PDA

View Full Version : Feedback of iets anders? Help please..



JaPPa03
14 oktober 2010, 15:06
Dag beste mensen,

Zal me even voorstellen, mij naam is Jasper en speel sinds kort gitaar. En ik heb een probleem waar ik zelf geen antwoord op kan vinden. Namelijk het volgende:

Als ik mijn gitaar bespeel is er een duidelijke pieptoon te horen, erg naar en krijg er snel hoofdpijn van. Dit gebeurd op de eerste verdieping, op twee kamers. In de woonmaker, die aanzienlijk groter is, heb ik er totaal geen last van.

Ik dacht aan feedback, maar het is ook te horen met hoofdtelefoon, of maakt dat niet uit? (newbie).

En als laatst natuurlijk nog even de spullen die ik gebruik.

Gitaar: Richwood LP Costum Green (nieuw)
Versterker: Line 6 Spider 4 75 (nieuw)
Kabel: Monster Rock Cable (nieuw)

Ook met een oudere LP, merk onbekend is het probleem te horen en ook andere gitaarkabel geprobeerd.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, want ik ben best wel wanhopig!

Thanks Alvast!

Jasper

bat
14 oktober 2010, 15:28
Ik dacht aan feedback, maar het is ook te horen met hoofdtelefoon, of maakt dat niet uit? (newbie).
Dat maakt uit, want dat betekent dat het in ieder geval geen feedback is.

Gezien het feit dat de gitaar en kabel niet uitmaken, lijkt het aan de versterker te liggen. dat het in de woonkamer niet gebeurt, lijkt erop te duiden dat er op je slaapkamer iets wel is, wat in de woonkamer niet is. Staat de versterker in de slaapkamer toevallig dicht bij een adner electrisch apparaat wat niet in de woonkamer staat (of waar de versterker in de woonkamer niet zo dicht bij staat?)

Tenslotte: kun je het geluid beter beschrijven of, nog moooier, opnemen en hier plaatsen?

Freakoutus
14 oktober 2010, 15:34
Ik ben het met bovenstaande eens wat betreft een ander electrisch apparaat. Of wat ook heel goed mogelijk is: is er ergens in die kamers waar het wel gebeurd iets wat magnetisch is (o.a. electrische apparatuur zoals TV geluidsboxen?)

Wat artiesten ook wel eens deden is de gitaar enorm dicht op hun cabinet houden. Dan kreeg je ook zo'n lekker geluid!

Tenminste als ik goed begrijp wat je probleem is!

JaPPa03
14 oktober 2010, 16:22
IK heb het kunnen opnemen, beetje crappy met MacBook mice en GarageBand, maar het is te horen.

Voor de rest staat er een 2.1 Logitech Z3200 in mn slaapkamer, grote subwoofer. Maar het vreemde is dat hij t ook op de overloop en andere kamer op de eerste verdieping doet. Dus iets direct in de kamer lijkt me niet.

Tevens heb ik alles stroom kabels behalve versterker in mn slaapkamer er uit getrokken,

Link: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3WBP7PRI88SP.m4a

Alvast bedankt voor de hulp!

terrasbeest
14 oktober 2010, 16:46
Probeer es zonder reverb.

Venlonaer
14 oktober 2010, 16:59
Aarding van je stopcontacten?

Eric van Esch
14 oktober 2010, 17:01
Lampen met dimmers? Die geven ook nog wel eens wat storing.

Fisherman
14 oktober 2010, 17:45
Hi Jaspert...

Als je in de woonkamer geen last hebt, moet je toch eens kijken of je in een ge-aard stopcontact geplugd zit.

Als je nl. in je slaapkamer GEEN aarding hebt, kan dat de oorzaak zijn.

Het kan ook aan je versterker liggen...heb meer gevallen gehoord van dit soort klachten met line 6 amps.
Indien het niet al teveel rompslomp is, ga eens terug met die versterker en test 'm in de shop waar je hem kocht eens uit en/of vraag eens advies daar? Je hebt tenslotte recht op service ;)


Succes! :ok:

JaPPa03
15 oktober 2010, 13:56
het probleem is gevonden. De groep van de slaapkamer geeft het probleem. Met verlengsnoer van woonkamer naar slaapkamer klinkt de amp zuiver zonder tonen.

Dus dat word kabels trekken:D

Bedankt voor de hulp!

Jasper