PDA

View Full Version : Hadrian's Wall DEMO



Riky
12 oktober 2010, 12:25
Hey mensen,

deze zomer hebben we een aantal nummers opgenomen. Drie daarvan zijn nu af en staan als demo online.

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/140/l_6a5aac31194e4fbe8ecfbc32d0f870e5.jpg

1. Half Way Up
2. Lonely Mile
3. Theatre Riot

Verbeter punten qua mix zijn er zeker, maar bedoeling van een demo is natuurlijk om te weten te komen of mensen je muziek tof vinden, dus graag horen we van jullie wat jullie er van vinden!

De nummers zijn te beluisteren op:
www.myspace.com/hadrianswall3
hadrianswallband.hyves.nl (http://hadrianswallband.hyves.nl/)

Spui uw ongezoute mening zonder gêne!;)

TimoSomers
12 oktober 2010, 16:23
Gaaf hoor!

Zal straks nog een keer luisteren voor een wat diepere comment :D.

Riky
13 oktober 2010, 09:52
Thanks Timo!

Ben benieuwd naar je diepere comment!


Zijn er nog andere mensen die wat melden hebben over onze nummers?:soinnocent:

muziekschuur
13 oktober 2010, 10:44
De leadvocal is MOOII, goede opname, goede microfoonkeuze. Maar er moet reverb achter (hi-end) om te blenden met de totale song.

Ik hoor de snare denk ik, of tom TJOOP doen. Er zit dus veel room sound in de drums. Gebruik noisegates. Dit kan ook op de reeds opgenomen sporen. Je hoeft dus niet opnieuw op te nemen.

Ik zou zeggen, zie die drums strakker te krijgen. Leuk gitaarspel. Zowel als spel als de keuze van soundboxes.

Ik denk dat jullie toe zijn aan een professionele studio. En ALS DE DONDER een cd uitbrengen.

DIT IS GOED!!!

Gezien deze muziek zou ik een professionele studio opzoeken. Mail Han eens. En bespreek bij onvoldoende financien met hem eens een mogelijke deal. Hij kent de juiste mensen. Een klein beetje van veel is altijd meer dan veel van niks.

Mijn complimenten aan alle muzikanten.... !!!! Wees zuinig op elkaar. Want dit is niet met iedereen mogelijk. Het komt zelden voor dat topmuzikanten met andere topmuzikanten dezelfde klik hebben als jullie nu met elkaar. Als ik dat in statistieken zou uitdrukken is dat promilles. Dus INVESTEER IN ELKAAR en ga elkaar niet telijf uit welke deal hier ook uitrolt. Laat 1 iemand uit de band de deal sluiten en de rest van de band. Staat het je niet aan, zeggen, maar slikken. Later bij een nieuwe deal wordt er dan wel naar je geluisterd.

Frans

Riky
13 oktober 2010, 14:24
Zow dat zijn een boel complimenten Frans! Erg tof om te lezen!
Zelf vind je natuurlijk altijd dat je goede muziek maar met je bandje, maar het is altijd afwachten wat anderen er van vinden.

Ben het ook eens met de kritiek puntjes die je hebt. Zang ligt er inderdaad een beetje bovenop. Er zit wel aardig wat reverb overheen, maar helemaal perfect blenden doet het inderdaad nog niet. Wat er wel weer een voordeel van is, is dat op alle site en afluister apparatuur de zang in ieder geval wel duidelijke te horen is.

We hebben alles in een huis opgenomen dus dat er veel room sound in de drums zit is makkelijk te verklaren:) Bedankt voor de tip. Weet alleen niet of degene die het opgenomen heeft de tijd er nog voor heeft om er nu nog weer wat aan te sleutelen...

Opnemen in een goede studio is natuurlijk een droom voor ons en de ambitie hebben we ook zeker, maar geld hebben niet tot nauwelijks. Eerst pols hoogte nemen hoe de nummers aanslaan.

Bedankt voor de tips en complimenten!

muziekschuur
13 oktober 2010, 14:45
Zo te zien zijn jullie erg jong. Dus bespreek dit eens met jullie ouders... Misschien gaan ze wel mee in jullie ideeen.

