PDA

View Full Version : Alternatieven Saymour Duncan pickups



Thomk
14 oktober 2010, 20:14
Lezers,

Zo na een aantal posts te hebben gemaakt voor het aankopen van een andere gitaar gaan we daarnaast natuurlijk ook de pickups veranderen en mijn allmachtige Schecter:punk:

Momenteel zitten er Duncan Disgned HB-102b/HB-101n pickups in.

En ik heb zomaar het gevoel dat het nog wel iets beter kan.
Ik vindt het geluid mooi maar ik zou graag iets meer scheur willen.

En dan geen metal scheur maar ik wil echt een heerlijke bluess scheur.( Gary moore) daar streef ik naar.

Ik weet niet of het nodig is om rekening te houden met de Coil-Tap.

Kom met mooie alternatieven geen budget.

Bedant!

macwilliams
14 oktober 2010, 20:19
Gary moore? Hmmz:dontgeti: daar is meer voor nodig dan alleen een pick up wissel.

Thiez
14 oktober 2010, 20:20
Gary moore heeft geloof ik bare knuckle pickups.

De pearly gates van seymour duncan klinken ook opzich wel erg lekker vind ik voor de scheurende blues.

Orbis
14 oktober 2010, 20:25
Weet wel dat Duncan Designed niet hetzelfde is als Seymour Duncan. Je moet het een beetje zien als de relatie 'Epiphone by Gibson'. Dat de Duncan Designeds niet bevallen, hoeft niet te betekenen dat het betere SD-werk niets is ;) .

macwilliams
14 oktober 2010, 20:34
Duncan designed equals emg hz.

Heb ook de pearly gate/ custom custom combi in een lp zitten en die zijn fijn.
Maar dat is meer slash dan gary moore.

En dan heb je nog je amp, die heeft ook nog wat in de geluidspap te brokkelen.

Orbis
14 oktober 2010, 22:09
Geluidspap... dat klinkt erg vuig!

Thomk
15 oktober 2010, 08:31
Hmm moeilijk moeilijk.

Hoeft natuurlijk niet een SD te zijn. Ik zag ook Gibson Burtbuckers. Die zitten ook in de Gibson BFG lemon drop.

Iemand ervaring hiermee?

Ook heb ik idd zitten kijken naar Pearly Gates™ SH-PG1 and TBPG-1 maar kan die ook met een Coil tap dat het een soort van Single coil wordt.Als dat kan hoef ik alleen de oude pickups te verwijderen en de nieuwe erin te lijmen:P

En moeten ze in een set dus de SH PG1 en de TBPG 1 of 2x de SH PG1?

macwilliams
15 oktober 2010, 09:53
Dat zijn splitable coils dus die zou je wanneer je dat wilt zo kunnen aansluiten. Welke je als set moet aanschaffen weet ik niet maar dat kun je wel vinden op de SD site en het staat geloof ik ook wel op de thomann of musicstore site.

Orpheo
15 oktober 2010, 10:53
de gary mooresound krijg je niet met burstbuckers. die hebben daar teveel hoog voor, teveel neuzig mids, nasaal.

pearly gates trekt die tone gemakkelijk, en nog veel meer. ik zou dus gaan voor de pearly gates, of de air norton in brug EN hals, of de dean dimetime in de hals en de mountain of tone in de brug. echt grandioos.

Thomk
15 oktober 2010, 11:06
de gary mooresound krijg je niet met burstbuckers. die hebben daar teveel hoog voor, teveel neuzig mids, nasaal.

pearly gates trekt die tone gemakkelijk, en nog veel meer. ik zou dus gaan voor de pearly gates, of de air norton in brug EN hals, of de dean dimetime in de hals en de mountain of tone in de brug. echt grandioos.

Dus ik kan ook voor de pearly Gates gaan SH-PG1 in de Neck en de Brug?

Of moet het wel met deze Pearly Gates™ SH-PG1 and TBPG-1


bedankt

Thiez
15 oktober 2010, 16:36
SH is normaal formaat humbucker. TB is trembucker. Hier zijn de pooltjes iets breder uit elkaar gezet om zo beter te werken met een tremelo.

Squier4ever
15 oktober 2010, 18:08
Pearly Gates is vet! Die heb ik ook in mijn Epiphone Dot!

Thomk
20 oktober 2010, 13:47
de gary mooresound krijg je niet met burstbuckers. die hebben daar teveel hoog voor, teveel neuzig mids, nasaal.

pearly gates trekt die tone gemakkelijk, en nog veel meer. ik zou dus gaan voor de pearly gates, of de air norton in brug EN hals, of de dean dimetime in de hals en de mountain of tone in de brug. echt grandioos.

Zijn die Dean pickups niet iets te zwaar voor Blues/Scheur blues?

macwilliams
20 oktober 2010, 16:26
Ik heb de pearly gate in de neck en de custom custom in de brug. Daar gaat het makkelijk mee. Ze zitten ook nog eens in een les Paul van Gibson.

marc_o
20 oktober 2010, 16:43
In de Gary Moore signature van Gibson zitten toch echt Burstbuckers....ik zou niet weten waarom je daar de Gary Moore-sound niet uit zou kunnen halen. Verder kun je dat met iedere prima humbucker fo singlecoil. Zelf gebruikt ie weinig exotische materialen.
Vroeger Strats of standaard Les Pauls, Explorers e.d.
Bij hem is het erg belangrijk hoe je speelt....het is nogal een heftige gitarist en het verschil in een element gaat niet erg groot zijn.