PDA

View Full Version : Oprechte reunie of melkkoe?



wireman
12 oktober 2010, 05:18
Ik lees, hoor en zie de laatste tijd erg veel bands die na een langere hiatus of zelfs officiele break-up weer bij elkaar zijn.
In hoeverre is dat een no-go of juist iets waar je al 10 jaar + op zit te wachten? Is het een kwestie van ff nieuwe centen genereren? Of is het oprecht tof en een kwestie van natuurlijk verloop.. puur omdat het zo moet zijn!? Welke bands nemen we dan serieus en welke niet? Wie is glorieus als vanouds en wie had beter weg kunnen blijven..
Welke bands ken jij die na een 'pauze' weer bijeen gekomen zijn en wat vond/vind je ervan?.. (de coverband "GNR" van Axl roosje doet niet mee in deze....)

Een handje (serieuze?) voorbeelden

-Soundgarden
-Rage against the machine
-No Doubt
-Life of Agony
-Linkin Park
-Fear Factory
-Led Zeppelin
-Queen
-Genesis
-Blur
-Crowded House
-Biohazard
-UB40
-the Police
-Skunk Anansie
-Toto
-Fleedwood mac.
-Alice in Chains
-the Who
-Trammps
-Smashing Pumpkins
-Frankie goes to Hollywood
-Take That
-de spice girls.. (het niveau daalt.. ik weet het..)
en als klapper.. er is geen ontkomen aan mensen.. Volendam rules!! Annie Schilder en Jan Keizer!!! :yeah!: .

Rinze
12 oktober 2010, 08:35
Ik vind het meestal niks muzikaal gezien, reunies voegen 9 van de 10 keer niks toe aan het al bestaande oevre. Heb er verder niks op tegen dat mensen proberen nog wat geld te verdienen met hun eerdere succes, zou dat waarschijnlijk zelf ook doen als ik eerder succes had gehad 8-)

Van Dattum
12 oktober 2010, 10:10
Toto: eenmalige fund raiser voor bassist Mike Porcaro die aan ALS lijdt. Was een tourtje van 5, 6 optredens. Lukather is er voor de rest helemaal klaar mee...

Queen: Is wat mij betreft na '91 geen Queen meer, maar Brian en Roger kunnen het op één of andere manier niet loslaten. Misschien begrijpelijk, maar artistiek gezien m.i. niet meer relevant. John Deacon wil er niets meer mee van doen hebben. Voor de poen hoeven ze het in elk geval niet meer te doen....

Fleetwood Mac: Is geloof ik sinds The Dance (1997?) weer bij elkaar en heeft best nog wel leuke platen gemaakt. Zijn schathemeltjerijk (behalve Mick Fleetwood dan, die heeft alles versnoven...). Zou ik graag nog een keer willen zien!

The Who: Townshend blijft een beest.... Hoewel je je denk ik moet afvragen of het na het overlijden van Entwhistle nog wel zin heeft.... Roger en Pete hebben de schaapjes allang op het droge...

TimoSomers
12 oktober 2010, 10:14
Even tussendoor, linkin park is nooit uit elkaar geweest hoor!

Daarnaast, ik weet dat je hier niet blij van wordt :D, maar ik vond chinese democracy echt een sterke comeback (waanzinnige plaat) van gnr, alleen had buckethead daarna niet weg moeten gaan.

muziekschuur
12 oktober 2010, 10:25
Ik denk ook dat veel van deze bands "de popfestivals" beschermen. En daar hun taak zien. Er is politiek veel druk op deze evenementen. Veiligheid (gebrek aan) en de steeds behoudener bestuurders (waarom moet iedereen gek doen, we hebben hiervoor theaters & stadions).

Popfestivals waren in het verleden een conglomeraat van platenbazen en sponsors. De platenbazen hebben allang niet meer de centen, of zitten meer in de videoclips & online dingen.

De vrije muzikanten kunnen weer net als in de jaren 60 schoppen tegen de gevestigde orde... Dat is naast geld ophalen door de grote bands toch ook een beweegreden heb ik het idee.

marc_o
12 oktober 2010, 10:33
Ik kan een hoop come-backs zeer waarderen.
Persoonlijk lijkt het me erg moeilijk wanneer je ooit heel veel succes hebt gehad, met bergen poen, overal fans en een bewogen leven er niet naar terug te verlangen. een hoop van die gasten kennen en kunnen weinig anders....het lijkt me erg verslavend en op een gegeven moment kom je op een bepaalde leeftijd en moet je een beslissing nemen....Kunnen we het nog? Zouden ze ons nog vreten?

