PDA

View Full Version : Gitaarkabel met Preamp



Basseytje
13 oktober 2010, 09:44
Hallo,

Ik ben van plan een gitaarkabel te maken met een preamp die rechtstreeks op een PA kan worden aangesloten met een phatom voeding.

Het shema en bouwbeschrijving heb ik hier (http://www.till.com/articles/PreampCable/index.html)

is het verstandig om bij de gitaarboer een Coax achtige(1 kern met daaromheen afscherming) kabel te nemen? of moet ik daar een ander soort kabel voor hebben?

flo123
13 oktober 2010, 17:28
Gewoon standaard gitaar kabel nemen (soepele coax kabel). Lijkt me wel een gepriegel in die plug, succes ermee!

Dan wordt je gitaar signaal wel mooi aan het begin gebufferd, maar zorg je ervoor dat het goed gaat klinken als het direct in de PA geprikt zit? Je mist dan bijvoorbeeld de flinke klankkleuring die een gitaar speaker geeft.

Basseytje
14 oktober 2010, 09:03
dit is even tijdelijk en ik wil m na mijn pedalen erin steken. kijken wat het verschil qua klank is met een DI van behringer.

op dit moment heb ik niet echt een amp, ben blut en er staat een behringer crap amp waar ik me echt an erger dus ik gebruik liever mijn PA systeem om over te spelen.

almarvk
14 oktober 2010, 09:57
Koop één van de pedalen van AMT (oa te verkrijgen Thomann). Onlangs de Marshall kopie gehoord, en damn, wat is dat fijn!!

Kan rechtstreeks op een poweramp of PA. Lijkt me een makkelijke oplossing voor je :)

Basseytje
14 oktober 2010, 10:14
zoals k al zei: het is tijdelijk. ik ben opzoek naar een versterker alleen er is te weinig geld. :)

flo123
14 oktober 2010, 13:02
Pedaaltjes van bijvoorbeeld Boss en Ibanez hebben allemaal al een signaal buffer net voor de uitgang. Dan heeft het dus geen zin om in de kabel van het laatste pedaal naar PA nog een buffer in te bouwen want je signaal is al gebufferd door het pedaal.

Tip:
Een cheapo pedaal zoals een Bad Monkey heeft een aparte uitgang voor de PA.

"11. Out 2 (Mixer) Jack
This output features DigiTech’s speaker cabinet emulation, that lets you run the pedal directly into a mixer or recorder input without having to use a guitar amplifier."
Of anders is een (tweedehands) V-amp of een Vox Amplug misschien een idee.

Basseytje
14 oktober 2010, 14:45
maar ik zoek helemaal geen oplossing.

ik ben gewoon aan het kijken wat voor verschil je hoort als je die kabel ipv een di aan je PA hangt.

pedalen heb ik zat en ik ben de komende tijd ook niet van plan er 1 bij te kopen.