Het is best mogelijk om met een beperkt budget en deze demo eens aan te kloppen bij een professionele studio. Wie weet...

Ohja. Je kan natuurlijk ook heel ludiek "CD's verkopen. Je verkoopt deze MP3's. Voor de prijs van een CD. Zonder garantie. Maar dat jullie, bij voldoende verkoop, binnen 6 maanden, de cd op zullen nemen en dan de cd's rondsturen of tijdens een concert uitdelen aan diegenen die bijgedragen hebben...

Lijkt me een leuk idee. Tijdens die cd presentatie kan ik jullie een gratis P.A. aanbieden.

Riky
13 oktober 2010, 16:11
we zijn "arme" studenten van 20/21 jaar;)

Dat is best een heel goed idee! Heb er al vaker van gehoord, maar heb er zelf nog niet aan gedacht en de anderen ook niet!

een gratis PA? dat is echt een tof aanbod! Ik het hier zeker met de anderen over hebben!

hartstikke bedankt wederom voor de tips en natuurlijk voor het aanbod!!!

muziekschuur
13 oktober 2010, 16:15
Neem ook eens vrijblijvend contact op met de meiden van Ladies decision.

Misschien willen zij dan ook wel spelen. Kunnen jullie samen kaarten verkopen...
Zijn toffe meiden van jullie leeftijd en waarschijnlijk leuk om na elkaar op te treden...?

http://www.ladiesdecision.nl/

Zij kennen mij.


Frans

arcane
13 oktober 2010, 16:50
Ik vind het muzikaal lekker in elkaar steken, ik zou alleen de zanger nog de tip willen geven iets te werken aan zijn Engelse uitspraak, die klinkt op sommige punten nog lichtjes Nederlands.

Verder dus top.

samthegreat4
13 oktober 2010, 17:08
Klinkt prima heren!
Ik ben het eens met de laatste comment, uitspraak mag nog aan gewerkt worden.

glennshred
13 oktober 2010, 17:32
Wel de muziek is absoluut tof, ik was al bekend met het 2de nummer
Lonely mile dat goed blijft klinken dus Top!!!

Halfway up klinkt als zou het van U2 komen, doch jullie muziek is eigen
origineel en dat hoor je. Vooral de alternatieve klank erin bevalt me goed!!!

Theatre Riot is het knapste wat ik al gehoord heb op alternative sound.
stemmen zijn ook mooi en vooral in het midden waar je de echo van de gitaar
hoort met die stilte achteraf vind ik praaaachtig!!!

Blijf zo nummers verder maken jongens :)

Riky
13 oktober 2010, 17:33
@Arcane & samthegreat4:

Thanks en bedankt voor het luisteren!
Kunnen jullie ook een paar voorbeelden geven van de mindere Engelse uitspraken? Dan kunnen we dat in de gaten houden en verbeteren.

Hoor hier en daar wel iets. Heb het zelf alleen niet als storend ervaren, omdat ik de manier van uitspraak wel tof vond, maar mensen moeten er niet over gaan vallen natuurlijk.

@Glenn:
Dankje! Ja Lonely Mile bestaat al een tijd. Ongeveer het eerste nummer dat we schreven, maar het refrein is qua zang en tekst wel
compleet anders:).
Dat je overeenkomst hoort met U2 vind ik een groot compliment! Helemaal omdat je het toch authentiek vind (iets waar
toch ongemerkt wel veel aandacht aan besteden).

Bedankt!

Megadeth22
13 oktober 2010, 17:35
Heule toffe muziek. Voor mij persoonlijk mag bij Halfway Up de zang net een tikkeltje zachter, maar who am I.
Kun je deze nummers ergens downloaden / of misschien al kopen? Dit is perfecte muziek voor op d'n Ipod als ik naar de uni moet fietsen.

covermark
13 oktober 2010, 20:01
1. Half Way Up
Mooi gitaarwerk dat doet denken aan U2. Lekker melodieus. Rond 2:20 komt 2e gitaarpartij in beeld dat het nummer wat meer body geeft. Zang staat erg luid in de mix. Leuk nummer dat verder volgens mij "af" is.

