PDA

View Full Version : Fender Blues Deville 4x10



Bluezy
12 oktober 2010, 20:15
Hoi ,

Kan iemand meer vertellen over de verschillende versies (USA,Mexico,Hot Rod,ect) van de Fender Blues Deville versterkers.

Thanks,

Thijs:crazyhappy:

macwilliams
12 oktober 2010, 20:51
De een is gebouwd in Mexico, de ander is USA. Dan heb je nog hotrods die weer anders klinken dan de niet hotrods. En je hebt ze niet alleen in 4x10. Ook met 12inch speakers.

Graag gedaan. :crazyhappy:

Ezyduck
12 oktober 2010, 21:59
ghehe. Bastard

macwilliams
12 oktober 2010, 22:51
Maar geen woord gelogen.


Ik heb zelf een USA BD 4x10 uit begin '90 die door bassman uit eelde is omgebouwd naar een 1x12 met Weber speaker en het circuit is gemodificeerd. Klinkt te gek. En dat is alles wat ik hoef te weten.

Eko
13 oktober 2010, 19:39
Je hebt Blues Devilles en Hotrod Devilles. De eerste is een uitgave uit begin jaren negentig. Een bassman met iets extra`s.
2e Kanaal
Mastervolume op 2e kanaal om meer drive te genereren.
Reverb
60 watt
Tweed

Op de Hotrod zit ook nog een moredrive kanaal/schakeling. De Hotrod versie is er ook nog als 2 x 12 inch versie. De Hotrod is er alleen met zwarte tolex.

Van alle versies kan gezegd worden dat ze retehard gaan. Op slaapkamerniveau niet echt goed inzetbaar.

Barloef
13 oktober 2010, 20:17
Van alle versies kan gezegd worden dat ze retehard gaan. Op slaapkamerniveau niet echt goed inzetbaar.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik heb zelf de Hotrod Deville 410 en met name clean of met lichte crunch vind ik hem ook op laag volume verrassend goed klinken. Ik speel er thuis ook gewoon mee. Maar als ik in de oefenruimte ben gaat ie idd loeihard ( en komt dan ook het best tot z'n recht)

Rooker
13 oktober 2010, 22:13
Ik speel gewoon met mijn AC30 op me zoldertje hoor (tussenwoning). En niet eens zo zacht, gaat prima!!
En volgens mij waaren die Fenders zachter in te stellen dan de Vox.
Weet alleen niet of ik uiteindelijk toch liever de Fender had gehad..:(maarja.
Kortom het ligt dus ook een beetje aan je huisgenoten en je buren en of je spauwmuur of massive muur hebt.
De nieuwe Hod Rods lijken me trouwens erg interressant met wat modivicaties en nieuwe speakers. Echter het tweed vd Blues deluxe oogt weer veeeeeeeeeeeeel sexier! HMMMM moeilijk.... Sterkte ermee:ok: