PDA

View Full Version : Tips aankoop nieuwe versterker



Klaske
12 oktober 2010, 18:30
Hoi hoi even een vraagje...
Omdat mijn oude versterker echt bagger klinkt, ben ik opzoek naar een nieuwe. Mijn budget ligt rond de € 500,- Mijn gitaar is een Epiphone Les Paul, en ik speel rock/hardrock. Alle tips zijn welkom.

Groetjes,
Klaske

Tankman
12 oktober 2010, 18:41
Kijk sowieso bij de Blackstar HT-serie.

De Peavey Bandit is ook niet verkeerd voor jou muziekstijl.

Het hangt natuurlijk vanaf. Wil je buizen of transistor. Wil je oversturing uit je amp, wt ik graag heb, of wil je dat uit een pedaaltje halen.

muziekschuur
12 oktober 2010, 18:49
Test ook de Jet City versterkers... Is absoluut een aanrader.
De beste versterker voor Metal is de 1x12 combo van Peavey... (6505 112 combo) Maar die is niet zo geschikt voor andere stijlen...

macwilliams
12 oktober 2010, 18:58
Wil je een combo of een losse top met cabinet?
Wie zijn je "helden" qua gitaar geweld?
Wat voor amp heb je nu?

Ijselrobo 07
12 oktober 2010, 19:02
Hey,,

Het is al gezegd, maar je moet inderdaad eens naar de blackstar HT serie kijken, ik heb zelf de HT-20 en dat is echt een super versterker!
maar als je nog een beetje power meer nodig hebt, zou je de HT-40 kunnen kopen. (dat is 20 watt harder voor een beetje meer geld dan de HT-20)

Succes met de zoektocht :ok:

Grtz.
Ijselrobo 07

Tankman
12 oktober 2010, 22:55
De beste versterker voor Metal is de 1x12 combo van Peavey... (6505 112 combo) Maar die is niet zo geschikt voor andere stijlen...

Dat hij de beste is voor metal kan ik bevestigen. Ik speel er al een maand of 3-4 met trots mee. Hij is in pricipe voor alle rocknde muziek wel geschikt. Verwacht alleen geen clean te kunnen spelen ermee. Hoewel deze het cleanst kan van alle 6505's, zal je altijd we een randje aan je geluid hebben, wat eigenlijk ook wel wat heeft en alsnog goed bruikbaar is als clean. Bij mij lukt het ook prima. Ik heb dan wel een MXR 10 band EQ in de effects loop erbij wat ook helpt.

De Ts gaf echter aan dat zijn budget op 500 euro max zit. De 6505+ kost inmiddels over de 600 euro. De Peavey prijzen zijn vorige maand allemaal zomaar met 10% gestegen op het gehele assortiment.

snaarplukker
13 oktober 2010, 09:21
De Ts gaf echter aan dat zijn budget op 500 euro max zit. De 6505+ kost inmiddels over de 600 euro. De Peavey prijzen zijn vorige maand allemaal zomaar met 10% gestegen op het gehele assortiment.Bugera 6262?

Tankman
13 oktober 2010, 09:44
Bugere = Behringer. En verder vind ik wat ik gehoord heb niet echt geweldig. geef beter wat extra's uit en koop dan het originele ipv een goedkope clone.

snaarplukker
13 oktober 2010, 13:09
Bugere = Behringer. En verder vind ik wat ik gehoord heb niet echt geweldig. geef beter wat extra's uit en koop dan het originele ipv een goedkope clone.
Ach, een Peavy fan.:)

Tankman
13 oktober 2010, 14:51
Een beetje wel, maar grotendeels een Behringer Hater. :D

Maar voor DAT kleine prijsverschil zou ik gewoon een 6505+ nemen. Dan wel.

Maar nou weten we nogsteeds niet wat de TS precies wilt...

driftkop
13 oktober 2010, 16:25
maar als je nog een beetje power meer nodig hebt, zou je de HT-40 kunnen kopen. (dat is 20 watt harder voor een beetje meer geld dan de HT-20)

En dat is maar 10% harder. :ok:

jori5
13 oktober 2010, 21:33
Voor Rock en hardrock zou je eventueel eens kunnen kijken voor een Marshall JTM series versterkertje. Die dingen vreten je humbuckers bijna op en als je een goed werkend tweedehandsje op de kop kan tikken, hou je nog geld over voor een goed distortionpedaal als je echt gekke dingen gaat doen.

Klaske
14 oktober 2010, 01:38
Hey mensen, bedankt voor jullie reacties.
Of iemand mij het verschil kan uitleggen tussen een versterker met buizen of transistor (liever oversturing uit amp). En wat is het verschil tussen een combo of een losse top met cabinet.
De amp die ik nu heb is echt een beginnersdingetje, heb die gekocht op advies van de verkoper.
Mijn grote ‘helden’ zijn Kirk Hammett, Slash, Lenny Kravitz, dus hele uitlopende stijlen.
Bedankt iedereen voor de adviezen!

