PDA

View Full Version : Zoom g9.2tt comp knop drukt niet goed



Jelle6
14 oktober 2010, 17:16
Ik heb de Zoom g9.2tt.
En sind een paar dagen werkt de compressord knop niet meer goed.
Je kan hem niet indrukken, alleen als je er helemaal aan gaat friemelen.
En soms als je aan het spelen bent gaat het knopje ineens branden en betekent het dat de compressor ineens aangaat.
Het knopje valt dus niet echt goed in te drukken.
Nu wil ik het knopje eraf halen, om te kijken wat het is.
Alleen ik heb geen idee hoe je het knopje eraf kan halen zonder dat er iets breekt.
En heeft iemand een idee of je zulke knopjes ergens kunt bestellen?

Dirk_Hendrik
14 oktober 2010, 17:22
Vermoed eerder dat je het ding open moet maken om uiteindelijk op de printplaat bij een schakelaartje te komen.

Jelle6
14 oktober 2010, 17:30
Maar het ligt eigenlijk aan de knop zelf.
Dat je die niet kan indrukken.

jim__
14 oktober 2010, 18:04
Knopje zal wel stuk zijn, maar waarschijnlijk zit deze op een printplaat. Je zal dus waarschijnlijk het apparaat moeten openen om te kunnen kijken of je dit kunt vervangen. En anders gewoon bij de winkel langsbrengen als je dit niet wilt/kunt solderen.

Jelle6
14 oktober 2010, 18:10
Knopje zal wel stuk zijn, maar waarschijnlijk zit deze op een printplaat. Je zal dus waarschijnlijk het apparaat moeten openen om te kunnen kijken of je dit kunt vervangen. En anders gewoon bij de winkel langsbrengen als je dit niet wilt/kunt solderen.

Ik heb 'm 2e hands gekocht maar toen deed alles het nog.
Dus een winkel word moeilijk.

paulusdeBKB
14 oktober 2010, 18:32
Draai het knopje eens een paar keer rond. Waarschijnlijk is het veertje erin scheef geschoten, misschien komt 'ie dan weer goed te zitten.

Edit: er van uitgaande dat je het hebt over de footswitch waarmee je de compressor aanzet in manual mode. Als het gaat om het rubberen knopje, gaat dit niet werken.

Jelle6
14 oktober 2010, 21:26
Draai het knopje eens een paar keer rond. Waarschijnlijk is het veertje erin scheef geschoten, misschien komt 'ie dan weer goed te zitten.

Edit: er van uitgaande dat je het hebt over de footswitch waarmee je de compressor aanzet in manual mode. Als het gaat om het rubberen knopje, gaat dit niet werken.

Ten eerste is er in de manual mode geen mogelijkheid om met een footswich de compressor aan of uit te zetten.
En het gaat over het rubberen knopje.(helaas)

Robdop
15 oktober 2010, 09:05
dit is een bekend punt van de pedalen van zoom, toen ik mijn g7.1 had, had ik er ook last van. ik heb hem teruggestuurd naar de leverancier.
je zou zoom(samson) even een mailtje kunnen geven, bij mij deden ze niet zo moeilijk (ik had m dan ook wel pas 3 maanden).

Jelle6
15 oktober 2010, 22:08
dit is een bekend punt van de pedalen van zoom, toen ik mijn g7.1 had, had ik er ook last van. ik heb hem teruggestuurd naar de leverancier.
je zou zoom(samson) even een mailtje kunnen geven, bij mij deden ze niet zo moeilijk (ik had m dan ook wel pas 3 maanden).

3 maanden is me toch iets te lang.
Ik haal 'm open en zal 'm dan eens goed bekijken en schoonmaken.

Maleco
15 oktober 2010, 22:39
dit is een bekend punt van de pedalen van zoom, toen ik mijn g7.1 had, had ik er ook last van. ik heb hem teruggestuurd naar de leverancier.
je zou zoom(samson) even een mailtje kunnen geven, bij mij deden ze niet zo moeilijk (ik had m dan ook wel pas 3 maanden).

Hij zegt dat hij hem nog maar 3 maanden in z'n bezit heeft voor hij stukging,
of niet?

Robdop
16 oktober 2010, 01:06
jaa!
ik had m binnen 2 weken terug!