PDA

View Full Version : Engl Thunder reverb



Hendriks
14 oktober 2010, 15:04
Hij stond op MP voor een laten we zeggen een "interresante prijs" , dus vanmorgen opgehaalt.
Ziet er nog als nieuw uit , het is een ouder model , zonder standby en met bruin speakerdoek.
Klinkt zeker clean niet verkeerd . Ik heb dus nog nooit eerder een Engl gehad (dacht dat het allemaal metalbakken waren) en mijn kennis erover is nihil.
Komend weekend maar eens wat experimenteren met wat voorversterker buisjes, ik heb nog wat nos Telefunken en Philips liggen.
Wat ik mij wel afvraag is: waarom je ze zo weinig ziet ,ze zitten in het segment van de Fender Hotrods, etc? Afijn wat foto's.

http://img98.imageshack.us/img98/1076/engl001.jpg

http://img87.imageshack.us/img87/8554/engl002.jpg

Rinze
14 oktober 2010, 15:22
Zag hem ook staan, erg cheap idd, in Leeuwarden toch? Dit model bestaat nog steeds trouwens maar dan in de tegenwoordige ENGL-look. Is samen met de Screamer een instapmodel qua funkties.

Hendriks
14 oktober 2010, 15:33
Yep Leeuwarden . Ik vind deze look mooier dan de huidige blingbling uitvoering.
Alles werkt netjes , geen krakende pots, ruis,brom oid.

Liquid_Metal
14 oktober 2010, 15:39
Ik vind de nieuwe look juist wel bij de toon passen. In ieder geval bij de toon die ik eruit haal :rockon:.
Maar ze zijn niet alleen voor metal hoor. Met mijn SE heb ik een fantastisch clean, stevige rocksound en leadsound waar je elk huis mee omver blaast. Maar da's dan wel weer het meest veelzijdige vlaggenschip van ENGL. Als je het over de Fireball/Powerball hebt is het wel voornamelijk metal.
Wat ik van de Thunder gehoord heb klinkt goed en dan kun je er zeker ook lekkere rocktones uithalen.

Hendriks
14 oktober 2010, 15:59
Het zijn toch voornamelijk de cleane tones die mij aanspreken , de lead vind ik niet overtuigend , maar mischien met wat andere buizen is daarin wat te verbeteren.

jutter
14 oktober 2010, 19:03
Mooie amp Henk! Ze klinken ook erg lekker met een goed boosterpedaaltje ervoor...

macwilliams
14 oktober 2010, 21:34
Dat zijn toffe combo amps, ik heb er over gespeeld met een telecaster, nog voordat ik m'n eigen ENGL kocht. Hij is van een "buurman" van me die ook een blackmore heeft. Hij is verliefd op de cleane sounds van ENGL. En dit is wat me over de streep getrokken ENGL te proberen.

Ik ben benieuwd of je hem lang houd. Echt conservatief is hij niet. Wel vet cool:ok:

Hendriks
14 oktober 2010, 21:41
Ik denk dat ik hem een tijdje houd , clean klinkt hij echt goed en met andere buisjes is er van het crunch-kanaal mischien ook nog wel iets leuks van te brouwen . Hij is ook wel lekker handzaam en goed te tillen.

pasqual
14 oktober 2010, 21:48
gefeliciteert. ik heb een Engl straight, bouwjaar rond 1993 dacht ik. ook een geweldig clean geluid. kanaal 2 is minder maar met de juiste pedalen tover je er in no time een goeie crunch uit. het is geen metalbak trouwens.

groeten Pasqual.

soup
14 oktober 2010, 22:15
Je hebt ze nog altijd met zo'n look, zijn de classics.

Imho mooier dan dat metal'ish uiterlijk.


http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/68201/Engl-Classic-2x10-E350C.jpg

Hendriks
17 oktober 2010, 13:28
Ik heb de Sovtek voorbuizen vervangen door NOS Philips en moet zeggen dat dit een grote stap voorwaarts is, het clean is nog cleaner en met sc's klinkt hij fenderish , maar het crunch kanaal is nu ook bruikbaar , minder scherp en korrelig. Volgende stap is een andere speaker , ook hier is volgens mij nog wel wat winst te behalen , de nieuwe versie heeft een Celestion V30, hier ben ik geen grote fan van , teveel rendement ook , 50 watt vind ik eigenlijk al teveel en ik wil niet nog meer db's , iemand nog een idee? Ook overweeg ik een Beam blocker.