Ik kan me alles voorstellen bij een reunie en zolang je het allemaal nog trekt, en dan met name zangers met een kenmerkende strot....waarom niet?

Basvarken
12 oktober 2010, 10:57
De Led Zep reünie was eenmalig. Robert Plant heeft er geen in om weer avond aan avond die ouwe nummers te gaan staan krijsen op zijn leeftijd. Hoeveel geld hem ook geboden wordt.
Dat kan ik wel respecteren.

showband
12 oktober 2010, 11:24
ik vind het ook een klein beetje het bijverschijnsel van de uit de hand gelopen situatie met auteursrechten.
Immers, zelfs in nederland kennen we muzikanten die in de sixties rond hun 20ste levensjaar een hit schreven. En er tot op de dag van vandaag van leven. Terwijl ze al bijna 40 jaar niet op een podium of in een studio zijn gezien. Welke "kunst" is hier bij gebaat? Die mensen met talent hebben te weinig impuls gehad om nummers te maken.

De platenmaatschappijen zijn begin jaren 80 bij het uitkomen van de CD erachter gekomen dat ze meer geld konden verdienen met heruitgeven van backcatalogue dan met het in stand houden van een interessante stroom nieuw werk. En hebben hun A&R in een snel tempo afgebroken.

Toen vanaf +/- 1998 het downloaden een vlucht begon te nemen heeft het publiek Besloten niet voor een derde keer te gaan betalen voor de beatles, queen enz om deze op hun MP3 speler te krijgen. En omdat CD's nog steeds veel te veel geld kosten zijn de kids niet eens begonnen om ze te gaan kopen. Die "heropvoed" niemand meer om alsnog te duur product te gaan kopen.

conclusie.... de miljonairs die al twintig jaar niets meer hebben gedaan krijgen ineens te maken met een gigantische daling in hun inkomsten. Van Stemra e.d.

Ondertussen is de industrie round touren vele malen beter geworden, efficienter, veiliger, betere zalen, goedklinkende kleinere line-arrays, in-ears, digitale mengtafels met "auto soundcheck" systeem. geautomatiseerde lichtinstallaties die vele malen kleiner en minder stroom kosten bij een mooier plaatje. Terwijl de kaartjes in ahoy van 25 gulden inmiddels naar 120 tot zelfs 160 euro zijn gestegen!

En de DVD/blu ray markt werkt nog wel!

Kortom de muzikanten krabben zich achter de oren. Doen met veel weerzin een wereldtour. Onder perfecte omstandigheden. Voor een superblij publiek. En brengen rond kerst de dvd uit.

led zeppelin (of in eigen land Doe maar en de dolly dots) touren niet eens. Ze gaan een aantal dagen op een plaats staan en het publiek reist maar naar hun....

Maar dat is mijn analyse. ;-)

Basvarken
12 oktober 2010, 11:44
Immers, zelfs in nederland kennen we muzikanten die in de sixties rond hun 20ste levensjaar een hit schreven. En er tot op de dag van vandaag van leven. Terwijl ze al bijna 40 jaar niet op een podium of in een studio zijn gezien.

Noem eens iemand. Ben wel benieuwd wie dat zijn!

Harry
12 oktober 2010, 12:25
ik ook.... de meeste NL artiesten mogen blij zijn als ze nog ergens een pensioentje bij elkaar kunnen sprokkelen. Vader Abraham en co uiteraard niet, maar de rest....

Dit geldt natuurlijk ook voor de zogenaamde grote acts, de reunie van the Police moest geld in het laadje brengen voor de beide niet-comopnisten die het leuke spaarpotje van Sting moeten missen...

showband
12 oktober 2010, 12:51
Noem eens iemand. Ben wel benieuwd wie dat zijn!

Robbie van Leeuwen bijvoorbeeld. (schrijver "venus" van shocking blue)
OK is dan wel in luxemburg gaan wonen (voor de belasting.?)

Orpheo
12 oktober 2010, 13:11
Ik keek ook verbaasd toen ik las 'led zeppelin'. het was allereerst, een fundraiser, en plant zal denk ik niet meer opnieuw led zep songs zingen, en/of optreden met JPJ en Page en jason bonham. spijtig, het zou het concert der concerten zijn. zou er zo een nier voor afstaan, maar hij mot 't niet. zak ;)

verder, tja, ik snap het soms wel hoor, bijvoorbeeld queen. ze willen samen blijven samenspelen, maar het wordt nooit meer 'queen' zoals vroegah. nooit.

skunk anansie vind ik een goed voorbeeld van terugkeren waarbij 'melkkoe' niet aan de orde is. ze hebben de schaapjes allang op het droge, solocarrieres gingen goed, ze wilden gewoon het verhaal afsluiten,e n doorgaan, net als soundgarden. alsof ze 't NODIG hebben?! no way. Alsof Chris Cornell het moeiljk heeft.

