PDA

View Full Version : Uitverkoop wegens sluiting Waveworld Culemborg



marco v
13 oktober 2010, 18:33
Ik lees net in ons lokale krantje, dat waveworld vanaf morgen definitieve uitverkoop houdt vanwege sluiting.
Gitaren, versterker etc korting en tegen inkoopsprijs.
Ik ga morgen kijken of het wat is, want ze hebben al eerder geadverteerd met kortingen, maar nu is er dan de definitieve sluiting, dus ben benieuwd.
Ik heb zelf niks nodig, misschien een gitaarstand erbij en trouwens, geen cent te makken op dit moment.

beruk
13 oktober 2010, 18:36
Heel fijn! Wellicht dat ik vrijdag as effies ga kijken, dank voor de tip!

Swaag
13 oktober 2010, 21:34
Ik zie van die tent al een paar jaar advertenties met "totale leegverkoop"...

marco v
13 oktober 2010, 21:36
Klopt, maar telkens vallen de kortingen tegen.
Dit keer is het uitverkoop wegens sluiting, dus ik ben benieuwd of ze nu echt een keertje met bodemprijzen komen.

Swaag
13 oktober 2010, 21:46
Ik zie op hun site staan: "wegens sluiting van de pop afdeling".. Ja ja..
En daarna? Alleen nog kerkorgels in het assortiment?

marco v
13 oktober 2010, 21:55
Ben je er wel eens geweest?
Vroegah huurde waveworld een gedeelte van popeliers voor verkoop van gitaren e.d. Waveworld had toen zaken in 3 steden. Populiers is van beginsel al een zaak die zich richt op piano´s. Het zal me niets verbazen als ze bovenin weer een gitaarafdeling gaan beginnen, maar dan weer onder een andere naam.
Maar dat zijn speculaties en doet niets af aan het feit dat nu de hele handel in de uitverkoop gaat.

marco v
14 oktober 2010, 15:06
Op zich aardig wat uitverkoopjes daar.
Ik kreeg op een gitaar van 400 euro 175 euro korting(Tokai LP).
Verder heb ik enkel een stand(€3) en een planet waves kabel(€5) gehaald.

marco v
21 oktober 2010, 11:46
Vanaf morgen wederom uitverkoop.
Moet ook wel denk ik, want er stond nog zat vorige week.
(waaronder die uberg..le vox ac4tv...)

Mitch
21 oktober 2010, 13:08
Ja, Poppeliers/WW, die gaan zo vaak failliet en dan weer opnieuw... kunnen de winkel beter Phoenix Enterprises noemen of zo.

Thomk
21 oktober 2010, 13:56
Denken jullie nog dat het de moeite waard is i.v.m. dat het vorige week ook al raak was?

marco v
23 oktober 2010, 01:10
Ja, Poppeliers/WW, die gaan zo vaak failliet en dan weer opnieuw... kunnen de winkel beter Phoenix Enterprises noemen of zo.

1 keer over de kop gegaan en 1 keer naamsverandering volgens mij, valt wel mee toch?
En of het de moeite waard is? Ik heb geen idee dit keer, vorige week stonden er nog genoeg versterkers en hingen er een stuk of 20 fenders aan de muur. Ook het magazijn is niet echt klein te noemen, dus ik denk dat ze nog voldoende voorraad hebben. Ik aas enkel op die vox ac4tv.

Swaag
27 oktober 2010, 22:00
Geen haast; volgend jaar is er daar ook nog uitverkoop :seriousf:

MuseFan
31 oktober 2010, 15:18
Ben er geweest. Van die "spectaculaire kortingen en bodemprijzen" was weinig te merken.

Pepe
31 oktober 2010, 16:37
Ben er geweest. Van die "spectaculaire kortingen en bodemprijzen" was weinig te merken.


