010, 10:58
Ja, zonder boss lukt het me wel. Ik zet ook wel eens alle effecten op de boss uit en zet de versterker dan gewoon op insane. Dan kllinkt het hetzelfde als zonder boss ertussen. Maar als ik dan nog een extra effect wil toevoegen via de boss zoals rotary of flanger ofzo dan werkt dat niet...


Sommige effecten doen het goed vóór de oversturing, andere effecten komen het beste tot hun recht na de oversturing. Eén en ander is ook nog afhankelijk van de mate van oversturing die jij gebruikt. Als je inderdaad gebruik maakt van standje INSANE, dus veel gain, dan zullen genoemde effecten vóór de oversturing het geluid alleen maar ongedefinieerder maken. Dus zoals jij het toepast, gaat het inderdaad niet werken.
Het wordt denk ik kiezen of delen: of je gebruikt de ME70 volledig voor je basisgeluiden i.c.m. alleen maar het cleane kanaal van je Line6 of je gebruikt alleen de Line6, dus zonder de ME70.

Robdop
17 oktober 2010, 13:14
kan het niet gewoon zijn dat je je boss gewoon nog niet goed snapt en er gewoon eens de tijd voor moet nemen om een goede preset te maken?
laat er anders eens iemand met verstand naar kijken, ik wed dat je binnen no time mooie sound hebt:)

:hippie:

Melv16
17 oktober 2010, 14:33
Dan ga ik zo nog wel even door en dan over een tijdje die line 6 eruit (wat ik min of meer toch al van plan was) en dan kijken voor een leukere versterker. Zat zelf te denken aan de complete marshall haze set,

http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/Haze15left-938e4e6b38a9b6c42eb17c7cc26dfaca.jpg

Maar dat is ook gewoon transistor toch ? Weet nog niet of ik weer transistor wil (tot nu toe 2 gehad) of deze keer voor een buizenversterker ga.

Robdop
17 oktober 2010, 14:48
ik raad je aan niet op uiterlijk te gaan kijken maar te gaan testen, ik hoor weinig goeds over die marshall en het lijkt me een typisch geval van "er staat marshall op en hij is groot, ik wil hem"
duik een keer de muziekzaak in en test wat versterkertjes, dan hoor je welke merken je liggen en welke je niet liggen. mooi die boss meenemen, hoor je ook meteen welke versterker hem goed slikt.

Melv16
17 oktober 2010, 15:07
Hey,

Heb die marshall al eens uitgeprobeerd en hij klinkt wel super vind ik. Zo groot is hij ook niet hoor, top is maar 15 watt en de cabinets zijn 12''. Is dus ongeveer net zo hoog als mijn line 6 die op mijn nachtkastje staat :P Misschien iets hoger nog maar goed.

Verder kijk ik niet zoveel naar het merk maar wel een klein beetje natuurlijk. Qua uiterlijk zijn ze ook gewoon top.

En super duur zijn ze niet, complete set zit op iets van de 700-750 euro meen ik.

Ik was net van plan foto's te gaan maken van de line 6 en de boss en ze op marktplaats te knallen en van dat geld en nog wat uit mijn portemonnee de marshall set te gaan kopen. Over tijdje een pedalenkoffertje erbij en daar wat losse pedaaltjes inzetten. Dat vind ik sowieso toffer eruit zien en werkt ook fijner dan zo'n multiprocessor waar je alles in moet stellen en dan nog maar uit 4 effecten kunt kiezen (vlug dan, want tijdens een optreden bijvoorbeeld heb je geen tijd om effe die instellingen te veranderen).

Melv16
18 oktober 2010, 10:26
Hoor nu weer van een vriend van me dat die Marshall versterkers na een korte tijd (te kort) kapot gaan....? Wat is daarvan waar ?

robertmolema
18 oktober 2010, 10:59
Misschien wil je je geluid van je helden graag uit de speaker van je Spider horen. Dat is altijd moeilijk. Op een album van een band klinkt het in zijn geheel altijd anders. Perfect uitgemixt met goede reverbs en goede toonregeling. Dan is er een verhouding tot de andere instrumenten die een gitaarsolo (zonder al te veel gain) geweldig vet kan laten klinken.

Verder heb je een Strat. Misschien wil je wel eenvet Humbucker/Les Paul geluid. Verder heb ik de ervaring met modeling dat het prima klinkt, maar dan vooral in een (goede) eindmix, niet direct uit je speaker.