Basvarken
12 oktober 2010, 13:15
Robbie van Leeuwen bijvoorbeeld. (schrijver "venus" van shocking blue)
OK is dan wel in luxemburg gaan wonen (voor de belasting.?)

Dan moet je nog maar eens goed kijken naar zijn staat van dienst.
Hij heeft echt niet stilgezeten nadat hij Venus schreef.

http://www.muziekencyclopedie.nl/action/entry/Robbie+van+Leeuwen

showband
12 oktober 2010, 14:09
de beste man heeft 20 jaar serieus muziek gemaakt. tussen 1959 en 1980. Na 13 jaar heeft hij eindelijk succes op grote schaal in 1972. 8 jaar later (5 a 6 jaar nadat de eerste flinke royalty checks binnenrollen)hangt ie de muziek aan de wilgen. En doet sindsdien al dertig jaar niet meer gedreven aan scheppend werk. Op een tweetal matswerkjes tussendoor voor vrienden mariska en jaap na.

Dit is een man die aantoonbaar op nummer een in de USA niveau kan opereren. Mij komt het niet gedreven over na de vette checks zijn gaan rollen. Ik hoop dat ik het mis heb.

Maar zelfs hechte vriendenclubs die wel doorgaan doen dat tegen de stroom van de afhakende, sabattical nemende, enz acties van de schrijver van de songs in.
hennie vrienten, george kooymans, huub van der lubbe. Dat zijn dan nog mensen die uiteindelijk doorgaan. Maar de "sturm und drang" is toch vanaf het moment dat de royalty's gingen stromen afgenomen. En op raadselachtige wijze is de drang om live te spelen toegenomen toen de downloadscene is gaan toenemen. Het gebeurt te vaak om het niet als een factor te zien.

cesar zuiderwijk wil retegraag spelen maar schrijver kooijmans woont lekker in belgie met een vette check eindejaar. Dus gaat de drummer maar side projekten doen.
Gelukkig droogde het geld een beetje op en zijn ze na een experiment met unplugged CD en theatertour "best of" knutselen uiteindelijk weer de buhne opgegaan. Het publiek is er niet rouwig om. Ik vraag mij af of de band uberhaupt actief was geweest zonder dit

Basvarken
12 oktober 2010, 14:26
Dus



Immers, zelfs in nederland kennen we muzikanten die in de sixties rond hun 20ste levensjaar een hit schreven. En er tot op de dag van vandaag van leven. Terwijl ze al bijna 40 jaar niet op een podium of in een studio zijn gezien.


was nogal gechargeerd?

Basvarken
12 oktober 2010, 14:36
Eerlijk gezegd ziet je betoog er een beetje zuur uit.

Je gaat Kooymans toch niet aansmeren dat ie lui ligt te rentenieren in België?
Een man met zo'n gigantische staat van dienst?

Ik weet niet op welke leeftijd jij hoopt met pensioen te kunnen, maar ik vind het bewonderenswaardig dat die knakkers überhaupt nog trouw elke paar jaar een plaat en een tour(tje) doen.




Kijk er zijn best een aantal voorbeelden te noemen van schraapgedrag van uitgerangeerde artiesten die nog even willen cashen. Maar de Earring valt niet in die categorie.