Ah, zo ken ik ze weer.

marco v
1 november 2010, 00:18
Heb je enkel naar de prijskaartjes gekeken(die ze niet veranderd hadden) of heb je een verkoper gevraagd wat de actuele prijs is? Scheelt je minimaal 35%

MuseFan
2 november 2010, 00:32
Heb je enkel naar de prijskaartjes gekeken(die ze niet veranderd hadden) of heb je een verkoper gevraagd wat de actuele prijs is? Scheelt je minimaal 35%

Ja, heb even staan praten, maar kwam daar ook niet heel veel mee verder.

Qua gitaren e.d. vond ik het assortiment ook niet heel erg groot trouwens. Maar jah, daar mag je niet over zeuren tijdens een uitverkoop.

stikel
2 november 2010, 03:10
Als je de site bekijkt vind ik ze met veel produkten juist duur. En zeker niet goedkoper dan elders

marco v
2 november 2010, 10:46
Nee, als je alle gitaarzaken met bijvoorbeeld thomann of music store vergelijkt, dan is alles duur. Vandaar dat er ook tig over de kop gaan. Als je kijkt op de website van bijvoorbeeld gearpro, dan is die zeker 10% duurder dan andere zaken. Feedback verschilt weer in tientjes werk met rockpalace en ga zo maar door.
Het punt van die hele uitverkoop is, dat ze een aantal zaken als stapelgoederen aanbieden tegen een lage prijs en de rest moet je zelf even achteraan, je krijgt dan korting in de winkel, niet op de website, niet zonder even een praatje te maken met 1 van de 5 verkopers daar.
Maar goed, het is maar een tip, ik kreeg 100 euro korting op de vox ac4tv die normaal 249 kostte.

Olorin
2 november 2010, 11:23
Nee, als je alle gitaarzaken met bijvoorbeeld thomann of music store vergelijkt, dan is alles duur. Vandaar dat er ook tig over de kop gaan. Als je kijkt op de website van bijvoorbeeld gearpro, dan is die zeker 10% duurder dan andere zaken. Feedback verschilt weer in tientjes werk met rockpalace en ga zo maar door.
Het punt van die hele uitverkoop is, dat ze een aantal zaken als stapelgoederen aanbieden tegen een lage prijs en de rest moet je zelf even achteraan, je krijgt dan korting in de winkel, niet op de website, niet zonder even een praatje te maken met 1 van de 5 verkopers daar.
Maar goed, het is maar een tip, ik kreeg 100 euro korting op de vox ac4tv die normaal 249 kostte.

Gearpro is anders niet zo heel erg duur hoor.
Ff naar binnen wippen, praatje maken, testen, nog een praatje maken (korting krijgen :seriousf: )

En de service is super, dat kan Feedback of de Musicstore never nooit niet bereiken (is ook geld waard :cooler: )

GuitarKimmie
2 november 2010, 13:37
Nee, als je alle gitaarzaken met bijvoorbeeld thomann of music store vergelijkt, dan is alles duur. Vandaar dat er ook tig over de kop gaan. Als je kijkt op de website van bijvoorbeeld gearpro, dan is die zeker 10% duurder dan andere zaken. Feedback verschilt weer in tientjes werk met rockpalace en ga zo maar door.
Het punt van die hele uitverkoop is, dat ze een aantal zaken als stapelgoederen aanbieden tegen een lage prijs en de rest moet je zelf even achteraan, je krijgt dan korting in de winkel, niet op de website, niet zonder even een praatje te maken met 1 van de 5 verkopers daar.
Maar goed, het is maar een tip, ik kreeg 100 euro korting op de vox ac4tv die normaal 249 kostte. Zou haast denken dat je er werkt...:soinnocent: - Los daarvan: het is momenteel toch zo dat de Feedbacken, Music Storen en Thomannen de "going marktprijzen" bepalen... Men weet wel dat je daar geen service hoeft te verwachten, maar bij de lokale gitaarboer waar men wel service krijgt, verwachten we wel de ''going marktprijzen"... Natuurlijk wil niemand meer betalen dan nodig is, maar eigenlijk is het een beetje krom... Ach ja, zolang dit zo door gaat zijn er wel regelmatig uitverkopen... haha!:seriousf:

