PDA

View Full Version : Firebird gezocht....



Steelduines
15 oktober 2010, 13:19
Ik heb de laatste tijd flink gas gekregen voor een gibson firebird. Maar er zijn twee problemen, ze zijn vrij zeldzaam en redelijk aan de prijs(voor mij als student zeker). Ik zit nu te kijken naar wat opties. Je hebt de gibson firebird studio, hierover zijn de meningen verdeeld. Ook is er de epihone firebird studio, maar deze is wel erg budget en heeft ook net zoals de gibson studio een set-neck en humbuckers ipv mini-humbuckers. De Neck-through en de mini-humbuckers van de originele firebird zijn nu net de twee elementen(buiten de te gekke shape natuurlijk) die de firebird zijn karakter geven.

Nu is de epiphone firebird V een goede optie, Neck-through en mini-humbuckers. Heeft iemand hier een epiphone firebird v? Hoe zijn deze gitaren? Als iemand nog suggesties heeft wat betreft firebird modellen dan hoor ik het graag...

Steelduines
15 oktober 2010, 19:20
Nog ff voor de duidelijkheid. Ik ben niet per definitie opzoek naar links van 2dehands aanbiedingen(vonden de moderators niet goed). Gewoon wat dingen over de kwaliteit van de bouw en geluid van deze gitaren van wat ervarings deskundige :zz:

rufus
15 oktober 2010, 23:47
Nog ff voor de duidelijkheid. Ik ben niet per definitie opzoek naar links van 2dehands aanbiedingen(vonden de moderators niet goed).




Hebben jullie nog wat opties/suggesties/tips om een geschikte firebird te vinden?

Ik hoor het graag...

Je geeft toch duidelijk aan dat je tips wil om zo'n firebird te vinden?:dontgeti:
Wou enkel maar een tip geven...

Steelduines
16 oktober 2010, 00:20
@rufus Aangepast

Mitch
16 oktober 2010, 12:36
Lekker wazig topic zo :seriousf:
Wat is je budget eigenlijk? Eén tip: niet alleen voor looks gaan, een budget bolt-on en een goeie set neck hebben echt genoeg verschil. Niet alleen de constructie en klank is anders, ook het gebruikte hout heeft een navenant prijsverschil.
Volgens mij heeft forumlid rickert die van hem in twijfelende verkoop, PB hem anders eens.