wireman
12 oktober 2010, 17:48
Grappig om deze discussies te lezen.. Sommige bands waren inderdaad een eenmalig iets, fundraiser of headliner van een bekender festival of evenement 'for old times sake' (denk aan Pink Floyd op Live aid.. damn.. wat had ik daar graag bij geweest) Desalnietemin om er ook achter te komen of een reunie zin heeft? De strijdbijl Gilmour/Waters is daarna gelukkig begraven, hoewel de mannen het zeer rustig en voorzichtig aan doen. Het overlijden van Wright (die mede oorzaak was van de breuk tussen PF en Waters) helpt hieraan misschien ook wel mee.. Led Zep.. tja.. er ging nog even het gerucht dat er een tour zou volgen, maar page wil niet meer. Dat moet je inderdaad respecteren. Hoewel dit gerucht door fans is verspreidt. De band hield zijn mond hoewel Plant het niet onder stoelen of banken schoof dat hij wel zou willen.. Dat zijn van die uitschieters.. Die gasten hebben hun sporen echt wel verdiend.. The Who.. hetzelfde.. maar die zijn na Keith Moon ook met vele succesen doorgegaan. Zonder Entwistle moet dat denk ik ook wel lukken. Als dat een bekende band doorgaat na het overlijden van een prominent lid als een zanger, denk aan INXS, ALICE IN CHAINS, QUEEN en dat soort bands.. Moeten die wel als dusdanig doorgaan?
Ik doel meer op bands als Soundgarden, Rage.. Ik juich hoor! als ze komen ga ik ook zeker.. maar ik weet niet... ergens ben ik bang dat het een trucje is dat ze dan weer opvoeren..
Skunk Anancie is inderdaad een goed voorbeeld.. TE GEK ALBUM!! Die jongens hebben zichzelf weer gevonden..
mbt tot de Earring.. ik weet niet man.. Als ze al spotjes voor groenendijk gaan doen.. komop!! is dat Rock and Roll?.. Dat gaat toch puur om centen?! Die kan ik eerlijk gezegd dus ook niet meer serieus nemen.. Door dat soort acties verspelen ze hun decennia lang opgebouwde krediet.. waanzinnig muzikant of niet.. Ook al heeft het geen reet met muziek te maken.. want dat is te gek! Ik ga dan ook nog wel elke keer weer naar ze toe als ze in Strijen spelen.. al een jaar of 10 dat zijn nl. ware feestjes.. Anderzijds.. ik weet niet wat ik zelf zou doen.. Misschien sta ik ook wel over 30 jaar ufo's te verkopen op de intergalactische ufotron op terra 6. :)
Misschien Bush ook weer bij elkaar?

geert1976
13 oktober 2010, 14:03
Noem eens iemand. Ben wel benieuwd wie dat zijn!

Robbie van Leeuwen (Motion, Shocking Blue, Ricochets etc.)

Kan goed leven van die ene megaklapper Venus

Edit: iemand was mij al voor.

En ja is om belasting technische redenen in Luxemburg gaan wonen en heeft natuurlijk het geluk gehad dat Bananarama in 1983, met Venus weer een wereldhit scoorde.
Maar naast Venus hebben ook andere singles en LP's van Shocking Blue veel geld opgeleverd.
De rest van de band heeft er weinig aan overgehouden en alles verbrast, Behalve Robbie (die het meeste ving omdat die alle nummers schreef) en (Mariska Veres ging behouden met haar geld om en heeft er heel lang op kunnen teren), maar helaas is deze dame ons ook al ontvallen.

Vlak de heren van Bolland en Bolland ook niet uit, denk eens aan de wereldhits van Falco en "In the Army now" van Status Quo, die jongens hoeven ook eigenlijk niet meer te werden, want naast het schrijven, produceerde ze de nummers ook nog eens.

geert1976
13 oktober 2010, 14:16
de beste man heeft 20 jaar serieus muziek gemaakt. tussen 1959 en 1980. Na 13 jaar heeft hij eindelijk succes op grote schaal in 1972. 8 jaar later (5 a 6 jaar nadat de eerste flinke royalty checks binnenrollen)hangt ie de muziek aan de wilgen. En doet sindsdien al dertig jaar niet meer gedreven aan scheppend werk. Op een tweetal matswerkjes tussendoor voor vrienden mariska en jaap na.

Dit is een man die aantoonbaar op nummer een in de USA niveau kan opereren. Mij komt het niet gedreven over na de vette checks zijn gaan rollen. Ik hoop dat ik het mis heb.

Maar zelfs hechte vriendenclubs die wel doorgaan doen dat tegen de stroom van de afhakende, sabattical nemende, enz acties van de schrijver van de songs in.
hennie vrienten, george kooymans, huub van der lubbe. Dat zijn dan nog mensen die uiteindelijk doorgaan. Maar de "sturm und drang" is toch vanaf het moment dat de royalty's gingen stromen afgenomen. En op raadselachtige wijze is de drang om live te spelen toegenomen toen de downloadscene is gaan toenemen. Het gebeurt te vaak om het niet als een factor te zien.

cesar zuiderwijk wil retegraag spelen maar schrijver kooijmans woont lekker in belgie met een vette check eindejaar. Dus gaat de drummer maar side projekten doen.
Gelukkig droogde het geld een beetje op en zijn ze na een experiment met unplugged CD en theatertour "best of" knutselen uiteindelijk weer de buhne opgegaan. Het publiek is er niet rouwig om. Ik vraag mij af of de band uberhaupt actief was geweest zonder dit

over Kooymans lul je nu compleet uit je nek, Jan Smit niveau, om maar eens een ander topic aan te halen.