marco v
2 november 2010, 17:08
Ik zou het wel willen(hobby, gezellig)....maar in de retail verdien je geen rooie cent, dus nee, bedankt.
Wat gearpro betreft, als ik enkel naar de website kijk, dan zie ik wel wat verschillen in prijzen met andere zaken, maar misschien moet je idd wel even binnenwippen. Voor mij helaas te ver weg.
Doorgaans betaal ik trouwens liever een paar tientjes meer bij de lokale gitaarboer dan dat ik naar een dozenschuiver als feedback ga. Maar een opruiming als deze is altijd wel meegenomen. Ik was wel blij met die korting om zo voor een relatief klein bedrag een nieuwe buizenversterker te hebben.

stikel
2 november 2010, 23:53
Nee, als je alle gitaarzaken met bijvoorbeeld thomann of music store vergelijkt, dan is alles duur. Vandaar dat er ook tig over de kop gaan. Als je kijkt op de website van bijvoorbeeld gearpro, dan is die zeker 10% duurder dan andere zaken. Feedback verschilt weer in tientjes werk met rockpalace en ga zo maar door.
Het punt van die hele uitverkoop is, dat ze een aantal zaken als stapelgoederen aanbieden tegen een lage prijs en de rest moet je zelf even achteraan, je krijgt dan korting in de winkel, niet op de website, niet zonder even een praatje te maken met 1 van de 5 verkopers daar.
Maar goed, het is maar een tip, ik kreeg 100 euro korting op de vox ac4tv die normaal 249 kostte.

Helaas ligt Culemborg voor mij niet bij de deur. Vandaar dat ik van dergelijke kortingen graag iets zou terugzien op een site alvorens een lange reis te maken.

Feedback werd eerder in dit topic een dozenschuiver genoemd, maar ik heb er wel, een voor mij leuke gitaar gescoord, naar aanleiding van een opruimingsaanbieding (bijna half geld) op de site. Voor mij een belangrijke afweging de reis, op een doordeweekse dag, dat wel, naar Apeldoorn te wagen. (Mooi assortiment, goede service, lekkere koffie en op mijn verzoek nog eens keurig afgesteld ook. Ik stond er met de neus bovenop :D).

D-string
3 november 2010, 19:28
maar nu is er dan de definitieve sluiting, dus ben benieuwd.

Is het al definitief gesloten? Ik heb namelijk nog wel interesse om daar eens te kijken. Om te voorkomen dat ik dan voor een dichte deur sta wil ik graag weten of er een einddatum bekend is.

marco v
3 november 2010, 20:18
Gisteren een krantje door de deur gekregen dat er vanaf vrijdag weer uitverkoop is, tot 23 uur zijn ze open.
Ik denk dat het nog wel een paar weekenden doorgaat.

Outline
4 november 2010, 02:24
Gisteren een krantje door de deur gekregen dat er vanaf vrijdag weer uitverkoop is, tot 23 uur zijn ze open.
Ik denk dat het nog wel een paar weekenden doorgaat.

En als je pech hebt, is het voortaan elke week uitverkoop...

marco v
4 november 2010, 08:13
Ja en, dus??

Outline
5 november 2010, 02:25
Nou, ik denk niet dat er dan nog heel veel mensen zijn die die zaak serieus nemen. Waardoor ze het uiteindelijk alleen maar moeilijker maken voor zichzelf.

D-string
5 november 2010, 22:29
Ik heb vandaag gebeld met twee vragen.

Q1. Is er momenteel uitverkoop.
A1. Ja.

Q2. Hoe lang zijn jullie nog open.
A2. We zijn gewoon open zoals normaal, maar de uitverkoop is t/m morgen.

Ben vanavond toch nog even gegaan. Persoonlijk vond ik het aanbod van merkgitaren erg beperkt. Als je fan bent van het merk Motion zou je zeker eens moeten gaan kijken ;-)

Op basis van het telefoongesprek en wat ik vanavond gezien heb kreeg ik het idee dat er een paar gitaren hangen om te laten zien dat ze wel kwaliteitsgitaren hebben die ook goedkoper zijn dan de online prijzen van andere winkels in Nederland, maar dat het niet veel uitmaakt met de alternatieven en dat het wel toevallig is als het net het model is wat je zoekt.

