PDA

View Full Version : Ampire Studios is geopend



Niels Verkaik
11 oktober 2010, 15:58
Ik heb er al eerder iets over gepost, maar ik ben met twee vrienden een opname/oefen begonnen!
Sinds 1 september is hij open, ons pand staat in Woerden.
De eerste opnames zijn al gemaakt en er zijn al een paar bandjes wekelijks aan het oefenen.

Daarnaast worden we dealer van Frudua Direct Deal, een Italiaans gitaar merk met erg gave gitaren en bas amps :).

Hier alvast een paar foto's bij een opname, goede foto's komen er nog aan.
http://img375.imageshack.us/img375/1592/img5405r.jpg
http://img253.imageshack.us/img253/7434/img5415r.jpg
http://img408.imageshack.us/img408/779/img5424r.jpg

Arvoitus
11 oktober 2010, 16:09
Leuk tafeltje! Maar zitten je monitors wel op de goede hoogte?

ps: misschien even de foto's verkleinen?

Roman
11 oktober 2010, 16:12
Leuk tafeltje! Maar zitten je monitors wel op de goede hoogte?haha, eerst, eigenlijk tweede, wat ik dacht. Naast het feit dat de ramen zo optimaal geisoleerd zijn. oh,wel.

gefeliciteerd, moge u vele records maken.

enuh, maak die foto's us wat kleiner aub..

Niels Verkaik
11 oktober 2010, 16:13
Foto's zijn verkleind;)

Monitoren zijn alleen voor de opnamens, niet voor het afmixen, dus nog niet op de goeie hoogte nee:sssh:

skabouter
11 oktober 2010, 16:14
gefeliciteerd! Ziet er erg tof uit zeg! mooi raam ;)
Veel succes met de business!

Niels Verkaik
11 oktober 2010, 16:16
Wat is er nou mis met ons raam:dontgeti:
We hebben zelfs een natuurstenen vensterbank:punk:

soup
11 oktober 2010, 16:25
Van wie is die hagstrom?

Roman
11 oktober 2010, 16:26
Wat is er nou mis met ons raam:dontgeti:Het schuinzetten om mee te beginnen heeft een negatief effect op isolatie. De bovenkant van de ramen staan dicht bij elkaar, dat betekend dat de luchtlaag ertussen ook smal is. Onder is dat wel goed. Waarom staat ze eigenlijk schuin?
tevens lijkt het alsof je 2 keer een stuk thermopane (dubbelglas) hebt gebruik van standaard dikte. Nu weet ik niet hoe dik je muur is en of die dubbel is uitgevoerd dus kan niet zeggen of het raam echt een zwak punt is. ;)

Niels Verkaik
11 oktober 2010, 16:26
De gitarist van het bandje dat we aan het opnemen waren, Sarcasm Pioneers

Roman
11 oktober 2010, 16:27
nog wat, hoe klinken de ruimtes eigenlijk? (ook wel belangrijk :) )

Basseytje
11 oktober 2010, 16:28
ziet er strak uit. zeker een jongensdroom die uitkomt?

Niels Verkaik
11 oktober 2010, 16:28
Het schuinzetten om mee te beginnen heeft een negatief effect op isolatie. De bovenkant van de ramen staan dicht bij elkaar, dat betekend dat de luchtlaag ertussen ook smal is. Onder is dat wel goed. Waarom staat ze eigenlijk schuin?
tevens lijkt het alsof je 2 keer een stuk thermopane (dubbelglas) hebt gebruik van standaard dikte. Nu weet ik niet hoe dik je muur is en of die dubbel is uitgevoerd dus kan niet zeggen of het raam echt een zwak punt is. ;)

In dat home recording handleiding boek (How to build an homestudio like pro's ...oid) stond dat je ze op recht kon zetten, of gekanteld, en dan het gekantelde raam beter was voor de reflecties, en aangezien het raam niet het zwakke punt is...

