PDA

View Full Version : voor de seymour duncan kenners



ben79
7 mei 2003, 15:26
ik ben voor men strat op zoek naar een singlecoil-element met veel power en/of humbucker-specs liefst zoals de seymour duncan invader, ik had de volgende gezien:
hot rails
cool rails
duckbuckers
jb jr
little 59
(de laatste twee zijn humbuckers)
wat is nu het beste?

hoofd
7 mei 2003, 16:10
Ik heb een HotRails en ben er zeer tevreden over, scheurt lekker hard enzo. Maar hey, anders probeer je ff de search? :wink:

En verder, wat wil je er voor een muziek mee gaan maken? En wil je veelzijdigheid?

ben79
7 mei 2003, 16:28
ik zou gewoon graag de sound en de kracht hebben van een seymour duncan invador maar dan in singlecoil , het mag ook nog steviger maar de solos moeten er ook nog wel netjes uitkomen natuurlijk :smile:

Phyrexian
7 mei 2003, 17:09
Bekijk zeker de site van Seymour Duncan eens, daar staat zo'n support-pagina op waarbij je begeleid wordt in je zoektocht naar je gewenste pickups.

Aan de hand van je opgegeven body, pickuptype (singlecoil, humbuckers, hotrails) en andere specificaties zoals het genre dat je wil spelen, geeft de site je enkele aanraders. Je kan ook het Seymour Duncan User Forum consulteren; daar zitten een aantal mensen op met serieuze kennis van zaken. Zo heb ik daar kunnen ontdekken welke mijn SD PU's waren omdat mijn gitaar tweedehands is en ik niet wist welke pickup's ik had. Handig!

http://www.seymourduncan.com/ (Het user forum vind je daar ook terug)

niels5150
7 mei 2003, 17:51
ik zou voor de JB jr gaan. Die is supermooi en veelzijdig. Neem geen elementen met te hoge output. je kunt sommige stijlen dan niet meer zo goed spelen.

Mitch
7 mei 2003, 18:23
Quarterpounder scheurt ook stevig, maar heeft natuurlijk wel gewoon enkelspoelsbrom.
Heeft wel echt de enkelspoels-sound, maar de output is veeeeel hoger.

Negative K3 fan
7 mei 2003, 18:48
Ik vind de screaming demon van seymour duincan altijd goed klinken, die is er ook in single coil versie, een medium output humbucker met veel hoge middentonen waardoor hij heel erg schreeuwt.

punchdrunk
8 mei 2003, 14:27
hot rails is een bruut dingetje, maar inderdaad wel heel veel output. licht er een beetje aan wat je pa speelt, maar blues zit er niet meer in met dat ding, dat wordt meteen sjtoemprock zeg maar..

high output -> hot rails, dimarzio fast track nemen
medium output -> cool rails, duckbucker, etc.

dml
8 mei 2003, 15:02
Hot Rails, 100%. Leuke is dat je die ook kan tappen dus weldegelijk veelzijdig. Getapt klinkt 'ie lekker single coil dun.

ben79
8 mei 2003, 15:12
bedoel je met tappen het element splitsen of bij de speelstijl tappen

Dirk_Hendrik
8 mei 2003, 15:13
Element splitsen. Definitely.

ben79
8 mei 2003, 15:24
oh leuk ,wou het met men invador ook doen maar dat ging niet bij men ibanez sc 420, die was wat te dun voor de potmeters :sad:

dml
8 mei 2003, 19:30
Een element tappen of splitten, da's wel degelijk een verschil.

ben79
8 mei 2003, 19:32
vertel eens

Negative K3 fan
8 mei 2003, 19:36
bij tappen gebruik je dee helft van allebei de coils en bij splitsen heb je echt 1 coil apart, zo zat het volgens mij.

ben79
8 mei 2003, 19:43
doet de mijne dat niet automatisch? http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_netherlands.html

ben79
8 mei 2003, 19:44
bij de sc420 :smile: