PDA

View Full Version : hngd durf het niet te zeggen



jules
14 oktober 2010, 23:31
zo hier sta ik dan te verdedigen dat gibson toch echt het beste is :(

heb vandaag tweedehand voor 260 euries een vintage icon lemon drop gitaartje gekocht.

slik

wat klinkt dat goed!!!

MegaDrive
14 oktober 2010, 23:39
Gefeli met je nieuwe aanwinst!

Ik heb de V6 icon in Laguna Blue, ontzettende impulsaankoop. Vintage levert tegenwoordig veel te veel gitaar voor het geld en in mijn geval zat er tussen ontdekken, bespelen en kassa ongeveer 10 minuten. Ik had ook nog geen gitaar die je gewoon in een hoek kan gooien als je uitgespeeld bent :D

Hoe zijn de Paul modellen van Vintage? Veel plezier ermee!

BamBuFan1
15 oktober 2010, 00:43
zo hier sta ik dan te verdedigen dat gibson toch echt het beste is :(

heb vandaag tweedehand voor 260 euries een vintage icon lemon drop gitaartje gekocht.
slik
wat klinkt dat goed!!!

Muhahaha, hij is gevallen voor een rijstvreter!!

(Maareh: valt vies mee hè, zo'n Koreaanse schone?! Heeft dit type ook iets minder vet op de heupen dan het origineel waardoor ze nèt wat SG-achtiger klinkt?)

Duhsjaak
15 oktober 2010, 07:23
Hi
Ondanks dat wij sinds een week of zo Koreaanse overburen hebben, heb ik geen enkel benul van wat de gemiddelde Koreaan eet. Ik zal het ze de volgende keer even vragen. Da's een beetje lastig want ze spreken alleen Gitaars.

Leuk dat BambuFan opgemerkt dat ze net wat transparanter klinken dan veel andere LP's of LP klonen.

Heel veel plezier ermee!

Iedereen zou voor €2.500,00 een behoorlijke gitaar moeten kunnen bouwen en dat is dan ook meestal het geval. Voor diegenen onder ons die wat minder te besteden hebben zijn dit soort gitaartjes een uitkomst. Echt heel veel geld voor je gitaar.

De mijne, een Vintage Advance AV1H bk:
http://i839.photobucket.com/albums/zz313/Duhsjaak/Gitaren%202010/DSC03864.jpg

Zoals je ziet een wat afwijkende vorm een de bovenkant.
En een wat afwijkende configuratie van de knoppen. Een volume en een tone knop. De derde is een knop waarmee je traploos van humbukkel naar single coil kunt draaien. Van het tamelijk vette humbuckel geluid naar het snijdender en wat exposievere geluid van de single coil dus. En dan zul je je toch verbazen over het aantal keer dat ik meer of volledig single coil ingesteld heb staan. Heerlijk gitaartje!

Laat eens weten hoe ie je bevalt over een paar weken, want dan hebben jullie elkaar wat beter leren kennen.

Vriendelijke groet, Gus

jules
15 oktober 2010, 09:31
hier wat piccies


moet zeggen dat de veeg onder de pickup, wel harder er uit komt op de foto's dan hij werkelijk is hoor. De achterkant van de hals is ook cool gedaan allen de achterkant van de bodie lijkt nergens op, denk dat ik dat met een kwastje opnieuw ga beitsen en dan lekker vanzelf laat slijten.

Het geluid is echt heel erg goed, ik heb ze natuurlijk meteen eens ff een beetje vergeleken met elkaar, en wat scheur betreft hoor ik gewoon geen verschil, het hals element klinkt zelfs iets minder wollig als de gibson. de neck pickups klinken echt identiek ook even hot.

clean vind ik de vintage zelfs beter, waarom hebben niet alle les pauls niet neck pickup out of fase staan in de middelste stand!!!!! prachtig mooi akoestisch strat achtig clean.

je voelt natuurlijk wel dat hij niet zo zwaar is als de les paul, het scheelt 400 gram op een digitale weegschaal. Tot nu toe speelt en klinkt het gitaartje echt hartstikke goed. Ik wilde een gitaar hebben om mee te repeteren zodat ik niet overal met mijn gibson naartoe hoef te slepen, het beestje is perfect in orde, en dat wil ik graag zo houden vandaar dat ik er wel iets voorzichtiger mee wil zijn. en met het out of phase standje klinkt clean ook nog erg lekker zeker bruikbaar, dus dan hoef ik ook niet zo snel te wisselen van gitaar.

ik vind het wel jammer van de achterkant, dar hebben ze dus stukjes afgeschuurd en daarna wee met zijdeglans afgelakt, en dat maakt het minder echt, gelukkig hebben ze dat met de voorkant niet gedaan.

maar ik ben wel onder de indruk eerlijk gezegd, ik heb verschillende epiphones gehad en die klonken en speelden toch echt niet zo als de gibson, veel wolliger en minder gedefinieerd om over het clean nog maar te zwijgen. Deze vintage komt echt heeeeel erg dicht in de buurt van mijn studio (en het is wel een van de betere studio's) ik durf bijna te zeggen dat tie hetzelfde klinkt :(

wat de dikte betreft de vintage is een paar mm dunner dan de studio, maar dat scheelt echt bijna niets



http://i394.photobucket.com/albums/pp21/julesmestreech/stratocaster/14102010426.jpg

en een echte studio uit 85 er naast

http://i394.photobucket.com/albums/pp21/julesmestreech/stratocaster/14102010427.jpg

http://i394.photobucket.com/albums/pp21/julesmestreech/stratocaster/14102010422.jpg

almarvk
15 oktober 2010, 10:29
Waarom schamen voor zo'n mooie gitaar? Vintage maakt erg goede gitaren voor een erg goede prijs! Wees er trots op! ;)

cerpintaxt
15 oktober 2010, 10:36
Hi
Ondanks dat wij sinds een week of zo Koreaanse overburen hebben, heb ik geen enkel benul van wat de gemiddelde Koreaan eet. Ik zal het ze de volgende keer even vragen. Da's een beetje lastig want ze spreken alleen Gitaars.

Leuk dat BambuFan opgemerkt dat ze net wat transparanter klinken dan veel andere LP's of LP klonen.

Heel veel plezier ermee!

Iedereen zou voor €2.500,00 een behoorlijke gitaar moeten kunnen bouwen en dat is dan ook meestal het geval. Voor diegenen onder ons die wat minder te besteden hebben zijn dit soort gitaartjes een uitkomst. Echt heel veel geld voor je gitaar.

De mijne, een Vintage Advance AV1H bk:
http://i839.photobucket.com/albums/zz313/Duhsjaak/Gitaren%202010/DSC03864.jpg

Zoals je ziet een wat afwijkende vorm een de bovenkant.
En een wat afwijkende configuratie van de knoppen. Een volume en een tone knop. De derde is een knop waarmee je traploos van humbukkel naar single coil kunt draaien. Van het tamelijk vette humbuckel geluid naar het snijdender en wat exposievere geluid van de single coil dus. En dan zul je je toch verbazen over het aantal keer dat ik meer of volledig single coil ingesteld heb staan. Heerlijk gitaartje!

Laat eens weten hoe ie je bevalt over een paar weken, want dan hebben jullie elkaar wat beter leren kennen.

Vriendelijke groet, Gus

Wow ze ziet er ook nog mooi uit! nice! Ik denk dat die afwijkende vorm ook nog wat speel comfort met zich mee brengt. want ik vindt die ronding bij de gewone LP welles een beetje vervelend. Maar LP's blijven toch wel mijn lievelings gitaren

forceps
15 oktober 2010, 13:48
Jules, dat is een hele mooie gitaar! Sodeju, hoe krijgen ze het gemaakt.....

jules
15 oktober 2010, 14:16
ja de voorkant is echt fenomenaal goed, echt. de hals en de headstock ook, haha er zitten zelfs zogenaamd gaatjes in waar de orginele tuners zouden hebben gezeten, en gaatjes waar de slagplaat gezeten zou hebben. de hals is ook leuk, maar met de achterkant van de body hebben ze de boot wel een beetje gemist, maar goed dat is de achterkant en daar ga ik wel nog iets aan doen.