Het heeft ook wat te maken met dat modeling niet zo direct klinkt als een buizenversterker. Het piekvermogen van een buis is vele malen hoger dan het gangbare vermogen van je versterker waardoor de attack (je aanslag) bij een buizenversterker dwars door alles heen (kan) snijden. Met modeling wil dit niet goed. Daarom zijn de duurdere amps van Line 6 met buizen eindtrapversterkers.

Ik heb laatst een Spider III of IV 30watt naast mijn VOX AC30 geprobeerd.

Beschouwend klinkt het gewoon prima, maar het voelt echt anders.

Verder denk ik dat je modeling geen positieve invloed heeft op je ME-70.

Melv16
18 oktober 2010, 13:36
Kijk nu word alles een beetje duidelijker. Heb ook wat met een vriend overlegd enzo en ben vanmorgen langs de gitaarwinkel gegaan en heb daar een peavey valveking 100w head geprobeerd. Heb ook die marshall haze geprobeerd maar dat word hem niet. Die peavey dat word hem in combinatie met een valveking 412 slant cabinet. Later misschien nog een straight erbij. Volgende maand als ik mijn salaris gestort heb gekregen ga ik het halen.

robertmolema
18 oktober 2010, 13:40
Kijk nu word alles een beetje duidelijker. Heb ook wat met een vriend overlegd enzo en ben vanmorgen langs de gitaarwinkel gegaan en heb daar een peavey valveking 100w head geprobeerd. Heb ook die marshall haze geprobeerd maar dat word hem niet. Die peavey dat word hem in combinatie met een valveking 412 slant cabinet. Later misschien nog een straight erbij. Volgende maand als ik mijn salaris gestort heb gekregen ga ik het halen.

Ik neem aan dat je je ME-70 hebt meegenomen en op de Peavey hebt geprobeerd? En met je eigen gitaar? En heb je misschien een gitaar met Humbuckers geprobeerd?

Melv16
19 oktober 2010, 09:56
Hey,

Heb daar een echte fender strat op geprobeerd en een gibson sg standard.

De Boss ME70 heb ik niet meegenomen omdat ik die verkoop. Ik wil met losse stompboxes gaan werken, dat lijkt mij een stuk fijner.

Melv16
24 oktober 2010, 11:15
Vanmiddag komt er een koper kijken naar het Boss pedaal. Line 6 versterker is ook zo goed als verkocht. Volgende maand peavey valveking halen.

Rutger Molenberghs
24 oktober 2010, 11:36
Heb je naast de Peavey ook andere versterkers geprobeerd? Als ik jouw topic lees, dan lijk jij je snel op één ding vast te pinnen. Besef ook dat een halfstack voor thuis weinig toevoegt. Voor het geld dat zo'n Valveking + 4x12 kost (+ €700 - €750) zijn er veel leuke combo's of heads met een 2x12 te verkrijgen (en zelfs nog leuker als je tweedehands kijkt, vb. Marshall DSL + 1936, ik zeg zomaar iets).

Basileia
24 oktober 2010, 11:37
Man, wat ga jij blij worden! Ik heb een hele tijd gewerkt met een spider jam en een zooitje losse stompboxes, maar het klonk toch allemaal net niet lekker. Sinds kort ook aan de buizenversterker, en wat is dat heerijk zeg.

Edit:
Haha, precies op het moment dat ik post begint er iemand over DSL+2x12, precies wat ik tweedehands heb aangeschaft.

RoelSmoel
24 oktober 2010, 11:59
Ik heb eerst gekeken bij de Valveking, maar 100 watt is overkill, buiten dat de oversturing niet helemaal geweldig is, vind ik zelf, het clean kanaal vind ik dik oke. Je zou voor hetzelfde geld ook kunnen kijken naar een Blackstar HT20 combo, klinkt thuis op laag volume goed, en je kunt er in een band ook nog mee weg.

(mening, mening, mening!!!)

Melv16
24 oktober 2010, 12:21
Zo, het pedaal met adapter is verkocht. Toch nog 200 ballen voor kunnen vangen.

Ik heb die marshall en peavey geprobeerd en peavey vond ik het best.

Natuurlijk ga ik me eigen ook goed laten adviseren bij die gitaarwinkel als ik het ga kopen, of er wellicht andere leuke dingen zijn voor hetzelfde budget. Neem aan dat voor 700-800 euro toch wel iets leuks te krijgen is.