Kooymans is zonder enige twijfel Neerlands enige echte hitmachine.
Voordat je dit soort stupiede postjes doet: lees eerst eens wat interviews en koop wat boeken van de Earring.

Kooymans en kornuiten hebben nog steeds de drive, altijd gehad.
Dit jaar verschijnt er weer een nieuw Earring album.

De heren hebben zelf aangegeven dat gezien hun leeftijd, ze het iets rustiger aan willen gaan doen, vooral mbt het aantal concerten, omdat met name Hay en Kooijmans hebben aangegeven dat 200plus optredens per jaar teveel voor ze werd en dat de lichamen van de heren begonnen te sputteren

soup
13 oktober 2010, 14:32
Linkin park is toch nooit echt gestopt, kleine pauze maar meer niet?


Van de Smashing pumpkins vind ik het wel erg jammer, zeker nu enkel Billy overblijft is er niets meer aan. Maar de originele line up van vroeger mag je zeker niet terug verwachten.

TimoSomers
13 oktober 2010, 14:42
Nee klopt Soup, zei ik ook al.

Ze hebben zelfs nooit een kleine pauze gehad, Chester en Mike hebben beiden een side projectje gedaan maar Linkin Park ging daarnaast gewoon door.

beruk
13 oktober 2010, 14:51
Waarom ik het niet warm krijg van reunies, is mijn waarneming dat de zangers m/v vocaal hun kunstje uit hun jeugd zo reproduceren, dat het niet meer om aan te horen is.
Met uitzondering van Jan en Annie.





Die klinken nog net zo erg als vroeger.


En No Doubt, dat heeft nooit geklonken :stop:

zoon van Piet
13 oktober 2010, 17:51
Lekkere discussie, al giert ie aardig uit de klauw.. ;)
Dat Kooymans in Belgie op apegapen ligt.. (George liet dit jaar nog een cd los met frank Carillo) Skunk Anansie zou binnen zijn ( ondanks schandalig slecht platencontract en mislukte solooprispingen) evenals die junk van soundgarden, die zijn geld heus wel op kreeg met zijn dure hobby...

Maar goed, terig naar de originele stelling oprecht of melkkoe?
een reünie bestaat bij de gratie of de vloek van het originele succes. Dat geeft een markt -melkkoe, dus- maar houdt wel in dat wij allemaal komen kijken om die oude nummers te horen, geen enkele reuniegroep moet het wagen meer dan drie nieuwe onbekende, onbeminde nummers te spelen, want iedereen komt voor de gouwe ouwe. Dat sommige bands leuke nieuwe albums maken is fijn, maar geen mens die er op zit te wachten, zeker niet in dit downloadtijdperk. De artiesten mogen dan misschien oprechte motieven hebben, de interesse is minimaal.
Dus blijft die melkkoe, zou je zeggen. Voor heel wat ouwe rockers is de reunie de oudedagsvoorziening. want ja, er zal best leuk geld mee verdient worden, maar echt stapels poen? ik denk dat dit meevalt. Het zijn zelden stadionvullers zoals Supertramp (zonder Roger Hodgson). De meesten zullen niet eclatant rijk worden van wat ze doen. Maar kunnen niks anders, want moet zo'n levende legende dan maar in een callcenter gaan werken?

wireman
13 oktober 2010, 18:25
Met een reunietour komt ook vaak een zompig zout ´best of´ album. Vaak nog de zoveelste ook.. alleen WEER met een ander hoesje.. Soms nog met 1 onuitbebracht nummer voor de die-hard fans.. Albumverkoop krijgt weer een boost en downloaden is ook weer up to date..
Doodgaan werkt ook altijd goed... Gaan er weer bergen cd´s uit de glorietijd over de toonbank... en dus weer royalty´s voor overige bandleden..
Eigenlijk is een professionele en succesvolle band risky buisness.. Weet je.. Ik denk dat John Lennon is vermoord door Paul Mccartney, Brian Jones door Mick Jagger, Cobain door Grohl, Jimi door Mitchell en Jackson door Timor... weet je.. ik denk zelfs dat Solomon Burke is omgelegd door Huub!
Boeven zijn het!!!;)

soup
13 oktober 2010, 18:36
Wie ik echt niet meer wil zien optreden of horen is U2.

