PDA

View Full Version : Oefenruimteopnamen: kritiek gevraagd



Little Jay
12 oktober 2010, 14:19
Ha mensen,

Omdat we onze nummers en ons spel wat meer wilden perfectioneren zijn we de repetities gaan opnemen. Omdat een 8-track Zoom R16 maar "iets" meer koste dan de pocketrecorders van Zoom, is die het geworden, aanvankelijk gewoon met één mic erin geprikt, het ging immers enkel om registratie van de repetitie.

Toch laatst eens de stoute schoenen aangetrokken, wat mics verzameld (geleend) en 8 sporen opgenomen en een beetje gemixt in Cubase en ik ben zelf - gezien amateuristische opzet - erg onder de indruk van het resultaat. Zozeer zelfs dat we nu stiekem er aan denken zo een demo op te nemen.

Toch twijfel ik nog of het goed genoeg is zo en daarom wilde ik eens wat kritieken van dit subforum vergaren. Het gaat om de opname "In Full Swing (recording demo)" op onze myspace: www.myspace.com/tracintracy (sorry nog even niet een rechtstreekse link), het is de eerste in de player. Alles is trouwens in één keer opgenomen, geen overdubbs.

Wie-o-wie wil de moeite nemen eens te luisteren en er kritiek, suggesties, tips, adviezen, etc. op los te laten? En dan bedoel ik voornamelijk opname-technisch (spel-technisch mag ook best, maar dan is dit het verkeerde sub-forum en daar ging het bij de opname nog even niet om :)).

Eén vraag heb ik alvast: ik vind de bassdrum wat zwak. Gaat om een kleine gesloten (jazz)kick. We hebben geexperimenteerd met een AKG D112 en een el cheapo SM58-kloon. De AKG klonk naar niks, simpel dynamisch micje klonk nog beter. Hoe krijgen we dat beter? Drummer wil het voorvel er niet afhalen, en we hebben ook geen sporen meer over. Doet een SM57 het goed als kick-mic?

Bij voorbaat dank!

skabouter
12 oktober 2010, 15:37