Roman
11 oktober 2010, 16:30
Is dit het resultaat van dit topic? -> http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=137984

Niels Verkaik
11 oktober 2010, 16:30
De opname ruimte galmt nogal, maar we gaan nog zware gordijnen kopen waarschijnlijk. De controle room is gelukkig vrij dood.
We moeten nog metingen doen.

Niels Verkaik
11 oktober 2010, 16:30
Is dit het resultaat van dit topic? -> http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=137984

Jup, uiteindelijk overal dubbele wanden gebouwd, heeft goed geholpen:)

Roman
11 oktober 2010, 16:31
In dat home recording handleiding boek (How to build an homestudio like pro's ...oid) stond dat je ze op recht kon zetten, of gekanteld, en dan het gekantelde raam beter was voor de reflecties, en aangezien het raam niet het zwakke punt is...Als je goed had gelezen dan had je ws rechtop gezet. Rod wijst daar nog specifiek op, meen ik.

Lichtreflecties is het enige waarom je een raam schuin zou zetten. Je kunt ze ook beide dezelfde kant op kantelen ;)

Roman
11 oktober 2010, 16:32
Jup, uiteindelijk overal dubbele wanden gebouwd, heeft goed geholpen:)Ja, dacht ik al.
Ik, en andere ws ook, had het leuk gevonden als je het topic had bijgehouden met foto's enzo. zijn die er nog?

Niels Verkaik
11 oktober 2010, 16:33
Als je goed had gelezen dan had je ws rechtop gezet. Rod wijst daar nog specifiek op, meen ik.

Lichtreflecties is het enige waarom je een raam schuin zou zetten. Je kunt ze ook beide dezelfde kant op kantelen ;)

Lichtreflecties hebben we niet zo'n last van hoor;)

De zelfde kant had handig geweest ja:P

Niels Verkaik
11 oktober 2010, 16:35
Ja, dacht ik al.
Ik, en andere ws ook, had het leuk gevonden als je het topic had bijgehouden met foto's enzo. zijn die er nog?

Sorry, we zijn niet echt aan fotograferen toegekomen, we hadden maar een maand om te bouwen, daarna was het linea recta terug naar de universiteit.

Ik zal een mooie foto sessie voor jullie maken en hier posten;)

skabouter
11 oktober 2010, 20:52
Wat is er nou mis met ons raam:dontgeti:

ow ik bedoelde er niets mee hoor :) gewoon jaloers, omdat jij wel een raam hebt, en mijn studio niet... ;)

dennis_rhcp
12 oktober 2010, 02:14
wat een gave DDA tafel! zeker met die "meter bridge"(ik kan niet op het nederlandse woord komen, meter brug ?:dontgeti:)

Solidkick
12 oktober 2010, 09:12
Nette tent!
Heb je al sounds online?

skabouter
12 oktober 2010, 15:08
hoe groot is die liveroom eigenlijk? ziet er klein uit op de pic met de gitarist, lukt dat met een 5-koppige band met grote amps?
Leuke drummert btw ;)

MaximVMH
12 oktober 2010, 15:50
Ziet er heel erg tof uit! Wel een paar vraagjes ;)

-Monitors: Yamaha HS-80's? Heb je niet een vrij slecht geluid als je monitors zo laag staan, en deels geblokkeerd worden door je mengpaneel? Ik heb statieven onder mijn Yamaha HS-50's gezet, en dat was een serieuze verbetering :) Heb je de subwoofer erbij gekocht? Waarom wel/niet?

-Welke microfoon zie ik boven (Shure Beta 87A?) en onder (Rode NT5?) de ride op de 2e foto?

-Ik veronderstel dat je digitaal werkt? Welke interface en DAW gebruik je?

Niels Verkaik
15 oktober 2010, 15:03
hoe groot is die liveroom eigenlijk? ziet er klein uit op de pic met de gitarist, lukt dat met een 5-koppige band met grote amps?
Leuke drummert btw ;)

Iets van 30m2 gok ik, misschien nog wat groter.

Laatst met 6 mensen geoefent, ging prima (maar kleiner moest t niet zijn)