Malle Eppie
13 oktober 2010, 19:12
cesar zuiderwijk wil retegraag spelen maar schrijver kooijmans woont lekker in belgie met een vette check eindejaar. Dus gaat de drummer maar side projekten doen.
Gelukkig droogde het geld een beetje op en zijn ze na een experiment met unplugged CD en theatertour "best of" knutselen uiteindelijk weer de buhne opgegaan. Het publiek is er niet rouwig om. Ik vraag mij af of de band uberhaupt actief was geweest zonder dit

Nogal respectloos tegenover Neerlands beste gitarist... Die man verdient alleen maar hulde. Hele Earring trouwens...

wireman
13 oktober 2010, 19:40
Daar ben ik het dan weer absoluut niet mee eens. U2 is echt wel een vernieuwende band.. Luister eens naar de albums en dan hoor je dat ieder album een andere sound heeft. Ze durven uitstapjes naar andere genres te maken en experimenteren er op los. Buiten de hokjes werken.. The Edge is een waanzinnig gitarist die de delay echt op de kaart heeft gezet!! Die gasten zijn waanzinnig innovatief. Zowel qua show als qua sound. U2 Kicks ass!!


Wie ik echt niet meer wil zien optreden of horen is U2.

Cageman
13 oktober 2010, 22:44
U2 in andere genres? welke genres dan als ik vragen mag? (niet volledig cynisch bedoeld)


Daar ben ik het dan weer absoluut niet mee eens. U2 is echt wel een vernieuwende band.. Luister eens naar de albums en dan hoor je dat ieder album een andere sound heeft. Ze durven uitstapjes naar andere genres te maken en experimenteren er op los. Buiten de hokjes werken.. The Edge is een waanzinnig gitarist die de delay echt op de kaart heeft gezet!! Die gasten zijn waanzinnig innovatief. Zowel qua show als qua sound. U2 Kicks ass!!

Wat mij fantastisch zou lijken, is een reunie van Pantera, maar dat zit er helaas niet in :( (vinnie paul en anselmo hebben het niet zo op elkaar). Zal dan wel zonder Dimebag zijn, maar een paar Pantera optredens met dan wel andere gitarist die a la dime speelt zou mij echt geweldig lijken :D.

Pete Townshend
13 oktober 2010, 23:04
Met een reunietour komt ook vaak een zompig zout ´best of´ album. Vaak nog de zoveelste ook.. alleen WEER met een ander hoesje.. Soms nog met 1 onuitbebracht nummer voor de die-hard fans.. Albumverkoop krijgt weer een boost en downloaden is ook weer up to date..

Ik heb ook wel eens gelezen dat grote ketens in Amerika alleen nog níeuwe releases verkopen. Daarom moeten die artiesten wel weer een nieuwe Greatest Hits of Best Of uit brengen, willen ze daar nog in de rekken liggen.

Pepe
13 oktober 2010, 23:33
Reünie van Queen kan natuurlijk niet, Paul Rodgers, hoe leuk & aardig ook, is geen Freddy, al trekt ie een wit hansopje aan en bekeert hij zich tot de mannenliefde.
Genenis .. natuurlijk ZOUDEN ze Gabriel weer kunnen paaien door te beloven een maand de studio in te duiken met Brian Eno en dat ome Phil GEEN nummer mag aanleveren maar het zal wel weer de MOR toestand worden die ze in de eighties waren met goed gevulde stadions en riders.

Ik krijg ineens enorm zin om de laatste cd van King Crimson even op te zetten!

Rooker
13 oktober 2010, 23:39
U2 Is gewoon nogsteeds geweldig. Juist vooral live klinken ze echt top. Idd The edge, zijn sound laat zich niet op een cdtje branden maar leend zich alleen voor een stadion.

Nog wat andere:

The stones moeten nu gewoon doorgaan tot ze dood zijn. Nu nog stoppen heeft totaal geen zin meer.

The Police die doen gewoon plichtsgetrouw een uurtje hun zakken vullen en gaan daarna gillend naar huis. Maar ze zijn wel goed!

Nooit nooit nooit maar dan ook echt nooooooit meer naar Meatloaf gaan!!!!!
Ik sta persoonlijk de ingang te barrikaderen om mensen het leed dat Meatloaf heet te besparen. Die geeft echt genant slechte concerten!!! Krijg er plaatsvervangende schaamte van.

