PDA

View Full Version : Spelen op ongepolijste body?! Later polijsten



sebastiaan88
15 oktober 2010, 00:31
Spuitwerk eindelijk klaar. Moet morgen even schuren en alles monteren. Ik wil dan eigenlijk om de tijd door te komen voor ik ga polijsten (uitharden van de lak a 3 weken) toch lekker het gitaartje proberen.

Leveren de vette vingers een probleem op op de blanke nitrocellulose lak voor het polijsten?
Ik moet hem dan toch nog helemaal natschuren (moet best aardig wat af gezien wat vuil erin en sinaasappelhuidje) Lijkt me niet toch.

Maar wil het even zeker weten


Groeten Sebas

Stefan16384
15 oktober 2010, 09:35
Het antwoord lijkt mij vrij duidelijk... Het probleem zal niet zo liggen bij de vette vingers, maar als de lak nog niet goed uitgehard is, zal je wat sneller last kunnen krijgen van krassen tijdens het spelen/monteren.

Verder lijkt het mij ook dat het polijsten een stuk makkelijker is als de gitaar nog niet gemonteerd is.

Het kan natuurlijk allemaal wel, maar ik zou even wachten tot de boel is uitgehard. Het is verleidelijk, ik weet er alles van. Ik heb nu ook een body en een hals liggen waar ik graag een gitaar van wil maken. Maar ik ga daar toch echt nog even mee wachten tot de boel netjes is uitgehard. In de tussentijd ben ik mij aan het vermaken met het solderen van de electronica :)