En ik koop liever niet 2e hands. Gewoon nieuw.

RoelSmoel
24 oktober 2010, 12:35
Zo, het pedaal met adapter is verkocht. Toch nog 200 ballen voor kunnen vangen.

Ik heb die marshall en peavey geprobeerd en peavey vond ik het best.

Natuurlijk ga ik me eigen ook goed laten adviseren bij die gitaarwinkel als ik het ga kopen, of er wellicht andere leuke dingen zijn voor hetzelfde budget. Neem aan dat voor 700-800 euro toch wel iets leuks te krijgen is.

En ik koop liever niet 2e hands. Gewoon nieuw.

Laat je niet adviseren door mensen in een gitaarwinkel, die raden meestal het duurste aan. Ga op je oren en je gevoel af. Neem eventueel iemand mee die er misschien meer verstand heeft dan jij (gitaarleraar, goede vriend/kennis die gitaar speelt).
Voor 700-800 euro is er inderdaad veel te krijgen, maar met dat budget kun je beter die Valveking links laten liggen, er is dan veel beter spul te krijgen!!!

Melv16
24 oktober 2010, 12:51
Zou je eens wat voorbeelden kunnen noemen wat veel leuker is dan ? Ik wil het liefste wel een half stack of een full stack, vind een combo niet mooi. Wil toch wel een beetje iets voor het oog hebben wat duidelijk aanwezig is in de kamer.

Lijkt me niet dat de gitaarwinkel waar ik heen ga mij het duurste aansmeert. Heeft hij nog nooit gedaan, en de eigenaar is de broer van m'n oom.

RoelSmoel
24 oktober 2010, 17:02
Waarom persé een stack? Ik heb zelf een Blackstar HT20 head met een 1x12 kast van Orange waar ik erg tevreden over ben.

Melv16
24 oktober 2010, 17:15
Omdat ik dat er vet vind uitzien. En mocht ik ooit gaan optreden staat er ook wat moois op het podium :) Beetje jammer vind ik als je dan met zo'n klein dingetje aankomt, hoe goed het ook mag klinken.

Rutger Molenberghs
24 oktober 2010, 17:27
Ik begrijp waarom je een halfstack wil. Veel gitaristen vallen op het uiterlijk van zo'n 'tower of tone'. Ik zou het nooit doen voor dat budget en dan nog nieuw.

Trouwens, als je elke keer zo'n zware 4x12 moet meesleuren, dan denk je wel anders over halfstacks. Geloof me, ik spreek uit ervaring. ;)

Het enige wat ik je kan aanraden, is om verschillende dingen te testen. Toch zou ik het jammer vinden om met dat budget voor een nieuwe halfstack te gaan. But that's just me!

Henri H
24 oktober 2010, 20:01
Tjonge jonge, jij bent wel ietwat een stijfkop zeg!

Heb je eerst zo'n "brakke" Line 6 amp + even "brakke" ME-70 aangeschaft, omdat je dacht dat je daarmee wel in tone-heaven zou geraken, en dan ga je nu weer voor iets wat er op het oog fantastisch uitziet.
Op zich ben je denk ik wel beter af met een Valve King hoor, prima amp, maar om er dan gelijk een halfstack van te maken puur omdat dat zo tof staat, tja, 'k weet het niet.
't Is natuurlijk helemaal je eigen zaak, en jouw geld, maar met een goeie 2x12 of een goeie combo zou je misschien een nog beter geluid kunnen bereiken.
Ik zou als ik jou was niet zomaar het eerste het beste wat je tegenkomt nemen.
Lees je 's een beetje in, test eerst 's wat uitgebreider, anders zit je met een paar maanden wellicht met een kater....

Bovendien, als je nieuw koopt, is de waarde van het spul, op het moment dat je ermee de winkel uitloopt, al bijna gehalveerd.

edje kadetje
24 oktober 2010, 20:24
Lijkt me niet dat de gitaarwinkel waar ik heen ga mij het duurste aansmeert. Heeft hij nog nooit gedaan, en de eigenaar is de broer van m'n oom.

handig als je vader een gitaarwinkel heeft ...