Als je dus naar iets specifieks op zoek bent en hoopt het daar te vinden zou ik gewoon even bellen om te vragen of ze het daar op dit moment hebben hangen.

disclaimer: Ik heb slechts van één gitaar een prijs gevraagd en ik heb verder niet gekeken of het goedkoper kon, het zou dus kunnen dat andere gitaren meer prijsverschil hebben/er nog ruimte is om verder in prijs te zakken.

Outline
6 november 2010, 23:57
Ik zei het toch.

Dit is erg goed voor je naam. Ik snap ook nooit waarom je zulke domme actie's gaat doen.

Maar goed. Kijken hoe lang ze het nog volhouden.

marco v
7 november 2010, 00:36
Aanbod is in 7 jaar tijd van 20 fenders standaard op voorraad en een gibson wall of fame gegaan naar een stuk of 15 fenders, een paar gibsons, kleine selectie tokais en gretsches. Jammer, want het was vroegah een leuke kleine toko waar je een lekkere bak koffie kon drinken en gewoon je gang kon gaan op wat leuke gitaren en versterkers. Nu hangen er een paar high end gitaren en verder met name wat voor de beginner of gierige hollander.
Dus nee, ze hebben geen uitgebreide collectie als bijvoorbeeld feedback, het is ook bij lange na niet zo groot. Neemt niet weg, dat die korting wel aantrekkelijk is, een korting die je niet snel bij feedback tegen zult komen. Ik heb er mijn voordeel mee gedaan, omdat er voor mij toevallig wel wat lag. Voor een ander is dat misschien heel anders, maar die moet dan gewoon vooral niet (meer) daar langs gaan. Ik vind het alleen wel erg makkelijk om het domme acties te noemen als je niet eens zelf bent gaan kijken of uitlegt waarom je dit vindt.

Outline
7 november 2010, 01:32
Ik zal je uitleggen waarom ik het een domme actie vindt: langdurig regelmatig (dus elk weekend) een 'Uitverkoop' houden terwijl je niet uitverkoopt schaadt je naam.

Waarom? Ten eerste omdat er op een gegeven moment alleen nog maar mensen in je zaak komen op de dagen van je 'uitverkoop'. Daarbij komen die mensen alleen maar om te scoren. Dus bv een Fender voor weinig. En als je dan niks serieus hebt hangen wat voor een leuke prijs, verkoop je gewoon zo goed als niks. Ook krijg je de naam van een toko die roept uit te willen verkopen (terwijl het business as asual is) en ook nog 'ns niks van interesse heeft hangen.

Ik kort Nederlands: een kutzaak. En als je die naam hebt, wordt je nooit meer serieus genomen en kun je eigelijk (net zo goed) je faillisement aanvragen want hert gaat van kwaad tot erger.

Mooi voorbeeld: hier in Den Bosch heb je Klomp en Wessing.

Wessing wil je altijd het gevoel geven dat ze de beste deal geven. Maar die beste deal hebben ze niet. Daarbij bestaat het assortiment voornamelijk uit winkeldochters en budget-ellende. Het enigste wat ze echt verkopen? De budget-gitaren (waar een grote voorraad van is). 75% van wat er hangt, hangt er al minimaal een jaar. Em laten we het niet hebben over de service want di is best wel dramatisch. Voornamelijk jong volk wat er voor het zakcentje staat en weinig kennis heeft.

Klomp daarentegen legt de nadruk op service. Dus altijd iemand die weet waar hij over praat en kennis van zaken heeft, kan demonstreren en een fatsoenlijke TD. De kortingen zijn minder maar er hangt wel een leuke collectie voor elke beurs met regelmatig nieuwe gezichten. Dus ook de duurdere Fender's, G&L's, Iba's (vroeger ook Gibson). Regelmatig hebben ze een leuke aanbieding. Nu bv. PRS SE Singlecut voor 495. Je ziet hier ook de serieuze muzikanten in de toko en niet de jeugd, wat je bij Wessing wel ziet.