Money back? I don't fucking think so.... riep hij halverwege
Die dikke vette pad.... Weggegooid geld!

wireman
13 oktober 2010, 23:40
Rattle and hum was ineens heel wat anders dan the Joshua Tree (meer blues en soul). Achtung baby was toen toch behoorlijk vernieuwend. Daarna Zooropa.. Ook weer erg gedurfd.. Verder POP. Daarna weer wat meer naar Rock met de albums daarna. U2 werd ineens wat vetter en wat ruiger.
Jammer dat ze van die flauwe singles maken als "the sweetest thing". Ze hebben zoveel meer gave dingen gedaan.
Ik vind U2 een erg innovatieve band. Als ik een nummer hoor, kan ik zo zeggen van welk album het komt.. Kan je muzikaal gezien bv van the Stones niet echt zeggen, hoewel de 80's er wel uitspringen qua sound.


U2 in andere genres? welke genres dan als ik vragen mag? (niet volledig cynisch bedoeld)



Wat mij fantastisch zou lijken, is een reunie van Pantera, maar dat zit er helaas niet in :( (vinnie paul en anselmo hebben het niet zo op elkaar). Zal dan wel zonder Dimebag zijn, maar een paar Pantera optredens met dan wel andere gitarist die a la dime speelt zou mij echt geweldig lijken :D.

artnaz
13 oktober 2010, 23:50
Led Zep.. tja.. er ging nog even het gerucht dat er een tour zou volgen, maar page wil niet meer. Dat moet je inderdaad respecteren. Hoewel dit gerucht door fans is verspreidt. De band hield zijn mond hoewel Plant het niet onder stoelen of banken schoof dat hij wel zou willen.. Dat zijn van die uitschieters.. Die gasten hebben hun sporen echt wel verdiend...Volgens mij was het andersom, dat Page wel wilde maar Page niet?

Anyway, de meeste reünies zijn inderdaad melkkoeien. Desalniettemin doen ze wel veel mensen een plezier. Wat had ik graag bijv. bij dat Led Zeppelin concert willen zijn. Als je net een generatie later bent geboren, zijn dit helaas de enige manieren om zo'n band (in wat voor kwaliteit dan ook) live te zien.

Zo was ik ook superblij met "Over the Rainbow" (semi-reünie van Rainbow, met allemaal ex-leden uit verschillende periodes die niet met elkaar gespeeld hebben, plus de zoon van Ritchie Blackmore als zijn vervanger). Het is niet DE band en de individuen zijn ook niet wat ze geweest zijn, maar oh wat was ik gelukkig toen ik ze daar in de zaal zag en hoorde! :)

wireman
14 oktober 2010, 01:58
Dat vind ik nou een goeie.. Dat bands uit de oudere generaties het jonge grut muzikaal op kunnen voeden.. Vanuit dat perspectief zou ik nog wel het e.e.a willen zien.. Ik moet nog steeds veel te vaak van mn vader horen hoe gaaf Bob Marley was, of dat ene concert van Pink Floyd in de groenoordhallen, Hoe Gilmour zn versterker opblies in Ahoy in 1972 and so on.. Zappa.. damn..
Maar dan kom je toch weer op het 'trucje van vroeger'. Nou noem ik er een paar die er niet meer zijn, maar toch.. of dat een zanger de arrangementen verbouwd omdat ie het niet meer haalt.. Ik vind dat erg..
Maar het kan ook heel vet uitpakken.. Ik zag laatst op joeptroep een MTV versie van BARRACUDA van HEART.. Nancy Wilson met Fergie.. Deed mijn wenkbrouwen fronzen toen ik het op zag komen, maar damn.. Dat was gewoon goed!
Laatst zag ik ook een dvd van het 'nieuwe' Doors project.. was daarentegen tenen krommend..
Ik ben toch van mening dat als een charistmatische zanger de pijp uit is, ze maar moeten kappen met die bandnaam. Zonde van de opgebouwde rep, maar komop... De enige die ik kan bedenken waar dit goed is uitgepakt is AC/DC.

Pepe
14 oktober 2010, 02:34
Maar dan kom je toch weer op het 'trucje van vroeger'. Nou noem ik er een paar die er niet meer zijn, maar toch.. of dat een zanger de arrangementen verbouwd omdat ie het niet meer haalt.. Ik vind dat erg.. .

Dat snap ik dan weer niet, je vindt niet dat ze hun dingetje van vroeger moeten herhalen maar aan de andere kant moeten ze het precies zo spelen als vroeger?