2. Lonely Mile
Sterk begin. Lekkere samenzang. Klinkt als volwassen nummer met een doordacht arranagement cq invulling met de strijkers, pianowerk en akoestisch slaggitaarwerk. Zang heeft eigen geluid, zang staat wel wat te zacht in de mix cq toms zijn te hard. Leuk nummer dat verder volgens mij "af" is.

3. Theatre Riot
op ca 1±30 komt slaggitaar erin die lijkt te oversturen cq waar de naruk op hogere mid/eq frequenties ligt en dat vind ik niet mooi. Ik vind dit nummer niet zo sterk als de eerste twee. Er gebeurt niet zo veel in. Zeker het begin met de krachtige toms doet je verwachten dat er een climax komt maar voor mijn gevoel kabbelt het maar door.

De eerste twee zou ik als ik ze op de radio zou horen gerust even harder zetten onder het mom "he das leuk". Ik denk dat jullie lekker op weg zijn.

pasqual
13 oktober 2010, 22:33
Lonely Mile steekt er bovenuit: leuk nummer met mooie melodieën.
Half Way up is ook dik in orde. ik vind Theatre Riot het minste van de drie. maar ook dit is niet slecht. het begint mooi maar niet doordacht genoeg. ook de engelse uitspraak kan op sommige punten beter.

groeten Pasqual.

Riky
14 oktober 2010, 09:51
@Megadeth22: dankje! Helaas kun je de nummers nog nergens downloaden of kopen (misschien in de toekomst wel). Ik zou je ze kunnen mailen, wat ik op zich graag wil doen. Ik weet alleen niet de anderen het daar ook mee eens zijn.

@covermark: Ook heel erg bedankt! Leuk commentaar!

@pasqual: Thanks!
Kan me goed vinden in het commentaar (ook van anderen) dat Theatre Riot de minste van de 3 is. Is ook een nummer die (alleen al kijkend naar de lengte) het minste radio potentie heeft. Bij het schrijven van nummers kijken we daar eigenlijk niet naar, maar bij het opnemen kwam dat toch wel een beetje naar voren. Dit is meer een live nummer dat losgaat en een mooie aanvulling op de cd. Ik zelf vind het een heel tof nummer, maar van de 3 is deze qua opname en partijen wel het minst uitgewerkt en is er in verhouding ook veel minder tijd aan besteed. Hopelijk krijgen we een keer de kans om ook dit nummer te perfectioneren.

Bedankt voor de positieve feedback en tips tot nu toe!

Megadeth22
14 oktober 2010, 11:28
@Megadeth22: dankje! Helaas kun je de nummers nog nergens downloaden of kopen (misschien in de toekomst wel). Ik zou je ze kunnen mailen, wat ik op zich graag wil doen. Ik weet alleen niet de anderen het daar ook mee eens zijn.

Als je d'n anderen weer een keer ziet en het zou willen vragen, heel graag! ;)

allonso1990
14 oktober 2010, 21:52
Hey Riky!
toffe nummers man! Ik hoor er idd ook wel wat U2 in! vooral bij Halfway Up en bij Lonely Mile ook wel.

Enig minpuntje is af en toe de uitspraak, maar dat is al vermeld. Ik kan zo 1 2 3 niet even voorbeeldjes eruithalen, maar als ik wat vind hoor je het nog wel;)

Al bij al vind ik het leuke nummers en voor mijn gevoel had ik ze zo op de radio gehoord kunnen hebben.

stratie
15 oktober 2010, 16:12
Riky!

Ja, goed hoor!! idd uitspraak is nog niet super, maar voor de rest. Lekker doorgaan zo :)

Riky
16 oktober 2010, 20:21
Thanks Alonso en Stratie voor de leuke complimenten!

Toch zou ik/wij wel graag willen weten op welke punten de uitspraak beter zou kunnen. Zou er iemand wat voorbeelden kunnen geven, zodat we daar aan kunnen werken?