PDA

View Full Version : Overdrive voor maple strat



jurgeo
12 oktober 2010, 18:11
Hee mensen,

Ik zit met het volgende dilemma; ik heb een Fender Classic Player 50s Stratocaster (maple) met daarbij een Fender Hot Rod DeVille 2x12". Nou ben ik op zoek naar een overdrive pedaal die mijn 'lichte' maple strat geluid wat meer 'ballen' kan geven. Nou heb ik al een beetje georienteerd en heb ik de volgende overdrives in gedachten;

Visual Sound Jekyll & Hyde Ultimate Overdrive
Ibanez Tubescreamer
Fullltone OCD

Welke zouden jullie mij adviseren?

Groeten, Jurgen

ewout
12 oktober 2010, 19:32
Ik zou zeker die pedaaltjes bij een muziekzaak testen, zoals Feedback o.i.d.

Ik heb alle pedalen gespeeld, maar niet de meest recente OCD. Van wat ik heb gespeeld zou ik zelf voor een Fulltone Fulldrive gaan, vond ik zelf een erg lekkere combi met een Hotrod en strat met maple neck. Hij heeft wat meer mogelijkheden dan de tubescreamer, waaronder de wat neutralere FM mode.

marc_o
12 oktober 2010, 20:05
Meer ballen is een leuke bescrijving, maar dat is voor iedereen weer anders te intrepeteren.
Noem eens een sound die je zou willen maken...

Einzeln
12 oktober 2010, 21:13
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=139041

Tankman
12 oktober 2010, 23:49
De Visual Sound is wel heel metal. Hij heeft een distortion kanaal en een overdrive kanaal gebasseerd op een Ts9. De andere gitarist in mijn band gebruikt die.

Maar idd, wat wil je precies ermee doen.

Johannes
13 oktober 2010, 00:45
Een boost/drive pedaal kan zeker goed werken. Iets anders kan ook: ik heb pas een EMG afterburner in een usa strat van een vriend gebouwd, die gitaar kreeg ook echt ballen en veel meer mogelijkheden. Echt een te gekke modificatie.