PDA

View Full Version : Nieuwe pickups Aria TA series



Freakoutus
14 oktober 2010, 15:10
Oké allereerst wil ik even melden dat ik weet dat het grote pickup topic bestaat. Toch wil ik mijn verhaal op deze manier even kwijt:soinnocent:

Een tijd geleden had ik al een topic over trillende pickups in mijn Aria TA geplaatst. Ik heb verschillende dingen gedaan om deze trillingen weg te nemen. Ik heb zelfs de hele pickups opnieuw in elkaar gezet om te kijken of er iets mis is. Ik heb helaas niks kunnen vinden, geen enkele "oplossing" werkte dus. Hierdoor heb ik besloten om nieuwe pickups te gaan kopen, maar welke? Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer.

Wat ik zoek: Ik zoek pickups welke niet te "modderig" zijn. Het liefst zijn het pickups welke een lekker accent hebben. Ik ben niet merk gebonden, over prijs kan ik ook zeer kort zijn, als ze het maar waard zijn en niet enorm duur zijn.

Graag hoor ik aan welke pickups jullie denken en waarom! Alvast bedankt!

macwilliams
14 oktober 2010, 19:10
Is die aria een semi hollow?

Dan zou je aan P-94's kunnen denken.
P-rails van seymour duncan, ook te gek.

Freakoutus
14 oktober 2010, 19:17
yep, is een semi hollow

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/DSC00258.jpg

dat is em

macwilliams
14 oktober 2010, 19:30
Ik heb nu zelf nog de P94's in m'n semi hollow, maar ik ga wanneer ik tijd heb eens experimenteren met single coils uit een fender. Ik ben benieuwd of dat goed uitpakt. Of wil je persé humbuckers?

Freakoutus
14 oktober 2010, 19:36
Ik laat alle opties open, eigenlijk denk ik dat ik deze gitaar voor meer jazzy/ rustige rock achtige dingen ga gebruiken. Dus graag jullie meningen. Wanneer single coils genoeg zijn zal ik dit zeker in overweging nemen!

macwilliams
14 oktober 2010, 19:41
Jullie?????

Ik heb geen gespleten persoonlijkheid hoor!!

Freakoutus
14 oktober 2010, 19:44
wehehe... oke correctie! macwilliams mening:soinnocent::ok:

macwilliams
14 oktober 2010, 20:03
Misschien de JB /jazz setje van seymour duncan?

Zo veel mogelijkheden maar ook meningen!

Fireburst
14 oktober 2010, 20:35
Mooie plank !! Wou ik effe kwijt.

JB/Jazz combi kom je inderdaad dikwijls (standaard af-fabriek) tegen. Ik zou voor een P90 (of 94) in de neck gaan met een milde humbucker in de brug.

Freakoutus
14 oktober 2010, 20:40
Ik zou voor een P90 (of 94) in de neck gaan met een milde humbucker in de brug.

zou ik net een vraag over stellen of deze mogelijkheid wel bestaat. Het lijkt mij in ieder geval wel heel vet! ikzelf begin nu een beetje een beeld te krijgen van wat ik zou willen. Ik denk in de neck een p94 maar dan nog de bridge.. misschien een p57?

ellisvertellis
14 oktober 2010, 20:57
Voor zover ik weet klinkt een P94 toch echt nog anders dan een p90, een pak donkerder en minder genuanceerd. Macwilliams, kan jij dit misschien beamen/ontkrachten? Toch iets om rekening mee te houden bij een eventuele aankoop, niet? Er zijn allerlei p90 varianten in humbuckerformaat trouwens.

Zelf heb ik de p94 in mijn Epi Riviera en ben er, voor alle duidelijkheid, wel over de spreken, al mag het voor mij iets "frisser" van klank zijn, vandaar mijn bijdrage...

Freakoutus
14 oktober 2010, 21:11
Oke als p94 wel donkerder is dan een p90 dan zal het idd een p90 gaan worden. Maar dan de bridge side nog.

macwilliams
14 oktober 2010, 22:04
Ze klinken behoorlijk bombastisch/donkerder dan P90's. Mooi hard maar gedefinieerder dan welke buckers dan ook.

Freakoutus
14 oktober 2010, 22:17
Oké ik denk dat ik genoeg info heb. Ik denk dat het een p90 of een p94 gaat worden (ik moet de verschillen eerst zelf even horen natuurlijk). en dan de bridge gaat een 57 worden:)

macwilliams
14 oktober 2010, 22:31
Een P94 is een P90 in bucker formaat. Een P90 gaat niet passen.

Een P90/ rail past wel en is ook een goede optie.
Zoek maar eens op P-rail.



Of kijk hier. http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=120939&highlight=P-rails

Braindead
14 oktober 2010, 22:48
Hey even een opmerking. Misschien weet je het wel maar ik dacht dat het formaat van de ta pickups iets afwijken van de standaard afmetingen. Zoiets staat me ervan bij. Check het even voor de zekerheid.

Freakoutus
14 oktober 2010, 23:48
De lijstjes wijken een heel klein stukje af.. de pickups die er nu in zitten (volgens de winkel waar ik hem kocht de originele) hebben de "normale" afmeting en hebben dus een klein beetje ruimte.