Je verwacht toch ook niet dat Clint Eastwood nog steeds als een dolle Dirty Harry over het doek stampt. Niks mis met respectvol ouder worden lijkt me.

wireman
14 oktober 2010, 03:42
Ik heb nooit gezegd dat ze hun dingetje van vroeger niet mogen herhalen.. Wie ben ik om dat te zeggen? Als dat nog gaat.. vooral doen! Ik heb in 2006 in de Heineken Music Hall met mn bek open naar 27 minuten ECHOES zitten luisteren.. Genadeloos goed!! en dat al 40 jaar! Een paar weken terug Robin Trower gezien.. te Gek! Ik heb het ook niet over arrangementen of leeftijd.. Ik heb het over Niveau. Ik heb moeite met bands die hun best doen om het oude niveau te behalen, het ook als dusdanig verkopen, terwijl dit niet meer gaat. Zeker als het niet meer gaat en men doet het TOCH omwille van de centen.. Ouder worden is helemaal niet erg.. geen ontkomen aan! Hell.. ik hoop dat ik net als Solomon.. ooit (hopelijk over lange tijd) de geest geef onderweg naar een optreden ergens op deze aardkloot.. Niks in een tehuis of ziekenhuis.. gewoon onderweg naar een show! In het harnas!! Nice way to go!!


Dat snap ik dan weer niet, je vindt niet dat ze hun dingetje van vroeger moeten herhalen maar aan de andere kant moeten ze het precies zo spelen als vroeger?

Je verwacht toch ook niet dat Clint Eastwood nog steeds als een dolle Dirty Harry over het doek stampt. Niks mis met respectvol ouder worden lijkt me.

Mitch
14 oktober 2010, 08:16
U2 is alleen innovatief in de zin dat ze zichzelf opnieuw uitvinden. Da's ook te prijzen, maar is niet echt heel erg vernieuwend in algemene zin.

Maarreh... in het openingslijstje staat ook Crowded House. Da's zéker geen melkkoe maar gewoon nieuw hervonden inspiratie. Ze wilden het eerst ook geen Crowded House noemen, maar ze realiseerden dat ze zichzelf dan eigenlijk zouden verloochenen. De nieuwe muziek is prima en de optredens dito. Twee nieuwe albums binnen redelijk korte tijd, dan heb je het wel weer hoor!

Pepe
14 oktober 2010, 10:39
De Tramps kom ik elk jaar wel eens tegen op een feestje van de Avro, die cashen al 20 jaar in.
Blur is 1 van de vele projecten van Albarn, als de Gorillaz even stil liggen maakt ie daar gewoon weer een album mee.

wireman
15 oktober 2010, 10:32
De openingspost was eigenlijk gewoon een lijstje met ff snel wat voorbeelden en niet bedoeld als aankondiging of statement. Iets wat ik zo uit mn blote bol optikte.. Sommige dingen wist ik.. (andere had ik blijkbaar fout) en weer andere had ik simpelweg een keer gehoord.. Het is bedoeld om te prikkelen en om erachter te komen welke bands nog meer weer bij elkaar of hervonden zijn. Het is niet zo dat ik precies als een schoolmeester in de gaten hou wie absent is.. Het valt me gewoon op dat het de laatste tijd een soort trent is.. kweenie...

Pepe
15 oktober 2010, 11:16
He! Die info boven water halen kostte me 2 dagen!

ondankbare muzikanten....

Harald
15 oktober 2010, 11:49
Maar goed, terig naar de originele stelling oprecht of melkkoe?
een reünie bestaat bij de gratie of de vloek van het originele succes. Dat geeft een markt -melkkoe, dus- maar houdt wel in dat wij allemaal komen kijken om die oude nummers te horen, geen enkele reuniegroep moet het wagen meer dan drie nieuwe onbekende, onbeminde nummers te spelen, want iedereen komt voor de gouwe ouwe. Dat sommige bands leuke nieuwe albums maken is fijn, maar geen mens die er op zit te wachten, zeker niet in dit downloadtijdperk. De artiesten mogen dan misschien oprechte motieven hebben, de interesse is minimaal.

Had het idee dat het Cuby & the Blizzards aardig gelukt was met hun laatste cd. Maar goed, dat is dan weer wat jaartjes na de reunie. Vond ze afgelopen jaar op Ribs & Blues goed overkomen met toch aardig wat nieuw werk in de set.


want moet zo'n levende legende dan maar in een callcenter gaan werken?

:seriousf::seriousf: [liverpudlian accent mode]Hello, U spweekt met Ringo Starr! Wist u dat u enorm op oew ennergiewekeningh kunt bespawrehn?... [/liverpudlian accent mode]