Duidelijk wat ik bedoel?

marco v
7 november 2010, 11:59
Kijk, hier kan ik wat mee.
Dank je wel voor je uitleg.
Ik ben van mening dat een zaak valt of staat met het personeel.
Gitaren heb je overal, de ene zaak heeft wat meer aanbod dan de andere, bij de 1 is het een tientje duurder dan de andere, maar als daar een dijk van een kerel in die zaak staat, dan ga je ernaartoe.
Verkoper staat voorop, daarna de zaak en uiteindelijk het assortiment, tenzij je op zoek bent naar iets speciaals, dan komt assortiment voor de zaak. Dat is de basisregel van verkoop.
Als de verkoper al niet zo goed is, zoals in mijn ogen op dit moment het geval is bij waveworld sinds Danny weg is, trekt die zaak mij alleen nog omdat ik daar in het verleden heel goed behandeld ben. Neemt niet weg dat toentertijd het assortiment uitgebreider was dan nu.
Een goede naam raak je sneller kwijt dan dat je hem opgebouwd hebt. In de afgelopen jaren heeft hun reputatie een aardige deuk opgelopen. Als nu uiteindelijk blijkt dat ze na de opheffingsverkoop(want het is geen tijdelijke uitverkoop, maar deuren dicht en alles moet weg nu) gewoon weer lekker doorgaan, hetzij onder een andere naam of gewoon dezelfde naam met dezelfde mensen, dat doet de geloofwaardigheid dan natuurlijk ook geen goed.
Ik was er tijdens het eerste weekend, toen hadden ze een leuke collectie hangen, als die in de afgelopen 3 weken aardig uitgedund is en niet is aangevuld omdat ze echt de restanten aan het verkopen zijn, dan kan ik me voorstellen dat er nu nog maar weinig boeiends hangt.
Verder vind ik die korting wel de moeite waard, mits er iets van je gading hangt. Als je in de buurt woont is het ook niet zo lastig om even langs te wippen, maar als je niet weet wat er hangt en je moet van ver komen, dan zou ik overslaan.

Outline
8 november 2010, 00:32
@Marco: we zitten wel op 1 lijn. We hebben 'm alleen van de andere kant benaderd waarbij ik (in eerste instantie) ook niet de lange versie van mijn verhaal heb verteld. Anders was het je meteen duidelijk geweest.

Toch?

StephSands
12 november 2010, 08:32
Iemand recentelijk nog geweest bij deze toko? Hebben ze nog wat staan?

Ik ga er vanavond ff een kijkje wagen, service van personeel boeit mij wat minder als ik een hoop eurie van de prijs af kan krijgen.

marco v
12 november 2010, 08:57
Ik heb enkel gezien dat de website geen gitaren meer aanbiedt, dus wellicht al gesloten? Bel even voor je gaat, mocht het zo zijn.

StephSands
12 november 2010, 09:01
Ik heb enkel gezien dat de website geen gitaren meer aanbiedt, dus wellicht al gesloten? Bel even voor je gaat, mocht het zo zijn.

Yeh was mij ook al opgevallen. Bellen doen we zeker :ok:

StephSands
13 november 2010, 10:00
Ben er geweest gister, collectie is inmiddels magertjes! Niets mee genomen toch, zat te gassen op een Gretsch G5120 of een 60s road worn van Fender, allebei niet meer op voorraad.

Wat ik wel heb gezien; wat ibi's, tokai, squier enz.
Kon voor mijn gevoel weinig van de prijs af, had wel het idee dat alles er echt uit moest. Maar gezien dit topic is dat reeds eerder gebeurd.
Wat ze hadden staan aan spul kon qua prijs sowieso niet tippen aan de duitse shops, en tja sorry maar dan haal ik t spul gewoon in duitsland.