PDA

View Full Version : Welke gitaar?



Haifisch
11 oktober 2010, 17:03
Hallo,

Ik ben op zoek naar een akoestische gitaar. Ik heb namelijk al een paar maandjes een elektrische maar vind het toch wel handig om er ook een akoestische bij te kopen.
Ik ben groot fan van bands als Metallica, Black Sabbath, AC/DC en Led Zeppelin. Eigenlijk vind ik alle Hard Rock en Heavy Metal bands wel tof. Maar zo nu en dan wat van Johnny Cash of The Doors of iets dergelijke is natuurlijk ook awesome.
Na wat onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een staalsnarige western gitaar wil, het liefst een dreadnought. Mijn budget is maximaal €300,- (Tweedehands is geen probleem). Het is immers om er bij te hebben, maar ik wil er wel even mee door kunnen. Maar nu heb ik geen idee welke gitaar ik kopen moet, ik heb er namelijk weinig verstand van. En er zijn hier in de buurt helaas ook geen leuke winkeltjes.

Kunnen jullie mij een leuke gitaar aanraden?

Alvast bedankt!

Flipkoos
11 oktober 2010, 22:12
Voor dat budget zou ik voor een tweedehands Seagull S6 of Simon & Patrick gaan. Een Blueridge BR-40 is ook een aanrader.

wireman
12 oktober 2010, 00:11
Yamaha maakt ook erg goede gitaren voor een budget prijs. Zeker het uitchecken waard!

Haifisch
14 oktober 2010, 14:55
Ik zie op marktplaats een Seagull Coastline S6 Folk Cedar staan en hier op gitaarmarkt een gewone S6. Ze staan er voor dezelfde prijs. Wat is het verschil tussen ze?

LaurentB
14 oktober 2010, 16:06
De gewone s6 is een dreadnought model, de folk is kleiner, heeft ongeveer de afmetingen van een klassieke gitaar. Die laatste zal dus wat lichter klinken dan de dreadnought.

Fingerpick
14 oktober 2010, 17:52
Die Seagull Coastline S6 Folk Cedar lijkt me een leuk bespeelbaar en handelbaar model, heeft ook nog een short scale hals.
Op Youtube vind je er een presentatiefilmpje over.

mezelf
18 oktober 2010, 20:27
Wellicht iets te duur , maar wat dacht je van epiphone humming bird?
IK vind hem een erg klassiek uiterlijk hebben, maar hij is zo verschrikkelijk fijn ik had moeite met hem achterlaten in de winkel na het testen.