PDA

View Full Version : Overdrive of booster pedaal?



stratestic
12 oktober 2010, 12:06
Ik ben op zoek naar een heel subtiel randje aan mijn geluid.
Slechts een klein beetje dikkere en vollere sound maar de noten moeten wel zuiver blijven.

Nu zat ik te denken aan een overdrive die weinig oversturing geeft maar toen bedacht ik dat een booster pedaal dat vol openstaat vaak ook een randje aan je geluid kan geven. Wat zouden jullie doen?

Subtiele overdrive pedalen waar ik aan denk:
- Barber Ltd.
- Boss BD-2

Boosters:
- Xotic EP booster
- Robert Keeley Katana

Fragedallic
12 oktober 2010, 12:15
misschien handig om te weten of je ook nog modulatie gebruikt. Dit om te bepalen of er bijvoorbeeld een bootser voorin of achterin wordt geplaatst. achterin betekend meestal boost van je overall sound. voorin heeft meestal effect op alles wat erna komt.
en wordt het gewenste vuile randje standaard of is ie alleen nodig tijdens een solo?

Heb btw zelf ook een Barber LTD die heel goed als booster te gebruiken is. Maar alleen daarvoor is ie te goed. Tis namelijk ook een heerlijke overdrive :)

Harry
12 oktober 2010, 12:20
het ligt ook een beetje aan je versterker. Bovendien kun je diezelfde truuk met de volumepot op je gitaar uithalen.

Zelf gebruik ik een paar overdrives en een booster, net waar ik zin in heb. dit is op de Vox die ik momenteel gebruik.
Op mijn Bedrock gebruikte ik een soort demper, dus versterker op vol brullen, en dan een knoppie indrukken om een wat beschaafder geluid te maken.