jules
16 oktober 2010, 00:22
hier nog wat foto's

http://i394.photobucket.com/albums/pp21/julesmestreech/stratocaster/DSC_0018.jpg

http://i394.photobucket.com/albums/pp21/julesmestreech/stratocaster/DSC_0043.jpg

http://i394.photobucket.com/albums/pp21/julesmestreech/stratocaster/DSC_0023.jpg

http://i394.photobucket.com/albums/pp21/julesmestreech/stratocaster/DSC_0002.jpg

BamBuFan1
16 oktober 2010, 01:14
http://i394.photobucket.com/albums/pp21/julesmestreech/stratocaster/DSC_0018.jpg

Gloeiende...

newbreed
16 oktober 2010, 09:11
Ziet er echt heel mooi uit. Ik gas al een tijd op
een lp voor erbij .Ga m zeker testen.
Ik heb hun strats een keer uitvoerig getest bij
feedback en dat is voor mij 10 keer niks. Voelt niet lekker,
lijkt meer plastic dan hout, veel te lichte body en blijft niet lekker
op stemming.

jules
16 oktober 2010, 09:16
dan zou ik dit modelletje zeker eens proberen, klinkt en speelt echt heel erg goed.

jules
16 oktober 2010, 12:05
trouwens wat de dikte betreft, deze is volgens mij zo dun niet hoor, kijk maar eens naar de foto waar hij op zijn kop op het bed ligt.

edit ik heb ze net ff gemeten de vintage is even dik als een Gibson les paul studio, dus iets dunner als een custom gibbie lp

BamBuFan1
16 oktober 2010, 23:30
trouwens wat de dikte betreft, deze is volgens mij zo dun niet hoor, kijk maar eens naar de foto waar hij op zijn kop op het bed ligt.

edit ik heb ze net ff gemeten de vintage is even dik als een Gibson les paul studio, dus iets dunner als een custom gibbie lp

Achso, ik heb hier alleen twee Japanse Custom-kopieën liggen ter vergelijking en die zijn dikker, vandaar.

jules
17 oktober 2010, 12:24
yep een custom heeft een dikkere top geloof ik de studio en de standard zijn dus dunner als de custom, scheelt een halve centimeter geloof ik.

Nog steeds tevreden hoor, morgen ga ik er mee repeteren.

jules
15 september 2011, 21:20
bijna een jaar later, nog steeds idolaat dus van mijn vintage, ik heb wel de electronica vervangen voor cts potmeters en zo, en dat maakte hem nog beter, dit is gewoon op dit moment de gitaar die wel iedere dag gespeeld word zooo fijn dingetje.

BamBuFan1
16 september 2011, 02:01
bijna een jaar later, nog steeds idolaat dus van mijn vintage, ik heb wel de electronica vervangen voor cts potmeters en zo, en dat maakte hem nog beter, dit is gewoon op dit moment de gitaar die wel iedere dag gespeeld word zooo fijn dingetje.

Ik geef je vijf tientjes voor die Gibson van je.

ChuanSE
16 september 2011, 04:10
Ik geef je vijf tientjes voor die Gibson van je.

Nice try but no guitar? :D

BamBuFan1
16 september 2011, 16:51
Nice try but no guitar? :D

Lijkt me anders een redelijk bod; daar koop je al gauw een stuk of drie van die Vintage waaibomenhouten plankjes voor.

ChuanSE
16 september 2011, 17:06
Lijkt me anders een redelijk bod; daar koop je al gauw een stuk of drie van die Vintage waaibomenhouten plankjes voor.

ik doelde op de mogelijke emotionele waarde ;)

Methoxy7
16 september 2011, 17:46
Awel, ik heb enkele dagen terug de vraag gesteld hier op 't forum als Vintage goede gitaren maakte, iedereen was enthousiast over de Lemon Drop.
Ik zou zeggen: veel plezier ermee !! Keep on rockin'!

BamBuFan1
16 september 2011, 18:48
Awel, ik heb enkele dagen terug de vraag gesteld hier op 't forum als Vintage goede gitaren maakte, iedereen was enthousiast over de Lemon Drop.
Ik zou zeggen: veel plezier ermee !! Keep on rockin'!

Vintage maakt heel leuk en betaalbaar spul. Enige 'maar' is net als bij alle merken gitaren: ga naar een zaak waar je er een paar van hetzelfde model Vintage kunt uitproberen en kies daarvan de beste.