Groetjes,
Klaske

rudolf
14 oktober 2010, 13:33
http://lmgtfy.com/?q=verschil+buizen+en+transistor+versterker

kassie
14 oktober 2010, 14:22
peavey windsor, echt niet verkeerd voor de prijs.

spike67
15 oktober 2010, 20:12
wat denk je van een Engl Thunder tweedehands. 50 watt
Heb ik zelf ook.

gr T

G.G.
15 oktober 2010, 20:35
Hey mensen, bedankt voor jullie reacties.
Of iemand mij het verschil kan uitleggen tussen een versterker met buizen of transistor (liever oversturing uit amp). En wat is het verschil tussen een combo of een losse top met cabinet.
De amp die ik nu heb is echt een beginnersdingetje, heb die gekocht op advies van de verkoper.
Mijn grote ‘helden’ zijn Kirk Hammett, Slash, Lenny Kravitz, dus hele uitlopende stijlen.
Bedankt iedereen voor de adviezen!

Groetjes,
Klaske

Kirk Hammet is volgens mij Mesa Boogie (maar dat weet ik niet zeker). Slash een Kravitz is Marshall... als uitgangspunt.

Oversturing uit amp is gewoon dat de oversturing uit de versterker komt en niet uit een pedaaltje.

Over het algemeen wordt de oversturing uit een buizenversterker het meest gewaardeerd. Kan me goed voorstellen dat die Blackstar prima is als buizenversterker. Of je zou het echt in de richting van een Marshallcombo kunnen zoeken. Moet tweedehands lukken voor €500.

Verschil tussen combo en top en cab. Tjssaaa.... Combo is 1x zeulen, cab en top is 2x zeulen met je spul. Voordeel van een cab en top vind ik zelf dat beide delen vaak los lichter zijn dan een combo en je kan makkelijker wisselen van cab om bijvoorbeeld thuis op een 112 cab te spelen en op het podium met een 412. Of je gaat voor een iddenweg met een 212. Je bent gewoon wat flexibeler.

macwilliams
15 oktober 2010, 21:03
peavey windsor, echt niet verkeerd voor de prijs.

Helemaal mee eens!!!!

Paragon
15 oktober 2010, 21:30
Hey,,

Het is al gezegd, maar je moet inderdaad eens naar de blackstar HT serie kijken, ik heb zelf de HT-20 en dat is echt een super versterker!
maar als je nog een beetje power meer nodig hebt, zou je de HT-40 kunnen kopen. (dat is 20 watt harder voor een beetje meer geld dan de HT-20)

Succes met de zoektocht :ok:

Grtz.
Ijselrobo 07

+1, heb zelf ook een epiphone les paul, en mijn ht40 klinkt daar echt heerlijk bij :lp:

Klaske
16 oktober 2010, 00:51
Ik denk dat ik ga voor de Marshall. Ik hou jullie op de hoogte van mijn zoektocht.


Groetjes
Klaske :lp:

crapton
16 oktober 2010, 07:43
Hardrock voor weinig: neem een Bugera 6262 head of combo, alternatief Peavey Valveking.

Heb de Bugera 6262 combo gehad en de sound was echt heel goed. Beter dan je zou verwachten voor dat geld. Kan een cheapie Marshall niet tegenop.

Thiez
16 oktober 2010, 12:34
Als je de marshall sound gaaf vind is dat heel goed te doen voor je budget. Zou ik eerder voor een mooie 2e hands marshall combo kijken dan een bugera of wat dan ook.
(hoewel de peavey wel een goed voorstel is ook)

enkele voorbeeldjes:
http://link.marktplaats.nl/384299436 Marshall artist
http://link.marktplaats.nl/386475461 JCM 900
http://link.marktplaats.nl/371645450 JTM60

Klaske
16 oktober 2010, 23:19
Als je de marshall sound gaaf vind is dat heel goed te doen voor je budget. Zou ik eerder voor een mooie 2e hands marshall combo kijken dan een bugera of wat dan ook.
(hoewel de peavey wel een goed voorstel is ook)

enkele voorbeeldjes:
http://link.marktplaats.nl/384299436 Marshall artist
http://link.marktplaats.nl/386475461 JCM 900
http://link.marktplaats.nl/371645450 JTM60

Helaas zitten die verkopers helemaal in Limburg en Amsterdam, moet ik eerst een auto zien te regelen. Ziet er wel erg aantrekkelijk uit.

Jasper.
16 oktober 2010, 23:26
Helaas zitten die verkopers helemaal in Limburg en Amsterdam, moet ik eerst een auto zien te regelen. Ziet er wel erg aantrekkelijk uit.

Waar woon je dan? Gewoon eens op marktplaats binnen een straal van zoveel kilometer zoeken. Er zijn vast meer van dit soort advertenties.

Thiez
17 oktober 2010, 14:19
Zijn zeker meer advertenties. Had er maar willekeurig paar leuke dingetjes tussenuit gepakt. JTM60 zijn er meerdere en JCM900 vast ook wel. Die artist zul je niet zo heel vaak tegen komen.