Melv16
24 oktober 2010, 20:25
Ik heb nooit gezegd dat ik in ''toneheaven'' dacht te komen met een line 6 die ik nu heb hoor... Die heb ik eerlijk gezegd puur gekocht omdat dat een leuke versterker leek voor zijn geld, ZEKER in vergelijking met wat ik had (gare behringer v-tone rommel) Dat is hij ook zeker geweest maar ik wil nu wel weer verder, nu mijn budget een stuk groter is geworden (5 maanden geleden werkte ik nog niet, nu wel)

Ik wil gewoon ook wat voor het oog. Is toch niets mis mee... Is ook nog eens handiger als die op de grond staat, hoef je niet zo ver te bukken om de knopjes te bedienen... (is een grapje natuurlijk he)

En wat je zegt over dat als je de winkel uitloopt de waarde al bijna gehalveerd is heb je wel gelijk in ja. Maar kan niet echt iets 2e hands vinden voor een leuk prijsje, tenminste, als we het over die marshall dsl 100 hebt. Er staan er toevallig 2 op marktplaats waarvan er van 1tje de reverb kapot is.

Dat vind ik juist zo lastig bij 2e hands, dat er dingen kapot kunnen zijn en je daarop geen garantie hebt. Juist daarom koop ik liever nieuw.


handig als je vader een gitaarwinkel heeft ...


Niet mijn vader :P

De vrouw van mijn oom, is de zus van mijn vader.

De broer van mijn oom, is de eigenaar van de gitaarwinkel.

De eigenaar van de gitaarwinkel is dus geen familie van mij, maar we kennen elkaar wel enzo en ik krijg ook gewoon een beetje ''extra'' korting enzo.

Henri H
24 oktober 2010, 20:59
...... Die heb ik eerlijk gezegd puur gekocht omdat dat een leuke versterker leek voor zijn geld, ......Hetzelfde doe je nu dus met die Valveking + 4x12 cab....

Als je een beetje geduld hebt, koop je een DSL 100 of 50 voor €500,-.
2eHands 1960 cab erbij, en je hebt een prima set.
Als je de Valveking trouwens echt goed vind, kun je die natuurlijk ook nemen.
Dat is zeker geen verkeerde amp, maar ik zou toch echt 2e hands gaan kijken.

B.v. deze DSL + 4x12 voor €750,-. (http://link.marktplaats.nl/389255724)
En hier een 2ehands VK voor weinig. (http://link.marktplaats.nl/382628822) Wel even opletten wat voor cab dat is, en welke speakers e.d.

Melv16
24 oktober 2010, 21:24
Mja ik ga sowieso die DSL 100 eens uitproberen. Als het die marshall word, dan neem ik denk ik wel de 100 ipv de 50. Maar waarom weet ik eigenlijk niet. Wat zijn de verschillen ? Ok de een heeft meer vermogen maar zitten er ook meer functies op enzo ?

Rutger Molenberghs
24 oktober 2010, 23:01
Die Marshall DSL was als voorbeeld bedoeld, dus staar je daar nu niet blind op.

Misschien kan je, naast een nieuwe top, voor een tweedehands cabinet gaan. Dat zou budgettair al wat beter uitkomen.

Henri H
24 oktober 2010, 23:28
Mja ik ga sowieso die DSL 100 eens uitproberen. Als het die marshall word, dan neem ik denk ik wel de 100 ipv de 50. Maar waarom weet ik eigenlijk niet. Wat zijn de verschillen ? Ok de een heeft meer vermogen maar zitten er ook meer functies op enzo ?Een DSL50 is een prima amp, 2 vrienden van mij hebben er ook één.
Het verschil is volgens mij niet zo heel groot, de 100 Watter heeft meer "headroom", wat betekent dat ie op hogere volumes mooier/cleaner blijft klinken. Het verschil in uiteindelijk volume is zo'n 3 dB.
Een 100W amp klinkt misschien ook wat "dikker" dan een 50 Watter, maar ook dat zul je zelf moeten ondervinden door te testen.

Wat Rutger zegt ben ik het ook mee eens, er zijn wellicht meer opties voor een budget van €800,-, dus neem geen overhaaste beslissingen zou ik zeggen.

Melv16
25 oktober 2010, 18:11
Ok. Nu ik heb zitten denken... De gitarist van de band van mijn oom heeft geloof ik een DSL 100, iig heeft hij er een uit de JCM 2000 serie voor zo goed ik me kan herinneren.

Woensdag is weer repeteren dus dan zal ik even kijken of het er daadwerkelijk een is, en wellicht kan ik die een keer uitgebreid testen en wanneer die bevalt voor een zacht prijsje overnemen. Heb hem nog nooit gebruikt zien worden door die gitarist, die speelt altijd door zijn ENGL :zz: